BZP: „Usługa cateringowa dla szkół z terenu gminy Zławieś Wielka”
21.11.2024
2024/BZP 00608728/01
Gmina Zławieś Wielka
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa cateringowa dla szkół z terenu gminy Zławieś Wielka”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zławieś Wielka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118767
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Handlowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Zławieś Wielka
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-134
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 608 527 732
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mpokojska@urzad365.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zlawies.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa cateringowa dla szkół z terenu gminy Zławieś Wielka”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-065c520b-c2ce-4af2-a73a-52c82ac2ae9f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00608728
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zlawies.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zlawies.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Udział Wykonawcy w postępowaniu, w tym złożenie oferty, wymaga posiadania przez Wykonawcę:
−
Kwalifikowanego podpisu elektronicznego, wystawionego przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz.422) lub;
−
Podpisu (profilu) zaufanego, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2024 r. poz. 1557) lub;
−
podpisu osobistego (e-dowodu), o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 671).
4.3. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków Platformy Marketplanet za pomocą modułu korespondencji.
4.4. Korzystanie z platformy Marketplanet jest bezpłatne.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto Wykonawcy na Platformie Marketplanet. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Instrukcja dla wykonawcy dostępna pod adresem: file:///E:/2.%20URZ%C4%84D365/Z%C5%82awie%C5%9B%20Wielka/Udzielenie%20kredytu/Pomocnicze/20241023_Instrukcja%20dla%20wykonawcy%20-%20nowa%20wersja%20systemu.pdf
4.5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4.6. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określnymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452).
4.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 773), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
4.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w §2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
−
w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje jako załącznik), lub
−
jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
4.9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U.
z
2022 r. poz. 1233) Wykonawca, w celu utrzymania poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonymi odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Pełny opis znajduje się w pkt 4 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 33.1.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust 1-3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4maja 2016 roku, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
33.1.1.
Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Wójt Gminy Zławieś Wielka, kontakt na adres siedziby Urząd Urzędu Gminy w Złejwsi Wielkiej, 87-134 Zławieś Wielka, ul. Handlowa 7, e-mailowo sekretariat@zlawies.pl;
33.1.2.
Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, z którym można się kontaktować wysyłając e-mail na adres iod@zlawies.pl bądź telefonicznie pod nr tel. 56 67 413 11.;
33.1.3.
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
33.1.4.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
33.1.5.
Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
33.1.6.
Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
33.1.7.
W odniesieniu do danych osobowych, decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
33.2.
Wykonawca posiada na podstawie art. 15 RODO prawo:
33.2.1.
dostępu do danych osobowych dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Wykonawca zobowiązany do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
33.2.2.
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
33.2.3.
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
33.2.4.
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
33.3.
Nie przysługuje Wykonawcy:
33.3.1.
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
33.3.2.
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
33.3.3.
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
33.4.
Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP34.271.70.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Usługa cateringowa dla szkół z terenu gminy Zławieś Wielka”
2.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa cateringowa, polegająca na przygotowaniu
i dostarczeniu ciepłego posiłku do szkół na terenie Gminy Zławieś Wielka, na każdy dzień trwania nauki w szkole w okresie od 3 lutego 2025 r. do 26 czerwca 2025 r. z uwzględnieniem przerw w nauce, w tym dni nauki zdalnej (dni świąteczne i ustalone dni przez dyrektorów szkół jako wolne od pracy, ferie). Przez ciepły posiłek rozumie się obiad składający się z zupy, drugiego dania oraz kompotu/ wody.
2.2. Szacunkowa liczba dzieci (osób), deklarujących chęć korzystania z posiłków na dzień 14.11.2024 roku to łącznie 359 dzieci dziennie (w tym 50 obiadów dla uprawnionych osób, finansowanych w ramach Programu „Posiłek w szkole i w domu”, realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Złejwsi Wielkiej, dalej GOPS).
2.3. Szacunkowa liczba zamawianych posiłków w ramach zamówienia podstawowego wynosi 359 sztuk dziennie, szacunkowa liczba dni realizacji zamówienia w okresie trwania umowy wynosi 96 dni, co pozwala oszacować łączną ilość przygotowanych i dostarczonych posiłków na 34.464 sztuk.
2.4. Liczba dzieci (osób) korzystających z posiłków w ciągu roku szkolnego może ulec zmianie – zwiększeniu lub zmniejszeniu o ok. 30%.
2.5. Stan obecny kształtuje się następująco:
2.5.1. Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Złejwsi Wielkiej, ul. Szkolna 6, 87-134 Zławieś Wielka – ok. 52 obiady (w tym: 7 obiadów GOPS),
2.5.2. Filia Szkoły Podstawowej w Złejwsi Wielkiej z siedzibą w Czarnowie, Czarnowo 29, 87-134 Zławieś Wielka – ok. 12 obiadów (w tym: 4 obiady GOPS),
2.5.3. Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Górsku, Górsk, ul. Szkolna 2, 87-134 Zławieś Wielka – ok. 104 obiady (w tym: 23 obiady GOPS),
2.5.4. Szkoła Podstawowa im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Rzęczkowie, Rzęczkowo 59, 87-133 Rzęczkowo – ok. 18 obiadów (w tym: 5 obiadów GOPS),
2.5.5. Filia Szkoły Podstawowej im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Rzęczkowie
z siedzibą w Siemoniu, Siemoń 89a, 87-134 Zławieś Wielka – ok. 18 obiadów,
2.5.6. Szkoła Podstawowa w Łążynie, Łążyn 16, 87-133 Rzęczkowo – ok. 15 obiadów (w tym: 2 obiady GOPS),
2.5.7. Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Przysieku, Przysiek, ul. Leśna 1, 87-134 Zławieś Wielka – ok. 140 obiady (w tym: 9 obiadów GOPS).
Pełny opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
. Usługa cateringowa składa się z zamówienia podstawowego oraz zamówienia objętego prawem opcji.Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest oświadczenie woli Zamawiającego, złożone Wykonawcy w formie pisemnej oraz zwiększenie liczby uczniów chcących jeść obiady w szkołach w odniesieniu do ilości złożonych dla zamówienia podstawowego.
8. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
9. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji na warunkach takich jak zamówienie podstawowe.
10. Prawem opcji jest możliwość rozszerzenia zamówienia podstawowego, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, o dodatkowy zakres, za dodatkowym wynagrodzeniem wg rozliczenia zgodnie
z § 5 ust. 10 Umowy z zastrzeżeniem, że zakres opcji nie może przekroczyć 30% łącznej ilości sztuk posiłków, określonej dla zamówienia podstawowego i wartości, o której mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-02-03 do 2025-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od miejsca wytwarzania posiłku do punktu wydawania posiłku
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:17.1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym- Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie;
17.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów- Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie;
17.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej- Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie
17.1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej- warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż posiada doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. udokumentuje należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonanie co najmniej jednej usługi polegającej na przygotowywaniu i dostarczaniu w sposób ciągły posiłków w postaci obiadów przez okres co najmniej 10 miesięcy o wartości usługi min. 300.000,00 zł brutto.