BZP: Odbiór i zagospodarowanie (niesegregowanych i segregowanych) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i domków letniskowych, położonych na terenie Gminy Perlejewo
20.11.2024
2024/BZP 00606561/01
GMINA PERLEJEWO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie (niesegregowanych i segregowanych) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i domków letniskowych, położonych na terenie Gminy Perlejewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PERLEJEWO
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA PERLEJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450670060
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 14
1.5.2.) Miejscowość: Perlejewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-322
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@perlejewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.perlejewo.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie (niesegregowanych i segregowanych) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i domków letniskowych, położonych na terenie Gminy Perlejewo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-04a9d568-af7c-4d22-ad0b-b1d680666e85
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00606561
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00074985/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Odbiór i zagospodarowanie (niesegregowanych i segregowanych) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i domków letniskowych, położonych na terenie Gminy Perlejewo .
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-04a9d568-af7c-4d22-ad0b-b1d680666e853.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Zamawiający udostępnia Specyfikację Warunków Zamówienia, zwaną dalej: SWZ, wraz z załącznikami. Zmiany i wyjaśnienia SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia znajdują się pod adresem internetowym:
strona prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl
strona internetowa: http://bip.ug.perlejewo.wrotapodlasia.pl/zamowienia-publiczne/
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy” na Platformie e-Zamówienia.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
8. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy" na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji" służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
9. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja".
10. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu: (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”
11. Sposób komunikowania się w postępowaniu (nie dotyczy składania ofert) – instrukcja pod adresem:
https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Wykonawcy w związku z wykonywaniem zadania zostaną udostępnione dane pracowników do kontaktów roboczych.
2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, str. 1 z 2016 r., sprost. Dz. Urz. UE. L 127, str. 2 z 2018 r.), zwanego dalej: RODO, informuję, że:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu jest Urząd Gminy Perlejewo, Perlejewo 14, 17-322 Perlejewo;
Pani/Pana dane przetwarzane będą w celu przeprowadzenia zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z ustawą Pzp oraz w celu zawarcia umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane: przez okres trwania postępowania o udzielenie zamówienia, realizacji umowy oraz po zakończeniu umowy przez okres wynikający z przepisów archiwalnych;
Pani/Pana dane będą udostępniane podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp oraz podmiotom, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych na mocy art. 28 ust. 3 RODO;
2) Przysługuje Pani/Panu:
prawo do dostępu do danych, na zasadach określonych w art. 15 RODO;
prawo do sprostowania danych, na zasadach określonych w art. 16 RODO;
prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym"), na zasadach określonych w art. 17 RODO;
prawo do ograniczenia przetwarzania, na zasadach określonych w art. 18 RODO;
3) Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
3. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
4. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Wykonawcy w związku z wykonywaniem zadania zostaną udostępnione dane pracowników do kontaktów roboczych.
2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, str. 1 z 2016 r., sprost. Dz. Urz. UE. L 127, str. 2 z 2018 r.), zwanego dalej: RODO, informuję, że:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu jest Urząd Gminy Perlejewo, Perlejewo 14, 17-322 Perlejewo;
Pani/Pana dane przetwarzane będą w celu przeprowadzenia zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z ustawą Pzp oraz w celu zawarcia umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane: przez okres trwania postępowania o udzielenie zamówienia, realizacji umowy oraz po zakończeniu umowy przez okres wynikający z przepisów archiwalnych;
Pani/Pana dane będą udostępniane podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp oraz podmiotom, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych na mocy art. 28 ust. 3 RODO;
2) Przysługuje Pani/Panu:
prawo do dostępu do danych, na zasadach określonych w art. 15 RODO;
prawo do sprostowania danych, na zasadach określonych w art. 16 RODO;
prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym"), na zasadach określonych w art. 17 RODO;
prawo do ograniczenia przetwarzania, na zasadach określonych w art. 18 RODO;
3) Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
3. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
4. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GP.271.1.18.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja usługi „Odbierania i zagospodarowania (niesegregowanych i segregowanych) odpadów komunalnych od właścicieli domów zamieszkałych i domów letniskowych położonych na terenie Gminy Perlejewo”, zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów ich recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, oraz ograniczenia poziomu składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik 4 do SWZ.
2. Realizacja zamówienia odbywać się będzie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy - Załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów w wyżej wymienionym kryterium oceny ofert - na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę w Załączniku nr 1 do SWZ.
3. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w ujętym kryterium, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
4. W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
5. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z uwzględnieniem art. 223 ust. 2 ustawy Pzp, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
6. Zamawiający poprawia w tekście oferty omyłki na podstawie art. 223 ust. 2 ustawy Pzp, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: aspekt środowiskowy – norma emisji spalin
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 57 ustawy Pzp, o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. nie podlegają wykluczeniu;
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku;
2.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia w/w warunek, jeżeli:
a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Perlejewo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024r. poz. 399 tj.),
b) posiada aktualny wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r.(Dz. U. z 2023r., poz. 1587 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów przeznaczonych do odbioru w opisie przedmiotu zamówienia.
2.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku;
2.4 Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia w/w warunek, jeżeli:
a) wykaże co najmniej jedną usługę główną którą wykonał lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których były wykonywane, przy czym pod pojęciem „głównej usługi” Zamawiający uznaje usługę: odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych co najmniej 200 Mg w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy, oraz załączy dowody potwierdzające, czy została wykonana lub jest wykonywana należycie.
Dowodem, o którym mowa w zdaniu poprzednim, jest:
poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub,
oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
Obowiązek udowodnienia niemożności uzyskania poświadczenia spoczywa na Wykonawcy oraz musi wynikać z treści oświadczenia i być poparte dowodami.
b) wykaże iż dysponuje co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, oraz co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
c) będzie dysponował bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie gminy objętej przedmiotem zamówienia lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.1 W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, zamawiający żąda od wykonawcy przedłożenia:
wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Perlejewo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024r., poz. 399 tj.),
aktualny wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r.(Dz. U. z 2023r., poz. 1587 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów przeznaczonych do odbioru w opisie przedmiotu zamówienia.
2.2 W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda od wykonawcy przedłożenia:
wykazu wykonanej co najmniej 1 usługi , a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
wykazu iż dysponuje co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, oraz co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
oświadczenia że będzie dysponował bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie gminy objętej przedmiotem zamówienia lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny, zgodnie z § 2.2 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty w formie elektronicznej opatrzonej podpisem klasyfikowanym, zaufanym lub podpisem osobistym, przez osoby upoważnione:1) wypełniony interaktywny formularz ofertowy – Załącznik nr 1 do SWZ;
2) formularz cenowy – Załącznik nr 1A do SWZ;
3) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego – Załącznik nr 2A i 2B do SWZ.
2. Wraz z ofertą Wykonawca winien złożyć:
1) wadium - jeżeli dotyczy;
2) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę lub inne dokumenty składane z ofertą, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych lub bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczył dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów - jeżeli dotyczy;
3) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy;
4) zobowiązanie podmiotu trzeciego - jeżeli dotyczy;
5) informację o złożeniu oferty, której wybór prowadzi do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług - jeżeli dotyczy;
6) oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy - jeżeli dotyczy;
7) uzasadnienie zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa - jeżeli dotyczy;
8) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
1) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć część przedmiotu zamówienia Podwykonawcy, stosownie do art. 462 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części przedmiotu zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania ewentualnych nazw (firm) Podwykonawców w ofercie - o ile na etapie składania ofert firmy Podwykonawców są znane;
2) Z uwagi na fakt, iż usługa podlega wykonaniu w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy, dane kontaktowe oraz przedstawicieli, podwykonawców zaangażowanych w usługę, jeżeli są już znani. Wykonawca winien niezwłocznie zawiadamiać zamawiającego o wszelkich zmianach w odniesieniu do informacji, o których mowa w zdaniu poprzednim, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje wymagane informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usługi;
3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie, spełnia je w stopniu, nie mniejszym, niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kluczowych zadań przedmiotu zamówienia.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/ wspólnicy spółki cywilnej) w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp:
1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
2) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 58 ust 2 ustawy Pzp - fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów - wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem;
3) pełnomocnictwo powinno jednoznacznie wskazywać jakiego postępowania dotyczy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dane pełnomocnika, czynności jakie w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik;
4) jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może wezwać do przedstawienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców;
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp złożyć wraz z ofertą oświadczenie, stanowiące załącznik do SWZ, z którego wynika, które usługi będą wykonywać poszczególni Wykonawcy.
5. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie przedmiotu zamówienia. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Z Wykonawcą, którego oferta w wyniku badania będzie najkorzystniejsza, zostanie podpisana umowa.2. Wraz ze SWZ, Wykonawca otrzymał od Zamawiającego projektowane postanowienia umowy na wykonanie zamówienia.
3. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian umowy w sytuacjach określonych w art. 454 - 455 ustawy Pzp.
4. W celu dokonania zmian zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę zobowiązana jest ona pisemnie wystąpić z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Zmiany te muszą być korzystnie bądź neutralne dla Zamawiającego.
5. Oświadczenie o gotowości zawarcia umowy z Zamawiającym na warunkach projektowanych postanowień umowy zawarte jest w treści Formularza ofertowego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy