BZP: Rozbudowa drogi powiatowej nr 3900P na odcinku Nacław - Gryżyna o ścieżkę rowerową oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3900P wraz z kładką rowerową i oświetleniem w m. Nielęgowo
21.11.2024
2024/BZP 00608225/01
ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH,KOŚCIAN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3900P na odcinku Nacław - Gryżyna o ścieżkę rowerową oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3900P wraz z kładką rowerową i oświetleniem w m. Nielęgowo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH,KOŚCIAN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411111810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gostyńska 38
1.5.2.) Miejscowość: Kościan
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-000
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 655127418
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.buchert@zdp.koscian.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zdp.koscian.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3900P na odcinku Nacław - Gryżyna o ścieżkę rowerową oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3900P wraz z kładką rowerową i oświetleniem w m. Nielęgowo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50c9d463-aa1a-416c-b881-c84c947e59b0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00608225
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050645/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Rozbudowa drogi powiatowej nr 3900P na odcinku Nacław - Gryżyna o ścieżkę rowerową oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3900P wraz z kładką rowerową i oświetleniem w m. Nielęgowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedsięwzięcie dofinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach: Priorytet 03 „Fundusze europejskie dla zrównoważonej mobilności miejskiej w Wielkopolsce” Działania 03.01 „Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej” Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-50c9d463-aa1a-416c-b881-c84c947e59b03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-50c9d463-aa1a-416c-b881-c84c947e59b0, https://zdp.biuletyn.eu/index.php/zamowienia-publiczne/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Udział Wykonawcy w postępowaniu, w tym złożenie oferty, wymaga posiadania przez Wykonawcę: kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu (profilu) zaufanego lub podpisu osobistego (e-dowodu). Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-50c9d463-aa1a-416c-b881-c84c947e59b0
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych zawiera SWZ.
4. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce
„Formularze” („Formularze do komunikacji”). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: m.buchert@zdp.koscian.pl (nie dotyczy składania ofert).
6. Postępowanie, którego dotyczy niniejsza specyfikacja warunków zamówienia, jest oznaczone znakiem: ZDP.262.05.2024. Wykonawcy winni we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powoływać się na wyżej podane oznaczenie
Osobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
a. w zakresie przedmiotu zamówienia: Adam Gabryelski, od poniedziałku do piątku w godzinach: 900 -1400, tel. jak w pkt. I SWZ;
b. w zakresie procedury przetargowej: Małgorzata Buchert-Janiszewska, od poniedziałku do piątku w godzinach: 900 - 1400, tel. jak w pkt. I SWZ.
Złożenie oferty w postępowaniu
1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy.
2. Proces składania ofert zawiera SWZ
3. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu.
4. W przypadku nieprawidłowego złożenia oferty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.
5. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Wykonawca wycofuje ofertę w zakładce „Oferty/wnioski” używając przycisku „Wycofaj ofertę”.
6. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Ze względu na ograniczoną ilość znaków pozostała część informacji w SWZ Rozdział XII pkt.4, XIII,XIV
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kościanie, ul. Gostyńska 38, 64 – 000 Kościan, tel. 65 512 74 18, meil: biuro@zdp.koscian.pl;
• inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Kościanie jest Pani Anna Ziegler, kontakt: a.ziegler@zdp.koscian.pl, telefon: 65 512 74 18 wew. 22 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Rozbudowa drogi powiatowej nr 3900P na odcinku Nacław – Gryżyna o ścieżkę rowerową oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3900P wraz z kładką rowerową i oświetleniem w m. Nielęgowo.
• numer ZDP.262.05.2024, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
4. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, po wybraniu Wykonawcy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
5. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 18 – 19 oraz 74 – 76 PZP, - przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 902 ze zm. ), - przepisy właściwe dla instytucji kontrolnych wobec zamawiającego.
6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie przez 5 lat, albo 10 lat w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania, np. z uwagi na obowiązki archiwizacyjne, dochodzenie roszczeń lub inny obowiązek wymagany przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Okresyte dotyczą również Wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy).
7. Niezależnie od postanowień pkt 6. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu administratora danych osobowych np. podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe, firmom zapewniającym niszczenie materiałów itp.
9. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
10. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
Ze względu na ograniczoną ilość znaków pozostała część SWZ Rozdział II
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
3) określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) do sprostowania swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP.262.05.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
- opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka od km 0+000,00 do km 3+780,00 i od km 4+170,00 do 5+906,00 – „Rozbudowa drogi powiatowej nr 3900P na odcinku Nacław – Gryżyna o ścieżkę rowerową oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3900P” z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami, opiniami, warunkami oraz decyzjami wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, oraz wykonanie prac budowlanych na przedmiotowym zadaniu inwestycyjnym w oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Wykonawcę robót i zatwierdzoną przez Zamawiającego, STWiORB oraz odpowiednie przepisy prawa. (formuła zaprojektuj i wybuduj)
- opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka od km 3+780,00 do km 4+170,00 „Budowa kładki rowerowej wraz z dojazdami” z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami, opiniami, warunkami oraz decyzjami wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz wykonanie prac budowlanych na przedmiotowym zadaniu inwestycyjnym w oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Wykonawcę robót i zatwierdzoną przez Zamawiającego, STWiORB oraz odpowiednie przepisy prawa. (formuła zaprojektuj i wybuduj)
- budowa oświetlenia ulicznego na odcinku około 1 km w miejscowości Nielęgowo - około od km 1+700 do km 2+700. Oświetlenie należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym dla którego Zamawiający posiada pozwolenie na budowę.
1.1. Podstawowe parametry obiektów budowlanych:
• Droga rowerowa z mieszanki mineralno-bitumicznej – 9552 m2
• Chodnik z mieszanki mineralno-bitumicznej – 2205 m2
• Zjazdy z mieszanki mineralno-bitumicznej – 363 m2
• Zjazdy (do posesji) o nawierzchni z kostki betonowej – 372 m2
• Zjazdy (na pola i do posesji) o nawierzchni o bitumicznej – 907 m2
• Zjazdy (na pola) z pofrezu – 332 m2
• Krawężnik betonowy + ściek na ławie bet. C12/15 – 1454 mb
• Obrzeże betonowe 8x30 na ławie betonowej C12/15 – 1385 mb
• Opornik betonowy 12x25 na ławie betonowej C12/15 – 110 mb
• Rowy drogowe – 4262 mb
• Bariera enegochłonna – 88 mb
• Bariera chodnikowa szczeblinkowa – 64 mb
• Przepusty – 145 mb
• Korytko ściekowe – 30 mb
• Kładka – 1 obiekt
• oświetlenie uliczne – 28 lamp
Dopuszczalne odchyłki zostały opisane w PFU.
1.2. Szczegółowe Właściwości Funkcjonalno-Użytkowe
Zakres robót do realizacji
W ramach inwestycji przewidziano:
roboty rozbiórkowe i demontażowe,
rozbiórka istniejącego chodnika, krawężnika, obrzeża i ścieku z kostki betonowej w m. Nielęgowo
wycinka istniejącej zieleni (zgodnie z posiadaną decyzją środowiskową),
zabezpieczenie drzew na terenie inwestycji na czas budowy,
wykonanie robót ziemnych (wykopy, nasypy, korytowanie),
wykonanie urządzeń wodnych (zgodnie z posiadanym pozwoleniem wodnoprawnym i koncepcją),
wykonanie konstrukcji nawierzchni drogi dla rowerów i chodnika,
ustawienie nowych prefabrykatów betonowych (obrzeży, oporniki, krawężniki),
wykonanie nowej konstrukcji istniejących zjazdów (po stronie projektowanej drogi dla rowerów i chodnika) i budowa nowych
wykonanie obiektu mostowego - kładki, wraz z wszelkimi robotami towarzyszącymi,
ustawienie i zakup balustrad ochronnych dla pieszych,
obsianie terenów zielonych trawą wraz z nasadzeniami drzew (zgodnie z posiadaną decyzją środowiskową),
wykonanie oznakowania pionowego (znaki drugiej generacji) oraz oznakowania poziomego (oznakowanie drogi dla rowerów -cienkowarstwowe, jezdni – grubowarstwowe chemoutwardzalne gładkie)
stabilizacja granic pasa drogowego (projektowanego) wraz z wkopaniem i wbetonowaniem słupków pasa drogowego na załamaniach oraz na odcinkach prostych nie rzadziej niż co 200 m
Drogę rowerową oraz chodnik należy zaprojektować zgodnie z załączoną koncepcją do PFU.
Droga dla rowerów (odsunięta od jezdni) - należy zaprojektować o szer. 2,0m z poboczami o szer. 0,5 m, bez obrzeży. Wzdłuż ścieżki, na zjazdach należy zastosować oporniki 12x25 na ławie C12/15 na szer. zjazdu powiększonej o 1m na połączeniu nawierzchni bitumicznej z destruktem lub kostką betonową. Należy zaprojektować schodkowanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni.
Droga dla rowerów przy krawężniku – należy zaproj. o szer. 2,5 m. Z drugiej strony ograniczyć obrzeżem o wym. 8x30 na ławie C12/15.
Chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego – należy zaprojektować o szer. 2,00 m (w miejscu istniejącego chodnika). Należy zaprojektować nową konstrukcję chodnika. Chodnik ograniczyć nowym krawężnikiem i nowym obrzeżem o wym. 8x30 na ławie C12/15.
Dla działek powstałych po podziale należy zaproj. zjazdy.
1.2.1. Dla odcinka od km 0+000,00 do km 3+780,00 i od km 4+170,00 do 5+906,00
Konstrukcję drogi dla rowerów, chodnika, zjazdów o nawierzchni bitumicznej, zjazdów o nawierzchni betonowej, zjazdów o nawierzchni z destruktu asfaltowego znajdują się w SWZ rozdział IV
1.2.2. Dla odcinka od km 3+780,00 do km 4+170,00
Konstrukcję drogi dla rowerów znajduje się w SWZ rozdział IV
Konstrukcja drogi dla rowerów na w/w odcinku powinna być zgodna z koncepcją techniczną załączoną do PFU.
Oznakowanie:
Drogę dla rowerów oraz chodnik należy oznakować znakami pionowymi i poziomymi. Na drodze dla rowerów o nawierzchni asfaltowej wymaga się oznakowanie poziome – linie P-7c oraz P-7d w technologii cienkowarstwowej na całej długości.
Odwodnienie:
W przypadku dróg zamiejskich należy zaproj. lub przebudować istniejące rowy zgodnie z załączoną koncepcją i posiadanym pozwoleniem wodnoprawnym.
W przypadku m. Nielęgowo istniejące wpusty kanalizacji deszczowej należy przebudować na nowe wpusty przykrawężnikowe (klasa D400, dł. wpustu 500 mm) .Należy przewidzieć odtworzenie nawierzchni jezdni w obrębie przebudowywanego wpustu. Na całej długości przebudowywanego krawężnika należy przebudować ściek z kostki bet. szer. 20 cm.
W m. Nielęgowo na odcinku ok. 40 m należy zaprojektować zakrycie istniejącego rowu wraz z wykonaniem dwóch wpustów zgodnie z załączoną koncepcją. Należy przewidzieć odtworzenie nawierzchni jezdni w obrębie projektowanego wpustu.
1.2.3. Projektowany obiekt mostowy – kładka
Kładkę należy zaprojektować jako odrębny obiekt mostowy.Oś konstrukcji kładki rowerowej należy zaprojektować równolegle do osi konstrukcji istniejącego obiektu mostowego. Oś drogi dla rowerów na obiekcie mostowym należy zaprojektować równolegle do osi istniejącej jezdni drogi powiatowej. Wys. mostu w świetle należy zaprojektować nie mniejsze niż wysokość mostu w świetle obiektu istniejącego. Szer. obiektu mostowego zaproj. uwzględniając drogę dla rowerów o szer. 2,50 m. wraz z wymaganą skrajnią oraz wyposażenie techniczne mostu (m in. bariery).
Podpory
Przyczółki, posadowione bezpośrednio, zaproj. jako żelbetowe. Na wszystkich elementach podpór stykających się z gruntem należy wykonać izolacje z dwuskładnikowej bezrozpuszczalnikowej kombinacji żywicy epoksydowo-smołowej. Łączna grubość warstw izolacji min. 2 mm.
Konstrukcja nośna
Obiekt zaproj. jako jednoprzęsłowy. Przęsło kładki zaproj. w postaci wolnopodpartej konstrukcji płytowej, belkowej lub belkowo-płytowej. Płytę pomostową wykonać z betonu.
Nawierzchnia płyty pomostu
Nawierzchnia na kładce cienkowarstwowa chemoutwardzalna (poliuretanowo-epoksydowa) grubości min. 5 mm pełni również rolę izolacji.
Dylatacje
Dylatacje kładki przewidziano na przyczółkach.
Odwodnienie
Odwodnienie należy zaprojektować zgodnie z RMI z dnia 24 czerwca 2022 r.
Nie przewiduje się podczyszania wód opadowych z kładki.
Wyposażenie mostu:
Balustrady
Na obiekcie oraz na przyczółkach po obu krawędziach zewnętrznych przewidziano montaż balustrad o wys. 1,20 m. Należy zastosować balustrady stalowe.
Teren wokół obiektu i umocnienie koryta rzeki
Skarpy koryta kanału należy umocnić kiszką faszynową. Powierzchnię skarp powyżej poziomu kiszki należy umocnić materacem gabionowym gr. 17 cm układanym na geowłókninie. Obszar pod obiektem przewidziano umocnić kostką bet. układaną na warstwie betonu gr. 10 cm.
W miejscu, w którym woda opadowa będzie spływać z rury wpustowej na skarpę stożka, przewidziano ułożenie ścieku z elementów betonowych, który odprowadzać będzie wodę opadową do kanału.
Ponadto zagospodarowanie terenu wokół i pod obiektem należy uzgodnić i wykonać zgodnie z zaleceniami z PGW Wody Polskie. W przypadku sprzeczności z powyższymi zapisami należy się kierować wydanymi warunkami przez Wody Polskie.
1.2.4. Oświetlenie uliczne w miejscowości Nielęgowo:
Budowa oświetlenia obejmuje 28 słupy oświetleniowe wraz z skrzynką oświetleniową SO oraz linią kablową oświetleniową typu YAKY 4x35mm2.
Roboty przygotowawcze:
- szczegółowe zapoznanie się z projektem budowlanym;
- wizja lokalna w obiekcie;
- wytyczenie trasy kabla i lokalizacji słupów;
- zwiezienie materiału.
Roboty montażowe:
- wykonanie wykopu pod linie kablową;
- osadzenie szafki kablowej SO;
- ułożenie linii kablowych nn 0,4 kV;
- montaż słupów oświetleniowych;
- wykonanie uziemień;
- wykonanie połączeń instalacji;
- inwentaryzacja powykonawcza;
- zasypywanie wykopów;
- wykonanie pomiarów elektrycznych;
- odbiór techniczny;
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.
Odbiór robót:
- wykonanie pomiarów elektrycznych;
- odbiór techniczny;
- wykonanie dokumentacji powykonawczej;
Roboty demontażowe.
Ewentualne materiały z rozbiórek ( kostka betonowa, obrzeża, krawęzniki – owinięte na paletach, bariery luzem), które nadają sie do ponownego wykorzystania Wykonawca powinien przenieść lub zagospodarować, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego ( dostarczyć na plac w Racocie). Paletydostarcza Wykonawca i nie podlegają zwrotowi. Pozostałe materiały utylizować zgodnie z Ustawą o odpadach.
Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia w SWZ Rozdział IV
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45000000-7 - Roboty budowlane
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71352000-0 - Usługi badania podłoża
71353000-7 - Usługi badania wierzchniej warstwy gleby
71354000-4 - Usługi sporządzania map
71355000-1 - Usługi pomiarowe
71356000-8 - Usługi techniczne
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okres gwarancji jakości i rękojmi za wykonane roboty
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca musi wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł (słownie: cztery miliony zł 0 groszy).
Wartości podane w dokumentach, w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP dla danej waluty z daty na jaką przedłożony dokument będzie potwierdzał wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, wykonawca przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed powyżej określoną datą.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a. Wykonawcy
Zamawiający uzna, że wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wykaże wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych obejmujących swym zakresem wykonanie nawierzchni (drogi dla rowerów, jezdni) z mieszanki mineralno asfaltowej o długości min. 2,0 km i jednego obiektu mostowego ( minimum kładka dla pieszych)
Zamawiający będzie brał pod uwagę wyłącznie roboty wykonane w okresie ostatnich 5 lat (sposób liczenia przedmiotowego okresu określono w Rozdziale X pkt. 3 SWZ, Sekcji V pkt. 5.7) Ogłoszenia o zamówieniu), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami określającymi, że te roboty zostały wykonane należycie.
b. Osób
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże dysponowanie podczas realizacji zamówienia:
1 osobą do pełnienia funkcji Kierownik budowy, która:
- posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń;
1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych, która:
– posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót mostowych, która:
– posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń;
1 osobą do pełnienia funkcji projektanta w specjalności inżynieryjnej drogowej, która:
– posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń;
1 osobą do pełnienia funkcji projektanta w specjalności mostowej, która:
– posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń;
Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r., poz. 725). Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów m.in. zgodnie z Art.104 Ustawy Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r., poz. 725) w myśl którego osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Przede wszystkim przez odpowiedniość uprawnień wydawanych niegdyś i obecnie, należy rozumieć możliwość stwierdzenie że uprawnienia te umożliwiają pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, o której mowa powyżej podczas wykonywania prac stanowiących przedmiot zamówienia. W związku z tym (biorąc pod uwagę fakt, że uprawnienia budowlane na przestrzeni lat miały różny zakres i nazewnictwo zamawiający informuje, że ocena tych uprawnień musi odbywać się poprzez udzielenie sobie odpowiedzi na pytanie: czy pozwalają one na pełnienie funkcji kierownika budowy/kierownika robót lub projektanta podczas realizacji przedmiotowego zamierzenia budowlanego).
Zamawiający dopuszcza także odpowiadające powyżej opisanym uprawnieniom/kwalifikacjom: kwalifikacje, które zostały uznane na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 334).
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót i/lub projektanta/ów w/w branżach przez jedną osobę jeżeli posiada ona stosowne uprawnienia/kwalifikacje.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej oraz sytuacji finansowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1.1 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
1.2 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia (biorąc pod uwagę treść warunków udziału w postępowaniu nie wymaga się podawania informacji na temat doświadczenia i odpowiednio wykształcenia) niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
1.3 informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć niniejszych dokumentów, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej.
2. Okresy wyrażone w latach, o których mowa w pkt 1.1), liczy się wstecz od dnia:
2.1 w którym upływa termin składania ofert;
2.2 złożenia wykazu, o którym mowa w pkt 1.1), w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b oraz art. 462 ust. 7 ustawy Pzp.
3. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa pkt 1.1) dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Ponadto wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1. oświadczenie , o którym mowa w art.117 ust.4 ustawy PZP - jeżeli dotyczy
2.zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy, o którym mowa odpowiednio w art 118 ust.3 i 4 ustawy PZP jeżeli dotyczy
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.2. Oferta winna zawierać:
1) wypełniony formularz ofertowy
3. Wraz z ofertą wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a wykonawca w Formularzu Ofertowym wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby; w przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. Powyższe dokumenty są żądane w celu potwierdzenia umocowania osób działających w imieniu odpowiednio wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie, podmiotu udostępniającego zasoby do reprezentowania każdego z nich;
2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w Rozdziale XII pkt. 3.1) SWZ. Zapisy powyższe stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego;
3) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy – jeżeli dotyczy;
4) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie to składa odpowiednio każdy z wykonawców.
W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, wraz z oświadczeniem, o którym mowa powyżej, przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2a do SWZ. ,
5) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – jeżeli dotyczy,
6) zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy, o których mowa odpowiednio w art. 118 ust. 3 i 4 ustawy Pzp – jeżeli dotyczy,
7) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień Rozdziału XVI pkt. 3.
8) Oświadczenie o elektromobilności - zał. nr 8
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępując do przetargu wykonawca powinien wnieść wadium w wysokości 130.000 PLN.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru wykonawcy.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta. Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest zamawiający – Powiat Kościański reprezentowany przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kościanie
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego.
Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści wskazanie adresu e-mail lub adresu pocztowego na który zamawiający prześle oświadczenie o zwolnieniu wadium.
Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zarządu Dróg Powiatowych
w Kościanie r-k nr 10 1090 1274 0000 0001 5776 7519 SANTANDER BANK POLSKA SA (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania, nazwę którego dotyczy lub w inny sposób oznaczyć, tak żeby w sposób jednoznaczny wynikało czego dotyczy wpłacone wadium), najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego zamawiającego z wykonawcą i utratę przez wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.
Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 oraz w art. 273 ust. 2 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Zamawiający nie określa szczególnego (obiektywnie uzasadnionego) sposobu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy Pzp.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunku dotyczącego sytuacji finansowej wykazują łącznie (tzn. posiadanie odpowiedniej sytuacji finansowej może wykazać zarówno tylko jeden z wykonawców ubiegających się wspólnie, jak i dwóch, czy też kilku poprzez zsumowanie posiadanych środków przez każdego z nich).
6. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane7.
8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale X. pkt 2 SWZ, przy czym:
- podmiotowe środki dowodowe, o których mowa powyżej składa odpowiednio wykonawca/wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w tym Rozdziale i Rozdziale VIII SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy. Zmiana jest możliwa w następujących przypadkach:1) Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie Robót może nastąpić w przypadku:
a) jeżeli wystąpią warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: ujemna temperatura powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, obfite opady deszczu, gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi – o okres uzasadniony niemożliwością wykonywania prac/wydłużeniem wykonywania prac w związku z zaistnieniem powyższych okoliczności (potwierdzonych przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej),
b) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania Robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - o czas faktycznego opóźnienia,
c) wystąpienia siły wyższej (powódź, huragan, śnieżyca, uderzenia pioruna, gradobicie, epidemie, pożary, wojna, zamieszki krajowe, strajki, szkody wyrządzone przez dzikie zwierzęta, katastrofy lotniczej, protesty ludności; działania osób trzecich uniemożliwiających lub utrudniających realizację ) uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami - o okres niezbędny do usunięcia skutków działania siły wyższej,
d) okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian w dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia Robót - o czas trwania przeszkody lub czas wprowadzenia tych zmian,
e) dokonania zmian w przedmiocie zamówienia – o okres adekwatnym do wprowadzonej zmiany,
f) wystąpienia konieczności przeprowadzenia badań archeologicznych, zabezpieczenia i usunięcia niewypałów bądź wystąpienie konieczności przeprowadzenia czynności wynikających z przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na podstawie dokumentacji przetargowej o okres uzasadniony niemożliwością wykonywania prac/wydłużeniem wykonywania prac w związku z zaistnieniem tych okoliczności,
g) zmiany przepisów prawa, mającej bezpośredni i istotny wpływ na termin zakończenia Inwestycji o okres uzasadniony niemożliwością wykonywania prac/wydłużeniem wykonywania prac w związku z zaistnieniem powyższych okoliczności.
h) z powodu trudności lub opóźnień w związku z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń, decyzji niezależnych od Wykonawcy ( na etapie projektowania).
Powyższe zmiany nie mogą prowadzić do zmiany ogólnego charakteru Umowy.
2) W przypadku zmiany powszechnie obowiązującego prawa - w zakresie mającym wpływ na realizację obowiązków Umownych - Zamawiający dopuszcza zmianę treści Umowy nie prowadzącą do zmiany ogólnego charakteru Umowy w zakresie obustronnie uzgodnionym, zmierzającym do uzyskania zgodności zapisów Umowy z obowiązującym prawem,
3) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian technicznych lub technologicznych lub materiałowych w realizacji Przedmiotu Umowy (zmiany sposobu spełnienia świadczenia), w przypadku gdy wystąpi:
a) niedostępność na rynku Materiałów/Urządzeń/Wyposażenia wskazanych w dokumentacji projektowej, Ofercie, lub PFU wraz z załącznikami spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych Materiałów/Urządzeń/Wyposażenia;
b) konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych lub materiałowych (w tym przy zastosowaniu innych Urządzeń, Wyposażenia)
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pozostała część informacji znajduje się odpowiednio w załączniku nr 6 do SWZ - projektowane postanowienia umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-13 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e - zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-13 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zwanej dalej „ustawą Ukraina” (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 507),Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy Ukraina, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605, z późn. zm.).
Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy Ukraina;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy Ukraina;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 i 295 i 1598), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy Ukraina.
Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy Ukraina, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.
Informacja dotycząca żądania zabezpieczenia w SWZ Rozdział XXI,
Informacje odnośnie odwołania w SWZ Rozdział XXIII