BZP: Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży w 2025 r.”
21.11.2024
2024/BZP 00608607/01
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży w 2025 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570530860
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zygmunta Krasińskiego 14
1.5.2.) Miejscowość: Chodzież
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-800
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@mops.chodziez.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.chodziez.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży w 2025 r.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ab9e11f3-0945-4e15-988a-f41b913bdba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00608607
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00036677/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi opiekuńcze
1.3.2 Specjalistyczne usługi opiekuńcze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ab9e11f3-0945-4e15-988a-f41b913bdba73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mo-client/notices/new/ko/ContractNotice/ocds-148610-ab9e11f3-0945-4e15-988a-f41b913bdba7
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mo-client/notices/new/ko/ContractNotice/ocds-148610-ab9e11f3-0945-4e15-988a-f41b913bdba7
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-ab9e11f3-0945-4e15-988a-f41b913bdba7
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia i logowania.
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
9. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy PZP, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
10. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
11. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
12. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”) c.d. w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanym dalej „RODO” informuję, że:
A. Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chodzieży, reprezentowany przez Dyrektora MOPS, z siedzibą ul. Zygmunta Krasińskiego 14, 64-800 Chodzież,
email: mops@mops.chodziez.pl tel. 672810454.
B. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych poprzez adres e-mail: iod@mops.chodziez.pl.
C. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji.
D. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Zamawiającym w związku z ustawą z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
E. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a po tym czasie w celach archiwalnych – zgodnie z oznaczony kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt.
F. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
G. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art.18 oraz art. 74 ustawy PZP oraz którym Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zleca usługi (przetwarzające dane osobowe ma podstawie stosownych umów zawartych z Ośrodkiem).
H. Przysługuje Państwu prawo do:
żądania od Administratora dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
żądania od Administratora sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników),
żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO c.d. SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS.OF.3310.12.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Realizowane są na podstawie art. 50 ustawy o pomocy społecznej.
Zakres usług opiekuńczych obejmuje w szczególności:
1) opiekę higieniczną i pielęgnacyjną:
a) przesłanie łóżka,
b) zmiana bielizny osobistej, pościelowej,
c) mycie i kąpanie podopiecznego – pomoc w utrzymaniu jego higieny osobistej,
d) układanie podopiecznego w łóżku, pomoc przy zmianie pozycji leżenia,
e) zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń,
f) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
g) wykonywanie czynności takich jak: mierzenie temperatury, stosowanie okładów
i kompresów i itp.
2) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych:
a) utrzymanie w czystości pomieszczeń, w których przebywa podopieczny,
b) utrzymywanie w czystości sprzętu i urządzeń sanitarnych,
c) zakup artykułów spożywczych i przemysłowych,
d) zakup i dostarczanie posiłków, a także przygotowanie lub pomoc w ich przygotowaniu,
e) karmienie podopiecznego,
f) utrzymanie w czystości bielizny osobistej i pościelowej podopiecznego,
g) chodzenie z podopiecznym na spacer,
h) zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept, spraw urzędowych,
i) palenie w piecu, dostarczenie węgla, wody i drewna do mieszkania podopiecznego,
j) załatwianie innych spraw istotnych dla podopiecznego.
3) zapewnienie kontaktu z otoczeniem;
4) inne stosownie do potrzeb osoby uprawnionej wynikające z pisemnej informacji przekazywanej przez Zamawiającego każdorazowo po wydaniu decyzji przyznającej przedmiotowe usługi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamawiający corocznie ogłasza przedmiotowe ogłoszenie w zależności od bieżącego zapotrzebowania4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Ustawy tj. zamówień podobnych (do ok. 30 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego). Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia
Dokładna ilość godzin poszczególnych rodzajów usług uzależniona będzie od zgłoszeń i przyznanych decyzji oraz od posiadanych środków finansowych.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena 70 - pkt
2. Zobowiązanie do osobistego kontaktu minimum raz w tygodniu w siedzibie MOPS w Chodzieży przedstawiciela Wykonawcy w celu omówienia bieżących zleceń - 5 pkt
3. Skierowanie do realizacji usług opiekuńczych osób posiadających uprawnienia i kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki i fizjoterapeuty - 25 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zobowiązanie do osobistego kontaktu minimum raz w tygodniu w siedzibie MOPS w Chodzieży przedstawiciela Wykonawcy w celu omówienia bieżących zleceń
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skierowanie do realizacji usług opiekuńczych osób posiadających uprawnienia i kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki i fizjoterapeuty
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Specjalistyczne usługi opiekuńcze realizowane są na podstawie art. 50 ustawy o pomocy społecznej oraz Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz.U. z 2024 r. poz 816 tj.)
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie specjalistycznych usług opiekuńczych jako zadanie własne gminy oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi jako zadanie zlecone gminie dla osób korzystających z usług Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży. Usługi będące przedmiotem zamówienia obejmują specjalistyczne usługi opiekuńcze w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Ustala się następujące rodzaje specjalistycznych usług dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym:
1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspierania, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych.
- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
- dbałość o higienę i wygląd,
- utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
- wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
- korzystanie z usług różnych instytucji,
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
- pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
- ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
- doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
- kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
- współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
- w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
- w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
- w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
- w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
- w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach
z pracodawcą,
- w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
- nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
- pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
- zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz
usamodzielnianie finansowe.
2. Pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych.
3. Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.):
a) zgodnie z zalecaniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego
i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług.
4. Pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu.
5. Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.
Specjalistyczne usługi są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
Osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej trzymiesięczne doświadczenie w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi w jednej z następujących jednostek:
1. Szpitalu psychiatrycznym,
2. Jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3. Placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
4. Ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym,
5. Warsztacie terapii zajęciowej
6. Innej jednostce niż wymienione w pkt.1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
Usługi realizowane będą w formie następujących zajęć:
1. Rehabilitacja ruchowa,
2. Zajęcia z pedagogiem,
3. Terapia ręki,
4. Gimnastyka mózgu,
5. Integracja sensoryczna,
6. Neurologopedia,
7. Wspomaganie komunikacji z otoczeniem.
8. Inne usługi wpisujące się w Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia
22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych
Szacunkowa ilość godzin poszczególnych usług uzależniona będzie od możliwości finansowych Zamawiającego oraz od zapotrzebowania na określone usługi.
Liczba godzin może ulec zmianie ponieważ nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia
i sytuację życiową osób wymagających pomocy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamawiający corocznie ogłasza postępowanie zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Ustawy.
tj. zamówień podobnych (do ok. 30 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego). Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia
Dokładna ilość godzin poszczególnych rodzajów usług uzależniona będzie od zgłoszeń i przyznanych decyzji oraz od posiadanych środków finansowych.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena - 70 pkt
2. Termin odroczonej płatności - 30 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin odroczonej płatności
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Dla części I: - Zamawiający żąda wykazu wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 usług, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane prawidłowo, zał. nr 2 do SWZ, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, iż w ostatnich 3 latach wykonali trzy tożsame usługi o wartości min. 350 000 zł brutto łącznie wraz z referencjami o minimalnej ilości godzin na poziomie 20 000 godzin.- Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować niżej wymienionym personelem:
- Zamawiający żąda wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, w tym:
- dysponuje, lub będzie dysponował odpowiednią ilością osób kwalifikujących się do realizacji usługi mając na względzie konieczność wykonywania usług na rzecz średnio 40 osób w miesięcznym wymiarze około 1080 godzin w trakcie siedmiodniowego tygodnia pracy w godzinach 6:00-22:00 z uwzględnieniem wzrostu liczby osób, oraz godzin a także zgodnie z § 1-2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14.09.2023 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1893);
- dysponuje odpowiednią ilością osób pozwalającą na realizowanie usługi na rzecz nowo zgłoszonej osoby uprawnionej w nieprzekraczalnym terminie do 24 godzin od chwili dokonania przez Zamawiającego zgłoszenia w formie e-mail;
- wszystkie osoby świadczące przedmiotową usługę muszą posługiwać się językiem polskim, co jest rozumiane jako sprawne i skuteczne komunikowanie się z osobami korzystającymi z usług opiekuńczych, z osobami z ich otoczenia, personelem medycznym i pracownikami pomocy społecznej. Ponadto osoby świadczące usługi opiekuńcze powinny posiadać umiejętności sprawnego i rzetelnego prowadzenia w języku polskim wymaganej dokumentacji.
- dysponuje przynajmniej sześcioma osobami gotowymi do realizacji usług na rzecz Zamawiającego od 01.01.2025 r., które posiadają minimum sześciomiesięczne doświadczenie zawodowe w zakresie świadczenia usług opiekuńczych, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz miejscem świadczenia usług, - wg załącznika nr 3 do SWZ.
Dla części II: W zakresie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Zamawiający żąda wykazu wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 usług, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane prawidłowo, zał. nr 2 do SWZ, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, iż w ostatnich 3 latach wykonali trzy tożsame usługi o wartości min. 300 000 zł brutto łącznie wraz z referencjami o minimalnej ilości godzin na poziomie 5 000 godzin.
- Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować niżej wymienionym personelem:
- Zamawiający żąda wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, w tym m.in. jednej osoby wykonującej zajęcia z pedagogiem, min. jednej osoby prowadzącej zajęcia rehabilitacji ruchowej, m.in. jednej osoby prowadzącej osoby z neurologopedii, m.in. jednej osoby prowadzącej zajęcia z integracji sensorycznej, m.in. jednej osoby prowadzącej zajęcia z terapii ręki oraz m.in. jednej osoby prowadzącej zajęcia z gimnastyki mózgu, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją , podstawie do dysponowania tymi osobami. Wszystkie osoby biorące udział w realizacji przedmiotu zamówienia muszą mieć m.in. jednoroczne doświadczenie w realizacji usług, tożsamych z przedmiotem zamówienia. Osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi w jednej z następujących jednostek:
1. Szpitalu psychiatrycznym,
2. Jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3. Placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
4. Ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym,
5. Warsztacie terapii zajeciowej
6. Innej jednostce niż wymienione w pkt.1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi – wg zał. nr 3 do SWZ