BZP: Świadczenie usług przewozowych wraz z opieką w zakresie dowożenia uczniów Gminy Krzywiń w roku 2025 do szkół nie będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Krzywiń
21.11.2024
2024/BZP 00608844/01
Gmina Krzywiń
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przewozowych wraz z opieką w zakresie dowożenia uczniów Gminy Krzywiń w roku 2025 do szkół nie będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Krzywiń
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krzywiń
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050570
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Krzywiń
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-010
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@krzywin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krzywin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług przewozowych wraz z opieką w zakresie dowożenia uczniów Gminy Krzywiń w roku 2025 do szkół nie będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Krzywiń
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a0db6ecc-9cbd-4857-9580-f7065ad72725
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00608844
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00041052/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług przewozowych wraz z opieką w zakresie dowożenia uczniów Gminy Krzywiń w roku 2025 do szkół nie będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Krzywiń
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/krzywin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/krzywin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w postaci elektronicznej za pośrednictwem
platformazakupowa.pl pod adresem : https://platformazakupowa.pl/pn/krzywin2. W celu skrócenia
czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a
Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane
były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za
datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich
przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do
zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres
poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: maciej.gubanski@krzywin.pl,
mikolaj.zak@krzywin.pl.Jednocześnie Zamawiający informuje że zgodnie z art. 61 ust. 2 ustawy Pzp,
kontakt ustny, w tym telefoniczny możliwy jest tylko w odniesieniu do informacji, które nie są istotne dla
przebiegu postępowania.3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie
elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania,
zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na
platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami
adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za
pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.4. Wykonawca jako podmiot
profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na
platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii
lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.5. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1320; dalej: “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00294537/01 z dnia 2021-12-01
2021-12-01 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na
podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl,
tj.:a)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,b)
komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer
minimalnie wersja 10 0.,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat
Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,f) Platformazakupowa.pl działa według standardu
przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez
platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Burmistrz Miasta i Gminy Krzywiń.2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym
można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@krzywin.pl3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane
będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane,
zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7) w odniesieniu do Pani/Pana danych
osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO.8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych
Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie
administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub
daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub
daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo do
sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz
jego załączników);c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo
do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego);d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd
Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit.
b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych
osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIG.271.8.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozowych wraz z opieką w zakresie dowożenia uczniów Gminy
Krzywiń w roku 2025 (od 2.01.2025 roku) do szkół nie będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Krzywiń.
KOD WG WSPÓLNEGO SŁOWNIKA ZAMÓWIEŃ (CPV) – 60172000-4 - wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą i
opieką nad uczniami dowożonymi
Szkoły, do których należy świadczyć usługi dowozu:
Zespół Szkół Specjalnych im. Marii Konopnickiej w Kościanie,
Zespół Szkół Specjalnych w Górznie ,
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Lesznie,
ZAMÓWIENIE PODZIELONE NA CZĘŚCI!
Zamówienie polega na wykonaniu usługi przewozowych dzieci wraz z opieką w zakresie dowożenia uczniów Gminy Krzywiń do poszczególnych szkół niebędących jednostkami organizacyjnymi Gminy Krzywiń. Liczba dzieci, miejsce zamieszkania (tj. dowozu i odwozu dzieci z podziałem na miejscowości) oraz godziny, na którą dzieci mają zostać dowiezione do szkoły oraz odwiezione ze szkoły:
Część zamówienia nr I:
Zespół Szkół Specjalnych im. Marii Konopnickiej w Kościanie (w tym do filii w Kiełczewie):
13 dzieci, dowóz do szkoły najwcześniej na godzinę 7:00, najpóźniej 7:55, odwóz ze szkoły od godziny 15:05, nie później jak 16:00.
Miejscowości, z których planowany jest odwóz i dowóz: Krzywiń, Zbęchy, Rogaczewo Wielkie, Łuszkowo, Jerka, Jurkowo, Kopaszewo. Jednocześnie Zamawiający informuje, że w trakcie realizacji zamówienia liczba miejscowości może ulec zmianie, co należy przyjąć przy ustalaniu ceny oferty.
W ramach zamówienia podstawowego trzeba założyć przewóz do 20 osób.
Dotyczy wszystkich części zamówienia:
Po ułożeniu planu lekcji w placówkach będzie możliwość zmiany godziny odwozów. Podane godziny odwozów są
godzinami najpóźniejszymi. Uczniowie będą pozostawali w szkołach maksymalnie do wskazanych godzin odwozów.
Zamawiający wskaże lokalizacje (adresy, punkty) z których odbierać oraz do których dowozić będzie dzieci na terenie
Gminy Krzywiń.
Zamawiający wymaga, aby opiekunowie prowadzili dzienny rejestr liczby dowożonych i odwożonych dzieci i przekazywał go
dyrekcji placówek oświatowych, na rzecz których świadczona jest usługa.
Każdy pojazd, którym świadczona będzie usługa musi spełnić następujące wymagania:
1. rok produkcji nie wcześniej niż 2000 rok, (wyjątkiem są pojazdy, które Wykonawca wykaże jako młodsze w celu
uzyskania punktów w kryterium)
2. Posiadać system monitoringu wnętrza pojazdu z możliwością nagrania zarejestrowanego materiału na nośniki
zewnętrzne,
Usługa świadczona będzie tylko w dni szkolne i tylko za takie dni Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie. Szacunkowa
liczba dni prowadzenia usługi wynosi 196. Jest to jednak tylko wartość szacunkowa służąca do określenia wartości
zamówienia i może ulec zmianie. Szczegółowe informacje na temat dni wolnych od zajęć zostaną przekazane przez
dyrekcje poszczególnych placówek.
Zamawiający wymaga, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane przez Wykonawcę były wyprodukowane nie wcześniej niż w
2000 roku a pracownicy (kierowcy, opiekunowie) posiadali odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do realizacji zadania.
Opiekunowie skierowani do realizacji zamówienia muszą posiadać odpowiednie przeszkolenie do opieki nad osobami
niepełnosprawnymi, w tym m.in. kurs pierwszej pomocy.
Pojazdy mają spełniać wszystkie obowiązujące wymogi określone przepisami prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia
20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w
sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Ponadto pojazdy muszą mieć
możliwość transportu osób na wózkach inwalidzkich, w tym wózkach specjalnych, jak wózki inwalidzkie stabilizujące, wózki
inwalidzkie dla dzieci ze spastycznością itp.
Opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Osoby sprawujące opiekę nad uczniami powinny posiadać odpowiednie przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych w stosunku do dzieci, tj. świadectwo potwierdzające co najmniej odbycie szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
Przedmiot zamówienia może być wykonywany wyłącznie przy wykorzystaniu kierowców i opiekunów, którzy nie byli skazani za przestępstwa, o których mowa ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560). Przed podpisaniem umowy, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia informacji zawierających dane kierowców i opiekunów, wraz z zaświadczeniem z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności tych osób na tle seksualnym oraz oświadczeniem o zapoznaniu się i stosowaniu postanowień Zarządzenia nr 91/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Krzywiń z dnia 12 sierpnia 2024 r. w sprawie wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich.
Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 Ustawy Pzp, wymaga aby kierowcy pojazdów oraz opiekunowie byli zatrudnieni
przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.
1. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 2 Pzp:
Wykonawca/podwykonawca prowadzi dokumentację zatrudnienia osób na umowę o pracę zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami prawa. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest
najpóźniej w dniu podpisania umowy, do złożenia Zamawiającemu pisemnego oświadczenia, że osoby skierowane do pracy
przy realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia będą wykonywały osoby (ze wskazaniem ich imion, nazwisk oraz
zakresu robót wykonywanych przez danego pracownika - załącznik nr 6 do SWZ) zatrudnione przez Wykonawcę lub
Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. W przypadku, gdy nastąpi zmiana informacji objętych ww. oświadczeniem,
wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zaktualizowania tego oświadczenia nie później niż w
ciągu 3 dni roboczych.
2. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust 1.,
oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do umów o pracę osób wskazanych w załączniku nr 6 do oferty w zakresie
niezbędnym do potwierdzenia spełnienia wymagań.
Zamawiającemu przysługuje prawo (w trakcie trwania umowy) do wezwania wykonawcy do udowodnienia, że w realizacji
przedmiotu zamówienia udział biorą osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę - wskazane w oświadczeniu będącym
załącznikiem do oferty Wykonawcy.
Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego pisemnego udzielenia odpowiedzi na wezwanie zamawiającego, w
szczególności przedstawiając dowody, że w realizacji przedmiotu zamówienia faktycznie udział biorą osoby zatrudnione na
podstawie umowy o pracę - wskazane w oświadczeniu będącym załącznikiem do oferty Wykonawcy.
W przypadku niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp przez wykonawcę lub podwykonawcę,
Zamawiający przewiduje naliczenie kary w wysokości 0,2 % wartości zamówienia.
3. Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga aby kierowcy pojazdów oraz opiekunowie byli zatrudnieni
przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.
Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na co najmniej okres realizacji przez nie zamówienia; w
przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu,
wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę.
*art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się
do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie
wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
1. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę – wszystkie
maksymalna liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy: wszystkie
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami
oceny ofert:
Oferta, w którym pojazd będzie wyprodukowany w 2011 roku lub wcześniej, otrzyma maksymalnie 40 pkt.
Zamawiający wymaga, aby w formularzu ofertowym Wykonawca wykazał pojazdy, z podaniem ich numerów rejestracyjnych i roku
produkcji, które zadeklaruje do wykorzystania jako spełnienie warunków do uzyskania punktów w kryterium. Pojazdy te muszą być
takie same, jakie Wykonawca wykaże na spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający przyzna realizację zamówienia wykonawcy, który spełnia wymagane warunki oraz którego oferta odpowiada zasadom
określonym w ustawie Pzp, spełnia wymagania określone w niniejszej specyfikacji i uzyska najwyższą liczbę punktów.
W przypadku dwóch ofert o tej samej liczbie punktów wygra ta z niższą ceną.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną ilość punktów za wszystkie kryteria, wg wzoru:
Ł = C + W
gdzie:
Ł – łączna ilość punktów za wszystkie kryteria
C – punkty przyznane w kryterium „Cena”
W – punkty przyznane w kryterium „Wiek pojazdów”
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym
zaoferowanej ceny.
5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
1) Cena (C) – waga kryterium 60 pkt;
2) Wiek pojazdów (W) – waga kryterium 40 pkt.
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) – waga 60 pkt
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 60 pkt
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu
Ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu
zamówienia.
2) Wiek pojazdów (W) – waga 40 pkt.
Kryterium będzie punktowane przez Zamawiającego w oparciu o wskazane przez Wykonawcę pojazdy służące do świadczenia
usług przewozowych, a które Wykonawca wykaże na spełnienie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdz.
VIII.2.4).3. Punkty zostaną przyznane wg następującej zasady:
Rok produkcji pojazdu 2001-2010 roku - 20 pkt
Rok produkcji pojazdu od 2011 roku - 40 pkt
Punkty przyznawane są tylko dla jednego pojazdu
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek pojazdów
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozowych wraz z opieką w zakresie dowożenia uczniów Gminy
Krzywiń w roku 2025 (od 2.01.2025 roku) do szkół nie będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Krzywiń.
KOD WG WSPÓLNEGO SŁOWNIKA ZAMÓWIEŃ (CPV) – 60172000-4 - wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą i
opieką nad uczniami dowożonymi
Szkoły, do których należy świadczyć usługi dowozu:
Zespół Szkół Specjalnych im. Marii Konopnickiej w Kościanie,
Zespół Szkół Specjalnych w Górznie ,
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Lesznie,
ZAMÓWIENIE PODZIELONE NA CZĘŚCI!
Zamówienie polega na wykonaniu usługi przewozowych dzieci wraz z opieką w zakresie dowożenia uczniów Gminy Krzywiń do poszczególnych szkół niebędących jednostkami organizacyjnymi Gminy Krzywiń. Liczba dzieci, miejsce zamieszkania (tj. dowozu i odwozu dzieci z podziałem na miejscowości) oraz godziny, na którą dzieci mają zostać dowiezione do szkoły oraz odwiezione ze szkoły:
Część zamówienia nr II:
Zespół Szkół Specjalnych w Górznie
14 dzieci, dowóz do szkoły najwcześniej na godzinę 7:00, najpóźniej 8:00, odwóz ze szkoły od godziny 14:00, nie później jak 15:00.
Miejscowości, z których planowany jest odwóz i dowóz: Krzywiń, Czerwona Wieś, Jurkowo, Łagowo, Kopaszewo.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że w trakcie realizacji zamówienia liczba miejscowości może ulec zmianie, co należy przyjąć przy ustalaniu ceny oferty.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Lesznie:
2 dzieci, dowóz do szkoły najwcześniej na godzinę 7:00, najpóźniej 8:00, odwóz ze szkoły od godziny 12:35, nie później niż 14:00.
Miejscowości, z których planowany jest odwóz i dowóz: Krzywiń, Jerka, Gierłachowo. Jednocześnie Zamawiający informuje, że w trakcie realizacji zamówienia liczba miejscowości może ulec zmianie, co należy przyjąć przy ustalaniu ceny oferty.
W ramach zamówienia podstawowego trzeba założyć przewóz do 25 osób.
Dotyczy wszystkich części zamówienia:
Po ułożeniu planu lekcji w placówkach będzie możliwość zmiany godziny odwozów. Podane godziny odwozów są
godzinami najpóźniejszymi. Uczniowie będą pozostawali w szkołach maksymalnie do wskazanych godzin odwozów.
Zamawiający wskaże lokalizacje (adresy, punkty) z których odbierać oraz do których dowozić będzie dzieci na terenie
Gminy Krzywiń.
Zamawiający wymaga, aby opiekunowie prowadzili dzienny rejestr liczby dowożonych i odwożonych dzieci i przekazywał go
dyrekcji placówek oświatowych, na rzecz których świadczona jest usługa.
Każdy pojazd, którym świadczona będzie usługa musi spełnić następujące wymagania:
1. rok produkcji nie wcześniej niż 2000 rok, (wyjątkiem są pojazdy, które Wykonawca wykaże jako młodsze w celu
uzyskania punktów w kryterium)
2. Posiadać system monitoringu wnętrza pojazdu z możliwością nagrania zarejestrowanego materiału na nośniki
zewnętrzne,
Usługa świadczona będzie tylko w dni szkolne i tylko za takie dni Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie. Szacunkowa
liczba dni prowadzenia usługi wynosi 196. Jest to jednak tylko wartość szacunkowa służąca do określenia wartości
zamówienia i może ulec zmianie. Szczegółowe informacje na temat dni wolnych od zajęć zostaną przekazane przez
dyrekcje poszczególnych placówek.
Zamawiający wymaga, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane przez Wykonawcę były wyprodukowane nie wcześniej niż w
2000 roku a pracownicy (kierowcy, opiekunowie) posiadali odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do realizacji zadania.
Opiekunowie skierowani do realizacji zamówienia muszą posiadać odpowiednie przeszkolenie do opieki nad osobami
niepełnosprawnymi, w tym m.in. kurs pierwszej pomocy.
Pojazdy mają spełniać wszystkie obowiązujące wymogi określone przepisami prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia
20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w
sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Ponadto pojazdy muszą mieć
możliwość transportu osób na wózkach inwalidzkich, w tym wózkach specjalnych, jak wózki inwalidzkie stabilizujące, wózki
inwalidzkie dla dzieci ze spastycznością itp.
Opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Osoby sprawujące opiekę nad uczniami powinny posiadać odpowiednie przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych w stosunku do dzieci, tj. świadectwo potwierdzające co najmniej odbycie szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
Przedmiot zamówienia może być wykonywany wyłącznie przy wykorzystaniu kierowców i opiekunów, którzy nie byli skazani za przestępstwa, o których mowa ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560). Przed podpisaniem umowy, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia informacji zawierających dane kierowców i opiekunów, wraz z zaświadczeniem z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności tych osób na tle seksualnym oraz oświadczeniem o zapoznaniu się i stosowaniu postanowień Zarządzenia nr 91/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Krzywiń z dnia 12 sierpnia 2024 r. w sprawie wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich.
Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 Ustawy Pzp, wymaga aby kierowcy pojazdów oraz opiekunowie byli zatrudnieni
przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.
1. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 2 Pzp:
Wykonawca/podwykonawca prowadzi dokumentację zatrudnienia osób na umowę o pracę zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami prawa. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest
najpóźniej w dniu podpisania umowy, do złożenia Zamawiającemu pisemnego oświadczenia, że osoby skierowane do pracy
przy realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia będą wykonywały osoby (ze wskazaniem ich imion, nazwisk oraz
zakresu robót wykonywanych przez danego pracownika - załącznik nr 6 do SWZ) zatrudnione przez Wykonawcę lub
Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. W przypadku, gdy nastąpi zmiana informacji objętych ww. oświadczeniem,
wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zaktualizowania tego oświadczenia nie później niż w
ciągu 3 dni roboczych.
2. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust 1.,
oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do umów o pracę osób wskazanych w załączniku nr 6 do oferty w zakresie
niezbędnym do potwierdzenia spełnienia wymagań.
Zamawiającemu przysługuje prawo (w trakcie trwania umowy) do wezwania wykonawcy do udowodnienia, że w realizacji
przedmiotu zamówienia udział biorą osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę - wskazane w oświadczeniu będącym
załącznikiem do oferty Wykonawcy.
Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego pisemnego udzielenia odpowiedzi na wezwanie zamawiającego, w
szczególności przedstawiając dowody, że w realizacji przedmiotu zamówienia faktycznie udział biorą osoby zatrudnione na
podstawie umowy o pracę - wskazane w oświadczeniu będącym załącznikiem do oferty Wykonawcy.
W przypadku niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp przez wykonawcę lub podwykonawcę,
Zamawiający przewiduje naliczenie kary w wysokości 0,2 % wartości zamówienia.
3. Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga aby kierowcy pojazdów oraz opiekunowie byli zatrudnieni
przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.
Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na co najmniej okres realizacji przez nie zamówienia; w
przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu,
wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę.
*art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się
do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie
wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
1. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę – wszystkie
maksymalna liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy: wszystkie
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami
oceny ofert:
Oferta, w którym pojazd będzie wyprodukowany w 2011 roku lub wcześniej, otrzyma maksymalnie 40 pkt.
Zamawiający wymaga, aby w formularzu ofertowym Wykonawca wykazał pojazdy, z podaniem ich numerów rejestracyjnych i roku
produkcji, które zadeklaruje do wykorzystania jako spełnienie warunków do uzyskania punktów w kryterium. Pojazdy te muszą być
takie same, jakie Wykonawca wykaże na spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający przyzna realizację zamówienia wykonawcy, który spełnia wymagane warunki oraz którego oferta odpowiada zasadom
określonym w ustawie Pzp, spełnia wymagania określone w niniejszej specyfikacji i uzyska najwyższą liczbę punktów.
W przypadku dwóch ofert o tej samej liczbie punktów wygra ta z niższą ceną.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną ilość punktów za wszystkie kryteria, wg wzoru:
Ł = C + W
gdzie:
Ł – łączna ilość punktów za wszystkie kryteria
C – punkty przyznane w kryterium „Cena”
W – punkty przyznane w kryterium „Wiek pojazdów”
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym
zaoferowanej ceny.
5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
1) Cena (C) – waga kryterium 60 pkt;
2) Wiek pojazdów (W) – waga kryterium 40 pkt.
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) – waga 60 pkt
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 60 pkt
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu
Ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu
zamówienia.
2) Wiek pojazdów (W) – waga 40 pkt.
Kryterium będzie punktowane przez Zamawiającego w oparciu o wskazane przez Wykonawcę pojazdy służące do świadczenia
usług przewozowych, a które Wykonawca wykaże na spełnienie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdz.
VIII.2.4).3. Punkty zostaną przyznane wg następującej zasady:
Rok produkcji pojazdu 2001-2010 roku - 20 pkt
Rok produkcji pojazdu od 2011 roku - 40 pkt
Punkty przyznawane są tylko dla jednego pojazdu
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek pojazdów
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca musi wykazać, iż:
1. licencja (zezwolenie, uprawnienia, koncesje) uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego osób i zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób;
UWAGA! Zezwolenia na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym będą wymagane na dzień podpisania umowy.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca musi wykazać, iż:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
1. dysponuje osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego:
(Dla każdej części zamówienia osobno)
– co najmniej 1 kierowca posiadający odpowiednie uprawnienia (prawo jazdy kat. D dla części zamówienia nr 1 i 2, prawo jazdy kat. B dla części zamówienia nr 3)
– co najmniej 1 opiekun zatrudniony do opieki w czasie przewozów
Przykładowo, Wykonawca składający ofertę na 2 części zamówienia, winien wykazać co najmniej 2 kierowców i 2 opiekunów).
2. posiada lub ma zapewniony dostęp do w pełni sprawnych technicznie pojazdów z ważnymi badaniami technicznymi i aktualnymi polisami NW i OC pojazdu:
Dla I części zamówienia
- co najmniej 1 pojazd z minimum 20 miejscami siedzącymi (liczba miejsc na jaki jest pojazd zarejestrowana bez miejsc stojących) i przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, nie starszych niż rocznik 2000, wyposażonych w monitoring wewnątrz pojazdu oraz umożliwiający transport osób na wózkach inwalidzkich różnego typu, w tym wózkach specjalnych, jak wózki inwalidzkie stabilizujące, wózki inwalidzkie dla dzieci ze spastycznością itp.
Dla II części zamówienia
- co najmniej 1 pojazd z minimum 20 miejscami siedzącymi (liczba miejsc na jaki jest pojazd zarejestrowana bez miejsc stojących) i przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, nie starszych niż rocznik 2000, wyposażonych w monitoring wewnątrz pojazdu oraz umożliwiający transport osób na wózkach inwalidzkich różnego typu, w tym wózkach specjalnych, jak wózki inwalidzkie stabilizujące, wózki inwalidzkie dla dzieci ze spastycznością itp.
UWAGA! Wiek pojazdów stanowi kryterium oceny ofert. Dla każdej części zamówienia musi być wskazany inny pojazd.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik
nr 3 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,
Wykaz osób (kierowcy i opiekunowie) pozostających do dyspozycji i oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia tj. kierowcy posiadają uprawnienia do kierowania pojazdami skierowanymi do realizacji zamówienia -
załącznik nr 4 do SWZ;
Licencję (zezwolenie, uprawnienia, koncesje) uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie
transportu drogowego osób
wykaz pojazdów będących w dyspozycji Wykonawcy wraz z: kopiami dowodów rejestracyjnych, kopiami aktualnych polis
ubezpieczenia pojazdów, - załącznik nr 5,
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy, pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z
Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają
poszczególni wykonawcy.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewidywane zmiany umowy:1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy oraz określa poniżej warunki takiej zmiany:
a. wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu
umowy;
b. zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
c. wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami: siła wyższa
uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z umową, rozumiana jako wydarzenie nieprzewidywalne o
charakterze przypadkowym lub naturalnym (żywiołowym), nie do uniknięcia, pozostające poza racjonalną kontrolą stron,
następstwom którego strony nie mogły zapobiec, uniemożliwiające którejkolwiek ze stron realizację zobowiązań w ramach
niniejszej umowy;
d. rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące
Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia, w związku z
realizacją umowy.
e. Zwiększenia zakresu umowy związanego z przekroczeniem ilości dzieci przewożonych do poszczególnych szkół powyżej:
20 osób do Zespołu Szkół Specjalnych im. Marii Konopnickiej w Kościanie, Zespołu Szkół Specjalnych w Górznie, Zespołu
Szkół Specjalnych w Brzeziu oraz 8 osób z: Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Lesznie i Ośrodka
Rehabilitacyjno- Edukacyjno-Wychowawczy im. Piotrusia Pana w Lesznie.
f. Inne zmiany dozwolone przepisami prawa, wskazane w art. 454 i 455 ustawy Pzp.
2. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pisemnego aneksu podpisanego przez strony. Przewidziane w nin.
umowie zmiany nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia na nie zgody. W przypadku każdej
zmiany o której mowa powyżej po stronie wnoszącego propozycję zmian leży uzasadnienie powstałej okoliczności.