BZP: Przetworzenie danych i wykonanie zbiorczych ocen jakości powietrza w Polsce na podstawie badań Państwowego Monitoringu Środowiska wg prawa krajowego i wymagań sprawozdawczości europejskiej w 2025 roku
25.11.2024
2024/BZP 00612991/01
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przetworzenie danych i wykonanie zbiorczych ocen jakości powietrza w Polsce na podstawie badań Państwowego Monitoringu Środowiska wg prawa krajowego i wymagań sprawozdawczości europejskiej w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000861593
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bitwy Warszawskiej 1920 roku nr 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-362
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gios.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/gios
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przetworzenie danych i wykonanie zbiorczych ocen jakości powietrza w Polsce na podstawie badań Państwowego Monitoringu Środowiska wg prawa krajowego i wymagań sprawozdawczości europejskiej w 2025 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-69160690-0650-4bf0-9d24-30ffa8ea9bb1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00612991
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00253373/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.9 Przetworzenie danych i wykonanie zbiorczych ocen jakości powietrza w Polsce na podstawie badań PMŚ, wg prawa krajowego i wymagań sprawozdawczości europejskiej w 2025 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia-gios.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia-gios.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452)
3. Dokumentacja niniejszego postępowania została opublikowana na platformie zakupowej. W celu zapoznania się z dokumentacją postępowania Wykonawca po przejściu na dedykowany adres platformy zakupowej:
- do upływu terminu składania ofert przechodzi do zakładki „Lista ogłoszonych postępowań”, wybiera zakładkę „Aktualne” i wyszukuje przedmiotowe postępowanie;
- po upływie terminu składania ofert przechodzi do zakładki „Lista ogłoszonych postępowań”, wybiera zakładkę „Archiwalne” i wyszukuje przedmiotowe postępowanie.
4. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
tj. bezpłatnie rejestrując się lub, w przypadku posiadania konta w platformie zakupowej, logując się, akceptuje regulamin zamieszczony na stronie internetowej: https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin oraz warunki korzystania z platformy zakupowej wynikające z Instrukcji korzystania z platformy zakupowej Wykonawcy (Instrukcja użytkownika). Instrukcja dostępna jest pod adresem:
https://zamowienia-gios.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&clientName=zamowienia-gios&USER_MENU_HOVER=publicFilesList
W celu wejścia na platformę zakupową umożliwiającą m.in. zapoznanie się z treścią SWZ, złożenie oferty, wymagane jest uprzednie zalogowanie. Wykonawcy, którzy nie założyli konta, zobligowani są do uprzedniej, bezpłatnej rejestracji. Szczegóły rejestracji wskazane są w Instrukcji korzystania z platformy zakupowej. Proces rejestracji trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. Zamawiający zaleca więc Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej.
Ważne – oferta zapisana na platformie zakupowej nie oznacza, że została ona złożona. Zapisanie oferty daje użytkownikowi czas, na wprowadzenie ewentualnych poprawek, uzupełnień, dołączenie dodatkowych załączników. Dopiero wybór ikony ZŁÓŻ OFERTĘ/WNIOSEK oznacza złożenie oferty/wniosku zgodnie z przepisami ustawy Pzp.
5. W prowadzonym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą platformy zakupowej pod adresem: https://zamowienia-gios.ezamawiajacy.pl.
6. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ za pośrednictwem platformy zakupowej. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami treści SWZ będzie zamieszczana na stronie internetowej Zamawiającego za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://zamowienia-gios.ezamawiajacy.pl.
c.d. w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Inspektorat Ochrony Środowiska,
2) adres email inspektora ochrony danych osobowych: iod@gios.gov.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe (w tym wszelkie dane osobowe osób zgłoszonych w ofercie oraz w trakcie realizacji umowy) przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacją w tym oraz podczas realizacji umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) oraz osoby lub podmioty współpracujące lub wykonujące działania nadzorcze w związku z realizacją umowy o udzielenie zamówienia publicznego,
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
e) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
− danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. .......
c.d. w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający informuje, że:
a) udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO
(dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie;
b) udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
c) w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez
Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
d) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
e) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania;
f) w przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAF-WZP.26.21.30.2024.MR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Celem pracy jest zapewnienie informacji umożliwiających śledzenie postępu w osiąganiu celów polityki w zakresie ochrony powietrza poprzez analizę i opracowanie danych o jakości powietrza uzyskiwanych przez Zamawiającego w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska (PMŚ), dla potrzeb krajowych (Ministerstwa Klimatu i Środowiska i innych ośrodków decyzyjnych oraz społeczeństwa) oraz na potrzeby raportowania do Komisji Europejskiej (poprzez Europejską Agencję Środowiska - EAŚ) - według wymagań określonych prawem krajowym i Unii Europejskiej.
Cel ten bezpośrednio wiąże się z realizacją sprawozdawczych zobowiązań Polski
w zakresie monitoringu i oceny jakości powietrza określonych w decyzji 2011/850/UE i wynikających z przepisów dyrektyw 2004/107/WE i 2008/50/WE , znowelizowanych dyrektywą 2015/1480 , przetransponowanych do ustawy – Prawo ochrony środowiska , zwanej dalej ustawą oraz rozporządzeń wykonawczych.
3. Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia i sposobu jego realizacji zawiera Załącznik nr 7 do SWZ – „Opis przedmiotu zamówienia”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72310000-1 - Usługi przetwarzania danych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
73000000-2 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze
90731400-4 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza
80511000-9 - Usługi szkolenia personelu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby, o której mowa w rozdziale VI, ust 2 pkt 4.2 lit. a lub b
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby, o której mowa w rozdziale VI, ust 2 pkt 4.2 lit. c
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby, o której mowa w rozdziale VI, ust 2 pkt 4.2 lit. a-g
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4.1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) wykonali co najmniej dwie usługi w zakresie wykonania ocen lub analiz dotyczących jakości powietrza obejmujące swoim zasięgiem cały kraj, o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł brutto każda,
b) wykonali co najmniej dwie usługi z zakresu obsługi baz danych jakości powietrza w funkcji administratora bazy danych (zakres prac: nadzór techniczno-informatyczny oraz merytoryczny nad funkcjonowaniem bazy (z wyłączeniem obsługi serwera i jego oprogramowania)); prace powinny być o wartości nie mniejszej niż 70 000 zł brutto każda,
c) wykonali co najmniej jedną usługę obejmującą przygotowanie raportu z zakresu danych dotyczących środowiska do Centralnego Repozytorium Danych Reportnet Europejskiej Agencji Środowiska o wartości nie mniejszej niż 20 000 zł brutto,
d) wykonali co najmniej dwie usługi lub opracowania naukowe z zakresu weryfikacji serii pomiarowych z monitoringu jakości powietrza odnośnie co najmniej 3 z następujących zanieczyszczeń: SO2, NO2, NOX, CO, O3, C6H6, PM10, PM2,5, Pb, As, Cd, Ni, B(a)P, o wartości nie mniejszej niż 20 000 zł brutto każda,
e) wykonali co najmniej jedną usługę z zakresu generowania plików w formacie XML lub GML z zakresu danych dotyczących środowiska o wartości nie mniejszej niż 30 000 zł brutto,
f) wykonali co najmniej dwie usługi, w ramach których opracowali wytyczne albo materiały metodyczne albo poradniki albo przewodniki z zakresu pomiarów i ocen jakości powietrza w oparciu o wymagania ustawy-Prawo ochrony środowiska (art. 86-90) o wartości nie mniejszej niż 30 000 zł brutto każda.
Zamawiający dopuszcza możliwość spełnienia wymagań warunków w pkt a-f przez to samo zamówienie.
Uwaga:
• Przez pojęcie „jakość powietrza” stosowane w całym SWZ Zamawiający rozumie zagadnienia z zakresu stężeń zanieczyszczeń w powietrzu otaczającym (na zewnątrz budynków) i wyłącza z tego zakresu zagadnienia emisji zanieczyszczeń do powietrza i działań naprawczych dotyczących ochrony powietrza;
• Przez pojęcie „jakość środowiska” stosowane w całym SWZ Zamawiający rozumie stan środowiska i wyłącza emisje zanieczyszczeń do środowiska
i działania naprawcze dotyczące ochrony środowiska.
• Zamawiający wyłącza z całego SWZ prace dotyczące wykonywania pomiarów jakości powietrza metodykami niereferencyjnymi, tj. metodykami nie wymienionymi w załączniku nr 7 rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 11 grudnia 2020 r. w sprawie dokonywania oceny poziomów substancji
w powietrzu (Dz.U. z 2020 r. poz. 2279).
4.2) Wykonawca wykaże, że dysponuje na potrzeby wykonania tej pracy co najmniej 4 osobami biegle władającymi językiem polskim i posiadającymi wykształcenie, co najmniej wyższe, w tym zgodnie z poniższymi wymaganiami minimalnymi:
a) jedną osobą posiadającą wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie
w zakresie ochrony środowiska lub ekologii lub inżynierii środowiska lub ochrony
i kształtowania środowiska, posiadającą co najmniej siedmioletnie doświadczenie w opracowaniu dokumentów merytorycznych z zakresu monitoringu i oceny jakości powietrza, w tym co najmniej czteroletnie doświadczenie w opracowywaniu wskazówek lub wytycznych merytorycznych wymagających znajomości przepisów prawa krajowego, unijnego oraz wytycznych Komisji Europejskiej
i Europejskiej Agencji Środowiska w zakresie jakości powietrza, co jest potwierdzone w wykonanych pracach,
b) dwiema osobami posiadającymi wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie
w zakresie ochrony środowiska lub ekologii lub inżynierii środowiska lub ochrony
i kształtowania środowiska, a każda z tych osób powinna posiadać co najmniej pięcioletnie doświadczenie w analizie wyników pomiarów, w ocenie poprawności serii pomiarowych ze stacji monitoringu jakości powietrza oraz przetwarzaniu danych o jakości powietrza, co jest potwierdzone w wykonanych pracach, dodatkowo przynajmniej jedna z tych dwóch osób powinna posiadać co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie wykonywania pomiarów jakości powietrza
w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska, co jest potwierdzone
w wykonanych pracach,
c) jedną osobą posiadającą co najmniej trzyletnie doświadczenie w wytwarzaniu oraz przetwarzaniu, tzn. modyfikowaniu plików XML albo GML o dowolnej tematyce, zgodnie ze schematem XSD określonym przez Komisję Europejską lub Europejską Agencję Środowiska, co jest potwierdzone w wykonanych, co najmniej 2 pracach; doświadczenie jedynie w generowaniu plików XML/GML nie będzie uznane za spełnienie tego warunku,
d) jedną osobą, która w ostatnich pięciu latach, przynajmniej przez okres 1 roku wykonywała prace związane z modernizacją lub obsługą lub użytkowaniem krajowej bazy danych jakości powietrza,
e) jedną osobą posiadającą co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie kontroli prawidłowej transmisji i gromadzenia danych o jakości powietrza (przesyłanych
w trybie jednogodzinnym) wytwarzanych w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska, co jest potwierdzone w wykonanych pracach,
f) jedną osobą posiadającą trzyletnie doświadczenie w obsłudze oprogramowania typu GIS, w analizowaniu, przetwarzaniu i prezentacji danych przestrzennych
z zakresu jakości środowiska, co jest potwierdzone w wykonanych pracach,
g) jedna z osób wymienionych w lit. a lub b powinna posiadać trzyletnie doświadczenie
w prowadzeniu szkoleń z zakresu jakości środowiska, co jest potwierdzone
w wykonanych pracach,
każda z osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia może posiadać więcej niż jeden z wymienionych zakresów doświadczenia/kwalifikacji określonych w lit. a-g.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik Nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 8 do SWZ;
2) wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia, wraz z podaniem podstawy dysponowania daną osobą oraz doświadczenia zawodowego – informacje o udziale w pracach wraz z terminem realizacji tych prac (zakres czasu: od miesiąc rok do miesiąc rok i zakres prac potwierdzający spełnienie warunków udziału), podmiotu, na rzecz którego wykonane zostały prace, tytułu prac lub ich przedmiotu, doświadczenia łącznie (w latach), oraz ze wskazaniem charakteru udziału osób w realizacji niniejszego zamówienia - załącznik nr 9 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W przypadku zaoferowania produktu równoważnego, w celu potwierdzenia, że produkt ten spełnia określone przez Zamawiającego wymagania jakościowe oraz cechy, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą nw. przedmiotowych środków dowodowych:a) dla równoważnych norm:
− przykładowe świadectwa jakości, raporty z badań, certyfikaty lub inne dokumenty producenta lub autoryzowanego przedstawiciela producenta, potwierdzające, że oferowane równoważne materiały / elementy zostały włączone w jego zakres akredytacji, zgodnie z wymaganą przez Zamawiającego normą;
2. Zamawiający nie przewiduje uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy Pzp. Dokumentacja w zakresie równoważności nie będzie podlegać uzupełnieniu.
3. W przypadku nie złożenia wraz z ofertą wymaganych przedmiotowych środków dowodowych w zakresie równoważności oraz niejednoznacznego udowodnienia równoważności odnośnie norm, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona.
4. Wszelkie środki przedmiotowe składane w postępowaniu, powinny być złożone w języku polskim (z wyłączeniem dokumentacji składanej w innym języku zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia). Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski (chyba, że Zamawiający dopuścił w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia poszczególny zakres przedmiotowych środków dowodowych).
5. Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty następujące dokumenty:1) formularz ofertowy (według załączonego wzoru – Załącznik nr 1 do SWZ) wraz z kalkulacją kosztów zamówienia stanowiącą załącznik nr 1a do SWZ;
Wymagana forma:
Formularz ofertowy musi być złożony w pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub zaufanym.
Powyższy załącznik stanowi treść oferty i nie będzie podlegał uzupełnieniu.
2) Zamawiający wymaga przedłożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych;
3) oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z oświadczeniem sankcyjnym– zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ;
4) zobowiązania innego podmiotu do udostępnienia zasobów (według załączonego wzoru – Załącznik nr 4 do SWZ) - jeżeli dotyczy;
5) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (według załączonego wzoru – Załącznik nr 5 do SWZ) - jeżeli dotyczy;
6) Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje) – jeżeli dotyczy;
7) Pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą (jeżeli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych KRS/CEIDG);
8) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy – jeżeli dotyczy;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 6 do SWZ.2. Przesłanki umożliwiające dokonanie zmian postanowień umowy zawartej z wybranym wykonawcą zawierają projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-11 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia-gios.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-11 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
11. Zamawiający informuje, że zgodnie z:1) art. 7 ust. 6-7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835) osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 tej ustawy, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, o której mowa w ust. 6 tej ustawy, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
2) Zgodnie z art. 7 ust. 5 ww. ustawy, przez ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego rozumie się złożenie oferty.