BZP: Opracowanie planu ogólnego miasta Kościerzyna
22.11.2024
2024/BZP 00611762/01
Gmina Miejska Kościerzyna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie planu ogólnego miasta Kościerzyna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kościerzyna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675126
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 3 Maja 9a
1.5.2.) Miejscowość: Kościerzyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-400
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 58 680-23-00
1.5.8.) Numer faksu: 58 680-23-20
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wizp@koscierzyna.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.koscierzyna.gda.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie planu ogólnego miasta Kościerzyna
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9a637c25-7fc3-4f7a-96b7-bd17e9ffb149
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00611762
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00031609/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Opracowanie projektu planu ogólnego miasta Kościerzyna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/koscierzyna3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/koscierzyna
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się w Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej - zostały opisane w Rozdziale 1 pkt 22 SWZ. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/koscierzyna, do której link znajduje się na stronie BIP Zamawiającego: https://bip.koscierzyna.gda.pl/?bip=1&cid=357. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie ofert, przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/koscierzyna. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami (inna niż składanie oferty wraz z wymaganymi załącznikami), w tym przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/koscierzyna i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza również komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: wizp@koscierzyna.gda.pl. Zamawiający informuje, że preferuje się komunikację (inna niż składanie oferty wraz z wymaganymi załącznikami) między Zamawiającym a Wykonawcami za pośrednictwem Platformy zakupowej. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej do konkretnego wykonawcy. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja w zakresie ochrony danych w odniesieniu do RODO znajdują się w SWZ. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Kościerzyna; dane adresowe: ul. 3 Maja 9A, 83-400 Kościerzyna, tel.: 58 680 23 49, email: urzad@koscierzyna.gda.pl; firmą podprzetwarzającą dane jest platformazakupowa.pl, którego operatorem jest Open Nexus Sp. o.o.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 14/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 270000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje opracowanie projektu planu ogólnego Miasta Kościerzyna zgodnie z Uchwałą Nr IV/22/24 Rady Miasta Kościerzyna z dnia 3 lipca 2024 r. zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) oraz właściwymi przepisami wykonawczymi. Zamówienie obejmuje również:
A. sporządzenie opracowania ekofizjograficznego, o którym mowa w art. 72 ust 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2002 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity. Dz.U. z 2024 roku, poz. 54 ze zmianami) wraz z inwentaryzacją urbanistyczną Miasta Kościerzyna;
B. sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń planu ogólnego Miasta Kościerzyna, wraz z procedurą strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, o której mowa w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1112);
C. opracowanie modelu struktury funkcjonalno-przestrzennej, o których mowa w art. 10 e ust 3 pkt 4) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.);
D. ustalenia i rekomendacje w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie, o których mowa w art. 10 e ust 3 pkt 5), ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.);
E. określenie zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową, o którym mowa w par. 3 ust. 10 Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758).
Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w Rozdziale 4 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie głównego projektanta opracowania projektu modelu struktury funkcjonalno – przestrzennej, ustaleń i rekomendacji w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie i określenia zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie głównego projektanta planu ogólnego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:1. zrealizował w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) co najmniej 3 usługi opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego bądź jego zmiany obejmującej obszar całej gminy, uchwalonych przez radę gminy, w tym co najmniej jedno z nich powinno dotyczyć obszaru gminy miejskiej bądź miejsko-wiejskiej,
b) co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu prognozy oddziaływania na środowisko do dokumentu jakim jest studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego bądź jego zmiany obejmującej obszar całej gminy, uchwalonych przez radę gminy, w tym co najmniej jedno z nich powinno dotyczyć obszaru gminy miejskiej lub miejsko wiejskiej;
c) co najmniej 5 usług polegających na opracowaniu projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obejmujących obszary o powierzchni powyżej 100 ha, które weszły w życie zgodnie
z obowiązującymi przepisami, w tym co najmniej dwa powinny dotyczyć obszaru gminy miejskiej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest, aby przynajmniej jeden z Wykonawców wykazał, że należycie wykonał łącznie usługi, o których mowa w pkt 7.1.1. a) i c).
W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji, Zamawiający wydłużył okres świadczenia usług do siedmiu lat na podstawie § 9 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415), z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia.
2. skieruje do realizacji niniejszego zamówienia osoby zapewniające realizację zamówienia oraz posiadające kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia – co najmniej 3 osobowym zespołem, w skład którego wejdą osoby posiadające wymagane uprawnienia oraz doświadczenie, które będą pełniły następujące funkcje w realizacji, w tym:
a) głównego projektanta modelu struktury funkcjonalno – przestrzennej, ustaleń i rekomendacji w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie i określenia zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową; wskazana osoba - musi spełniać następujące minimalne wymagania:
posiadać uprawnienia określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1130),
pełnił funkcję głównego projektanta lub członka zespołu w zakresie wykonywania projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy bądź jego zmiany, uchwalonych przez radę gminy - minimum 3 opracowania w okresie ostatnich 7 lat, w tym co najmniej jedno z nich powinno dotyczyć obszaru gminy miejskiej bądź miejsko-wiejskiej;
b) głównego projektanta planu ogólnego - wskazana osoba musi spełniać następujące minimalne wymagania:
posiada uprawnienia określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1130),
pełnił funkcję głównego projektanta lub członka zespołu w zakresie wykonywania projektów dokumentów planistycznych wykonanych w okresie ostatnich 7 lat; to jest studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy bądź jego zmiany, uchwalonych przez radę gminy - minimum 2 opracowania, w tym co najmniej jedno z nich powinno dotyczyć obszaru gminy miejskiej bądź miejsko-wiejskiej oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, które weszły w życie zgodnie z obowiązującymi przepisami – minimum 3 plany dla obszarów o powierzchni powyżej 100 ha, w tym co najmniej dwa powinny dotyczyć obszaru gminy miejskiej;
c) głównego projektanta prognozy oddziaływania na środowisko - wskazana osoba musi spełniać następujące minimalne wymagania:
posiada uprawnienia określone w art. 74a ust. 2 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. 2024 r. poz. 1112);
pełnił funkcję głównego projektanta lub członka zespołu w zakresie opracowywania prognoz oddziaływania na środowisko dla dokumentów planistycznych obejmujących obszar całej gminy - minimum 2 opracowania i opracowań ekofizjograficznych dla obszarów o powierzchni powyżej 100 ha - minimum 2 opracowania, wykonanych w okresie ostatnich 7 lat.