BZP: Zakup i dostawa oleju napędowego grzewczego na potrzeby Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Damnicy
21.11.2024
2024/BZP 00609438/01
Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. Marynarza Polskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa oleju napędowego grzewczego na potrzeby Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Damnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. Marynarza Polskiego
1.3.) Oddział zamawiającego: SOSW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000180048
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Korczaka 1
1.5.2.) Miejscowość: Damnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-231
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 59 811 30 69
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@oswdamnica.szkolnastrona.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.oswdamnica.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa oleju napędowego grzewczego na potrzeby Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Damnicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3db2be23-f616-4258-a732-1a73798e5bc3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00609438
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00024381/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup i dostawa oleju napędowego grzewczego na potrzeby Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Damnicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3db2be23-f616-4258-a732-1a73798e5bc33.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, w formie elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy e-Zamówienia.
2. W sytuacjach awaryjnych tj. np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii platformy e-Zamówienia, komunikacja między zamawiającym a wykonawcą może odbywać się za pomocą poczty elektronicznej sekretariat@oswdamnica.szkolnastrona.pl, – z zastrzeżeniem, że ofertę wykonawca może złożyć wyłącznie za pośrednictwem platformy e-Zamówienia.
3. Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z zamawiającymi zawarte zostały w specyfikacji warunków zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Szczegółowe informacje na wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej, w tym informacji dotyczących wymogu użycia podpisu elektronicznego, zawarte zostały w specyfikacji warunków zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje na temat przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w specyfikacji warunków zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje na temat przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w specyfikacji warunków zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OSW.321.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju napędowego grzewczego (zwanego dalej „olejem”) do obiektu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marynarza Polskiego w Damnicy, w roku 2025, w ilości ok. 35 000 litrów.
2. Zamawiana łączna ilość oleju stanowi przewidywane, szacunkowe zapotrzebowanie i może ulec zmianie w przeciągu roku. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zakupu mniejszej lub większej ilości oleju w stosunku do ilości podanej w zamówieniu o +/- 20%. Ewentualne zmiany ilościowe mogą być uzależnione od warunków atmosferycznych panujących w sezonie grzewczym lub innych okoliczności nie dających się przewidzieć w chwili wszczęcia niniejszego postępowania. W takim przypadku wykonawcy nie przysługują wobec zamawiającego roszczenia odszkodowawcze z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia zamówienia.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w rozdziale 5 specyfikacji warunków zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej ceny.
2. Zamawiający wybrał jako jedyne kryterium oceny ofert cenę, zgodnie z art. 246 ust. 2 p.z.p.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale 11 SWZ, oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – zamawiający nie stawia wymogów w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 06 kwietnia 2020 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266, z póżn. zm.);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – zamawiający nie stawia wymogów w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej – warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje należycie co najmniej jedną dostawę oleju minimum 20 000 litrów w ramach jednej umowy/kontraktu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy w celu potwierdzenia podstaw wykluczenia obejmują odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu obejmują:
a) dokument potwierdzający uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie obrotu paliwami objętymi niniejszym zamówieniem zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 266, z późn. zm.),
b) wykaz dostaw wykonanych, lub wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Szczegółowy wykaz oświadczeń i/lub dokumentów wymaganych przez zamawiającego zawarty został w specyfikacji warunków zamówieniaSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo składane jest wraz z ofertą.2. Żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale 12 ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, w formie aneksu, w stosunku do treści oferty zgodnie z art. 455 ust. 1 p.z.p. w następujących przypadkach:1) zmian w strukturze organizacyjnej wykonawcy lub zamawiającego dotyczących określonych w umowie nazw, adresów;
2) zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie.
3. Projektowane postanowienia umowy, w tym zakres i warunki wprowadzania zmian umowy, określone są w załączniku nr 5 do SWZ i stanowią jej integralną część.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-29 16:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformie e-Zamówienia do 29 listopada 2024 r. do godziny 16:00.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-29 16:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-28
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji umowy ustala się na 365 dni, od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na czas trwania tych okoliczności.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych środków,
2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p.