BZP: Kompleksowe ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej oraz floty pojazdów
21.11.2024
2024/BZP 00608753/01
Gmina Fabianki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowe ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej oraz floty pojazdów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Fabianki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866844
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Fabianki 4
1.5.2.) Miejscowość: Fabianki
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-811
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 542517210
1.5.8.) Numer faksu: 542517229
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@fabianki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.fabianki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej oraz floty pojazdów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-21ef73ca-d398-40a0-a1bc-7b4689f0fe42
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00608753
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00049009/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Kompleksowe ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Gminy Fabianki wraz z jej jednostkami organizacyjnymi i Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej w Fabiankach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-21ef73ca-d398-40a0-a1bc-7b4689f0fe423.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-21ef73ca-d398-40a0-a1bc-7b4689f0fe42
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
- Sylwia Wnukiewicz – e-mail: inwestycje@fabianki.pl tel.: 54-251-72-28
- Iwona Wielgopolan – e-mail: zp@fabianki.pl tel.: 54-251-72-43
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-21ef73ca-d398-40a0-a1bc-7b4689f0fe42
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-21ef73ca-d398-40a0-a1bc-7b4689f0fe42
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 8, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
9. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 8, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
10. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Ze względu na ograniczoną ilość znaków jakie można zamieścić w formularzu ogłoszenia - pozostałe wiadomości znajdują się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest /Gmina Fabianki, Fabianki 4, 87-811 Fabianki/;
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „ Kompleksowe ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej oraz floty pojazdów ” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp";
Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.1.13.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków
1.1 Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności z włączeniem odpowiedzialności cywilnej z tytułu zarządzania drogami.
1.2 Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk (all risk).
1.3 Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.
1.4 Ubezpieczenie NNW osób skierowanych do wykonywania prac na terenie Gminy Fabianki z urzędu pracy lub decyzją sądu (dotyczy w szczególności prac społecznie użytecznych, interwencyjnych, robót publicznych) oraz wolontariuszu, praktykantów, stażystów.
1.5 Ubezpieczenie NNW członków Ochotniczej Straży Pożarnej
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Cena łączna ubezpieczenia – 60 %
2. Zaakceptowanie klauzul dodatkowych – 40%
1. Cena łączna ubezpieczenia – suma składek za wszystkie ubezpieczenia będące przedmiotem niniejszego zamówienia
Oferty będą podlegać ocenie według następującego wzoru:
An = P mi x 100 pkt
P n
An – liczba punktów przyznana ofercie „n” za spełnienie kryterium A
n – numer oferty
P min – cena minimalna wśród złożonych ofert
P n – cena zaproponowana przez wykonawcę
2. Zaakceptowanie klauzul dodatkowych – ocena kryteriów polega na przyznaniu punktów za wprowadzenie do oferty dodatkowych klauzul rozszerzających ochronę ubezpieczeniową.
Po zastosowaniu tej metodyki (stosunku do kryterium B) dla każdej oferty zostanie wyliczony wskaźnik oceny oferty będący średnią arytmetyczną .
W celu wyboru najkorzystniejszej oferty w powiązaniu z przedstawionym wyżej kryterium Zamawiający będzie posługiwał się następującym wzorem:
Won = An x 60% + B x 40%
Won – wskaźnik oceny oferty
Zamówienie publiczne zostanie udzielone wykonawcy, który uzyska największa liczbę punków.
Sposób przyznawania punktacji za fakultatywne klauzule ubezpieczenia:
I część zamówienia:
FAKULTATYWNE WARUNKI UBEZPIECZENIA DLA ZADANIA 1 - UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ORAZ NASTĘPSTW NIESZCZĘŚLIWYCH WYPADKÓW
UBEZPIECZENIE MIENIA OD WSZYSTKICH RYZYK (ALL RISK)- 22 punktów
1. klauzula rezygnacji z regresu – kl. nr 15 2 pkt
2. Wypłata zaliczki w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wraz z kosztorysami przez Zamawiającego. Zaliczka w wysokości maksymalnie 50% bezspornej (szacowanej) kwoty odszkodowania - 2 pkt
3. Klauzula zwiększonych/ dodatkowych kosztów działalności w następstwie szkody rzeczowej – nr 21 (zwiększony limit do 500 000 zł) - 1 pkt.
4. Klauzula nr 47- rozszerzenie zakresu o szkody spowodowane powolną degradacją mienia- 2 pkt.
5. Klauzula nr 48 -prewencji - 5 pkt.
6. Klauzula nr 49 - funduszu- 5 pkt.
7. Klauzula nr 50 -inflacyjna - 5 pkt.
UBEZPIECZENIE SPRZĘTU ELEKTRONICZNEGO OD WSZYSTKICH RYZYK – ALL RISK - 6 punktów
1. klauzula rezygnacji z regresu – kl. nr 15 - 2 pkt.
2. Wypłata zaliczki w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wraz z kosztorysami przez Zamawiającego. Zaliczka w wysokości maksymalnie 50% bezspornej (szacowanej) kwoty odszkodowania - 2 pkt.
3. Klauzula zwiększonych/ dodatkowych kosztów działalności w następstwie szkody rzeczowej – nr 21 (zwiększony limit do 500 000 zł) - 2 pkt.
UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ DELIKTOWEJ I KONTRAKTOWEJ Z TYTUŁU PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI - 6 punkty
1. Włączenie klauzuli automatycznego odnowienia sumy ubezpieczenia bez naliczania dodatkowej składki - 4 pkt.
2. Rozszerzenie odpowiedzialności za szkody osobowe, do których naprawienia ubezpieczający jest zobowiązany na zasadzie słuszności podlimit 100 000zł - 2 pkt.
UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ Z WŁĄCZENIEM ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ Z TYTUŁU ZARZĄDZANIA DROGAMI – 6 punkty
1. Włączenie klauzuli automatycznego odnowienia sumy ubezpieczenia bez naliczania dodatkowej składki - 4 pkt.
2. Rozszerzenie odpowiedzialności za szkody osobowe, do których naprawienia ubezpieczający jest zobowiązany na zasadzie słuszności podlimit 100 000zł - 2 pkt.
* - zaznaczyć akceptowaną klauzulę/ zakres dodatkowy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – Ubezpieczenie floty pojazdów
1.1. Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC)
1.2. Auto casco (AC) wraz z kradzieżą
1.3. Następstwa nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów (NNW)
1.4. Assistance (ASS)
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Cena łączna ubezpieczenia – 60 %
2. Zaakceptowanie klauzul dodatkowych – 40%
1. Cena łączna ubezpieczenia – suma składek za wszystkie ubezpieczenia będące przedmiotem niniejszego zamówienia
Oferty będą podlegać ocenie według następującego wzoru:
An = P mi x 100 pkt
P n
An – liczba punktów przyznana ofercie „n” za spełnienie kryterium A
n – numer oferty
P min – cena minimalna wśród złożonych ofert
P n – cena zaproponowana przez wykonawcę
2. Zaakceptowanie klauzul dodatkowych – ocena kryteriów polega na przyznaniu punktów za wprowadzenie do oferty dodatkowych klauzul rozszerzających ochronę ubezpieczeniową.
Po zastosowaniu tej metodyki (stosunku do kryterium B) dla każdej oferty zostanie wyliczony wskaźnik oceny oferty będący średnią arytmetyczną .
W celu wyboru najkorzystniejszej oferty w powiązaniu z przedstawionym wyżej kryterium Zamawiający będzie posługiwał się następującym wzorem:
Won = An x 60% + B x 40%
Won – wskaźnik oceny oferty
Zamówienie publiczne zostanie udzielone wykonawcy, który uzyska największa liczbę punków.
Sposób przyznawania punktacji za fakultatywne klauzule ubezpieczenia:
FAKULTATYWNE WARUNKI UBEZPIECZENIA DLA ZADANIA 2 – UBEZPIECZENIE FLOTY POJAZDÓW
UBEZPIECZENIE FLOTY POJAZDÓW - 40 punktów
1. Pokrycie kosztów badań technicznych wymaganych
po szkodzie bez względu na liczbę zdarzeń - 10 pkt.
2. Wypłata zaliczki w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wraz z kosztorysami przez Zamawiającego. Zaliczka w wysokości maksymalnie 50% bezspornej (szacowanej) kwoty odszkodowania - 20 pkt.
3. Klauzula szkód w pojazdach bez ważnego badania
technicznego, jeżeli nie miało to wpływu na przyczynę
szkody bez względu na liczbę zdarzeń - 10 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w niniejszej swz, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
W celu potwierdzenie spełnienia niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są do przedłożenia kopii dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 838), tj. jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie organu nadzoru na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, tzn. przedstawi kopię zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego, bądź Ministra Finansów (jeżeli uzyskali zezwolenie przed 1 stycznia 2004 r.) na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej (jeżeli rozpoczął działalność przed 28.08.1990 r.), lub inny dokument jak zezwolenie właściwego organu na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zakład ma siedzibę, potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) zezwolenie organu nadzoru na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 838 z późn. zm.), tzn. kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego, bądź Ministra Finansów (jeżeli uzyskał zezwolenie przed 1 stycznia 2004) na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej (jeżeli rozpoczęli działalność przed 28.08.1990r.), lub inny dokument jak zezwolenie właściwego organu na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zakład ma siedzibę, potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 2 pkt 1, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia pod warunkiem spełnienia warunków udziału w postępowaniu2. Oferta wspólna musi zostać przygotowana i złożona w następujący sposób:
1) Partnerzy muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Partnerów.
2) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Partnerów.
3. Partnerzy muszą udokumentować spełnienie warunków udziału w postępowaniu zgodnie z dyspozycjami zawartymi w niniejszej swz
4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem
5. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi zamawiającemu umowę regulującą współpracę wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje następujące zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, które mogą polegać na:a) Zmiana wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek).
b) Konieczność zmiany podwykonawcy, wprowadzenia podwykonawcy.
c) Zmianie wielkości sum ubezpieczenia w związku z:
• Nabywaniem / zbywaniem / likwidacją środków trwałych,
• Modernizacją / ulepszeniem środków trwałych,
• Oddaniem i przekazaniem do użytku nowych inwestycji,
• Umowami cywilno – prawnymi nakładającymi na Zamawiającego obowiązek ubezpieczenia;
d) Zmianie zakresu ubezpieczenia w związku ze:
• Zmianą zakresu wykonywanej działalności,
• Ujawnieniem się nowego ryzyka ubezpieczeniowego nie przewidzianego w SWZ;
e) Zmianie przewidzianej w klauzulach zawartych w SWZ,
f) Wydłużeniu / skróceniu okresu ochrony ubezpieczeniowej oraz wyrównaniu terminów ubezpieczenia,
g) Włączeniu nowej jednostki organizacyjnej Zamawiającego,
h) Korzystnych dla Zamawiającego zmianach zakresu ubezpieczenia wynikających ze zmian Ogólnych warunków ubezpieczenia Wykonawcy,
i) Zmianie warunków umowy ubezpieczenia wynikających ze zmiany obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
j) Zmianie polegającej na poprawieniu błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych niepowodujących zmiany celu i istoty umowy,
k) Zmianie w przypadku wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy,
l) Zmianie w przypadku konieczności dokonania uszczegółowienia, wykładni lub doprecyzowania poszczególnych zapisów umowy, niepowodujących zmiany i istoty umowy,
m) Zmianie w terminie realizacji zamówienia, w przypadku powstania okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć, a które uniemożliwiają realizację zamówienia w pożądanym terminie.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy,
o którym mowa w §5 ust 1 niniejszej umowy, w niżej wymienionych przypadkach:
1) w przypadku zmiany stawki podatku VAT przez zmianę ustawodawczą w trakcie trwania Umowy, wynikającej ze zmiany ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.) oraz podatku akcyzowego na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. 2023 poz. 1542 z późń. zm.);
2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 z późn. zm.) - na pisemny wniosek Wykonawcy;
3) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego;
4) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r.
o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 427 z późn. zm.) - na pisemny wniosek Wykonawcy.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowi jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.