BZP: Badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie Polek i Polaków metodą badania ankietowego wspomaganego komputerowo (CAPI) w ramach realizacji projektu „Psychologia dla Społeczeństwa, część I”
20.11.2024
2024/BZP 00604599/01
Instytut Psychologii Polska Akademia Nauk
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie Polek i Polaków metodą badania ankietowego wspomaganego komputerowo (CAPI) w ramach realizacji projektu „Psychologia dla Społeczeństwa, część I”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Psychologii Polska Akademia Nauk
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000838619
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jaracza 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-378
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zmolenda@sd.psych.pan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://psych.pan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność naukowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie Polek i Polaków metodą badania ankietowego wspomaganego komputerowo (CAPI) w ramach realizacji projektu „Psychologia dla Społeczeństwa, część I”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-387d5e5b-a6e9-47af-bfe4-9f0a4960f227
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00604599
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-387d5e5b-a6e9-47af-bfe4-9f0a4960f2273.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Wszelka korespondencja w postępowaniu będzie prowadzona za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl, zwanej dalej „Platformą e-Zamówienia”.
2.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, odbywa się przy użyciu Platformy e- Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
9. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”.
10. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
▪ administratorem Pani/Pana danych osobowych jest administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Instytut Psychologii Polska Akademia Nauk ul. Jaracza 1 00-378 Warszawa.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:
▪ odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy
▪ Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
▪ obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
▪ w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
▪ posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
▪ nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IPPAN-1/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu badania metodą CAPI.
2. Badanie realizowane jest w ramach realizacji projektu „Psychologia dla Społeczeństwa, część I,” finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja stanowiąca załącznik nr 2 do SWZ oraz wzór umowy – projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79315000-5 - Usługi badań społecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-01-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Opis koncepcji realizacji badania
4.3.6.) Waga: 35
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Opis procedury kontroli badania oraz sposoby zapewnienia jakości
4.3.6.) Waga: 35
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:4.1) wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował co najmniej 2 badania społeczne metodą CAPI w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie i co najmniej:
- jedno z tych badań dotyczyło tematyki społeczno-politycznej, lub socjo-demograficznej lub dotyczącej zdrowia psychicznego (np. postaw wobec zdrowia psychicznego, korzystania z pomocy psychologicznej, dobrostanu i zdrowia respondentów),
- jedno z tych badań było przeprowadzone na próbie liczącej minimum 1000 osób.
Zamawiający dopuszcza wskazanie tych samych badań (umów) dla wykazania spełnienia obu wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu dotyczącym zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanego doświadczenia. W przypadku usługi wykonywanej – zakres wykonywanych badań musi odpowiadać wymogom określonym powyżej (ilość akt/zbiorów).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagana liczba badań nie sumuje się, tzn. co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać się wykonaniem co najmniej badaniami określonych powyżej. Ta sama zasada dotyczy podmiotu udostępniającego zasoby (podmiot, na którego zasoby Wykonawca się powołuje).
4.2) wykaże, że dysponuje zespołem osób, skierowanym do realizacji zamówienia, posiadającym następujące doświadczenie:
− co najmniej jedna osoba posiadająca doświadczenie w realizacji badań społecznych metodą CAPI i w nadzorze nad realizacją badań społecznych metodą CAPI. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże osobę, która brała udział w realizacji co najmniej jednego badania społecznego metodą CAPI i nadzorowała co najmniej jedną realizację badania społecznego metodą CAPI,
oraz
− co najmniej jedna osoba posiadająca doświadczenie w realizacji badań społecznych metodą CAPI o tematyce społeczno-politycznej, lub socjo-demograficznej, lub dotyczącej zdrowia psychicznego. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże osobę, która brała udział w pracy zespołu realizującego co najmniej jedno badanie społeczne metodą CAPI o tematyce społeczno-politycznej, lub socjo-demograficznej, lub dotyczącej zdrowia psychicznego.
− co najmniej jedna osoba posiadająca doświadczenie w realizacji badań społecznych metodą CAPI we współpracy lub na zlecenie instytucji naukowych (np. uniwersytety, instytuty naukowe) i w nadzorze takich badań metodą CAPI realizowanych wraz z instytucjami naukowymi. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże osobę, która brała udział w realizacji co najmniej jednego badania społecznego metodą CAPI i nadzorowała co najmniej jedną realizację badania społecznego metodą CAPI we współpracy lub na zlecenie instytucji naukowych oraz
Zamawiający dopuszcza spełnienie opisanych wyżej wymagań przez jedną osobę skierowaną do realizacji zamówienia przez Wykonawcę.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagana liczba osób skierowanych do realizacji niniejszego zamówienia sumuje się. Ta sama zasada dotyczy podmiotów udostępniających zasoby.
4.3) posiada aktualny certyfikat jakości usług badawczych wydawany w wyniku niezależnego audytu – OFBOR/PKJPA Certyfikat Jakości Badań (dot. badań CAPI/F2F), świadczący o pomyślnym wyniku audytu w zakresie wykonywania badań ilościowych CAPI, w szczególności w zakresie wdrożenia procedury weryfikacji jakości wypełniania ankiety, weryfikacji informacji o uczestnikach panelu oraz weryfikacji unikalności wypełnianych ankiet.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający będzie wymagał złożenia:
1) WYKAZU USŁUG wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub (w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych) są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane (lub są wykonywane) należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane (w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – są wykonywane), a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Treść oświadczenia „Wykaz usług” – zgodna z wymaganiami określonymi w art. 5 § 1 pkt 4 ppkt 4.1) niniejszej SWZ.
2) WYKAZ OSÓB, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Oświadczenie – „Wykaz osób” zgodny z wymaganiami określonymi w art. 5 § 1 pkt 4 ppkt 4.2 SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą niezbędnych do przeprowadzenia postępowania przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowane usługi spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, tj.: Zamawiający wymaga złożenia:a) posiada aktualny certyfikat jakości usług badawczych wydawany w wyniku niezależnego audytu – OFBOR/PKJPA Certyfikat Jakości Badań (dot. badań CAPI/F2F), świadczący o pomyślnym wyniku audytu w zakresie wykonywania badań ilościowych CAPI, w szczególności w zakresie wdrożenia procedury weryfikacji jakości wypełniania ankiety, weryfikacji informacji o uczestnikach panelu oraz weryfikacji unikalności wypełnianych ankiet.)
b) Opisu koncepcji realizacji badania, uwzględniającego m.in. opis doboru próby, zadbania o jej reprezentatywność (opis planu zapewnienia pełnej reprezentatywności próby, uwzględniający m.in. reprezentatywność w województwach, rekrutację respondentów również spoza stolic wojewódzkich), opis pomiaru geolokalizacji, itp..
c) Opis procedury kontroli badania oraz sposoby zapewnienia jakości.
W przypadku punktów a i b) powyższe opisy służą potwierdzeniu zgodności oferowanych usług z kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert (art. 11 SWZ)
2. Zamawiający nie przewiduje możliwości uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1. W sytuacji niezłożenia przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1, wraz z ofertą, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6, gdyż jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
3. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści ww. przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Środki dowodowe określone w art. 6 § 1 i 2 niniejszej SWZ.2. Przedmiotowe środki dowodowe art. 6 § 3 niniejszej SWZ, w przypadku Opisów w punktach a i b) sporządzone zgodnie z art. 11 SWZ.
3. Informacje na temat podwykonawstwa, sporządzone zgodnie z treścią Formularza nr 2, stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ (w przypadku, gdy Wykonawca nie będzie korzystał z podwykonawców, nie składa tego formularza).
4. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z treścią Formularza nr 3, stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ (w przypadku oferty wspólnej).
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępniania Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z treścią Formularza nr 4, stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
(Ww. zobowiązanie składa Wykonawca polegający na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby).
6. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych).
7. Do „Formularza ofertowego” należy załączyć wszystkie oświadczenia oraz dokumenty wymagane postanowieniami SWZ – w formie określonej w SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Do oferty wspólnej należy dołączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego zgodnie z ust.1.
Konsorcjum dołącza ww. pełnomocnictwo lub umowę regulującą współpracę konsorcjum, z której wynika ustanowione pełnomocnictwo.
Spółka cywilna dołącza ww. pełnomocnictwo lub dokument, z którego wynika ustanowione pełnomocnictwo.
3. Formularz oferty podpisuje pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub wszyscy Wykonawcy. Na pierwszej stronie Formularza oferty należy wpisać informacje dotyczące wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w przypadkach, gdy:1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie;
3) nastąpi konieczność wprowadzenia zmian w harmonogramie realizacji poszczególnych etapów badania poprzez: przesunięcie w czasie, uszczegółowienie, spowodowane obiektywnymi czynnikami uniemożliwiającymi realizację umowy zgodnie z pierwotną wersją harmonogramu, z zastrzeżeniem, że zmiana końcowego terminu realizacji zamówienia będzie dopuszczalna jedynie w przypadku jego skrócenia;
4) Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia realizacji zamówienia w sytuacji gdy na terenie przeprowadzania badania wystąpią nieprzewidziane zjawiska społeczne, których wystąpienie zakłóca lub w istotnym stopniu może zakłócić przebieg badania. Warunkiem dokonania takiej zmiany jest wystąpienie Wykonawcy ze stosownym wnioskiem do Zamawiającego wraz z uzasadnieniem potrzeby dokonania takiej zmiany oraz z propozycją nowego terminu;
5) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany kierownika badania i specjalisty, pod warunkiem, że nowe osoby będą spełniały wszystkie wymogi określone w SWZ.
6) Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w umowie, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności, niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji powodujących konieczność:
a) zmiany danych identyfikacyjnych Wykonawcy (adres siedziby, Regon, NIP, rachunek bankowy),
b) zmiany przepisów prawa mających wpływ na warunki realizacji umowy;
2. Poza przypadkami opisanymi powyżej Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy,
w sytuacjach przewidzianych w art. 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych.