BZP: „Roboty budowalne w zakresie remontu pokoi biurowych w budynku Sądu ul. Czerniakowska 100”
22.11.2024
2024/BZP 00611082/01
SĄD REJONOWY DLA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY W WARSZAWIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Roboty budowalne w zakresie remontu pokoi biurowych w budynku Sądu ul. Czerniakowska 100”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SĄD REJONOWY DLA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY W WARSZAWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140356582
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałkowska 82
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-517
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@warszawa.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://warszawa.sr.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Roboty budowalne w zakresie remontu pokoi biurowych w budynku Sądu ul. Czerniakowska 100”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df0852a5-c212-4c36-892f-12649125ab12
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00611082
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df0852a5-c212-4c36-892f-12649125ab123.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, składanie wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji, odbywa się przy użyciu Platformy e
Zamówienia, zwanej dalej Platformą, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy jest
bezpłatne. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani
logowania. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto
podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Informacje na temat zakładania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa
Regulamin Platformy, dostępny na stronie internetowej oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Komunikacja
w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji. Za
pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i
udzielanie odpowiedzi. Formularze umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości. Możliwość korzystania w
postępowaniu z „Formularzy” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania się na
Platformie. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów
zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie. Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w
sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje
stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji .Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym
pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Za datę przekazania
oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji,
oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę. Wszystkie
wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w
zakładce „Komunikacja”. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB .
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące
specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem
Platformy użytkownicy zobowiązani są skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub
drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: zamowienia.publiczne@warszawa.sr.gov.pl
jednakże ta forma komunikacji nie dotyczy składania ofert. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują wnioski, zawiadomienia
oraz informacje drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Wszelka
korespondencja prowadzona jest w języku polski
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem XIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/SR/17/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Roboty budowalne w zakresie remontu pokoi biurowych w budynku Sądu ul. Czerniakowska 100”
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostały odrzucone
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium okres udzielonej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte materiały budowlane
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniuO udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę co najmniej 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100); W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powyższy warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie;
2) zdolności technicznej lub zawodowej, tj. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. w zakresie remontu obiektu, w tym min. 1 (jedną) w budynku użyteczności publicznej, o którym mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022 poz.1225), np. sądy, urzędy, bank, itp. każda o wartości minimalnej 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) oraz potwierdzi, że roboty zostały wykonane należycie. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia ww. warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie (co oznacza możliwość sumowania potencjału poszczególnych Wykonawców w zakresie spełniania warunku, tj. każdy z nich musi wykazać się zrealizowaną co najmniej jedną robotą budowlaną); z tym że ww. warunek muszą spełniać ci z Wykonawców, którzy będą wykonywać czynności, co do których wymagane jest ww. doświadczenie. W sytuacji, gdy każdy z konsorcjantów zamierza realizować robotę budowlaną stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia, zrealizowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej w budynku użyteczności publicznej, odpowiadającej ww. warunkowi udziału w postępowaniu, musi wykazać co najmniej jeden z nich.
3) zdolności technicznej lub zawodowej, tj. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót budowlanych, posiadającą następujące kwalifikacje:
- uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- co najmniej 5-cio letnie doświadczenie w zakresie kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powyższy warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: d) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 lit. b, a w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby – również oświadczenia tego podmiotu o aktualności informacji zawartych w jego oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 lit. b.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną odpowiadającą wymaganiom określonym w ust. 1 pkt 1. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
b) wykazu robót budowlanych, wykonanych w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających wymaganiom określonym w ust. 1 pkt 2, na wzorze stanowiącym Załącznik Nr 6 do specyfikacji warunków zamówienia, wraz z podaniem przedmiotu zamówienia, miejsca wykonywania przedmiotu zamówienia, wartości z podatkiem VAT, daty rozpoczęcia, zakończenia i miejsca wykonania przedmiotu zamówienia i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, a także załączenia dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie. Dowodami w powyższym zakresie są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz robót budowlanych dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, informacją dotyczącą posiadania zaświadczenia o aktualnym wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, a także zakres wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami, spełniających wymagania określone w ust. 1 pkt 3, na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 7 do specyfikacji warunków zamówienia;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 6 grudnia 2024 r. do godz. 9:00. Niewniesienie wadium w tym terminie spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy.
3. Wadium ustala się w wysokości : 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
4. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
5. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 uPzp.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie nr 18 1130 1017 0021 1002 1890 0004 z podaniem w tytule wpłaty dopisku:
„Wadium – „Roboty budowalne w zakresie remontu pokoi biurowych w budynku Sądu ul. Czerniakowska 100”– ZP/SR/17/24”
Dowodem wniesienia wadium będzie kopia polecenia dokonania przelewu, przy czym w terminie określonym dla wniesienia wadium środki powinny znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie określonej w art. 97 ust. 1 pkt 2-4 uPzp, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oryginał dokumentu w postaci elektronicznej.
8. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądzu musi w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 pkt 1-3 ustawy oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji.
9. Wykonawca powinien przekazać dokument wadium przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z Rozdziałem I ust. 4 specyfikacji warunków zamówienia, do upływu terminu składania ofert.
10. Dokument wadialny musi zawierać informację, iż stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie, w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym na: „ZP/SR/17/24 – „Roboty budowalne w zakresie remontu pokoi biurowych w budynku Sądu ul. Czerniakowska 100”
11. Wszelkie koszty związane z wniesieniem wadium ponosi Wykonawca
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lit. a i b składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.2) Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane. W sytuacji, gdy każdy z konsorcjantów zamierza realizować robotę stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia, każdy z nich musi wykazać, że zrealizował co najmniej po 1 (jednej) robocie budowlanej, odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia tj. w zakresie remontu obiektu, o wartości minimalnej 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100), przy czym co najmniej jeden z nich musi wykazać, że zrealizował co najmniej 1 (jedną) robotę w budynku użyteczności publicznej.
4) W przypadku, o którym mowa w pkt 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w terminie 14 dni od dnia powzięcia wiadomości o poniższych okolicznościach, w zakresie:1) terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy,
b) wstrzymania przez Zamawiającego robót lub przerwy w wykonywaniu robót niewynikających z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy (nie dotyczy okoliczności wstrzymania wykonywania robót w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez Wykonawcę),
c) wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia zewnętrznego, którego skutków nie da się przewidzieć, np. huragan, powódź.
2) przedmiotu (zakresu) i sposobu realizacji umowy, w przypadku wystąpienia okoliczności warunkujących ograniczenie/zmianę możliwości i/lub celowości wykonywania roboty w uzgodnionym zakresie i/lub we wskazany sposób, maksymalnie do wysokości 50% wartości zamówienia;
3) wykonania prac związanych z realizacją zamówienia i/lub zmiany zastosowanej technologii wykonania zamówienia na lepszą (np. nowocześniejszą, mniej energochłonną), po zaakceptowaniu jej przez osoby upoważnione przez Zamawiającego pod warunkiem, że wynagrodzenie wykonawcy nie ulegnie zmianie