BZP: Odłów i opieka nad bezdomnymi, pozostawionymi bez opieki psami z terenu gminy Mońki w 2025 r. oraz umieszczanie i utrzymywanie ich w schronisku.
22.11.2024
2024/BZP 00611140/01
GMINA MOŃKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odłów i opieka nad bezdomnymi, pozostawionymi bez opieki psami z terenu gminy Mońki w 2025 r. oraz umieszczanie i utrzymywanie ich w schronisku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MOŃKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659102
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Juliusza Słowackiego 5A
1.5.2.) Miejscowość: Mońki
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@um-monki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://um-monki.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odłów i opieka nad bezdomnymi, pozostawionymi bez opieki psami z terenu gminy Mońki w 2025 r. oraz umieszczanie i utrzymywanie ich w schronisku.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-130d1e99-91ca-4749-8947-af9526942caa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00611140
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00056469/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Odlów bezpańskich psów i utrzymanie ich w schronisku w 2025 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-130d1e99-91ca-4749-8947-af9526942caa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@ummonki.pl (nie dot. składania ofert w post.)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza osoby do kontaktu z wykonawcami: Agata Kulima – przedmiot zamówienia i Szczepan Mroczko -procedura, tel. 85 716 2610, e-mail: sekretariat@um-monki.pl
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o których mowa w ust. 6 sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju
przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia o którym mowa w ust. 6, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w rozdziale XI SWZ), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Ze względu na ograniczoną ilość znaków, pozostałe zapisy znajdują się w Rozdziale X
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.) dalej RODO informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Mońki z siedzibą w Mońkach przy ulicy Słowackiego 5A, 19-100 Mońki, reprezentowana przez Burmistrza, dalej Administrator.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy pod adresem e-mail: inspektor@um-monki.pl lub pisemnie na adres Administratora danych.
3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp” w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp oraz podmioty, które będą przetwarzały Pana/Pani dane osobowe w imieniu administratora na postawie zawartej z administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tj. podmioty przetwarzające).
5. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. - 1
6. Obowiązek podania przez Pana/Panią danych osobowych bezpośrednio Pana/Panią dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pana/Pani danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pan/Pani prawo do:
• Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych Państwa dotyczących;
• Na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych ; - 2
• Na podstawie art. 18 RODO prawo żądanie od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; - 3
• Prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych naruszałoby przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Państwu:
• W związku z art.17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• Prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawna przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit. c RODO.
1. W przypadku projektów finansowanych ze środków unijnych okres przetwarzania danych osobowych może być dłuższy i określony odrębnymi przepisami krajowymi i wspólnotowymi.
2. Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp, oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
3. Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interes publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGN.271.15.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wyłapywanie, transport oraz utrzymywanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Mońki w terminie od dnia 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. W okresie od 01.01.2024 r. do 31.10.2024 r. odłowiono z terenu gminy i miasta Mońki 14 psów, natomiast w schronisku na dzień 31.10.2024 r. przebywało 13 psów.
Szacunkowa ilość bezdomnych psów do odłowienia z terenu gminy Mońki w okresie trwania umowy - ok. 18 sztuk.
Szacunkowa ilość psów przebywających w schronisku w ciągu roku od dnia podpisania umowy - ok. 31 sztuk.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) wyłapywanie w sposób humanitarny bezdomnych i pozbawionych bez opieki psów z terenu miasta i gminy Mońki oraz ich transport do schroniska dla bezdomnych zwierząt na które wykonawca posiada zezwolenie na jego prowadzenie, do odłowu zwierzęcia należy przystąpić w ciągu 12 godzin od otrzymania zgłoszenia.
2) dokonanie odłowu psa, który pogryzł człowieka i dostarczenie go do lekarza weterynarii w celu poddania psa obserwacji w czasie nie dłuższym niż 4 godziny od zgłoszenia zajścia,
3) zapewnienie zwierzętom w schronisku odpowiednich warunków bytowania tj. m.in.:
a) wielkość pomieszczeń lub boksów powinna być zgodna z przepisami w tym zakresie,
b) pomieszczenia lub boksy powinny mieć utwardzoną nawierzchnię wraz legowiskiem lub/i budą,
c) zwierzęta powinny mieć zapewnioną ochronę przed upałami, opadami atmosferycznymi z dostępem do światła dziennego,
d) zwierzęta powinny mieć zapewniony stały dostęp do wody zdatnej do picia wraz z należytą ilością karmy dostosowaną do wielkości psa i jego aktywności.
4) zapewnienie wyłapanym i przetrzymywanym psom w schronisku kompleksowej opieki weterynaryjnej m.in.:
a) oznakowanie (czipowanie) zwierząt transponderem, zgodnym z normą ISO 11784 „Radiowa identyfikacja zwierząt – Struktura kodowa” i wykorzystującym technologię HDX lub FDX-B oraz umożliwiającym odczytanie danych przez czytnik zgodny z normą ISO 11785. Oznakowanie wykonuje się nie później niż w terminie 7 dni od dnia zakończenia kwarantanny, a informacje o oznakowaniu należy wprowadzić do bazy danych zwierząt towarzyszących,
b) wykonywanie szczepień psów zgodnie z obowiązującymi przepisami weterynaryjnymi,
c) obligatoryjne przeprowadzanie sterylizacji lub kastracji zwierząt przebywających w schronisku z wyjątkiem zwierząt, u których istnieją przeciwwskazania do wykonania tych zabiegów ze względu na ich stan zdrowia lub wiek. Zabiegom, o których mowa nie podlegają zwierzęta w okresie 15 dni od umieszczenia ich w schronisku z uwagi na możliwość zgłoszenia się właściciela lub opiekuna oraz szczenięta przed osiągnięciem przez nie dojrzałości płciowej. W przypadku przeciwwskazań medycznych po upływie 3 miesięcy od daty przyjęcia psa do schroniska - Wykonawca bezzwłocznie na piśmie dostarczy stosowną informację potwierdzoną przez lekarza weterynarii,
d) usypianie ślepych miotów,
5) prowadzenie ewidencji elektronicznej przyjmowania i wydawania psów.
3. W przypadku konieczności przetransportowania ok. 18 psów ze schroniska dla bezdomnych zwierząt w Krzeczkowie gm. Mońki do innego schroniska prowadzonego przez Wykonawcę, Wykonawca zapewnia transport w ramach kosztów wykonania umowy. Zamawiający zastrzega, że ilość zwierząt do przejęcia od dotychczasowego Wykonawcy wynikać będzie z ilości zwierząt przebywających w schronisku na dzień rozpoczęcia obowiązywania umowy.
4. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia strony internetowej lub mediów społecznościowych, na którym regularnie będzie umieszczał aktualne fotografie wszystkich psów gminnych przebywających w schronisku, stosując się do następujących wytycznych:
1) poszczególne zdjęcia psów muszą być jednoznaczne do identyfikacji, opis zdjęcia musi zawierać numer identyfikacyjny zwierzęcia wraz z podaniem aktualnego wieku lub przypuszczalnego roku urodzenia czworonoga, w przypadku zdjęcia zwierząt będących w schronisku w Krzeczkowie na ostatni dzień trwania umowy tj. 31.12.2024 r. muszą być umieszczone w mediach społecznościowych lub na stronie internetowej schroniska, nie później niż 1 miesiąc od daty zawarcia nowej umowy,
2) zdjęcia nowo wyłapanych psów do schroniska muszą pojawić się na stronie internetowej schroniska lub w mediach społecznościowych nie później niż 1 miesiąc od przyjęcia psa do ewidencji schroniska,
3) aktualizowanie każdego zdjęcia psa w galerii następować będzie co najmniej 2 – krotnie w trakcie przedmiotowej umowy. Aktualizacja ma nastąpić nie wcześniej niż 6 miesięcy od wykonania pierwszego zdjęcia, dopuszcza się możliwość dodania drugiego zdjęcia bez konieczności usunięcia wcześniejszego opublikowanego zdjęcia,
4) zdjęcia psów adoptowanych wraz z numerem identyfikacyjnym zwierząt powinny być w umieszczone w zakładce na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych w folderze „Adoptowane psy z terenu Gminy Mońki" - w możliwie jak najszybszym terminie jednak nie później niż 1 miesiąc od dokonanej adopcji.
5. Wykonawca w godzinach funkcjonowania schroniska, określonych w regulaminie schroniska, umożliwi osobom fizycznym adopcję przetrzymywanych tam psów.
6. Wykonawca we współpracy ze szkołami, organizacjami pozarządowymi zajmującymi się ochroną i opieką nad zwierzętami oraz wolontariuszami będzie promować prawidłowe postawy i zachowania człowieka w stosunku do zwierząt poprzez prowadzenie działań edukacyjnych dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Mońki.
7. Wykonawca zobowiązany jest przekazać do adopcji miesięcznie minimum 30 % ilości wyłapanych psów (ostateczna wartość procentowa do zrealizowania zostanie ustalona na podstawie złożonej oferty, przy czym nie może być ona niższa niż 30% - oferta z wartością procentową poniżej 30 % zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ). W wyliczeniach adopcji nie uwzględnia się psów odebranych przez właścicieli.
8. O podejmowanych działaniach, o których mowa w ust. 6 Wykonawca co trzy miesiące przedkładać będzie Zamawiającemu stosowne informacje.
9. Do adopcji mogą być wydawane zwierzęta tylko zaczipowane i wysterylizowane/wykastrowane oraz zaszczepione, posiadające wypełnione dokumenty określone w Regulaminie schroniska uzgodnionym z Zamawiającym, z aktualną książeczką zdrowia.
10. Przekazywanie do adopcji szczeniąt do 3-ego miesiąca życia bez czipowania i zabiegów kastracji/sterylizacji może odbywać się tylko po wcześniejszej pozytywnej decyzji lekarza weterynarii. W przypadku, gdy zwierzę zostanie adoptowane, a nie zostało poddane zabiegowi kastracji bądź sterylizacji (dotyczy to młodych, które nie osiągnęły dojrzałości płciowej) Wykonawca zobowiązany jest do zamieszczenia w umowie adopcyjnej zapisu o konieczności sterylizacji/kastracji w ściśle określonym terminie. Zabieg może być wykonany tylko przez lekarza weterynarii bądź lecznicę wykonującą zabiegi dla wykonawcy.
11. Wykonawca nie będzie pobierał od nowych opiekunów opłat za przyjęcie psa do adopcji.
12. Wyłapywanie bezdomnych psów będzie następowało w terminie określonym w ust. 2 pkt 1 i 2 po telefonicznym lub mailowym zgłoszeniu przez pracowników Urzędu Miejskiego w Mońkach -Referat Klimatu i Środowiska, którzy wskażą wykonawcy lokalizację bezdomnego psa lub funkcjonariuszy mundurowych straży pożarnej lub policji.
13. Wykonanie odłowienia psa powinno być potwierdzone przez w/w służby.
14. Zapewnienie całodobowego kontaktu telefonicznego i poczty e-mail.
15. Przedkładanie wraz z fakturą następujących dokumentów:
1) ilość psów odłowionych oraz przewiezionych do schroniska wraz z podaniem dat i miejsc ich odłowienia (protokół),
2) potwierdzenie przez pracowników urzędu lub służby mundurowe ilości wyłapanych psów wraz z kolorowym wydrukiem zdjęcia zwierzęcia nowoprzyjętego oraz przyporządkowanym numerem identyfikacyjnym psa w schronisku,
3) ilość psów oddanych do adopcji i zwróconych właścicielom wraz z kserokopią umów adopcyjnych psów. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami,
4) ilości psów poddanych eutanazji, zgonów i ewentualnych ucieczek,
5) wydruki kart zwierząt zawierających kolorowe zdjęcia psów,
6) zestawienie numerów wszczepionych elektronicznych identyfikatorów „czipów",
7) zestawienie wykonanych zabiegów sterylizacji i kastracji.
16. Rozwiązania równoważne:
1) W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarto znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, kryteria stosowane w celu oceny równoważności zamawiający określa w załączonej dokumentacji projektowej.
2) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ora ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
3) Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-106 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
4) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-106 ustawy Pzp, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez zamawiającego.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsca pozostały opis znajduję się w rozdziale III SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98380000-0 - Usługi psiarni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena
2) Adopcja
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: adopcja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postepowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 swz składa z ofertą każdy wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie;
3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres oraz warunki zmiany umowy określa zał. nr 2 do swz - wzór umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainie oraz służących ochronie bezpieczeństwanarodowego (Dz. U. 2024 poz. 507).