BZP: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew”
22.11.2024
2024/BZP 00612086/01
Gmina Pszczew
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pszczew
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966800
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 13
1.5.2.) Miejscowość: Pszczew
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-330
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.7.) Numer telefonu: 95 749 23 10
1.5.8.) Numer faksu: 957492312
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@pszczew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pszczew.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e39e992e-0020-48ae-9af6-121fd127d4b0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00612086
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00049373/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 500 000 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Pszczew
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e39e992e-0020-48ae-9af6-121fd127d4b03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym: składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem http://ezamowienia.gov.pl.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcę i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zastepca@pszczew.pl (UWAGA- nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z dokumentami zamówienia -
SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiający informuje, że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy w Pszczewie reprezentowany przez Wójta Gminy Pszczew z siedzibą w Pszczewie, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew, ug@pszczew.pl, telefon: +48 95 749 2 310;
b) Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email: dpo@pszczew.pl lub korespondencyjnie na adres: Urząd Gminy w Pszczewie, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew.; Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.:„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew ”, numer referencyjny: ZP.271.15.2024”.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu dopełnienia obowiązków określonych w przepisach prawa art. 6 ust 1 pkt c RODO na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnianie inny odbiorcą, podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa (np. Urząd Zamówień Publicznych)
d) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
g) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
h) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.15.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew.
Szczegółowe warunki zamówienia:
1) Okres kredytowania – od daty zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2034 roku
2) Karencja w spłacie kredytu:
w stosunku do odsetek – nie występuje,
w stosunku do kapitału – od uruchomienia kredytu do 31 stycznia 2025 roku.
3) Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie trwania umowy.
4) Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych prowizji i opłat od niewykorzystanej części kredytu.
5) W przypadku wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu brak dodatkowych opłat i prowizji.
6) Oprocentowanie kredytu wyrażone będzie jako suma stawki WIBOR 1M i marży Banku, przy czym WIBOR 1M będzie stawką zmienną dla każdego okresu odsetkowego, a marża Banku przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Zmiana wysokości oprocentowania kredytu dokonywana będzie miesięcznie na podstawie stawki WIBOR 1M z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego dany miesiąc (okres obrachunkowy). Zmiana stopy oprocentowania kredytu na skutek zmiany WIBOR 1M nie powoduje konieczności zmiany umowy. W przypadku, gdy WIBOR 1M osiągnie poziom poniżej 0 (zera), strony umowy zgodnie postanawiają, że do czasu osiągnięcia przez stawkę bazową wartości dodatniej, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka bazowa WIBOR 1M równa 0 (zero), powiększona o marżę Banku.
7) Płatność rat kredytu następować będzie do ostatniego dnia każdego miesiąca kalendarzowego. Za datę spłaty kredytu rozumie się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy.
8) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych od kwoty aktualnego zadłużenia i podlegają spłacie w terminie do 15 dnia każdego miesiąca w okresie kredytowania, począwszy od następnego miesiąca po miesiącu, w którym uruchomiono pierwszą transzę kredytu na podstawie zawiadomień o ich wysokości co najmniej 7 dni przed terminem wymagalności. Spłata odsetek za grudzień 2034 roku ma nastąpić razem z ostatnią ratę kredytu.
9) W przypadku, gdy dzień spłaty raty kapitałowej, wynikający z harmonogramu spłaty kredytu, przypadnie w dzień wolny od pracy, spłata raty nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny od pracy.
10) Przy naliczaniu odsetek od kredytu należy zastosować kalendarz rzeczywisty 365/366 dni.
11) Spłata kapitału – po upływie okresu karencji w ratach i okresach spłaty określonych poniżej:
rok 2025 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
rok 2026 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
rok 2027 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
rok 2028 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
rok 2029 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
rok 2030 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
rok 2031 325.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 26.900,00zł oraz 11 x 27.100,00zł)
rok 2032 325.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 26.900,00zł oraz 11 x 27.100,00zł)
rok 2033 325.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 26.900,00zł oraz 11 x 27.100,00zł)
rok 2034 325.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 26.900,00zł oraz 11 x 27.100,00zł)
12) Dla celów wyliczenia ceny ofertowej należy przyjąć jednorazowe uruchomienie kredytu w pełnej kwocie 2.500.000,00zł w dniu 18 grudnia 2024 roku.
13) Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco z deklaracją wekslową. Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu kontrasygnaty Skarbnika Gminy.
14) Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 777 Kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 1568).
15) Dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, przy czym minimalną wartość wykorzystanego kredytu określa się w kwocie 1.500.000 zł. W takiej sytuacji raty spłat kredytu zostaną proporcjonalnie zmniejszone.
16) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielonego kredytu, w szczególności prowizji za udzielenie lub wcześniejszą spłatę kredytu, opłat bankowych, opłat za przelewy lub prowadzenie rachunku związanego z obsługą kredytu, wydawanie zaświadczeń o wysokości zaciągniętego kredytu i opinii o jego obsłudze, itp. Wszystkie czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez Wykonawcę są bezpłatne dla Zamawiającego.
17) Zamawiający nie dopuszcza umieszczania w umowie zapisu o udzieleniu pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-18
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z dokumentami zamówienia - SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. N podstawie art.112 ustawy PZP, Zamawiający określa warunki udziału w postepowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający odstępuje od ustalenia warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają:
a) koncesję zezwolenie, licencję lub dokument potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; (np. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (dz. U. z 2023 poz. 2488).
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający odstępuje od ustalenia warunku w tym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający odstępuje od ustalenia warunku w tym zakresie.
2. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej uzna go za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda wykazanie przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na podstawie art. 271 ust 1 PZP Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także wykonywanie czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejście w życie ustawy o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
2 Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia.
3. Jeśli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
4. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
6 Podmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
7. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia należy przekazać Zamawiającemu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Zakres i sposób przekazywania został określony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie są wymagane5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę należy sporządzić poprzez wypełnienie i podpisanie Formularza oferty, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.2. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 307), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
3. Treść oferty musi być zgodna z SWZ.
4. Wraz z ofertą, sporządzoną na Formularzu oferty – stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – stanowiące Załącznik nr 2A do SWZ i 2B do SWZ -załącznik 2 B do SWZ składa podmiot, na którego zasoby powołuje się Wykonawca -jeżeli dotyczy,
2) Pełnomocnictwo:
a) Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
b) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców - jeżeli dotyczy).
3) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby - o którym mowa w Rozdziale X ust. 3 i 4 SWZ, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ- jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w którym każdy z wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
5.W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą wykonawca zobowiązany jest złożyć: dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców - jeżeli dotyczy),
6.Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składają odrębnie:
1) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
7. W przypadku, o którym mowa w ust. powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z załącznikiem 3 do SWZ.
8. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w którym każdy z wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wykonawca po wyborze najkorzystniejszej oferty dostarczy Zamawiającemu projekt umowy do uzgodnienia, który musi zawierać postanowienia umowne zawarte w załączniku nr 5 do SWZ. Wykonawca, ma obowiązek zawrzeć umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, który stanowi Załącznik nr 5 do SWZ oraz zawartych w SWZ. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartych w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, dotyczące:
a) zmiany przepisów prawa mające wpływ na zakres lub sposób realizacji przedmiotu zamówienia,
b) wystąpienia siły wyższej, której działanie uniemożliwiło terminową realizacje przedmiotu zamówienia, działanie siły wyższej rozumiane jest jako wszelkie nadzwyczajne zdarzenia o charakterze zewnętrznym, niemożliwe do przewidzenia, takie jak katastrofy, pożary, powodzie, wybuchy, ataki terrorystyczne, niepokoje społeczne, strajki, z wyjątkiem strajku u Wykonawcy, działania wojenne.
c) zmiany terminu realizacji umowy, tj. możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzednim powiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni przed jego realizacją. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą liczone za okres jego faktycznego wykorzystania,
d) zmiany okresów spłaty kredytu w okresie trwania umowy po uprzednim powiadomieniu banku o potrzebie wprowadzenia takiej zmiany.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany okresów spłaty kredytu podanych w SWZ, m.in. w przypadkach ograniczeń wynikających z art. 242, 243 i 244 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Łączna spłata kredytu w każdym roku obrachunkowym może być mniejsza lub większa niż przewidziano w pierwotnym harmonogramie spłaty określonym w SWZ.
3. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej.