BZP: Zakup Instrumentów i akcesoriów muzycznych dla Filharmonii Śląskiej im. H. M. Góreckiego – kontrabas, fortepian cyfrowy.
21.11.2024
2024/BZP 00608837/01
Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup Instrumentów i akcesoriów muzycznych dla Filharmonii Śląskiej im. H. M. Góreckiego – kontrabas, fortepian cyfrowy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000279338
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sokolska 2
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-084
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 323511719
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@filharmonia-slaska.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://filharmonia-slaska.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup Instrumentów i akcesoriów muzycznych dla Filharmonii Śląskiej im. H. M. Góreckiego – kontrabas, fortepian cyfrowy.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-086aed1d-7bf7-4d5e-8242-5d287eab860d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00608837
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00206914/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Zakup instrumentów i akcesoriów muzycznych dla Filharmonii Śląskiej im. H. M. Góreckiego - kontrabas, fortepian cyfrowy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/pn/filharmonia_slaska3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu platformy zakupowej pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/pn/filharmonia_slaska.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany jest posiadać konto na
Platformie zakupowej. Rejestracja i utrzymanie konta oraz korzystanie z Platformy zakupowej są bezpłatne.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej opisane zostały w Regulaminie na www.platformazakupowa.pl.
Limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty wynosi 150 MB. Do złożenia oferty, oświadczeń, o których mowa w art. 125 ust. 1 uPzp oraz innych oświadczeń i dokumentów obowiązkowa jest forma elektroniczna lub postać elektroniczna, opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Instrukcje korzystania z platformy zakupowej dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami oraz wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajdują się w Rozdziale 9 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu jest Zamawiający.
2. Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych pod adresem e-mail: iod@filharmonia-slaska.eu.
3. Dane osobowe Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane będą na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
b) art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z zawarciem umowy lub działaniami zmierzającymi do jej zawarcia.
c) art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celach archiwalnych , dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami lub wypełnienia obowiązków
wynikających z innych przepisów.
4. Odbiorcami danych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 uPzp.
5. Dane osobowe osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 uPzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania.
6. Obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio jego dotyczących oraz danych osób uczestniczących w postępowaniu jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z upup.
7. W odniesieniu do danych osobowych osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu decyzje nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Osoby uczestniczące w przedmiotowym postępowaniu posiadają:
a) prawo dostępu do danych osobowych bezpośrednio ich dotyczących na podstawie art. 15 RODO. W przypadku gdy wykonanie przez Zamawiającego obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
b) W przypadku zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia, gdy wykonanie przez Zamawiającego obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania.
c) prawo do sprostowania przez Wykonawcę uczestniczącego w przedmiotowym postępowaniu danych osobowych na podstawie
art. 16 RODO (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z uPzp oraz nie może naruszać integralności protokołu i jego
załączników);
d) prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego). Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcy i osobom uczestniczącym w przedmiotowym postępowaniu nie przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sprawie naruszenia przepisów RODO dotyczących:
a) prawa do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
b) prawa do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż pod-stawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 4/ZP/AT/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 120000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kontrabas mistrzowski 5 strunowy posiadający następujące cechy:
• Rozmiar 4/4
• Forma gambowa
• Ozdobne ornamenty na bokach(np. carnis)
• Płyta wierzchnia – świerk sitka sezonowany naturalnie przez minimum 20 lat
• Płyta spodnia, boki, szyjka – klon bośniacki płomienisty sezonowany naturalnie przez minimum 20 lat
• Lakierowanie: złotobrązowy lakier spirytusowy
• Mechanika Rubner lub równoważny z hebanowymi kołkami i zatrzaskiem bagnetowym dla szybszego nawijania strun
• Podstawek „Teller” – 3 gwiazdkowy model belgijski De Luxe lub równoważny
• Nóżka „Ackert” lub równoważna ze stopu brązu
• Długość korpusu ok. 1140 mm
• Menzura ok. 1055 mm
• Wymiary:
- Szerokość górnego łuku ok. 530 mm
- Szerokość środkowego przewężenia ok. 380 mm
- Szerokość dolnego łuku ok. 760 mm
- Głębokość korpusu ok. 225 mm
- Głębokość górnej części korpusu ok. 190 mm
• Struny G, D, A, E Thomastik Belcanto lub równoważny, struna H – Thomastik Spirocore lub równoważny
• Rok budowy 2023
4.2.5.) Wartość części: 104000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 37310000-4 - Instrumenty muzyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
37313900-4 - Kontrabasy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Komisja przetargowa na podstawie porównania cen ofert oraz jakości instrumentów ocenionych przez powołanych biegłych. Wybór będzie dokonany na podstawie następujących kryteriów:
a) cena (C) - 40 %
b) jakość (J) - 60 %
Zasady przyznawania punktów:
a) Punktacja za oferowaną cenę (C):
C = (min. wartość zaproponowana w ofertach / wartość w badanej ofercie) x 100 pkt
b) Punktacja za jakość (J) obejmuje następujące elementy:
i) Intonacja: wysokość dźwięku określana pod kątem sprawdzenia równych stosunków częstotliwości (interwałów), mierzona poprzez badanie przyrządem pomiaru częstotliwości fali akustycznej.
-do 10 centów 20 pkt
-od 10 do 25 centów 10 pkt
-powyżej 25 centów 0 pkt
Maksymalna dopuszczalna wartość centów = 25
ii) Wyrównanie brzmienia: Sprawdzenie pasma tonów harmonicznych dźwięku określone oceną na podstawie analizy wrażenia słuchowego muzyków, w całej skali instrumentu. Zgodność długości brzmienia i głośności na każdym poziomie skali instrumentu.
-wyrównany 40 pkt
-średnio wyrównany 20 pkt
-niewyrównany 0 pkt
Minimalna dopuszczalna ilość punktów =2
iii) Barwa: ocena aspektów barwy na podstawie analizy wrażenia barwy zdefiniowanego semantycznym opisem.
-ciepła 0 - 4 pkt
-czysta 0 - 4 pkt
-głęboka 0 - 4 pkt
-jasna 0 - 4 pkt
-nośna 0 - 4 pkt
Minimalna dopuszczalna ilość punktów w każdym z powyższych podkryteriów = 2.
iv) Precyzja mechaniki : właściwa precyzja mechaniki charakterystyczna dla danego rodzaju instrumentu.
-maksymalnie właściwa precyzja mechaniki 20 pkt
-średnia precyzja mechaniki 10 pkt
-brak właściwej precyzji mechaniki 0 pkt
Minimalna dopuszczalna ilość punktów = 10.
Ocena za jakość dokonywana jest w pełnych punktach.
Ogólna punktacja za jakość : J = Ji+Jii+Jiii+Jiv
Ocena każdego z instrumentów będzie dokonywana przez biegłych wskazanych przez Zamawiającego .
Wykonawca udostępni biegłym instrumenty w uzgodnionym miejscu i czasie w celu dokonania oceny wg kryterium „jakość”. Udostępnione instrumenty powinny być tożsame z oferowanymi.
Na podstawie opinii biegłych członkowie komisji przetargowej przydzielą każdej ocenianej ofercie punkty w kryterium „jakość” w skali jak wyżej.
Ocena końcowa oferty W zostanie wyliczona ze wzoru: W= C x 40% + J x 60%
gdzie: W - wynik ostateczny oceny oferty
C - wynik za kryterium cena wyliczony zgodnie ze wzorem podanym w pkt a)
J - wynik za kryterium jakość wyliczony zgodnie ze wzorem podanym w pkt b)
Wynik oceny zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Fortepian cyfrowy nowy, nieużywany model profesjonalny klasy mistrzowskiej do gry solistycznej i orkiestrowej marki Roland GP-6 lub równoważny. Szczegółowa specyfikacja instrumentu:
• fortepian cyfrowy w kompaktowym rozmiarze,
• zaawansowana technologia modelowania brzmienia fortepianowego Piano Reality Modeling,
• ilość klawiszy: 88,
• rodzaj klawiatury: PHA-50 (Progressive Hammer Action z wymykiem),
• wielokanałowy system nagłośnienia,
• technologia Piano Reality Headphones Ambience pozwalająca na uzyskanie realistycznych i przestrzennych efektów podczas gry na słuchawkach,
• system MIDI poprzez Bluetooth do podłączania się do aplikacji takich jak Roland Piano APP, Piano Designer,
• liczba brzmień: 324,
• polifonia: nieograniczona dla brzmień kategorii Piano; 256 dla innych brzmień,
• pedały: Damper, Sostenuto, Soft,
• tryb pracy klawiatury: Dual, Split, TwinPiano,
• możliwość nagrywania: Standard MIDI Files (Format 0, 1); Audio File (WAV: 44.1 kHz, 16-bit linear format, MP3: 44.1 kHz, 64 kbps - 320 kbps, requires USB flash drive),
• wejścia i wyjścia: 2 słuchawkowe; Input jacks: Stereo miniature phone type; Output (L/Mono, R) jacks: 1/4-inch phone type; USB Computer port: USB B type (compatible with USB MIDI/Audio); USB Memory port: USB A type,
• wyświetlacz: Graphic LCD 128 x 64 dots,
• system nagłośnienia: Spatial Speakers: 12 cm (4-3/4 inches) x 2; Cabinet Speakers: 20 cm (7-7/8 inches) (with Speaker Box); Near-field Speakers: 5 cm (2 inches) x 2,
• znamionowa moc wyjściowa: 25 W x 2 + 20 W x 1 + 15 W x 2,
• wymiary: szerokość: ok. 141 cm, głębokość: ok. 96 cm,
• waga: ok. 90 kg.
4.2.5.) Wartość części: 16000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 37310000-4 - Instrumenty muzyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
37311100-2 - Pianina
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Komisja przetargowa na podstawie porównania cen ofert oraz jakości instrumentów ocenionych przez powołanych biegłych. Wybór będzie dokonany na podstawie następujących kryteriów:
a) cena (C) - 40 %
b) jakość (J) - 60 %
Zasady przyznawania punktów:
a) Punktacja za oferowaną cenę (C):
C = (min. wartość zaproponowana w ofertach / wartość w badanej ofercie) x 100 pkt
b) Punktacja za jakość (J) obejmuje następujące elementy:
i) Intonacja: wysokość dźwięku określana pod kątem sprawdzenia równych stosunków częstotliwości (interwałów), mierzona poprzez badanie przyrządem pomiaru częstotliwości fali akustycznej.
-do 10 centów 20 pkt
-od 10 do 25 centów 10 pkt
-powyżej 25 centów 0 pkt
Maksymalna dopuszczalna wartość centów = 25
ii) Wyrównanie brzmienia: Sprawdzenie pasma tonów harmonicznych dźwięku określone oceną na podstawie analizy wrażenia słuchowego muzyków, w całej skali instrumentu. Zgodność długości brzmienia i głośności na każdym poziomie skali instrumentu.
-wyrównany 40 pkt
-średnio wyrównany 20 pkt
-niewyrównany 0 pkt
Minimalna dopuszczalna ilość punktów =2
iii) Barwa: ocena aspektów barwy na podstawie analizy wrażenia barwy zdefiniowanego semantycznym opisem.
-ciepła 0 - 4 pkt
-czysta 0 - 4 pkt
-głęboka 0 - 4 pkt
-jasna 0 - 4 pkt
-nośna 0 - 4 pkt
Minimalna dopuszczalna ilość punktów w każdym z powyższych podkryteriów = 2.
iv) Precyzja mechaniki : właściwa precyzja mechaniki charakterystyczna dla danego rodzaju instrumentu.
-maksymalnie właściwa precyzja mechaniki 20 pkt
-średnia precyzja mechaniki 10 pkt
-brak właściwej precyzji mechaniki 0 pkt
Minimalna dopuszczalna ilość punktów = 10.
Ocena za jakość dokonywana jest w pełnych punktach.
Ogólna punktacja za jakość : J = Ji+Jii+Jiii+Jiv
Ocena każdego z instrumentów będzie dokonywana przez biegłych wskazanych przez Zamawiającego .
Wykonawca udostępni biegłym instrumenty w uzgodnionym miejscu i czasie w celu dokonania oceny wg kryterium „jakość”. Udostępnione instrumenty powinny być tożsame z oferowanymi.
Na podstawie opinii biegłych członkowie komisji przetargowej przydzielą każdej ocenianej ofercie punkty w kryterium „jakość” w skali jak wyżej.
Ocena końcowa oferty W zostanie wyliczona ze wzoru: W= C x 40% + J x 60%
gdzie: W - wynik ostateczny oceny oferty
C - wynik za kryterium cena wyliczony zgodnie ze wzorem podanym w pkt a)
J - wynik za kryterium jakość wyliczony zgodnie ze wzorem podanym w pkt b)
Wynik oceny zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4