BZP: Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Kłodawa- II postępowanie
20.11.2024
2024/BZP 00605177/01
NADLEŚNICTWO KŁODAWA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Kłodawa- II postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO KŁODAWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810539166
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gorzowska 31
1.5.2.) Miejscowość: Kłodawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-415
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: klodawa@szczecin.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.klodawa.szczecin.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna, leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Kłodawa- II postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-780155fa-51be-4ab3-87f4-8107c9da2c4b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00605177
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00277996/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Utrzymanie i konserwacja dróg gruntowych na terenie Nadleśnictwa Kłodawa- II postępowanie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-780155fa-51be-4ab3-87f4-8107c9da2c4b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-780155fa-51be-4ab3-87f4-8107c9da2c4b
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum Pomocy”. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji dotyczącej niniejszego postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowanie) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursieKomunikacja w postępowaniu (z wyłączeniem składania ofert – sposób złożenia oferty opisany jest w pkt 10.10. SWZ), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza). Ofertę oraz oświadczenia składane na podstawie art. 125ust. 1PZP, sporządza się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj.w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Złożenie oferty w postępowaniu prowadzonym na Platformie wymaga, aby Wykonawca posiadał aktywowane konto na Platformie. Wykonawca przygotowuje ofertę z wykorzystaniem „Formularza Oferty” opracowanego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik do SWZ.UWAGA: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zrezygnował z interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnianego przez Platformę e-Zamówienia.UWAGA: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zrezygnował z interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnianego przez Platformę e-Zamówienia.Z uwagi na powyższe, nie wszystkie zapisy zamieszczone w Instrukcji interaktywnej na stronie: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2022/07/Oferty-5.2.1.pdf -znajdą zastosowanie przy składaniu oferty. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsca nie było możliwości pełnego i szczegółowego opisania sposobu komunikacji. Szczegóły w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych
osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający
informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśniczy Nadleśnictwa
Kłodawa .
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Magdalena
Wangryn, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można
skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem
magdalena.wangryn@szczecin.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem +48 883 113 220 . Szczegóły w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.3.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 85365,85 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych drogowych obejmujących utrzymanie, konserwację oraz awaryjną naprawę odcinków dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Kłodawa, uszkodzonych w wyniku eksploatacji oraz zmiennych warunków atmosferycznych. Planowany i przewidziany minimalny zakres robót:
a) Naprawa dróg gruntowych wykonana mechanicznie – równiarka samojezdna- z wywiezieniem lub przemieszczeniem na odkład poza pas drogowy powstałych fałd dla możliwości odprowadzenia wody (szacowana wielkość ok. 20 000 m2).
b) Mechaniczne zagęszczenie w/w dróg wałem wibracyjnym (szacowana wielkość ok. 20 000 m2).
c) Mechaniczne ścinanie i umocnienie poboczy na minimalną szer 0,75 m z wywiezieniem lub przemieszczeniem na odkład urobku poza pas drogowy dla możliwości odprowadzenia wody. (szacowana wielkość ok. 8 550 m2),
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1) pkt 7) PZP3.13. Zamówienia, o których mowa w pkt 3.12. będą polegały na powtórzeniu podobnych robót budowlanych tj. budowlanych drogowych obejmujących utrzymanie, konserwację oraz awaryjną naprawę odcinków dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Kłodawa, uszkodzonych w wyniku eksploatacji oraz zmiennych warunków atmosferycznych opisanych w pkt. 3 niniejszej SWZ, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego do 50% wartości przedmiotu zamówienia. Szczegóły w SWZ
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena – 60%
2) Czas wykonania zlecenia awaryjnej naprawy - 40%
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 100 pkt x 60 %
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
2) W ramach kryterium „Czas wykonania zlecenia awaryjnej naprawy” oceniany będzie okres wykonania zlecenia wyrażony w dniach roboczych zdeklarowany przez Wykonawcę w formularzu Oferty stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
Czas wykonywania zlecenia awaryjnej naprawy
Liczba punktów:
40 pkt. – czas wykonania zlecenia nie dłuższy niż 5 dni roboczych
10 pkt. - czas wykonania zlecenia od 6 do 10 dni roboczych
0 pkt. – czas wykonywania zlecenia powyżej 10 dni roboczych
Ocenie w ramach kryterium „Czas wykonania zlecenia” podlegać będzie
czas wykonania zlecenia zaoferowany przez Wykonawcę w formularzu Oferty (załącznik nr 2 do SWZ).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas wykonania zlecenia awaryjnej naprawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowejZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania odpowiedniej sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
a) wykonawca posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował co najmniej 1 robotę budowlaną (przez 1 robotę rozumie się wykonywanie robót na podstawie 1 umowy), której przedmiotem była budowa (w rozumieniu art.3 ustawy Prawo Budowlane (Dz.U z 2023r., poz. 682 z póź. zm.)) drogi (w rozumieniu art. 4 pkt. 2) ustawy o drogach publicznych (Dz.U. 2023 poz. 645 z późń. zm.) lub drogi leśnej (w rozumieniu art. 6 ust. 1 pkt 8) ustawy o lasach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1356 z późń. zm.)), zgodnie z którą przez drogi leśne należy rozumieć drogi położone w lasach niebędące drogami publicznymi w rozumieniu przepisów o drogach publicznych, o wartości minimum 200 000 zł brutto.
W przypadku, gdy w/w roboty będą stanowiły część jednej całkowitej roboty budowlanej (jednej umowy), to wykonawca będzie musiał wskazać jaką wartość w całej robocie budowlanej stanowiła budowa drogi (w rozumieniu jak w pkt a))b) Wykonawca w celi realizacji zamówienia dysponuje następującymi osobami: 1 osoba pełniąca funkcję kierownika budowy, posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej bądź odpowiadające wymienionym ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do pełnienia funkcji kierownika robót przy wykonywaniu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm., dalej – „Prawo budowlane”) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1616 z późn. zm.), które uprawniają do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przy realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia. Szczegóły w SWZ