BZP: Organizacja lodowiska sezonowego wraz z jego obsługą
21.11.2024
2024/BZP 00609249/01
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Rembertów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja lodowiska sezonowego wraz z jego obsługą
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Rembertów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. gen. A. Chruściela 28
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 04-401
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rembertow.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rembertow.um.warszawa.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja lodowiska sezonowego wraz z jego obsługą
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a16ea7a-425d-4d7a-84b9-47d4fab5409b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00609249
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00025478/25/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.14 Organizacja lodowiska sezonowego wraz z jego obsługą
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): określone w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): określone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-VIII-WZP.271.55.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 731707,32 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje:
1) Wypoziomowanie (fakultatywnie, w razie stwierdzenia takiej potrzeby) terenu pod montaż lodowiska.
2) Wykonanie systemu mocowania wiaty namiotowej o wymiarach 20 m x 30 m w nawierzchni boiska (kotw mocujących) w sposób, który pozwoli na wielokrotne montowanie wiaty namiotowej o takich wymiarach oraz który pozwoli na normalne korzystanie z boisk w czasie bez wiaty namiotowej (miejsca kotwienia namiotu zaślepione w nawierzchni boiska).
3) Wynajem, dostarczenie i montaż wiaty namiotowej do zadaszenia lodowiska o wymiarach 20 m x 30 m (ze ścianami bocznymi, dach dwuspadowy).
4) Wynajem, montaż i demontaż oraz obsługę kompletnego lodowiska o wymiarach
20 m x 30 m wraz z oświetleniem i nagłośnieniem.
5) Umieszczenie na terenie lodowiska banerów ze znakiem promocyjnym Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy dostarczonych przez Zamawiającego, w tym wmrożenie znaku promocyjnego w taflę lodowiska oraz umieszczenie na bandach lodowiska znaków i haseł promocyjnych Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy po uzgodnieniu z Zamawiającym. Wykonawca ponadto zobowiązany jest do umieszczenia we wszystkich materiałach (drukowanych, zamieszczonych w Internecie i przekazywanych ustnie) informacji, że przedsięwzięcie jest finansowane przez Urząd Dzielnicy Rembertów m.st Warszawy. Materiały drukowane i zamieszczane w Internecie muszą zawierać także wybrane logotypy promujące Zamawiającego, które zostaną przekazane Wykonawcy po podpisaniu Umowy.
6) Montaż na terenie sąsiadującym z płytą lodowiska niezbędnej infrastruktury i wyposażenia do jego prawidłowej eksploatacji oraz zaplecza technicznego lodowiska.
7) Nieodpłatne udostępnianie lodowiska mieszkańcom zgodnie z harmonogramem w pkt 1 (terminy realizacji przedmiotu zamówienia).
8) Obsługę lodowiska i wypożyczalni przez cały czas ich udostępniania, utrzymanie i konserwację lodowiska.
9) Nieodpłatne udostępnianie mieszkańcom łyżew w różnych rozmiarach, kasków ochronnych oraz jeździków do nauki jazdy w godzinach pracy lodowiska.
10) Ostrzenie łyżew wykorzystywanych w wypożyczalni i suszenie ich, a także ich dezynfekcja po każdym użyciu.
11) Nadzór i ochrona nad całym terenem boisk szkolnych Szkoły Podstawowej nr 376 w soboty, niedziele i święta w czasie funkcjonowania lodowiska oraz otwieranie i zamykanie furtki znajdującej się na terenie zewnętrznym w godzinach funkcjonowania lodowiska.
12) Demontaż wszystkich elementów infrastruktury lodowiska po zakończeniu jego funkcjonowania.
13) Organizacja trzech imprez na lodowisku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym.
Wykonawca wykona zasilenie w energię elektryczną lodowiska od miejsca podłączenia w polu rozdzielni nN w stacji nr 10523, zlokalizowanej na tej samej działce co lodowisko (ok. 50 m od planowanej lokalizacji lodowiska) wraz z układem pomiarowym (uzgodnienia po stronie wykonawcy). Zasilanie należy wykonać zgodnie z warunkami przyłączenia gr IV nr ND\FJ\36702\2024, stanowiącymi załącznik Nr 1 do SIWZ.
Umowa na dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej z odpowiednimi podmiotami zostanie zawarta przez Wykonawcę. Płatności wynikające z tych umów obciążają Wykonawcę.
Wykonawca zapewni wodę do zmrożenia tafli lodowiska i jego bieżącej eksploatacji. Umowa na dostarczenie wody z odpowiednimi podmiotami zostanie zawarta przez Wykonawcę. Płatności wynikające z tych umów obciążają Wykonawcę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 92620000-3 - Usługi w zakresie sportu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331231-4 - Instalowanie urządzeń mrożących
37411200-4 - Sprzęt łyżwiarski i hokejowy
70310000-7 - Usługi wynajmu lub sprzedaży obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 66 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji serwisu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu zamawiający uzna Wykonawców, którzy:1. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, należycie wykonali* minimum jedną usługę polegającą na wynajmie, montażu, demontażu i obsłudze co najmniej jednego całorocznego lub sezonowego lodowiska (działającego przez co najmniej 2 miesiące) z wykorzystaniem systemu paneli aluminiowych monolitycznych zapewniających szybkie mrożenie tafli lodowiska i o powierzchni tafli lodu co najmniej 600 metrów kwadratowych.
*Za wykonaną usługę Zamawiający uzna taką usługę, której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany należycie.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu dot. doświadczenia musi być spełniony przez co najmniej jednego z wykonawców w całości.
Wykonawca posiadający uprawnienie do prowadzenia określonej działalności gospodarczej zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
W odniesieniu do ww. warunków Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy (wzór druku załącznik nr 4 do SWZ), w którym wskażą które usługi zostaną wykonane przez poszczególnych wykonawców w odniesieniu do spełnienia ww. warunku.
W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu w zakresie doświadczania, warunek określony w punkcie 1) powyżej musi być spełniony w całości przez podmiot udostępniający zasób.
W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu, podmiot udostępniający zasób zobowiązany będzie zrealizować usługi, których wskazane zdolności dotyczą (podwykonawstwo).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie wykonawcy potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania (wzór druku załącznik nr 1 do SWZ).
W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy wykonawca.
W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.
Dokument/-y należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia i/lub podmiotu udostępniającego zasoby.
2. Oświadczenie wykonawcy potwierdzające spełnienie warunku udziału w postepowaniu,
określone w części V SWZ (wzór druku załącznik nr 2 do SWZ).
W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy z wykonawców, w zakresie w jakim wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu.
W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
Dokument/-y należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia i/lub podmiotu udostępniającego zasoby.
3. W przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór druku załącznik nr 3 do SWZ).
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby, gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą.
4. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 Ustawy (wzór druku załącznik nr 4 do SWZ).
Dokument należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Pełnomocnictwo (o ile dotyczy).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Potwierdzenie aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w części VI pkt 1 SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego (wzór druku załącznik nr 5 do SWZ).
Dokument składany odrębnie przez Wykonawcę/ podmiot, na którego zasoby powołuje się wykonawca / każdego z Wykonawców w przypadku składania oferty wspólnej.
Dokument/-y należy złożyć w jednej z poniższych postaci:
w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym odpowiednio przez osobę upoważnioną do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i/lub podmiotu udostępniającego zasoby.
cyfrowego odwzorowania tego dokumentu sporządzonego w postaci papierowej poświadczonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym odpowiednio przez osobę upoważnioną do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i/lub podmiotu udostępniającego zasoby.
2. Wykaz usług potwierdzający spełnienie warunku w zakresie zdolności zawodowej
(wzór druku załącznik nr 6 do SWZ).
Dokument/-y należy złożyć w jednej z poniższych postaci:
w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym odpowiednio przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
cyfrowego odwzorowania tego dokumentu sporządzonego w postaci papierowej poświadczonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym odpowiednio przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Dowody, określające że wykazane w ww. wykazie usługi zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są:
– referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego usługi zostały wykonane;
– oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów. W takim przypadku należy uzasadnić brak możliwości uzyskania dokumentów;
– w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Dokument/-y należy złożyć w jednej z poniższych postaci:
dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym przez osobę upoważnioną do reprezentowania podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane – w przypadku gdy dokument został sporządzony w postaci elektronicznej,
cyfrowego odwzorowania tego dokumentu sporządzonego w postaci papierowej poświadczonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców pod warunkiem ustanowienia przez nich Pełnomocnika do reprezentowania ich postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Dokument pełnomocnictwa musi być sporządzony i załączony do oferty zgodnie z zasadami określonymi w SWZ;
Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, który w imieniu Wykonawców występujących wspólnie złoży w systemie ofertę;
Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści Umowy, na podstawie art. 455 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, a także na zasadach określonych poniżej, w szczególności w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy.2. Zmiany postanowień zawartej Umowy, o których mowa w ust. 1, mogą nastąpić w następujących przypadkach:
1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków umowy na etapie jej realizacji w zakresie zmiany terminu wykonania Umowy:
a) w sytuacji, gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechaniu przez właściwy organ administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, pod warunkiem, że działania te nie są konsekwencją winy Wykonawcy.
c) W przypadku zaistnienia po zawarciu umowy siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszej umowy rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej:
charakterze niezależnym od Stron,
którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy,
którego nie można uniknąć, ani któremu Strony nie mogły zapobiec, przy zachowaniu należytej staranności.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19 lub innej pandemii, powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia
d) W przypadku wystąpienia lub prognozowania (na podstawie prognozy Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej) warunków atmosferycznych czyli temperatury powyżej + 10 stopni Celsjusza lub ciągłych opadów, utrzymujących się dłużej niż 3 dni, uniemożliwiających korzystanie z lodowiska, Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą może podjąć decyzję o skróceniu terminu realizacji umowy, a wynagrodzenie zostanie obniżone proporcjonalnie do wartości przedmiotu zamówienia
e) Jeżeli w czasie uruchomienia lodowiska temperatura powietrza i warunki atmosferyczne nie pozwalają na utworzenie tafli lodu, termin jego utworzenia zostaje przesunięty do czasu zaistnienia korzystnych do zamrożenia tafli lodu warunków atmosferycznych.
f) W przypadku opóźnienia uruchomienia przyłącza elektroenergetycznego niezbędnego do funkcjonowania lodowiska.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy