BZP: Budowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Tarczynie
22.11.2024
2024/BZP 00610118/01
GMINA TARCZYN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Tarczynie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TARCZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015891250
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Juliana Stępkowskiego 17
1.5.2.) Miejscowość: Tarczyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-555
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 7157948
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: monika.borkowska@tarczyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.tarczyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Tarczynie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-48d4a460-3f38-43b8-b5d3-9681b8bcb400
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00610118
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00001313/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Budowa budynku strażnicy OSP w Tarczynie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-48d4a460-3f38-43b8-b5d3-9681b8bcb4003.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/ e-mail monika.borkowska@tarczyn.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja odbywa się za
pośrednictwem e-maila monika.borkowska@tarczyn.pl lub za pośrednictwem dedykowanych formularzy, dostępnych na platformie e-zamowienia. Złożenie oferty możliwe jest jedynie poprzez zakładkę "Oferty/wnioski" i przycisk "Złóż ofertę". Wykonawca,
zamierzający wziąć udział w postępowaniu, musi posiadać aktywne konto "Wykonawcy" na platformie e-zamówienia z
zaznaczonymi uprawnieniami do składania ofert. Instrukcja składania ofert dostępna jest na platformie ezamowienia w zakładce
"Centrum pomocy". Maksymalny rozmiar plików przesyłany przez platformę wynosi 150 Mb. Dokumenty związane z postępowaniem
będą publikowane na platformie e-zamowienia z odesłaniem do strony https://bip.tarczyn.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): obowiązek realizowany w swz
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): obowiązek realizowany w swz
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PI.271.19.2024.MB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku strażnicy OSP w Tarczynie wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz pozyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie budynku.
Powierzchnia zabudowy budynku projektowanego - 927,64 m2, kubatura - 6 750m3.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera swz.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45262410-8 - Wznoszenie konstrukcji budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji i rekojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca ma wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 3 000 000 zł.Wykonawca ma wykazać się należytym wykonaniem (w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej 3 robót, z których każda polegała na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku co najmniej dwukondygnacyjnego, o powierzchni zabudowy min. 500 m2 i zakończyła się uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
Zakres robót ma obejmować łącznie wykonanie robót konstrukcyjnych, dachu oraz instalacji elektrycznych i sanitarnych.
Wykonawca ma wykazać że dysponuje co najmniej 1 osobą przewidzianą jako kierownik budowy, posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy w branży konstrukcyjno-budowlanej oraz doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru w realizacji co najmniej 1 inwestycji, polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku o powierzchni zabudowy min. 500 m2, zakończonej uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, zdobyte w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca ma dysponować co najmniej 1 osobą przewidzianą jako kierownik robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika robót w branży elektrycznej.
Wykonawca ma dysponować co najmniej 1 osoba przewidzianą jako kierownik robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika robót w branży sanitarnej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7.10. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania, tj.:
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem – dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
2) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem – dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania, tj.:
1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których te roboty zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – załącznik nr 5,
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, w.w wykaz dotyczy robót budowlanych, w których Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji i publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych o wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – załącznik nr 6.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Kompletna oferta składana przez platformę e-zamówienia musi zawierać:1) wypełniony formularz oferty (każda pozycja) – załącznik nr 1 do SWZ,
2) oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 i nr 3 do SWZ,
3) odpis z KRS, CEiDG lub inny dokument, z którego wynika umocowanie do reprezentacji, z zastrzeżeniem pkt. 2.5 swz,
4) jeśli dotyczy - pełnomocnictwo do reprezentacji,
5) jeśli dotyczy – wydzielony plik jako tajemnica przedsiębiorstwa (wraz z uzasadnieniem),
6) w przypadku podmiotu wspólnego:
a) pełnomocnictwo do reprezentacji,
b) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp;
7) w przypadku korzystania z zasobów podmiotu trzeciego:
a) zobowiązanie do udostępnienia zasobów,
b) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty dane podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć to pełnomocnictwo. W odniesieniu do wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi do których te zdolności sąwymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani załączyć o oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, określające, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Zamawiający uzna za spełniony warunek wiedzy i doświadczenia jeśli przynajmniej jeden z członków podmiotu wspólnego wykaże się wykonaniem opisanych tam poszczególnych robót w całości. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z 13.04.2022 r. szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, składa każdy wykonawca
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt. 1 Pzp Zamawiający przewiduje możliwość prowadzenia negocjacji dotyczących zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku:1) konieczności opracowania projektu zamiennego i uzyskania zamiennej decyzji w sprawie pozwolenia na budowę – Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania umowy o czas kiedy roboty nie mogły być wykonywane w związku z opracowywaniem projektu i uzyskiwaniem decyzji oraz zmianę wynagrodzenia jeśli wprowadzone zmiany będą miały wpływ na zakres robót,
2) konieczności wykonania rysunków zamiennych – Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania umowy o czas kiedy roboty nie mogły być wykonywane w związku z uzgadnianiem rysunków zamiennych oraz zmianę wynagrodzenia, jeśli wprowadzone zmiany będą miały wpływ na zakres robót, pod warunkiem że brak tych rysunków faktycznie uniemożliwiał wykonywanie robót,
3) wystąpienia niezgodności w zakresie terenu robót w wyniku pomiarów geodezyjnych – Zamawiający przewiduje wówczas możliwość zmiany zakresu robót, wynagrodzenia lub terminu w zależności od zakresu i konsekwencji niezgodności,
4) konieczności uzyskania dodatkowych uzgodnień lub pozwoleń – Zamawiający przewiduje wówczas możliwość zmiany terminu wykonania robót o czas niezbędny do uzyskania uzgodnień / pozwoleń,
5) wystąpienia trudnych warunków gruntowych, które nie mogły zostać przewidziane w dokumentacji – Zamawiający przewiduje wówczas możliwość zmiany wynagrodzenia lub terminu w zależności od rodzaju napotkanych utrudnień,
6) natrafienia na niezinwentaryzowane przeszkody podziemne, które uniemożliwią lub utrudnią wykonywanie robót – Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia lub terminu wykonania w zależności od rodzaju napotkanych przeszkód,
7) wystąpienia kolizji, których nie można było przewidzieć na etapie opracowywania dokumentacji projektowej – Zamawiający przewiduje wówczas możliwość przedłużenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia o czas niezbędny do usunięcia kolizji,
8) gdy wykonanie robót będzie się opóźniało w związku z koniecznością wykonania robót leżących po stronie gestorów sieci gazowej lub energetycznej – Zamawiający przewiduje wówczas możliwość zmiany terminu wykonania o okres związany z tymi okolicznościami.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-09 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-07
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się także wykonawców spełniających przesłanki określonew art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego