BZP: Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1) w obrębach Nowe Smarchowice oraz Smarchowice Wielkie, 2) dla Brzezinka i Krasowice, 3) w Bukowie Śląskiej i Woskowicach Małych
21.11.2024
2024/BZP 00607693/01
Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego:
1) w obrębach Nowe Smarchowice oraz Smarchowice Wielkie,
2) dla Brzezinka i Krasowice,
3) w Bukowie Śląskiej i Woskowicach Małych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413159
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Dubois 3
1.5.2.) Miejscowość: Namysłów
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.namyslow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego:
1) w obrębach Nowe Smarchowice oraz Smarchowice Wielkie,
2) dla Brzezinka i Krasowice,
3) w Bukowie Śląskiej i Woskowicach Małych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f61e1dff-e97f-44ca-b3e4-aca98a009e15
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00607693
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00021120/22/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.32 Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Nowych Smarchowic, Smarchowic Wielkich, Brzezinki, Krasowic, Bukowy Śląskiej, Woskowic Małych, części gminy Namysłów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.namyslow.eu; https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
zgodnie z punktem 8 i 12 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r., str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Namysłów reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa, z którym można się skontaktować poprzez: korespondencyjnie: ul. Stanisława Dubois 3, 46-100 Namysłów, adres e-mail: urzad.miejski@namyslow.eu, numer telefonu +48 77 41 90 300; inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Namysłów jest Pani Ewa Sobczyk z którym można się skontaktować poprzez: korespondencyjnie: ul. Stanisława Dubois 3, 46-100 Namysłów, adres e-mail: iod@comp-net.pl; Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1) dla obszarów położonych w obrębach Nowe Smarchowice oraz Smarchowice Wielkie, dla fragmentów obrębów Brzezinka i Krasowice dla działek położonych w Bukowie Śląskiej i Woskowicach Małych”, nr ZP.271.126.2024.KK, prowadzonym w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp); odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r – Prawo zamówień publicznych; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 7 lat od dnia wpływu ostatniej płatności na konto beneficjenta (płatności na realizację projektu), a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Pozostałe informacje zostały zawarte w punkcie 20 dodatkowych postanowień SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Pozostałe informacje zostały zawarte w punkcie 20 dodatkowych postanowień SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.126.2024.KK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszarów położonych w obrębach Nowe Smarchowice oraz Smarchowice Wielkie zgodnie z uchwałą Nr 59/IX/24 Rady Miejskiej w Namysłowie z dnia 26 września 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszarów położonych w obrębach Nowe Smarchowice oraz Smarchowice Wielkie (załącznik Nr 3 do SWZ). Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: a) z zapisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r.,
poz. 1130), b) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 roku w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2404), c) z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), d) z zapisami ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U z 2021 r., poz. 214), e) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 z późn. zm.), f) z zapisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r., poz. 1688). 2. Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszarów położonych w obrębach Nowe Smarchowice oraz Smarchowice Wielkie dotyczy umożliwienia realizacji inwestycji polegającej na budowie farm fotowoltaicznych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na obszarze działek o numerach ewidencyjnych 236/2, 240/3, 241, 242 – obręb Nowe Smarchowice oraz 31/3 – obręb Smarchowice Wielkie. Powierzchnia terenu przeznaczonego pod elektrownie słoneczne (farmy fotowoltaiczne) wyniesie ok. 34,51 ha. Realizacja inwestycji planowana jest na terenie użytkowanym rolniczo.
3. Kryteria sporządzenia załącznika graficznego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – zgodnie z wytycznymi dla planistów – załącznik nr 6 do SWZ. 4. Etapy zamówienia: a) sporządzenie ogłoszenia o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu, b) zawiadomienie na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu instytucji
i organów właściwych do uzgadniania i opiniowania planu, c) sporządzenie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową – ustalenia planu (zawarte w kartach terenu, analogicznie do uchwały nr 384/VIII/22 RM w Namysłowie z dnia 11.02.2021 r.) oraz część graficzną – rysunek planu w skali 1:1000 (wg kryteriów z załącznika nr 6) wraz z rozpatrzeniem wniosków oraz sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko, uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, przedstawienie projektu Burmistrzowi wraz z plikiem GML. Sporządzenie prognozy w dwóch egzemplarzach. Sporządzenie wykazu złożonych wniosków wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia, d) uzyskanie pozytywnej opinii o projekcie planu od komisji urbanistyczno-architektonicznej oraz naniesienie korekt z niej wynikających oraz udział w komisji, e) uzyskanie opinii oraz uzgodnień projektu planu, z właściwymi organami, wymaganymi ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i innymi przepisami szczególnymi,
f) naniesienie korekt wynikających z opinii i uzgodnień do projektu planu, wniesionych przez organy opiniujące i uzgadniające, g) przeprowadzenie procedury zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze
(jeśli okaże się to konieczne), h) sporządzenie ogłoszenia i obwieszczenia o rozpoczęciu konsultacji społecznych, i) uczestnictwo w konsultacjach społecznych, sporządzenie raportu, j) wprowadzenie zmian do projektu planu miejscowego wynikających z konsultacji społecznych, k) ponowienie czynności w niezbędnym zakresie, l) przekazanie gotowego projektu planu w skali 1:1000 Zamawiającemu wraz z załącznikami wymaganymi do uchwalenia projektu oraz raportem: w 1 egzemplarzu w formie papierowej,
w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (metadane, dane przestrzenne, plik GML), m) udział w sesji, na której planowane będzie uchwalenie projektu planu, n) przekazanie gotowej zmiany planu w skali 1:1000 Zamawiającemu (uchwała, tekst, rysunki, zbiór danych przestrzennych i inne załączniki uzupełnione o nr uchwały) wraz z plikiem GML, w 2 egzemplarzach w formie papierowej, w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD, (metadane, dane przestrzenne, plik GML),
w 1 egzemplarzu (część graficzna) zalaminowanym, zabezpieczonym przed zniszczeniem. Zamawiający przewiduje płatność wyłącznie w roku 2025, nie później niż do 29.12.2025 r. Płatność nastąpi na podstawie faktur częściowych po kolejno wykonanych etapach: a) po wydaniu pozytywnej opinii lub opinii z uwagami przez Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną – 20%, b) po konsultacjach społecznych – 20%,
c) po uchwaleniu przez Radę Miejską w Namysłowie – 40%, d) po zatwierdzeniu przez Wojewodę oraz odbiorze przedmiotu umowy – 20%. Termin płatności faktur: 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo doręczonej faktury Zamawiającemu. Po wyborze najkorzystniejszej oferty wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz obowiązujących uchwał wykonanych planów miejscowych z podaniem numeru uchwały, dnia podjęcia oraz miejscowości dla której zostały wykonane. Termin płatności faktur: 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo doręczonej faktury Zamawiającemu.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz obowiązujących uchwał wykonanych planów miejscowych z podaniem numeru uchwały, dnia podjęcia oraz miejscowości dla której zostały wykonane. Podzielenie zamówienie na części, w opinii Zamawiającego, spowoduje zoptymalizowanie ofert przedstawionych przez Wykonawców zarówno pod względem jakościowym jak i cenowym a dodatkowo zabezpieczy Zamawiającego przed nierozstrzygnięciem zamówienia ze względu na niezłożenie oferty całościowej przez żadnego z Wykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów Brzezinka i Krasowice zgodnie z uchwałą Nr 60/IX/24 Rady Miejskiej w Namysłowie z dnia 26 września 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów Brzezinka i Krasowice (załącznik Nr 4 do SWZ). Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: a) z zapisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130),
b) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 roku w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2404),
c) z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112),
d) z zapisami ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U z 2021 r., poz. 214), e) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r.
w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 z późn. zm.),
f) z zapisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r., poz. 1688). 2. Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczy umożliwienia lokalizacji instalacji odnawialnych źródeł energii, w tym elektrowni fotowoltaicznych, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, z dopuszczeniem lokalizacji magazynów energii i GPO. Powierzchnia opracowania wynosi ok. 143,3 ha. Realizacja inwestycji planowana jest na terenie o przeznaczeniu rolniczym. 3. Kryteria sporządzenia załącznika graficznego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – zgodnie z wytycznymi dla planistów – załącznik nr 6 do SWZ. 4. Etapy zamówienia: a) sporządzenie ogłoszenia o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu, b) zawiadomienie na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu instytucji
i organów właściwych do uzgadniania i opiniowania planu, c) sporządzenie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową – ustalenia planu (zawarte w kartach terenu, analogicznie do uchwały nr 384/VIII/22 RM w Namysłowie z dnia 11.02.2021 r.) oraz część graficzną – rysunek planu w skali 1:1000 (wg kryteriów z załącznika nr 6) wraz z rozpatrzeniem wniosków oraz sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko, uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, przedstawienie projektu Burmistrzowi wraz z plikiem GML. Sporządzenie prognozy w dwóch egzemplarzach. Sporządzenie wykazu złożonych wniosków wraz z propozycją
ich rozstrzygnięcia, d) uzyskanie pozytywnej opinii o projekcie planu od komisji urbanistyczno-architektonicznej oraz naniesienie korekt z niej wynikających oraz udział w komisji. e) uzyskanie opinii oraz uzgodnień projektu planu, z właściwymi organami, wymaganymi ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i innymi przepisami szczególnymi,
f) naniesienie korekt wynikających z opinii i uzgodnień do projektu planu, wniesionych przez organy opiniujące i uzgadniające, g) przeprowadzenie procedury zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze
(jeśli okaże się to konieczne), h) sporządzenie ogłoszenia i obwieszczenia o rozpoczęciu konsultacji społecznych, i) uczestnictwo w konsultacjach społecznych, sporządzenie raportu, j) wprowadzenie zmian do projektu planu miejscowego wynikających z konsultacji społecznych, k) ponowienie czynności w niezbędnym zakresie, l) przekazanie gotowego projektu planu w skali 1:1000 Zamawiającemu wraz z załącznikami wymaganymi do uchwalenia projektu oraz raportem: w 1 egzemplarzu w formie papierowej,
w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (metadane, dane przestrzenne, plik GML), o) udział w sesji, na której planowane będzie uchwalenie projektu planu, p) przekazanie gotowej zmiany planu w skali 1:1000 Zamawiającemu (uchwała, tekst, rysunki, zbiór danych przestrzennych i inne załączniki uzupełnione o nr uchwały) wraz z plikiem GML, w 2 egzemplarzach w formie papierowej, w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD, (metadane, dane przestrzenne, plik GML),
w 1 egzemplarzu (część graficzna) zalaminowanym, zabezpieczonym przed zniszczeniem. Zamawiający przewiduje płatność wyłącznie w roku 2025, nie później niż do 29.12.2025 r. Płatność nastąpi na podstawie faktur częściowych po kolejno wykonanych etapach: a) po wydaniu pozytywnej opinii lub opinii z uwagami przez Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną – 20%, b) po konsultacjach społecznych – 20%,
c) po uchwaleniu przez Radę Miejską w Namysłowie – 40%,
d) po zatwierdzeniu przez Wojewodę oraz odbiorze przedmiotu umowy – 20%. Termin płatności faktur: 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo doręczonej faktury Zamawiającemu. Po wyborze najkorzystniejszej oferty wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz obowiązujących uchwał wykonanych planów miejscowych z podaniem numeru uchwały, dnia podjęcia
oraz miejscowości dla której zostały wykonane. Termin płatności faktur: 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo doręczonej faktury Zamawiającemu.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz obowiązujących uchwał wykonanych planów miejscowych z podaniem numeru uchwały, dnia podjęcia oraz miejscowości dla której zostały wykonane. Podzielenie zamówienie na części, w opinii Zamawiającego, spowoduje zoptymalizowanie ofert przedstawionych przez Wykonawców zarówno pod względem jakościowym jak i cenowym a dodatkowo zabezpieczy Zamawiającego przed nierozstrzygnięciem zamówienia ze względu na niezłożenie oferty całościowej przez żadnego z Wykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działek położonych w Bukowie Śląskiej i Woskowicach Małych zgodnie z uchwałą Nr 51/IX/24 Rady Miejskiej w Namysłowie z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów Brzezinka i Krasowice (załącznik Nr 5 do SWZ). Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: a) z zapisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r.,
poz. 1130), b) z zapisami ustawy o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 317), c) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 roku w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2404), d) z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), e) z zapisami ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U z 2021 r., poz. 214), f) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 z późn. zm.), g) z zapisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r., poz. 1688). Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczy wskazania terenów,
na których zakazuje się zabudowy budynkami o funkcji mieszkalnej oraz budynkami o funkcji mieszanej w rozumieniu przepisów art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych, w związku z planowaną lokalizacją elektrowni wiatrowej w gminie Domaszowice. 3. Kryteria sporządzenia załącznika graficznego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – zgodnie z wytycznymi dla planistów – załącznik nr 6 do SWZ. 4. Etapy zamówienia:
a) sporządzenie ogłoszenia i obwieszczenia o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu, b) zawiadomienie na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu instytucji i organów właściwych do uzgadniania i opiniowania planu, sporządzenie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową – ustalenia planu (zawarte w kartach terenu, analogicznie do uchwały nr 384/VIII/22 RM
w Namysłowie z dnia 11.02.2021 r.) oraz część graficzną – rysunek planu w skali 1:1000 (wg kryteriów z załącznika nr 6) wraz z rozpatrzeniem wniosków oraz sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko, uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, przedstawienie projektu Burmistrzowi wraz z plikiem GML. Sporządzenie prognozy w dwóch egzemplarzach. Sporządzenie wykazu złożonych wniosków wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia, c) uzyskanie pozytywnej opinii o projekcie planu od komisji urbanistyczno-architektonicznej
oraz naniesienie korekt z niej wynikających oraz udział w komisji.
d) uzyskanie opinii oraz uzgodnień projektu planu, z właściwymi organami, wymaganymi ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i innymi przepisami szczególnymi, e) naniesienie korekt wynikających z opinii i uzgodnień do projektu planu, wniesionych przez organy opiniujące i uzgadniające, f) przeprowadzenie procedury zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze (jeśli okaże się to konieczne),
g)sporządzenie ogłoszenia i obwieszczenia o rozpoczęciu konsultacji społecznych, h) uczestnictwo w konsultacjach społecznych, sporządzenie raportu, i) wprowadzenie zmian do projektu planu miejscowego wynikających z konsultacji społecznych, j) ponowienie czynności w niezbędnym zakresie,
k) przekazanie gotowego projektu planu w skali 1:1000 Zamawiającemu wraz z załącznikami wymaganymi do uchwalenia projektu oraz raportem: w 1 egzemplarzu w formie papierowej, w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (metadane, dane przestrzenne, plik GML),
l) udział w sesji, na której planowane będzie uchwalenie projektu planu,
m) przekazanie gotowej zmiany planu w skali 1:1000 Zamawiającemu (uchwała, tekst, rysunki, zbiór danych przestrzennych i inne załączniki uzupełnione o nr uchwały) wraz z plikiem GML, w 2 egzemplarzach w formie papierowej, w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD, (metadane, dane przestrzenne, plik GML), w 1 egzemplarzu (część graficzna) zalaminowanym, zabezpieczonym przed zniszczeniem.
Zamawiający przewiduje płatność wyłącznie w roku 2025, nie później niż do 29.12.2025 r. Płatność nastąpi na podstawie faktur częściowych po kolejno wykonanych etapach: a) po wydaniu pozytywnej opinii lub opinii z uwagami przez Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną – 20%,
b) po konsultacjach społecznych – 20%, c) po uchwaleniu przez Radę Miejską w Namysłowie – 40%, d) po zatwierdzeniu przez Wojewodę oraz odbiorze przedmiotu umowy – 20%. Termin płatności faktur: 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo doręczonej faktury Zamawiającemu. Po wyborze najkorzystniejszej oferty wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz obowiązujących uchwał wykonanych planów miejscowych z podaniem numeru uchwały, dnia podjęcia oraz miejscowości dla której zostały wykonane. Podzielenie zamówienie na części, w opinii Zamawiającego, spowoduje zoptymalizowanie ofert przedstawionych przez Wykonawców zarówno pod względem jakościowym jak i cenowym a dodatkowo zabezpieczy Zamawiającego przed nierozstrzygnięciem zamówienia ze względu na niezłożenie oferty całościowej przez żadnego z Wykonawców.
5Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu, na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110, art. 111 ustawy Pzp, oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Nie dotyczy. b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Nie dotyczy. c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Nie dotyczy.
d) zdolności technicznej lub zawodowej: Część 1 i Część 2 Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 3 usługi polegające na sporządzeniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub zmian miejscowych planów w tym minimum 1 usługę (mpzp) dla terenu na którym możliwa jest lokalizacja farm/elektrowni fotowoltaicznych. W przypadku wykazania przez Wykonawcę większej ilości usług, Zamawiający w celu dokonania oceny spełnienia w/w warunku będzie brał pod uwagę tylko ilość usług wymaganych przez Zamawiającego. Do wykazanych pozycji muszą być załączone dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie: co najmniej 2 specjalistami ds. planowania przestrzennego, spełniających warunek określony w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130), tj.: 1) nabyły uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r. poz. 99, 178 i 192, z 1990 r. poz. 198 i 505 oraz z 1993 r. poz. 212);
2) nabyły uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. poz. 139, z późn. zm.); 3) posiadają kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 i 1650);
4) posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; 5) posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4 oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; 6) są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 4 lub 5. Część 3 Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 3 usługi polegające na sporządzeniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub zmian miejscowych planów.
W przypadku wykazania przez Wykonawcę większej ilości usług, Zamawiający w celu dokonania oceny spełnienia w/w warunku będzie brał pod uwagę tylko ilość usług wymaganych przez Zamawiającego. Do wykazanych pozycji muszą być załączone dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie: co najmniej 2 specjalistami ds. planowania przestrzennego, spełniających warunek określony w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130), tj.: 1) nabyły uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r. poz. 99, 178 i 192, z 1990 r. poz. 198 i 505 oraz z 1993 r. poz. 212);
2) nabyły uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. poz. 139, z późn. zm.); 3) posiadają kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 i 1650); 4) posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; 5) posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4 oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; 6) są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 4 lub 5. W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na więcej niż na jedną część, Wykonawca może wykazać te same usługi i/lub te same osoby. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu: na podstawie § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415, z późn. zm.), Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 3.1. SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu: a) dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: nie dotyczy. b) dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: nie dotyczy. c) dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej: nie dotyczy. d) dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Okres wyrażony w latach, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110, art. 111 ustawy Pzp oraz nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 2.1.2 SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt. 3.1. SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu lub kryteriów selekcji. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5. SWZ, przy czym: 1) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5.1. SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 2.1.2 SWZ. 2) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5.2 SWZ składa każdy z nich.
2.3.5. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego wynika, które usługi będą wykonywać poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4 do oferty.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały zawarte w § 13 projektu umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy