BZP: Świadczenie usług schronienia w 2025 roku dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Teresin
20.11.2024
2024/BZP 00606047/01
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ w TERESINIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług schronienia w 2025 roku dla osób bezdomnych
(kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania
jest Gmina Teresin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ w TERESINIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 147228870
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielona 18
1.5.2.) Miejscowość: Teresin
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-515
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 46 86-130-45
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: socjalni5@gopsteresin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.teresin.pl/public/?id=52678
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług schronienia w 2025 roku dla osób bezdomnych
(kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania
jest Gmina Teresin
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4bcfb421-ac75-4dae-9e3e-3e67208ce85a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00606047
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00604412/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług schronienia w 2025 roku dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Teresin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4bcfb421-ac75-4dae-9e3e-3e67208ce85a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: socjalni5@gopsteresin.pl (nie
dotyczy składania ofert w postępowaniu).
4. Pozostałe informacje o środkach komunikacji elektronicznej są zawarte w Rozdziale 8 SWZ.
5. Wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych są zawarte w Rozdziale 10 ust.10 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 96/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zwanego dalej RODO), uprzejmie informujemy że:
1) administratorem danych osobowych wykonawcy jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Teresinie, z siedzibą przy ul. Zielonej 18, 96 – 515 Teresin reprezentowany przez Jolantę Linard – Dyrektora Ośrodka;
2) w sprawach związanych z danymi wykonawcy należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych – kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Zielona 18, 96 – 515 Teresin lub pocztą elektroniczną na adres mail: ido.gminy@teresin.pl;
3) dane osobowe wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Zamawiającym;
4) odbiorcami danych osobowych wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania – w oparciu o art.18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza
4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez wykonawcę danych osobowych bezpośrednio wykonawcy dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają
z ustawy Pzp.
2. Szczegółowe informacje są zawarte w Rozdziale 24 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GOPS.232.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: „Świadczenie usług schronienia tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Teresin”:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych.
Minimalny standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych oraz minimalny standard obiektów, w których mieści się schronisko dla osób bezdomnych musi być zgodny z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 r., poz. 896) oraz z przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie I części zamówienia zawarty jest w Rozdziale 4 ust.1 pkt. 1 SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach I części zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez zwiększenie w okresie obowiązywania umowy świadczenia usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Teresin, jednakże niepowodującego wzrostu wartości umowy więcej niż o 20% w stosunku do łącznej kwoty całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 2 ust. 1 umowy. Wartość zamówienia opcjonalnego będzie odnoszona każdorazowo do łącznej kwoty całkowitego wynagrodzenia umowy o której mowa w zdaniu 1 na dzień zawarcia umowy, na niżej wymienionych warunkach: 1)w zakresie zamówienia opcjonalnego Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia świadczenia usług na podstawie pisemnego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji, które Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż w terminie 20 dni od zrealizowania usługi o wartości stanowiącej 80% określającej łączny koszt pobytu osób bezdomnych w formie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych w okresie obowiązywania umowy określony w poz. 1 tabeli znajdującej się w § 2 ust. 1 umowy;2) korzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego może być dokonane jednorazowo na całą wartość zamówienia opcjonalnego lub w kilku częściach. W przypadku realizacji opcji w kilku częściach Zamawiający będzie składał Wykonawcy kolejne oświadczenia nie później niż na 14 dni przed momentem wyczerpania się wartości zamówienia opcjonalnego wynikającej z poprzednio złożonego oświadczenia;
3) zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia. Oświadczenie woli Zamawiającego o realizacji bądź zaniechaniu zamówienia opcjonalnego jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego;
4) w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktyczne ilości wykonanych usług zrealizowanych na podstawie umowy, stanowiące aktualną sumę iloczynu ceny brutto dobowego pobytu 1 osoby bezdomnej w formie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych oraz faktycznej liczby dni przebywania osób w ośrodku, do łącznej kwoty całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w §2 ust. 1 umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena:
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w tym kryterium wynosi 60. Wagę kryterium obliczać należy ze wzoru:
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za 995 dni pobytu 4 osób bezdomnych w formie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60 punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i ich wagą:
Cena = najniższa oferowana cena brutto (zł) / cena badanej oferty brutto (zł) x 60
Odległość schroniska od siedziby Zamawiającego (O):
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę wynosi 40.
Odległość od miejsca realizacji przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego: Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Teresinie, ul. Zielona 18, 96 – 515 Teresin, podana w kilometrach.
Kryterium odległość (O), podana w kilometrach, zostanie oceniona w skali punktowej do 40 punktów:
a) do 50 km – 40
b) powyżej 50 km do 100 km – 30
c) powyżej 100 do 150 km – 20
d) powyżej 150 do 200 km – 10
d) powyżej 200 km – 0.
gdzie: C – liczba otrzymanych punktów
Wykonawca jest zobowiązany podać w ofercie odległość w kilometrach od miejsca lokalizacji schroniska do siedziby Zamawiającego, tj. ul. Zielona 18, 96 – 515 Teresin. Zamawiający dokona oceny odległości placówki od siedziby Zamawiającego przy wykorzystaniu narzędzia Mapy Google, adres internetowy: https://www.google.pl/maps, biorąc pod uwagę trasę samochodem do udostępnionej placówki (najkrótsza odległość po drogach publicznych).
Łączna punktacja
Łączna punktacja jest sumą punktów uzyskanych w kryteriach: „cena” i „odległość schroniska od siedziby Zamawiającego”. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako sumę punktów uzyskanych w w/w kryteriach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość schroniska od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
II CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: „Świadczenie usług schronienia tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia z usługami opiekuńczymi w schronisku dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Teresin”.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi dla osób częściowo niezdolnych do samoobsługi, których stan zdrowia nie zagraża zdrowiu i życiu innych osób przebywających w placówce. Minimalny standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych oraz minimalny standard obiektów, w których mieści się schronisko dla osób bezdomnych musi być zgodny z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 r., poz. 896) oraz z przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie II części zamówienia jest zawarty w Rozdziale 4 ust.1 pkt.2 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55270000-3 - Usługi świadczone przez placówki oferujące wyżywienie i miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach II części zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez zwiększenie w okresie obowiązywania umowy świadczenia usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Teresin ze świadczeniem usług opiekuńczych, jednakże niepowodującego wzrostu wartości umowy więcej niż o 20% w stosunku do łącznej kwoty całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 2 ust. 1 umowy. Wartość zamówienia opcjonalnego będzie odnoszona każdorazowo do łącznej kwoty całkowitego wynagrodzenia umowy o której mowa w zdaniu 1 na dzień zawarcia umowy, na niżej wymienionych warunkach:1) w zakresie zamówienia opcjonalnego Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia świadczenia usług na podstawie pisemnego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji, które Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż w terminie 20 dni od zrealizowania usługi o wartości stanowiącej 80 % określającej łączny koszt pobytu osób bezdomnych w formie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych w okresie obowiązywania umowy określony w poz. 1 tabeli znajdującej się w § 2 ust. 1 umowy;
2) korzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego może być dokonane jednorazowo na całą wartość zamówienia opcjonalnego lub w kilku częściach. W przypadku realizacji opcji w kilku częściach Zamawiający będzie składał Wykonawcy kolejne oświadczenia nie później niż na 14 dni przed momentem wyczerpania się wartości zamówienia opcjonalnego wynikającej z poprzednio złożonego oświadczenia;
3) zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia. Oświadczenie woli Zamawiającego o realizacji bądź zaniechaniu zamówienia opcjonalnego jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego;
4) w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktyczne ilości wykonanych usług zrealizowanych na podstawie umowy, stanowiące aktualną sumę iloczynu ceny brutto dobowego pobytu 1 osoby bezdomnej w formie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi oraz faktycznej liczby dni przebywania osób w ośrodku, do łącznej kwoty całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w §2 ust. 1 umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i ich wagą:
Cena:
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w tym kryterium wynosi 60. Wagę kryterium obliczać należy ze wzoru:
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za 995 dni pobytu 4 osób bezdomnych w formie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60 punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Cena = najniższa oferowana cena brutto (zł) / cena badanej oferty brutto (zł) x 60
Odległość schroniska od siedziby Zamawiającego (O):
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę wynosi 40.
Odległość od miejsca realizacji przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego: Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Teresinie, ul. Zielona 18, 96 – 515 Teresin, podana w kilometrach.
Kryterium odległość (O), podana w kilometrach, zostanie oceniona w skali punktowej do 40 punktów:
a) do 50 km – 40
b) powyżej 50 km do 100 km – 30
c) powyżej 100 do 150 km – 20
d) powyżej 150 do 200 km – 10
d) powyżej 200 km – 0.
gdzie: C – liczba otrzymanych punktów
Wykonawca jest zobowiązany podać w ofercie odległość w kilometrach od miejsca lokalizacji schroniska do siedziby Zamawiającego, tj. ul. Zielona 18, 96 – 515 Teresin. Zamawiający dokona oceny odległości placówki od siedziby Zamawiającego przy wykorzystaniu narzędzia Mapy Google, adres internetowy: https://www.google.pl/maps, biorąc pod uwagę trasę samochodem do udostępnionej placówki (najkrótsza odległość po drogach publicznych).
Łączna punktacja
Łączna punktacja jest sumą punktów uzyskanych w kryteriach: „cena” i „odległość schroniska od siedziby Zamawiającego”. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako sumę punktów uzyskanych w w/w kryteriach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość schroniska od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu w zakresie I części zamówienia dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lub wykonuje (w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych) przez okres minimum 12 miesięcy, usługi świadczenia schronienia tj. udzielania tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) w ilości co najmniej 730 osobodni.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu może zostać spełniony łącznie.
b) Wykonawca jest zobowiązany do wykazania, że dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego, spełniającymi wymogi określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.), tj.:
• dysponuje co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję pracownika socjalnego, która posiada co najmniej 6 – miesięczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi jako pracownik socjalny;
• dysponuje co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję opiekuna posiadającą wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy bądź wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunki udziału w postępowaniu mogą zostać spełnione łącznie.
2. Warunki udziału w postępowaniu w zakresie II części zamówienia dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lub wykonuje (w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych) przez okres minimum 12 miesięcy, usługi świadczenia schronienia tj. udzielania tymczasowego całodobowego schronienia z usługami opiekuńczymi w schronisku dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) w ilości co najmniej 500 osobodni.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu może zostać spełniony łącznie.
b) Wykonawca jest zobowiązany do wykazania, że dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego, spełniającymi wymogi określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.), tj.:
• dysponuje co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję pracownika socjalnego, która posiada co najmniej 6 – miesięczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi jako pracownik socjalny;
• dysponuje co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję opiekuna, która posiada:
- kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki, ratownika medycznego, opiekuna w domu pomocy społecznej, opiekuna osoby starszej, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, opiekuna medycznego lub co najmniej wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe,
- udokumentowane co najmniej roczne doświadczenie zawodowe polegające
na świadczeniu usług opiekuńczych osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunki udziału w postępowaniu mogą zostać spełnione łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca na wezwanie zamawiającego zobowiązany będzie złożyć następujące dokumenty:
1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W terminie składania ofert określonym w Rozdziale 11 SWZ wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:1) formularz ofertowy (według załącznika nr 1 do SWZ);
2) oświadczenie własne wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (według załącznika nr 2 do SWZ);
3) oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu dla każdego z podmiotów na zasobach, których Wykonawca polega (według załącznika nr 2 do SWZ), o ile wykonawca polega na zasobach innych podmiotów;
4) oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu dla każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (według załącznika nr 2 do SWZ), o ile oferta jest składana przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
5) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (według załącznika nr 6 do SWZ), jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów;
6) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (według załącznika nr 7 do SWZ).
2. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający
żąda od wykonawcy dołączenia do oferty odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej
lub innego właściwego rejestru.
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 2, jeżeli Zamawiający może je
uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu
ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, i wykonawca wskaże w
oświadczeniu, o którym mowa w ust.1 pkt.2 dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
4. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o
których mowa w ust.2, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego
umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
5. Wymóg określony w ust.2-4 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia publicznego.
6. Wymóg określony w ust.2-4 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby
lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, uprawnień lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w rozdziale 17, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
7) Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. W imieniu tych wykonawców powinny działać osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub innym właściwym rejestrze.
8) Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik.
9) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w Rozdziale 12 i 13 SWZ,
b) warunki udziału w postępowaniu określone w ust.2 i 3 rozdziału winny zostać potwierdzone w sposób określony w Rozdziale 18 SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
I część zamówienia:Zmiany umowy mogą nastąpić na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp, oraz okoliczności wskazanych w niniejszej umowie.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian Umowy, w tym zmiany okresu obowiązywania Umowy, wynagrodzenia umownego czy zmiany przedmiotu zamówienia, w przypadku:
1) zmiany prognozowanej średniej liczby osób skierowanych do schroniska dla osób bezdomnych w okresie obowiązywania umowy w stosunku do ilości określonej w Rozdziale 4 ust. 1 pkt.1 SWZ, pod warunkiem nieprzekroczenia maksymalnej liczby osobodni podczas których świadczona będzie usługa schronienia w zakresie I części zamówienia określona w w/w rozdziale;
2) pojawienia się przyczyn będących następstwem zaistnienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności;
3) urzędowej zmiany stawki podatku VAT w trakcie obowiązywania umowy, wynikającej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego Wykonawca jest uprawniony do wystąpienia do Zamawiającego z wnioskiem zawierającym uzasadnienie konieczności zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia określonego w § 2 ust. 1 w terminie 7 dni o zaistnieniu w/w sytuacji;
4) waloryzacji zamówienia – zgodnie z treścią § 14.
II część zamówienia:
2. Zmiany umowy mogą nastąpić na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp, oraz okoliczności wskazanych w niniejszej umowie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian Umowy, w tym zmiany okresu obowiązywania Umowy, wynagrodzenia umownego czy zmiany przedmiotu zamówienia, w przypadku:
1) zmiany prognozowanej średniej liczby osób skierowanych do schroniska dla osób bezdomnych w okresie obowiązywania umowy w stosunku do ilości określonej w Rozdziale 4 ust. 1 pkt.2 SWZ, pod warunkiem nieprzekroczenia maksymalnej liczby osobodni podczas których świadczona będzie usługa schronienia w zakresie II części zamówienia określona w w/w rozdziale;
2) pojawienia się przyczyn będących następstwem zaistnienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności;
3) urzędowej zmiany stawki podatku VAT w trakcie obowiązywania umowy, wynikającej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego Wykonawca jest uprawniony do wystąpienia do Zamawiającego z wnioskiem zawierającym uzasadnienie konieczności zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia określonego w § 2 ust. 1 w terminie 7 dni o zaistnieniu w/w sytuacji;
4) waloryzacji zamówienia – zgodnie z treścią § 14.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-29 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-27
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Postępowanie jest prowadzone w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt. 2 ustawy PZP, w którym Zamawiającymoże prowadzić negocjacje w celu ulepszenia treści ofert, które
podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, a po zakończeniu negocjacji zaprasza wykonawców do składania ofert
dodatkowych. Zamawiający może dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty bez przeprowadzenia negocjacji lub po przeprowadzeniu negocjacji,
zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale 2 SWZ. 2. Dysponowanie zasobami innych podmiotów - informacje w tym zakresie określone są w Rozdziale 17 SWZ.
3. Termin realizacji zamówienia (wymagany) – przedmiotowe zadanie w zakresie I i II części zamówienia będzie realizowane przez okres 12 miesięcy (od dnia
1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 roku).
4. Obligatoryjnemu wykluczeniu z postępowania podlega wykonawca lub którykolwiek ze wspólników konsorcjum (w
przypadku składania oferty wspólnej) lub podmiot, na którego zasoby powołuje się wykonawca w celu spełnienia warunków
udziału w postępowaniu, wobec którego zachodzą przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego.