BZP: DZ/0270/ZP-27/2024 Ubezpieczenie zdrowotne dla pracowników: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
21.11.2024
2024/BZP 00608262/01
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
DZ/0270/ZP-27/2024 Ubezpieczenie zdrowotne dla pracowników: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000026867
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karola Miarki 12-14
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 23 45 205
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@git.lukasiewicz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://git.lukasiewicz.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania i prace rozwojowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DZ/0270/ZP-27/2024 Ubezpieczenie zdrowotne dla pracowników: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d1d09245-ea47-4684-8f47-f1657756c04c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00608262
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/git3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami odbywać się będzie jedynie drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. 2020 poz. 344 z późn. zm.).
Preferowaną drogą komunikacji jest Platforma Zakupowa: https://platformazakupowa.pl/pn/git Ponadto dopuszcza się wykorzystanie
poczty elektronicznej: magdalena.wlodzik@git.lukasiewicz.gov.pl. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w formie elektronicznej i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (tzw. e-dowód osobisty) - przez osobę/y uprawnione lub upoważnioną/e (na podstawie pełnomocnictwa) do reprezentowania Wykonawcy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami dla Użytkowników (Wykonawców) Platformy Zakupowej - dostępnymi pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy zakupowej dostępny pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
2. Złożenie oferty poprzez Platformę zakupową oznacza akceptację regulaminu dostępnego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy zakupowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy zakupowej - pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca
4. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy zakupowej udziela jej dostawca, tj. Open Nexus Sp. z o.o., Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań, pod numerem telefonu 22 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl.
5. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy zakupowej oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy Zakupowej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Do prowadzonego postępowania zastosowanie mają przepisy Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. jedn. Dz.U. 2019 poz. 1781 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanymi dalej RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ/0270/ZP-27/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie dotyczy objęcia opieką zdrowotną pracowników, pracowników emerytalnych oraz rodzin pracowników Sieć Badawcza Łukasiewicz – Górnośląski Instytut Technologiczny, oraz realizacji usług medycyny pracy. Ubezpieczenie pracowników jest dobrowolne, szacowana liczba pracowników wynosi 326.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66512210-7 - Usługi dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85120000-6 - Usługi medyczne i podobne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość placówek
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas oczekiwania na wizytę
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – wpis do właściwego rejestru przedsiębiorców – Krajowy Rejestr Sądowy a w przypadku zagranicznego zakładu/towarzystwa ubezpieczeń – do właściwego rejestru przedsiębiorców w państwie, w którym ma swoją siedzibę Wykonawca.- Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ubezpieczeń w zakresie zgodnym z przedmiotem niniejszego postępowania;
- Sytuacja ekonomiczna lub finansowa - posiadanie dokumentu (polisa / umowa ubezpieczenia/ certyfikat) potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 1 000 000,00 zł;
- zdolność techniczna lub zawodowa:
a) wykazanie się posiadaniem usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, 3 usług zdrowotnego ubezpieczenia grupowego dla pracowników dla 3 różnych podmiotów, obejmujących ochroną minimum 250 osób każda (z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane), oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn obiektywnie niezależnych nie jest w stanie uzyskać takiego dokumentu – oświadczenie Wykonawcy.
b) wykazanie się posiadaniem co najmniej 4 placówkami własnymi na terenie Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii w rozumieniu ustawy Ustawa z dnia 9 marca 2017 r. o związku metropolitalnym w województwie śląskim (Dz. U. 2017 poz. 730) oraz obowiązany jest zapewnić przynajmniej jedną własną placówkę w Gliwicach. Placówką własną w rozumieniu niniejszego zamówienia jest działający zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa zakład opieki lecznictwa zamkniętego lub otwartego, którego zadaniem jest świadczenie przez wykwalifikowaną kadrę pielęgniarską i lekarską, którego właścicielem jest bezpośrednio wykonawca lub podmiot należący do grupy kapitałowej, do której należy Wykonawca (zbiór przedsiębiorców, którzy są kontrolowani bezpośrednio lub pośrednio przez jednego przedsiębiorcę, włączając w to także tego przedsiębiorcę). Na zasadzie art. 121 uPZP Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadać polegających na: Medycynie pracy. W minimalnym zakresie działania placówki własnej w Gliwicach winny być następujące świadczenia:
o Medycyna pracy,
o Konsultacje lekarzy następujących specjalizacji: lekarz medycyny rodzinnej, internista, chirurg, ortopeda, kardiolog, neurolog, ginekolog, okulista
o Usług diagnostycznych: EKG, USG jamy brzusznej, echokardiografia, badania psychotechniczne, USG Doppler, Cytologiczne.
- W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty inna niż PLN, w celu jej przeliczenia stosowany będzie: średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835) - Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ
2) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
3) Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – odpis aktualny KRS.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu z KRS składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, zgodnie z § 4 Rozporządzeniem ministra rozwoju, pracy i technologii z 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415).
2. W zakresie posiadania uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
1) w przypadku zakładu/towarzystwa ubezpieczeń mających swoją siedzibę na terytorium RP (krajowe zakłady ubezpieczeń) oraz zagranicznych zakładów ubezpieczeń z siedzibą w państwie niebędącym państwem członkowskim Unii Europejskie, działającym na terenie RP przez oddział główny na terenie RP –zezwolenia na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej wydanej przez KNF z zakresie grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1130 z późn.zm.), a w przypadku gdy rozpoczęli oni działalność przed wejściem w życie Ustawy z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 59, poz. 344 z późn.zm.) zaświadczenie Ministra Finansów o posiadaniu zgody na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej;
2) w przypadku zagranicznego zakładu/towarzystwa ubezpieczeń z państwa członkowskiego Unii Europejskiej, jeżeli uzyskał zezwolenie na wykonywanie tej działalności w państwie, w którym ma swoją siedzibę (swoboda świadczenia usług ubezpieczeniowych) – w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia – zgodnie z art. 204 i nast. ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
3. W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej – polisa, umowa ubezpieczenia lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności ubezpieczeń zgodnie z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000 zł
4. W zakresie zdolności techniczna lub zawodowa - referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, 3 usług zdrowotnego ubezpieczenia grupowego dla pracowników dla 3 różnych podmiotów, obejmujących ochroną minimum 250 osób każda (z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane), oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn obiektywnie niezależnych nie jest w stanie uzyskać takiego dokumentu - treść oświadczenia zawarta jest w załączniku nr 10 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Ogólne Warunki Ubezpieczenia2) Wykaz świadczeń w ramach oferowanego pakietu
3) Lista placówek medycznych z podziałem na własne/ partnerskie / współpracujące.
4) Nazwę, adres placówki własnej na terenie miasta Gliwice oraz zakres świadczonych usług w sposób umożliwiający ocenę spełniania wymagań określonych w niniejszej SWZ w aspekcie obowiązku osobistego wykonywania zamówienia przez Wykonawcę zastrzeżonego przez Zamawiającego zgodnie z art. 121 ustawy PZP.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Ogólne Warunki Ubezpieczenia2) Wykaz świadczeń w ramach oferowanego pakietu
3) Lista placówek medycznych z podziałem na własne/ partnerskie / współpracujące.
4) Nazwę, adres placówki własnej na terenie miasta Gliwice oraz zakres świadczonych usług w sposób umożliwiający ocenę spełniania wymagań określonych w niniejszej SWZ w aspekcie obowiązku osobistego wykonywania zamówienia przez Wykonawcę zastrzeżonego przez Zamawiającego zgodnie z art. 121 ustawy PZP.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W celu potwierdzenia posiadania uprawnień do podpisywania oferty lub udzielania pełnomocnictw - odpis z właściwego rejestru przedsiębiorców, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (składane w przypadku, jeżeli upoważnienie osób do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów rejestrowych) ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na formularzu – zgodnie ze wzorem załączonym do niniejszego SWZ. Oświadczenia składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – nie dotyczy spółki cywilnej, jeżeli upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy (dalej zwany zobowiązaniem) potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony przewidują możliwość dokonania zmiany zawartej Umowy w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, tj. spowodowanych:a) zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa - w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień Umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego,
b) siłą wyższą – rozumianą jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub w części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum zwłoki w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazanych poniżej zmian postanowień umownych:
1) wydłużenie czasu trwania Umowy w przypadku niezakończenia procedury wyłonienia kolejnego wykonawcy, nie dłużej jednak niż o 2 miesiące, wraz ze zwiększeniem szacunkowej wartości umowy na podstawie wynagrodzenia Wykonawcy za ostatnie 2 miesiące.
2) zmiany na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy zakresu ubezpieczenia na skutek rozszerzenia ochrony ubezpieczeniowej o nowe ryzyka/świadczenia nieprzewidziane w opisie przedmiotu zamówienia i związana z tym zmiana wysokości składki,
3) zmiany wartości zamówienia związanej ze zmianami organizacyjnymi Zamawiającego a polegających na połączeniu lub włączeniu do struktury Zamawiającego innych jednostek organizacyjnych (np. innych instytutów naukowych)
4) aktualizacja danych Wykonawcy, w szczególności zmiana: nazwy, adresu siedziby.
3. Wynagrodzenie Wykonawcy za poszczególne pakiety ubezpieczenia określone w § 6 ust. 2 może zostać zmienione, na Wniosek Wykonawcy, w przypadkach określonych w art. 439 ust. 2 ustawy PZP (zmiana cen kosztów związanych z realizacją zamówienia), jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
4. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w ust. 3 może być dokonana po upływie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia świadczenia usług, wyłącznie po wcześniejszych negocjacjach z Zamawiającym. Zmiana wynagrodzenia wymaga pisemnego aneksu do umowy, z określeniem daty obowiązywania.
5. Obowiązek udowodnienia wpływu zmian cen kosztów związanych z realizacją zamówienia na wynagrodzenie leży po stronie Wykonawcy.
6. Wykonawca może wnioskować o zmianę wynagrodzenia z tytułu wzrostu cen kosztów związanych z realizacją zamówienia wyłącznie, gdy koszty usług objętych Umową wzrosły o co najmniej 3% w stosunku do dnia złożenia oferty.