BZP: Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj w związku z dokończeniem budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna z podziałem na 2 zadania
21.11.2024
2024/BZP 00609331/01
MIASTO RYBNIK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj w związku z dokończeniem budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna z podziałem na 2 zadania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO RYBNIK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255430
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bolesława Chrobrego 2
1.5.2.) Miejscowość: Rybnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: +32 43 92 302
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@um.rybnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj w związku z dokończeniem budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna z podziałem na 2 zadania
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2364ed9f-0b51-4684-bef2-cbad25f7fb5a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00609331
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00577643/29/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.31 Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2364ed9f-0b51-4684-bef2-cbad25f7fb5a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2364ed9f-0b51-4684-bef2-cbad25f7fb5a
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy
e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-2364ed9f-0b51-4684-bef2-cbad25f7fb5a
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
6. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce "Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy
e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zam
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale I SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale I SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.89.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 487714,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową pasa drogowego polegającą na budowie zatoki autobusowej w ciągu ulicy Sportowej.
W ramach zadania należy:
dokonać inwentaryzacji stanu istniejącego,
wykonać wymagane pomiary i badania konieczne do opracowania rozwiązań projektowych, w tym minimum 3 badania gruntu,
wykonać aktualizację podkładów geodezyjnych do celów projektowych wraz z pomiarami sytuacyjno-wysokościowymi,
dokonać inwentaryzacji zieleni przeznaczonej do likwidacji oraz zieleni znajdującej się w zakresie opracowania,
opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych;
wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych,
uzyskać zgodę Komunikacji Miejskiej Rybnik Sp z o.o. na lokalizację przystanków autobusowych,
zabudować przy każdej zatoce autobusowej wiatę przystankową zgodnie z obowiązującymi na terenie Miasta Rybnika standardami (specyfikacja wiaty przystankowej w załączeniu),
zaprojektować oświetlenie wiat przystankowych na podstawie uzyskanych warunków technicznych wydanych przez właściciela sieci energetycznej z najbliżej zlokalizowanego słupa energetycznego poprzez złącze wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (kabel min. YAKXS 4x25 mm),
opracować materiały do uzyskania stosowanych uzgodnień pozwoleń, zezwoleń, zatwierdzeń, zgłoszeń do właściwych organów lub instytucji,
opracować projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
opracować projekt docelowej organizacji ruchu;
uzyskać decyzję administracyjną umożliwiającą wykonanie robót budowlanych (pozwolenie na budowę, decyzja ZRID),
wykonać wszelkie roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano – wykonawczym lub zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej,
ewentualne kolizje istniejących sieci i urządzeń obcych (podziemnych i nadziemnych) należy przebudować, przełożyć lub zabezpieczyć na podstawie opracowanej wcześniej dokumentacji projektowej uzgodnionej z gestorami sieci i urządzeń obcych a koszty te należy uwzględnić w cenie ofertowej,
sporządzić dokumentację powykonawczą i przekazać ją Inwestorowi.
Pożądane parametry techniczne:
szerokość peronu autobusowego – 2,0 m;
wzdłuż peronu autobusowego kostka integracyjna żółta o szerokości 0,5 m;
szerokość chodnika nowo budowanego – 1,8 m;
zatoka autobusowa o parametrach nie mniejszych niż: długość krawędzi zatrzymania - 20,0 m; szerokość zatoki przy jezdni - 3,0 m; skos wyjazdowy z drogi nie powinien być większy niż 1:8, a skos wjazdowy na drogę nie większy niż 1:4;
krawężniki drogowe klasy min. T, szer. 15 cm na ławie betonowej;
na styku zatoka-jezdnia zastosować krawężniki kamienne;
należy uzupełnić nawierzchnię asfaltową na styku z zatokami;
nawierzchnia zatok autobusowych przyjąć nawierzchnię betonową, zjazdów - z brukowych elementów betonowych kolorowych (grafit) gr. 8 cm, a chodników - kostkę betonową brukową szarą gr. 6 cm z opaską w kolorze grafitowym, zastosować kostkę bezfazową;
elementy betonowe do zabudowania muszą posiadać minimalne parametry: nasiąkliwość – Kl. 2, odporność na zamrażanie/rozmrażanie – Kl. 3, wytrzymałość na zginanie – T, odporność na ścieranie – H.
podbudowę z kruszywa łamanego należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) oraz z recyklingu.
w przypadku konieczności skutecznego odprowadzenia wody z rozpatrywanych odcinków dróg istnieje prawdopodobieństwo wykonania przyłączy kanalizacji deszczowej. Należy przyjąć przykanaliki z rur z niezmiękczonego polichlorku winylu PVC-U o sztywności obwodowej SN 8, a w drogach SN12 - typ ciężki „S” (SDR 34) o średnicy Ø 200 mm lub Ø 160 mm z wydłużonym kielichem;
wpusty uliczne nowe winny być typu klasy min. C i należy je zlokalizować w miejscach, gdzie wymagają tego warunki techniczne;
wytyczne do zaprojektowania doświetlenia przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Sportowej wg załącznika do PFU.
Ponadto:
dla zadania nr 1 - budowa zatoki autobusowej w ciągu ulicy Sportowej:
dokumentacja projektowa powinna uwzględnić likwidację dotychczasowych przejść dla pieszych przy nr 47 i 48 oraz wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych przy nr 50 wraz z jego dedykowanym doświetleniem,
Szczegółowy zakres prac precyzuje SWZ wraz z załącznikami.
4.2.5.) Wartość części: 169875,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45213311-6 - Roboty budowlane w zakresie przystanków autobusowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 250 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został określony w SWZ w rozdziale XXIV
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową pasa drogowego polegającą na budowie 2 zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej:
1. z lokalizacją po stronie południowej wraz z przebudową istniejącego chodnika w kierunku ulicy Stanisława Leszczyńskiego,
2. z lokalizacją po stronie północnej wraz z budową chodnika w kierunku ulicy Stanisława Leszczyńskiego.
W ramach zadania należy:
dokonać inwentaryzacji stanu istniejącego,
wykonać wymagane pomiary i badania konieczne do opracowania rozwiązań projektowych, w tym minimum 3 badania gruntu,
wykonać aktualizację podkładów geodezyjnych do celów projektowych wraz z pomiarami sytuacyjno-wysokościowymi,
dokonać inwentaryzacji zieleni przeznaczonej do likwidacji oraz zieleni znajdującej się w zakresie opracowania,
opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych;
wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych,
uzyskać zgodę Komunikacji Miejskiej Rybnik Sp z o.o. na lokalizację przystanków autobusowych,
zabudować przy każdej zatoce autobusowej wiatę przystankową zgodnie z obowiązującymi na terenie Miasta Rybnika standardami (specyfikacja wiaty przystankowej w załączeniu),
zaprojektować oświetlenie wiat przystankowych na podstawie uzyskanych warunków technicznych wydanych przez właściciela sieci energetycznej z najbliżej zlokalizowanego słupa energetycznego poprzez złącze wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (kabel min. YAKXS 4x25 mm),
opracować materiały do uzyskania stosowanych uzgodnień pozwoleń, zezwoleń, zatwierdzeń, zgłoszeń do właściwych organów lub instytucji,
opracować projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
opracować projekt docelowej organizacji ruchu;
uzyskać decyzję administracyjną umożliwiającą wykonanie robót budowlanych (pozwolenie na budowę, decyzja ZRID),
wykonać wszelkie roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano – wykonawczym lub zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej,
ewentualne kolizje istniejących sieci i urządzeń obcych (podziemnych i nadziemnych) należy przebudować, przełożyć lub zabezpieczyć na podstawie opracowanej wcześniej dokumentacji projektowej uzgodnionej z gestorami sieci i urządzeń obcych a koszty te należy uwzględnić w cenie ofertowej,
sporządzić dokumentację powykonawczą i przekazać ją Inwestorowi.
Pożądane parametry techniczne:
szerokość peronu autobusowego – 2,0 m;
wzdłuż peronu autobusowego kostka integracyjna żółta o szerokości 0,5 m;
szerokość chodnika nowo budowanego – 1,8 m;
zatoka autobusowa o parametrach nie mniejszych niż: długość krawędzi zatrzymania - 20,0 m; szerokość zatoki przy jezdni - 3,0 m; skos wyjazdowy z drogi nie powinien być większy niż 1:8, a skos wjazdowy na drogę nie większy niż 1:4;
krawężniki drogowe klasy min. T, szer. 15 cm na ławie betonowej;
na styku zatoka-jezdnia zastosować krawężniki kamienne;
należy uzupełnić nawierzchnię asfaltową na styku z zatokami;
nawierzchnia zatok autobusowych przyjąć nawierzchnię betonową, zjazdów - z brukowych elementów betonowych kolorowych (grafit) gr. 8 cm, a chodników - kostkę betonową brukową szarą gr. 6 cm z opaską w kolorze grafitowym, zastosować kostkę bezfazową;
elementy betonowe do zabudowania muszą posiadać minimalne parametry: nasiąkliwość – Kl. 2, odporność na zamrażanie/rozmrażanie – Kl. 3, wytrzymałość na zginanie – T, odporność na ścieranie – H.
podbudowę z kruszywa łamanego należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) oraz z recyklingu.
w przypadku konieczności skutecznego odprowadzenia wody z rozpatrywanych odcinków dróg istnieje prawdopodobieństwo wykonania przyłączy kanalizacji deszczowej. Należy przyjąć przykanaliki z rur z niezmiękczonego polichlorku winylu PVC-U o sztywności obwodowej SN 8, a w drogach SN12 - typ ciężki „S” (SDR 34) o średnicy Ø 200 mm lub Ø 160 mm z wydłużonym kielichem;
wpusty uliczne nowe winny być typu klasy min. C i należy je zlokalizować w miejscach, gdzie wymagają tego warunki techniczne;
wytyczne do zaprojektowania doświetlenia przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Sportowej wg załącznika do PFU.
Ponadto:
dla zadania nr 2 - budowa zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej, należy:
wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych, ilość podziałów nieruchomości uzależniona będzie od lokalizacji projektowanych zatok autobusowych wraz z chodnikiem przy ulicy Niedobczyckiej,
opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej, która uwzględniać będzie budowę nowego chodnika po stronie północno-zachodniej wraz z odwodnieniem przedmiotowego odcinka drogi,
w przypadku oddania do użytkowania budowanej obecnie Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna przez zakończeniem budowanych zatok autobusowych, będących przedmiotem zadania, należy przygotować organizację ruchu, która wyznaczy na jezdni miejsce przystanku (znak P-17 "linia przystankowa").
Szczegółowy zakres precyzuje SWZ wraz z załącznikami.
4.2.5.) Wartość części: 317839,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45213311-6 - Roboty budowlane w zakresie przystanków autobusowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 250 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został określony w SWZ w rozdziale XXIV
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek jeżeli:i. wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane każda obejmująca swoim zakresem wykonanie zatoki autobusowej o nawierzchni betonowej o wartości tego zakresu minimum 100 000 zł PLN brutto.
W przypadku zamówień, których wartość została wyrażona w umowie
w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN po przeliczeniu średnim kursem NBP na dzień zakończenia zamówienia
(w przypadku zamówień rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
ii. skieruje do realizacji zamówienia publicznego osobę pełniącą funkcję:
a. projektanta, posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności
drogowej do projektowania bez ograniczeń,
b. projektanta, posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do projektowania,
c. kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności drogowej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń,
d. kierownika robót, posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi,
W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane, w art. 12a ustawy Prawo budowlane.
Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy – w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej dotyczący wykonanych usług musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie; lub
2) przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie;
3) w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) wyżej wymaganego doświadczenia w ramach doświadczenia różnych podmiotów zaangażowanych w realizację zamówienia.
3. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem (np. Konsorcjum), doświadczenie będzie oceniane w zależności od konkretnego zakresu udziału tego Wykonawcy, a więc jego faktycznego wkładu w prowadzenie działań, które były wymagane od tej grupy w ramach zamówienia publicznego wykazanego na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają w załączniku nr 3 oświadczenie, z którego wynika, które czynności wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy.
6. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie weryfikowane przez Zamawiającego zgodnie z art. 117 ust. 2 i 3 ustawy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany
do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 4 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 5 do SWZ, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2. Okres 5 lat, o którym mowa w pkt 1a, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych i/lub usług, które wykonywał wspólnie z innymi Wykonawcami, wykazy, o których mowa powyżej dotyczą robót budowlanych i/lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz oferty. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru,w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu oferty.
2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia
stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
3. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 składają odrębnie:
1) Wykonawca / każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału
w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy,
4. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, ze Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie określa w szczególności informacje wymienione w rozdziale X pkt 4 SWZ.
6. Oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy – przy czym obowiązek ten dotyczy wyłącznie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
7. Pełnomocnictwo złożone w sytuacji:
1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz
z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost
z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu
z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia o
niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenie, składają odrębnie każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni
Wykonawcy – przy czym obowiązek ten dotyczy wyłącznie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
4. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
5. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w swoim imieniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadkach, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w niżej opisanych przypadkach:1) przedłużenie terminu realizacji w sytuacji, gdy uzyskanie przez Wykonawcę pozwoleń, uzgodnień i opinii niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy zostanie wydane przez właściwe organy z przekroczeniem terminów ustawowych umowy (z przyczyn niezależnych od Wykonawcy), a w przypadku braku terminu ustawowego, gdy oczekiwanie na wymagane uzgodnienia wynosi powyżej 30 dni od daty złożenia wniosku o ich wydanie. Termin wykonania umowy zostanie przedłużony o udokumentowaną liczbę dni kalendarzowych przekroczenia terminu. Natomiast w przypadku wniesienia we właściwym trybie odwołania od decyzji organu i instancji - o liczbę dni kalendarzowych trwania postępowania odwoławczego i ewentualnego dalszego postępowania przed organem I i II instancji, aż do ostatecznego zakończenia sprawy. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania Zamawiającemu daty złożenia wniosku,
2) przedłużenie terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia protestów społecznych w miejscu, dla którego realizowana jest niniejsza inwestycja,
o czas na jaki roboty zostały wstrzymane,
3) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót ze względu na wystąpienie zdarzeń losowych (w szczególności: klęska żywiołowa, znaleziska niewybuchów, archeologiczne oraz przyrodnicze),
4) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile będą trwały opady deszczu nieprzerwanie w okresie powyżej 3 dni oraz inne warunki atmosferyczne (np. opad gradu, śniegu, występowanie mrozu tj. temperatury poniżej 5C, zamarznięty/rozmokły grunt powstały w wyniku tychże warunków), a które nie pozwolą na realizację robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i zostaną udokumentowane pismem bądź korespondencją mailową oraz potwierdzone przez Zamawiającego.
2. Podstawą przedłużenia terminu umownego jest zgłoszenie przerwania realizacji umowy przez Wykonawcę w dacie ich przerwania, ze wskazaniem przyczyny ich wstrzymania, potwierdzone każdorazowo przez Zamawiającego w formie pisemnej. Przedłużenie terminu nastąpi w oparciu o aneks do umowy. Podstawą sporządzenia aneksu do umowy będzie wniosek Wykonawcy, w którym Zamawiający potwierdzi okres wstrzymania prac na podstawie okoliczności opisanych w ust. 1. Wstrzymanie prac może dotyczyć całości lub ich części. Termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o tyle dni, ile trwało wstrzymanie prac, bądź o możliwy do przewidzenia termin, w którym trwać będzie wstrzymanie prac. Przy czym termin możliwy do przewidzenia ulega skróceniu do dnia następującego po dniu ustąpienia przyczyny wstrzymania prac.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość sporządzenia aneksu, o którym mowa
w ust. 2 także w przypadku dalszej realizacji umowy przez Wykonawcę będącego w zwłoce z jej wykonaniem, po terminie określonym w § 6.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-06 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach wzakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego