BZP: Sukcesywna dostawa artykułów ogólnospożywczych do Strzeżonego Ośrodka dla Cudzoziemców PSG W Białej Podlaskiej
21.11.2024
2024/BZP 00607445/01
Nadbużański Oddział Straży Granicznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa artykułów ogólnospożywczych do Strzeżonego Ośrodka dla Cudzoziemców PSG W Białej Podlaskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadbużański Oddział Straży Granicznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110120561
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Trubakowska 2
1.5.2.) Miejscowość: Chełm
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 82 568 5380
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: agnieszka.petelska@strazgraniczna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nadbuzanski.strazgraniczna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa artykułów ogólnospożywczych do Strzeżonego Ośrodka dla Cudzoziemców PSG W Białej Podlaskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d98877d9-606d-4bd3-a4ed-2b9acd59b0a3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00607445
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00233472/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa artykułów ogólnospożywczych do SOdC PSG w Białej Podlaskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Budżet podstawowy, Fundusz Azylu Migracji i Integracji - Organizowanie powrotów przymusowych oraz powrotów dobrowolnych”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://nadbuzanski.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://nadbuzanski.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
- zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
- zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Podgląd, pobieranie dokumentacji postępowania
i zadawanie pytań nie wymaga logowania.
Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
Szczegółowe informacje dot. korzystania z Platformy znajdują się w „Baza wiedzy” dostępnej na stronie Platformy pod adresem:
https://nadbuzanski.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&clientName=NADBUZSG&USER_MENU_HOVER=publicFilesList
Oferta oraz dokumenty, o których mowa w rozdz. X ust. 1 pkt 1.3 i 1.4 SWZ, przekazywane są obligatoryjnie w postaci lub formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy, w zakładce „OFERTY”.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne informacje i dokumenty, przekazywane są w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, w sekcji „KORESPONDENCJA”.
Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania
i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 r. poz. 2452).
Zasady określone w niniejszym rozdziale nie dotyczą zawarcia umowy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) Administratorem danych osobowych pozyskanych w przedmiotowym postępowaniu bezpośrednio od osób fizycznych jest
Komendant Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej, 22-100 Chełm, ul. Trubakowska 2.
b) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Nadbużańskim Oddziale Straży Granicznej jest Naczelnik Wydziału Ochrony
Informacji, adres e-mail: iod.woi.nosg.@strazgraniczna.pl
tel. 82 56 85 120.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu prowadzenia postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego, jego rozstrzygnięcia
i dokumentowania, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jego realizacji.
d) Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępnione osobom lub podmiotom zewnętrznym uprawnionym do tego na podstawie
przepisów prawa.
e) Pana/Pani dane osobowe przetwarzane w związku z realizacją postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówień lub zakończenia realizacji umowy,
zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie archiwizacji dokumentów.
f) Podanie danych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320),w związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy.
g) Dane osobowe nie są profilowane, a decyzje nie są podejmowane automatycznie.
h) W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Nadbużański Oddział Straży Granicznej przysługują Państwu następujące
uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Osobie, której dane osobowe są przetwarzane nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 48/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sukcesywna dostawa artykułów ogólnospożywczych do Strzeżonego Ośrodka dla Cudzoziemców PSG W Białej Podlaskiej
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów ogólnospożywczych do siedziby Strzeżonego Ośrodka dla Cudzoziemców PSG w Białej Podlaskiej przy ul. Dokudowskiej 19, spełniających wymagania opisane w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (zał. nr 1 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15820000-2 - Sucharki i herbatniki; wyroby piekarskie i ciastkarskie o przedłużonej trwałości
15411210-7 - Olej do smażenia
15830000-5 - Cukier i produkty pokrewne
15831000-2 - Cukier
15980000-1 - Napoje bezalkoholowe
15981000-8 - Wody mineralne
15831600-8 - Miód
15840000-8 - Kakao; czekolada i wyroby cukiernicze
15982100-6 - Soki ze świeżych owoców
15842000-2 - Czekolada i wyroby cukiernicze
15842100-3 - Czekolada
15842220-0 - Batony czekoladowe
15311100-2 - Chipsy i frytki
15512900-9 - Bita śmietana
15851000-8 - Produkty mączne
15540000-5 - Produkty serowarskie
15851100-9 - Makaron niegotowany
15321000-4 - Soki owocowe
15860000-4 - Kawa, herbata i podobne produkty
03211300-6 - Ryż
15863000-5 - Herbata
15870000-7 - Przyprawy i przyprawy korzenne
03212211-2 - Soczewica
15871000-4 - Ocet; sosy; mieszanki przypraw; mąka i mączka z gorczycy; gotowa musztarda
15871200-6 - Sosy, mieszanki przypraw i mieszanki przypraw korzennych
15871230-5 - Ketchup
15600000-4 - Produkty przemiału ziarna, skrobi i produktów skrobiowych
15871250-1 - Musztarda
15610000-7 - Produkty przemiału ziarna
15871270-7 - Mieszanki przypraw
15871273-8 - Majonez
15612100-2 - Mąka pszenna
15872000-1 - Zioła i przyprawy korzenne
03221210-1 - Fasola
15872100-2 - Pieprz
15872300-4 - Zioła
15331400-1 - Warzywa konserwowane i/lub puszkowane
15872400-5 - Sól
03221220-4 - Groch
15612300-4 - Mąka i mączka warzywna
15613311-1 - Płatki kukurydziane
15331464-7 - Puszkowana cała fasola
15613380-5 - Płatki owsiane
15331470-2 - Kukurydza słodka
15894000-1 - Przetworzone produkty spożywcze
15894100-2 - Dania wegetariańskie
15332230-5 - Marmolady
15332290-3 - Dżemy
15800000-6 - Różne produkty spożywcze
15898000-9 - Drożdże
15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
15899000-6 - Proszek do pieczenia
15332400-8 - Owoce konserwowane
15811300-9 - Pieczywo francuskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach przedmiotu umowy Zamawiający, uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji.a) Zamawiający może z opisanego w SOPZ z prawa opcji skorzystać w całości lub w części.
b) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
c) Prawo opcji dotyczy wyłącznie ilości asortymentu w ramach przedmiotu umowy.
d) Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu zawiadomienia od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać.
e) Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
f) Zamawiający zastrzega również, że ceny jednostkowe objęte opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym.
g) Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w do 31.12.2025 r., licząc od dnia zawarcia umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniuO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeżeli posiada:
• obowiązującą decyzję administracyjną właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego lub państwowego granicznego inspektora sanitarnego w sprawie zatwierdzania, warunkowego zatwierdzania, przedłużania warunkowego zatwierdzania zakładów, określonych w art. 61 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności
i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.), zawierającą informację o wdrożeniu systemu HACCP. Przedłożona decyzja winna potwierdzać, że Wykonawca wdrożył oraz stosuje zasady systemu HACCP;
lub
zaświadczenie właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub organu Inspekcji Weterynaryjnej o sprawowaniu nadzoru nad stosowaniem zasad wdrożonego systemu HACCP. Przedłożone na tej podstawie zaświadczenie winno potwierdzać, że Wykonawca wdrożył oraz stosuje zasady systemu HACCP (podstawa prawna: art. 59 i 73 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.);
lub
certyfikat HACCP (Hazard Analysis And Critical Control Points)
lub
certyfikat np:
BRC (Global Standard – For Food Safety)
IFS (International Food Standard)
FSMS (Food Safety Management Systems)
określający wymagania stawiane firmie w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności
w procesie produkcji, pakowania, przechowywania i dystrybucji, potwierdzający przeprowadzenie audytu przez akredytowaną jednostkę certyfikującą i uzyskanie zgodności ze standardem;
• obowiązującą decyzję administracyjną właściwego powiatowego lekarza weterynarii
w sprawie zatwierdzania, warunkowego zatwierdzania albo przedłużania warunkowego zatwierdzania zakładów, zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r.
o produktach pochodzenia zwierzęcego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 872 i obowiązującymi aktami wykonawczymi do tej ustawy) – jeżeli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień;
lub
obowiązującą decyzję administracyjną właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej w sprawie zatwierdzania, warunkowego zatwierdzania, przedłużania warunkowego zatwierdzania zakładów, które produkują lub wprowadzają do obrotu żywność pochodzenia niezwierzęcego lub wprowadzających do obrotu produkty pochodzenia zwierzęcego, nieobjęte urzędową kontrolą organów Inspekcji Weterynaryjnej (podstawa prawna: art. 62 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia
t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.) – jeżeli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień,
lub
obowiązującą decyzję administracyjną właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej potwierdzającą spełnienie wymagań koniecznych do zapewnienia higieny w procesie produkcji lub obrocie artykułami będącymi przedmiotem zamówienia oraz do zapewnienia właściwej jakości zdrowotnej tych artykułów wydana dotychczas na podstawie art. 27 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia Dz. U. z 2005 r., Nr 31, poz. 265 (Podstawa prawna: art. 122 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia – tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.);
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;