BZP: Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy Wilków
21.11.2024
2024/BZP 00609155/01
Gmina Wilków
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy Wilków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wilków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020196
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wilków 62A
1.5.2.) Miejscowość: Wilków
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-313
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wilkow@gminawilkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wilkow.e-biuletyn.pl/index.php?id=6
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy Wilków
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9fcb74f-e88d-4609-80f9-9c628c831ba8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00609155
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050639/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy Wilków.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminawilkow.ezamowienia.com/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminawilkow.ezamowienia.com/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami:
a) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu: (1)
Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP: https://gminawilkow.ezamowienia.com/
b) Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
c) Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami w imieniu Zamawiającego jest: Anita Lasota
d) Instrukcja Użytkownika - korzystania z Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP znajduje się na Portalu, w zakładce „Pomoc”.
e) Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w
przypadku posiadania konta w Platformie Zamówień Publicznych ZETOPZP, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w
Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej:
https://gminawilkow.ezamowienia.com/Regulations/Regulamin%20korzystania%20z%20platformy%20ZETO%20PZP.pdf
f) oraz uznaje go za wiążący.
g) Ogólne zasady korzystania z Platformy:
(1) (1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie
https://gminawilkow.ezamowienia.com/#/authentication/login
(2) (2) Wykonawca aby przystąpić do postępowania musi założyć konto na Platformie
https://gminawilkow.ezamowienia.com/#/authentication/register gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do
założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustala
hasło, otrzymuje link aktywacyjny
(3) (3) Proces rejestracji Wykonawcy jest w pełni automatyczny, po zarejestrowaniu należy podać dane firmy, którą osoba
zakładająca konto reprezentuje.
h) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem
Platformy i powiadomień mailowych.
i) Zamawiający, zgodnie z art. 67 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019)
określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy
wykorzystaniu Platformy Zakupowej, tj.:
(1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
(2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
(3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet
Explorer;
(4) Włączona obsługa JavaScript;
(5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;
(6) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez
Wykonawcę.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),
dalej „RODO”, Zamawiający
informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym;
2) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;3) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
4) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
5) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
6) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz
jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego
danych osobowych narusza przepisy RODO;
7) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji
mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa
w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym
z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których
mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKiR.271.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonaniu projektu planu ogólnego gminy Wilków. Podstawą sporządzenia planu ogólnego
jest uchwała Nr III/8/2024 Rady Gminy Wilków z dnia 28 maja 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania planu
ogólnego Gminy Wilków.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryterium oceny ofert
przypisując im odpowiednią wagę punktową:
Kryterium Waga - punktowo
Cena brutto (C) 60 punktów
Doświadczenie zespołu projektowego (DZP) 40 punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu projektowego (DZP)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.3. uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
a) Doświadczenie
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie wykazał się doświadczeniem polegającym na wykonaniu:
- co najmniej 5 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego o powierzchni co najmniej 10 ha każdy, w tym co
najmniej 2 wykonanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 r. w sprawie
wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. poz. 2404). Za opracowane
plany należy rozumieć plany uchwalone i ogłoszone w Dzienniku Urzędowym;
oraz - co najmniej 1 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub 3 zmian studiów uwarunkowań i
kierunków zagospodarowania przestrzennego. Za opracowane studia lub ich zmiany należy rozumieć studia lub ich zmiany
uchwalone przez właściwe rady gmin.
W zakresie warunku, o których mowa w pkt 6.1.4 lit. a tiret drugi Wykonawca powinien wymienić nazw uchwalonych planów
wraz z podaniem numerów uchwał, dat uchwalenia, adresów publikacji we właściwym Dzienniku Urzędowym.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U.
poz. 2415) § 9 ust. 4 pkt. 2 w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu, zamawiający może
dopuścić, aby wykaz o którym mowa w ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia, dotyczył dostaw lub usług wykonanych, a w
przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – również wykonywanych, w okresie dłuższym niż ostatnie 3 lata.
b) Potencjał Kadrowy.
Wykonawca musi udowodnić, iż dysponuje lub w celu wykonania przedmiotu zamówienia będzie dysponował następującymi
osobami:
a) co najmniej jednym głównym projektantem, który spełnia wymogi określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o
planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i posiada minimum 10 letnie doświadczenie w zakresie sporządzania
miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego oraz studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian;
W zakresie powyższego warunku Wykonawca powinien wykazać sporządzenie przez głównego projektanta co najmniej
jednego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z podaniem numerów uchwał, dat uchwalenia,
adresów publikacji we właściwym Dzienniku Urzędowym.
b) co najmniej dwoma osobami – asystentami projektanta, które spełniają wymogi określone w art. 5 ustawy z dnia 27
marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i każda z nich posiada minimum 3 letnie doświadczenie w
zakresie sporządzania/opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub zmiany miejscowych
planów zagospodarowania przestrzennego oraz studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub
ich zmian.
6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że
wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy
Pzp).
6.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na
zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są
wymagane
6.4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale
8 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór
załącznik Nr 7 do SWZ),
2) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym jest mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
złożonym wraz z ofertą w zakresie podstaw wykluczenia wraz z oświadczeniem własnym wykonawcy dot. aktualności oświadczenia
w zakresie braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - wg Załącznika nr 8
do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3)
wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 10
lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi
zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są
wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie
wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
4) wykazu osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony mają prawo do dokonywania zmian w umowie na warunkach określonych w niniejszym paragrafie.2. Strony mają prawo do zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, gdy jest to następstwem przyczyn
za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności w przypadku:
1) opóźnienia w wydawaniu decyzji, pozwoleń, opinii, uzgodnień, itp. do wydania, których właściwe organy lub instytucje są
zobligowane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy minimalny okres przewidziany w przepisach,
2) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
3) działania lub zaniechania osób trzecich, uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie
są zawinione przez strony umowy,
4) wystąpienia okoliczności zewnętrznych, niezależnych od Wykonawcy, w szczególności leżących po stronie
Zamawiającego (np. z okoliczności wynikających z uchwał podjętych przez Radę Gminy Wilków w zakresie planowania
przestrzennego, sprzeciwu mieszkańców - protestów, petycji),
5) konieczności powtórzenia prac lub czynności z przyczyn proceduralnych, niezależnych od Wykonawcy,
6) innych okoliczności, których wystąpienia nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
7) koniecznością zlecenia prac dodatkowych lub zamiennych nieobjętych zamówieniem podstawowym w tym zmianą
koncepcji przez Zamawiającego.
3. Termin przekazania dokumentacji może ulec zmianie na pisemny wniosek Wykonawcy. Strony ustalą nowe terminy z
tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji dokumentacji równy będzie faktycznemu okresowi
opóźnienia.
4. Strony dopuszczają możliwość zmiany zakresu przedmiotu zamówienia i/lub zmiany wynagrodzenia
w przypadkach:
1) gdy wykonanie całego zakresu przedmiotu zamówienia będzie niemożliwe z przyczyn prawnych, finansowych,
organizacyjnych lub społecznych,
2) stwierdzenie przez Zamawiającego konieczności rezygnacji z wykonania części zakresu przedmiotu zamówienia,
3) konieczności zlecenia prac dodatkowych lub zamiennych nieobjętych zamówieniem podstawowym.
5. W przypadkach ustalonych w ust. 4 pkt. 1), 2) wynagrodzenie Wykonawcy podlega zmniejszeniu o wartość tej części
dokumentacji, o którą zmniejszono zakres zamówienia. W przypadku określonym w ust. 4 pkt. 3) Wykonawca opracuje
kalkulację cenową prac dodatkowych. Ostateczną cenę Strony ustalą w trakcie negocjacji.
6. Wszelkie zmiany w umowie można wprowadzić za zgodą obu Stron na piśmie, pod rygorem nieważności.
7. Nieważność któregokolwiek z postanowień Umowy nie narusza ważności pozostałych jej postanowień,
a Strony zobowiązują się w takim przypadku niezwłocznie zastąpić nieważne postanowienie innym, prawnie wiążącym,
które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel nieważnego postanowienia.
8. Strony przewidują zmianę umowy w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług VAT oraz podatku akcyzowego. Stawka i kwota podatku oraz wynagrodzenie brutto
ulegną zmianie odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku, co oznacza, że Zamawiający
dopuszcza możliwość zmniejszenia i zwiększenia wynagrodzenia brutto o kwotę równą różnicy wynikającej ze zmienionej
stawki podatku – dotyczy to części wynagrodzenia za usługi, których w dniu zmiany stawki podatku jeszcze nie wykonano;
całość zapisu znajduję się we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy