BZP: „Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Trzebiatów”
21.11.2024
2024/BZP 00606983/01
GMINA TRZEBIATÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Trzebiatów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TRZEBIATÓW
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Trzebiatowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684611
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Trzebiatów
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-320
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 913872984
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@trzebiatow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.trzebiatow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Trzebiatów”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e3ac4e65-68e7-4966-82ba-cd735243820c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00606983
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00013732/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Plan ogólny gminy Trzebiatów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/trzebiatow/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się w języku polskim za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania (Platforma):
https://platformazakupowa.pl/pn/trzebiatow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe oraz pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2. 1) Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
3) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
4) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
5) Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
6) Dokumenty oferty oraz podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe, przekazywane w postępowaniu, należy przekazać w formatach plików określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 773), lub innych dopuszczonych przez zamawiającego.
7) Z uwzględnieniem powyższego, zamawiający zaleca formaty danych, w jakich wykonawca w szczególności może złożyć ofertę oraz pozostałe wymagane oświadczenia i dokumenty: .pdf, .jpg (.jpeg), .doc, .docx, lub .xls, ze szczególnym wskazaniem na .PDF.
3. Dodatkowe wymagania i informacje dotyczące korespondencji, z uwagi na limit znaków, zawiera SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający szczegółowo określił w załączniku nr 5 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZ.271.28.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 186000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie obejmuje opracowanie projektu planu ogólnego gminy Trzebiatów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, zgodnie z Uchwałą Nr III/29/24 Rady Miejskiej w Trzebiatowie z dnia 26 czerwca 2024 r.
2. Przyjmujący zamówienie wykona wszystkie opracowania wchodzące w skład planu ogólnego zgodnie ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130, ze zm.) i Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz.U. z 2023 r. poz. 2758).
3. Wykonawca zamówienia przeprowadzi zgodny z art. 13i w/w ustawy cały tok formalno- prawny związany z opracowaniem i będzie za niego odpowiedzialny.
4. Pozostałe informacje zawiera SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (uzyskała najwięcej punktów, w oparciu o ustalone
kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: DOŚWIADCZENIE GŁÓWNEGO PROJEKTANTA
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający stawia następujące warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dotyczące posiadania zdolności technicznej lub zawodowej:W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia wykonawca winien wykazać, że dysponuje co najmniej jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia publicznego [Główny Projektant], samodzielnie spełniającą wszystkie poniższe warunki:
a) spełniającą co najmniej jeden z warunków określonych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130, ze zm.);
b) potwierdzającą udział w co najmniej dwóch szkoleniach dotyczących opracowania planu ogólnego i/lub nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w ramach której wprowadzono konieczność sporządzenia planów ogólnych, potwierdzone odpowiednim dyplomem, lub certyfikatem;
c) posiadającą doświadczenie uzyskane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, w wykonaniu co najmniej jednej usługi polegającej na opracowaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany, obejmującego swym zakresem obszar całej gminy nadmorskiej o powierzchni co najmniej 100 km2, tj. gminy graniczącej z linią brzegową morza Bałtyckiego;
d) posiadającą doświadczenie uzyskane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, w wykonaniu co najmniej dwóch usług polegających na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dla obszarów obejmujących teren o powierzchni co najmniej 30 ha, który to plan został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa, i co do którego nie zapadało rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody stwierdzające nieważność postanowień miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – każda z tych usług.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W oparciu o art. 273 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp, zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
Jednocześnie, zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów, o których mowa w § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na podstawie art. 274 ust. 2 ustawy Pzp, ponieważ jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający wzywa wykonawców do złożenia WRAZ Z OFERTĄ następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu:
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
Dokument ten odnosi się do tej samej osoby, co „wykaz doświadczenia osób” - składany na potrzeby oceny ofert w kryterium pozacenowym.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ:1) formularz ofertowy – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ;
2) oświadczenie wykonawcy wskazujące części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, wraz z podaniem nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składane na podstawie art. 273 ust. 2 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, w następującym zakresie:
- spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez zamawiającego w rozdziale XVI ust. 3 SWZ,
- wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (…).
W związku z art. 125 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. dokument składa każdy z wykonawców (…).
Ponadto, w związku z art. 125 ust. 5 oraz art. 119 ustawy Pzp, wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, przedkłada zamawiającemu wraz z ofertą również oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotu udostępniającego zasoby, (…).
4) wykaz doświadczenia osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego – wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ (dokument składany przez wykonawcę wraz z ofertą, w celu ubiegania się o punkty w kryterium oceny ofert „Doświadczenie Głównego Projektanta”);
5) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu [odpowiednio:] wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby, jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca, lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile [odpowiednio:] wykonawca, lub podmiot udostępniający zasoby wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
6) odpowiednie pełnomocnictwo lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania wykonawcy, gdy w imieniu [odpowiednio:] wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - działa osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentów takich jak odpis lub informacja z KRS, CEiDG, lub innego właściwego rejestru.
7) Podmiotowe środki dowodowe:
a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, (…) – wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ (dokument wymagany na podstawie art. 271 ust. 2 ustawy Pzp, w związku z kryterium oceny ofert „DOŚWIADCZENIE GŁÓWNEGO PROJEKTANTA”;
c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach innych podmiotów. Wzór zobowiązania wraz ze wstępnym oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp podmiotu udostępniającego zasoby - stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
2. Wykonawca, w celu podpisania umowy, przedkłada zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
A. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawca przedkłada wraz z ofertą:1. Oświadczenie, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni wykonawcy;
2. Oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
3. Odpowiednie pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
B. W celu podpisania umowy, wykonawca przedkłada zamawiającemu również kopię umowy regulującej współpracę
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o której mowa w art. 59 ustawy pzp, zawierającą, co
najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację
przedmiotu zamówienia,
b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje wstępnie możliwość wprowadzenia zmian do niniejszej umowy polegających na:1) zmianie terminu wykonania przedmiotu niniejszej umowy;
2) zmianie wynagrodzenia umownego;
3) zmianie zakresu przedmiotu niniejszej umowy lub sposobu spełnienia świadczenia;
4) zmianie składu personelu wykonawcy (zespołu projektantów).
2. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy określonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy będzie możliwa, jeżeli:
1) pomimo dołożenia należytej staranności i wystąpienia z odpowiednim wyprzedzeniem, wykonawca nie uzyska wymaganych dokumentów, w szczególności uzgodnień, opinii, postanowień lub decyzji - pozwalających wykonać w terminie przedmiot niniejszej umowy, (...);
2) w przypadku konieczności dostosowania treści umowy do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w przypadku zmiany przepisów, co miałoby wpływ na realizację przedmiotu niniejszej umowy;
3) w przypadku konieczności ponowienia czynności planistycznych, jeżeli konieczność ta nie wynika z przyczyn zawinionych przez wykonawcę;
4) wystąpi konieczność zmiany zakresu przedmiotu niniejszej umowy lub sposobu wykonania świadczenia, o których mowa w ust. 4;
5) wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze niezawinione przez żadną ze Stron, lub zawinione przez zamawiającego, a mające wpływ na termin wykonania zamówienia;
6) wystąpi zdarzenie o charakterze siły wyższej (...).
3. Zmiana wynagrodzenia umownego będzie możliwa w następujących przypadkach:
1) wystąpi przesłanka zmiany umowy, o której mowa w art. 436 pkt 4) lit. b) ustawy Pzp;
2) wystąpi przesłanka zmiany umowy, o której mowa w art. 439 ustawy Pzp;
3) nastąpi konieczność zmiany zakresu przedmiotu niniejszej umowy lub sposobu wykonania świadczenia, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, (...).
4. Zmiana zakresu przedmiotu niniejszej umowy lub sposobu wykonania świadczenia będzie możliwa w następujących przypadkach:
- nastąpi zmiana stanu prawnego lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa, mająca wpływ na wykonanie przedmiotu niniejszej umowy - zwłaszcza dotycząca planowania i zagospodarowania przestrzennego (w takiej sytuacji zmianie mogą ulec te zapisy umowy, dla których zmiana przepisów będzie relewantna);
5. Zmiana polegająca na zmianie składu zespołu projektantów.
6. Powyższe przyczyny zmian umowy, stanowią katalog zmian na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody i nie rodzą żadnego roszczenia w stosunku do zamawiającego.
7. Z uwagi na limit znaków, szczegóły zawiera wzór umowy, stanowiący załącznik nr 6 do SWZ.