BZP: Świadczenie usług pocztowych na rzecz Zarządu Mienia Skarbu Państwa w okresie latach 2025-2026 r.
26.11.2024
2024/BZP 00615489/01
Zarząd Mienia Skarbu Państwa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych na rzecz Zarządu Mienia Skarbu Państwa w okresie latach 2025-2026 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Mienia Skarbu Państwa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140001459
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Prosta 69
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-838
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zmsp@zmsp.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zmsp.warszawa.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych na rzecz Zarządu Mienia Skarbu Państwa w okresie latach 2025-2026 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4d401dc-7f75-4953-a479-efeff38110fc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00615489
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00028354/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Świadczenie usług pocztowych na rzecz Zarządu Mienia Skarbu Państwa w latach 2025 - 2026.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zmsp.eb2b.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Treść zapytań wraz wyjaśnieniami, postanowienia, będą zamieszczone na stronie internetowej http://zmsp.warszawa.pl/ oraz https://zmsp.eb2b.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 Ustawy PZP, za pośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej (dalej: „Platforma”) pod adresem: https://zmsp.eb2b.com.pl/ która spełnia wymagania opisane w art. 64 ustawy.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie Zakupowej. Zarejestrowanie
i utrzymywanie konta na Platformie Zakupowej oraz korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy Zakupowej określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem internetowym https://zmsp.eb2b.com.pl/user/terms. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej), akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Załącznik nr 3 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WNP-021/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 559411,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest, świadczenie na rzecz Zarządu Mienia Skarbu Państwa usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym polegające na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek listowych nierejestrowanych, przesyłek rejestrowanych, paczek pocztowych oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych, potwierdzeń odbioru przesyłek poleconych w rozumieniu:
a) przepisów ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640.) w tym spełniających wymogi związane z oddaniem przesyłki wynikające z Kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1550 ze zm.) jak również Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.)
b) rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. 2019 poz. 474)
c) rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. 2020 poz. 1026)
d) międzynarodowe przepisy pocztowe tj. Światowa Konwencja Pocztowa wraz z aktami wykonawczymi: Regulaminem Poczty Listowej z 2013 roku.
2. Wykaz rodzaju przesyłek objętych przedmiotem zamówienia wraz z planowaną ilością przesyłek w okresie objętym umową:
1. Przesyłka Polecona krajowa (format S) ilość 52000 szt. waga do do 500 g
2. Potwierdzenie odbioru poz. 1 ilość 52000 szt. jak poz. 1
3. Zwrot przesyłek nieodebranych do siedziby Zamawiającego poz. 1 ilość 4.000 szt. jak poz. 1
4. Przesyłka polecona zwykła krajowa (format M) ilość 150 szt. waga do 1000 g
5. Przesyłka zwykła krajowa (Format S) ilość 12000 szt. do 500 g
6. Przesyłka polecona krajowa PRIORYTET (format S) ilość 150 szt. do 500 g
7. Przesyłka Polecona zagraniczna PRIORYTET (format S) - Europa ilość 20 szt. do 500 g
8. Potwierdzenie odbioru poz. 7 ilość 20 szt. jak poz. 7
9. Zwrot przesyłek nieodebranych do siedziby Zamawiającego poz. 7 ilość 10 szt. jak poz. 7
10. List polecony zagraniczny PRIORYTET (format S) – pozostałe kraje świata ilość 20 szt. do 500 g
11. Potwierdzenie odbioru poz. 9 ilość 20 szt. jak poz. 9
12. Zwrot przesyłek nieodebranych do siedziby Zamawiającego poz. 10 ilość 3 szt. jak poz. 10
13. Odbiór korespondencji z siedziby Zamawiającego w okresie od 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2026 r. 24 miesiące
Odbiór przesyłek odbywa się z siedziby Zamawiającego w Warszawie ul. Prosta 69 odnośnie korespondencji wychodzącej w dniach pracy tj. poniedziałek – piątek, w godzinach 13:00-15:30. Wykonawca powinien zapewnić możliwość wyboru terminu doręczenia przesyłek listowych w tym zagwarantować usługę dostarczenia przesyłki pocztowej w terminie 36 godzin od daty jej przyjęcia do wysłania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą Ofertę uważa się ofertę, która uzyska największą liczbę punktów.
Zamawiający jako najkorzystniejszą ofertę wybierze ofertę Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów w ramach kryterium oceny ofert.
Qpi + Qp = Qs
gdzie: Qs – oznacza łączną oceną jako sumę punktów w poszczególnych kryteriach
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: możliwość elektronicznego monitorowania przesyłek rejestrowanych w obrocie krajowym
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.1 Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów polegającej na:Wykonawca musi być wpisany do Rejestru Operatorów Pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2012 r Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2023r, poz. 1640), w tym wymogi związane z oddaniem przesyłki wynikające z Kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1805, 1981,2052, 2262, 2270,2289, 2328, 2459,z 2022 r. poz. 1,366, 480, 807,830, 974, 1098,1301, 1371, 1692,1855, 1967, 2127,2140, 2180, 2339,2436, 2600, 2687,z 2023 r. poz. 289,326, 403, 535,556, 614, 739,803, 852, 1429.) jak również Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775.) oraz spełniający kryteria określone w art. 71 ustawy Prawo pocztowe [Wybór operatora wyznaczonego].
1.3 Zdolności technicznej i zawodowej polegającej na:
Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobowym zdolnym do wykonywania zamówienia, co musi być udokumentowane (przedłożyć referencje) wykonaniem:
Co najmniej dwóch usług pocztowych o wartości równej lub przekraczającej 200.000 zł brutto każda, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy
1.4 Klauzule społeczne:
1. Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudni na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy oraz zagwarantuje, że tak zatrudnione osoby otrzymywać będą wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Przedmiotowy wymóg dotyczy osób wykonujących czynności administracyjne i koordynujące świadczenie usług w trakcie wykonywania przedmiotu Umowy. Poprzez osoby zatrudnione na umowę o pracę, wykonujące czynności administracyjne i koordynacyjne świadczenia usług, które obejmują przedmiot Umowy – rozumie się wszystkie osoby wykonujące te czynności w odniesieniu do przedmiotu Umowy - w placówce pocztowej, w której Zamawiający będzie nadawał przesyłki.