BZP: „ZAKUP I DOSTAWĘ OLEJU OPAŁOWEGO DLA GMINY CIEPŁOWODY ORAZ JEDNOSTEK PODLEGŁYCH NA 2025 ROK”
26.11.2024
2024/BZP 00615627/01
GMINA CIEPŁOWODY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„ZAKUP I DOSTAWĘ OLEJU OPAŁOWEGO DLA GMINY CIEPŁOWODY ORAZ JEDNOSTEK PODLEGŁYCH NA 2025 ROK”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CIEPŁOWODY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718432
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kolejowa 3
1.5.2.) Miejscowość: Ciepłowody
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-211
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cieplowody.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cieplowody.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ZAKUP I DOSTAWĘ OLEJU OPAŁOWEGO DLA GMINY CIEPŁOWODY ORAZ JEDNOSTEK PODLEGŁYCH NA 2025 ROK”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9ca560e8-2f69-4918-98c8-7b71c03c217f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00615627
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00000161/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup i dostawa oleju opałowego dla Gminy Ciepłowody oraz jednostek podległych na 2025 rok
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9ca560e8-2f69-4918-98c8-7b71c03c217f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e Zamówienia, która jest dostępna pod
adresem https://ezamowienia.gov.pl
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób komunikowania się
zamawiającego z wykonawcami (nie dotyczy składania ofert)
1) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają
również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj
załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie:
a) z ustawą Pzp. lub
b) rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452),
- opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie
z wyborem
wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie
zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub
wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym
plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
wewnętrzny).
2) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w
pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia
oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z
„Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści
dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na
Platformie e-Zamówienia.
3) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne
są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce
„Komunikacja”.
4) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
5) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia link
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
6) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
7) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
sekretariat@cieplowod.pl (nie dotyczy składania ofert).
8) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z
wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U.
z 2020 r., poz. 2452)
2. Wykonawca ofertę składa za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania. Sposób złożenia
oferty określono w dziale XII SWZ.
3. Wykonawca składa ofertę, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (postać elektroniczna opatrzona kwalifikowanym
podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym3 lub podpisem osobistym.
4. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250MB.
5. Szczegółowe informacje w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016 r., str. 1), dalej „RODO”, zamawiający informuje,że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina
Ciepłowody z siedzibą Urząd Gminy Ciepłowody, ul. Kolejowa 3, 57-211 Ciepłowody.
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Ciepłowody jest Pani/Pan Mariusz Kwaśnik e - mail: iod@valven.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy a także o okres roszczeń wynikających z umowy (np. okres gwarancji, rękojmi za wady) a także okres archiwizacji
dokumentacji o udzielenie zamówienia
publicznego na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z
2011 r., Nr 14, poz. 67 z późn. zm.) 5 lat postępowanie o udzielenie zamówienia i 10 lat umowa o udzielenie zamówienia okres
podlega wydłużeniu jeśli umowa o dofinansowanie przewiduje termin
dłuższy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
2. Jeżeli administrator planuje dalej przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, przed
takim dalszym przetwarzaniem informuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udziela jej wszelkich innych
stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych
osobowych Pani/Pana
dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 ust. 1 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem art. 19 ust. 3 ustawy Pzp oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
(www.uodo.gov.pl.), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
2. nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.”
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BGP.271.21.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego w okresie 12 miesięcy z przeznaczeniem na potrzeby Gminy Ciepłowody i podległych jej jednostek organizacyjnych.
Wszystkie obiekty do których będzie dostarczany opał,
znajdują się na terenie Gminy Ciepłowody.
Olej opałowy powinien spełniać wymagania obowiązującej w Polsce normy jakościowej PN-C-96024:2011 dla gatunku L1 .
Opis wymogów Zamawiającego dotyczących przedmiotu zamówienia:
• Olej opałowy lekki o wartości opałowej min 42,6 MJ/kg.
• Gęstość w temp. 15ºC max 860 kg/m3
• Lepkość kinetyczna w temperaturze 20ºC max 6,00 mm2/s.
• Zawartość siarki max 0,10 % (m/m).
• Pozostałość po spopieleniu max 0,01 %(m/m).
• Zawartość wody max 200 mg/kg.
• Całkowita zawartość zanieczyszczeń nie większa niż 24 mg/kg.
• Temperatura płynięcia max -20ºC
• Temperatura zapłonu min 56ºC
• Barwa (wizualna) czerwona
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji dostawy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
a) w postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący:
− braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.;
− braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 129 z późn. zm.).
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 1 - 4 ustawy Pzp.;
a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający nie precyzuje warunku.
b) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca posiada:
- aktualną koncesją na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem, czyli obrotem
paliwami ciekłymi udzieloną na podstawie ustawy z dnia 10.04.1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U.
z 2019 r., poz. 755 ze zm.);
Informacje dodatkowe:
• Wykonawca ma obowiązek posiadania stosownych zezwoleń, pozwoleń, zgód, zgłoszeń,
koncesji, licencji itp. zwanych dalej „zezwoleniami” przez cały okres trwania umowy oraz ich
okazywania Zamawiającemu na każde jego wezwanie. W przypadku, gdy którekolwiek z
dotychczasowych zezwoleń wygasło lub zostało cofnięte w okresie obowiązywania niniejszej
umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nowe zezwolenie w tym zakresie, nie
później niż w ostatnim dniu obowiązywania dotychczasowego.
• Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co
najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje
usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
• W przypadku gdy, Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
Zamawiający może żądać odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli
ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania.
c) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający nie precyzuje warunku.
d) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Wykonawca winien dysponować autocysterną z pompą umożliwiającą napełnienie zbiorników w obiektach wymienionych w
załączniku nr 8 do SWZ.
Autocysterna dostarczająca olej opałowy ma być wyposażona w atestowany, zalegalizowany licznik prawidłowo wskazujący
dostarczoną/zatankowaną ilość opału.
Ocena spełnienia ww. warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedłożonych przez
wykonawcę oświadczeń wg zasady spełnia/ nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2. Podmiotowe środki
dowodowe składane na wezwanie zamawiającego.
1) Zamawiający żąda od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona następujące podmiotowe środki dowodowe w celu
potwierdzenia brak podstaw do wykluczenia.
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., - wg wzoru załącznika nr 7 do SWZ o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lubewidencji;
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub
sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych
w art. 118 ustawy Pzp., przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których
mowa w pkt 2 ppkt 1 lit. b dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie
zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
Zamawiający nie żąda od wykonawcy przedstawienia podmiotowych środków dowodowych,
dotyczących podwykonawców niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby na zasadach
określonych w art. 118 ustawy Pzp., potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podwykonawców
podstawy wykluczenia z postępowania.
2) Podmiotowe środki dowodowe dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
− odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w
pkt 2 ppkt 1 lit. b składa dokument lub dokumenty wystawione w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że:
-- nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie
zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego
działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w
innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej
w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
b) Dokument, o którym mowa w pkt 2 ppkt 2 lit. a) myślnik pierwszy powinien być
wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
c) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2 ppkt 2, zastępuje się je
odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio
oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego
reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone
pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą,
złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę
lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Pkt 2 ppkt 2 lit. b stosuje się.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: podmiotowe środki dowodowe w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
a) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej, zamawiający żąda następujące podmiotowe środki
dowodowe:
- aktualną koncesją na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem, czyli obrotem paliwami ciekłymi udzieloną na
podstawie ustawy z
dnia 10.04.1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 755 ze zm.)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Możliwość zastąpienia podmiotowych środków dowodowych odpowiednim zaświadczeniem o wpisie do urzędowegowykazu zatwierdzonych wykonawców lub certyfikatem wydanym przez jednostkę certyfikującą
1) zgodnie z ust. 1 par. 12;
2) zgodnie z ust. 3 par. 12
- rozporządzenia MRPiT z dnia 23.12.2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
2. Inne dokumenty lub oświadczenia składane wraz z ofertą.
1) Oferta, - na ofertę składa się:
a) formularz ofertowy załącznik nr 1 do SWZ udostępniony na Platformie e-Zamówienia zamieszczony w podglądzie
postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”;
2) Pełnomocnictwo/a jeśli czynności zostały dokonane przez pełnomocnika;
3) Dokument potwierdzający wniesienie wadium zgodnie z postanowieniami działu XI SWZ;
4) Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego
zamówienia - wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 10 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający,
że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
5) Oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. w przypadku wykonawców wspólne ubiegających się o
udzielenie zamówienia zgodnie z postanowieniami działu XIII SWZ.
3. Inne dokumenty lub oświadczenia, których może żądać zamawiający:
1) W sytuacji, gdy wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył pełnomocnictwa wadliwe Zamawiający
może na podstawie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp. wezwać do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym
terminie. Pełnomocnictwo wymagane jest w szczególności w przypadku osoby działającej w imieniu wykonawcy, działającej
w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, działającej w imieniu podmiotu
udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp. lub działającej w imieniu podwykonawcy
niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby.
Co do zasady pełnomocnictwo/a składa się wraz z ofertą lub z pierwszym oświadczeniem lub dokumentem, do którego
pełnomocnictwo jest wymagane. Forma pełnomocnictw: Zgodnie z art. 99 § 1 Kodeksu cywilnego jeżeli do ważności
czynności prawnej potrzebna jest szczególna forma, pełnomocnictwo do dokonania tej czynności powinno być udzielone w
tej samej formie. Pełnomocnictwo sporządza się w formie elektronicznej (postać elektroniczna opatrzona kwalifikowanym
podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W
przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym
podpisem przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej dokonuje mocodawca.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
Stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku - Prawo o notariacie elektroniczne poświadczenie zgodności z
okazanym dokumentem notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2) zamawiający może żądać pełnomocnictwa lub innych dokumentów w przypadku ustanowienia pełnomocnika zgodnie z
par. 13 rozporządzenia MRPiT z dnia 23.12.2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy na podstawie art. 455ustawy Pzp. oraz w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w
par. 8 wzoru umowy.
5. Postanowienia, które stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę nie
stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
6. Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron, za
zgodą drugiej strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
7. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod
rygorem nieważności.
8. Istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego. Istotność zmiany umowy zamawiający będzie rozpatrywał
biorąc pod uwagę art. 454 ust. 2 ustawy Pzp