BZP: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Świeckiego w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
26.11.2024
2024/BZP 00615717/01
POWIAT ŚWIECKI - Starostwo Powiatowe w Świeciu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Świeckiego w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT ŚWIECKI - Starostwo Powiatowe w Świeciu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350978
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Generała Józefa Hallera 9
1.5.2.) Miejscowość: Świecie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: joanna.e@csw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.csw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Świeckiego w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b95bbbcb-76af-4c88-9e45-4c53406b560d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00615717
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00029698/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej na potrzeby Powiatu w Świeckiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/csw3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/csw
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem PRM określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC, dowolny system operacyjny wersji umożliwiającej zainstalowanie dowolnej przeglądarki internetowej z włączoną obsługą języka JavaScript, akceptującej pliki typu „cookies”,
3) wyświetlacz ekranowy umożliwiający pracę w rozdzielczości nie niższej niż 1024x768 pikseli,
4) zainstalowane oprogramowanie do odczytu plików w formacie .pdf.
5) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
6) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy Zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert zamawiający będzie zamieszczał w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej do konkretnego wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 RODO zamawiający informuje, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest: Starosta Świecki. Dane adresowe: ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 Świecie.; Telefon: 52 56 83 100; Adres e-mail: sekretariat@csw.pl.
2. W sprawach związanych z ochroną Państwa danych osobowych proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych drogą elektroniczną: daneosobowe@csw.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora danych.
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na zamawiającym – w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do ustawy Pzp.
4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą podlegały profilowaniu, stosowanie do art. 22 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRiZP.272.1.11.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej – dostawa wraz z usługą dystrybucji - w okresie od dnia 01.01.2025r. do dnia 31.12.2025 r. - do 43 PPE.
2. Łączny szacowany wolumen energii elektrycznej stanowiącej przedmiot zamówienia - ok. 641 610 kWh.
3. Ilość energii elektrycznej podlegającej zakupowi oszacowana została na podstawie danych historycznych o zużyciu energii elektrycznej w okresie ostatnich 12 miesięcy, przy uwzględnieniu energii elektrycznej wytworzonej w Mikroinstalacjach i wykorzystanej przez Prosumenta (szacowana autokonsumpcja). Wykonawca winien uwzględnić możliwe wahania poboru energii elektrycznej. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiającego (odbiorców) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą Taryfą OSD. Szczegóły dotyczące zapotrzebowania na energię elektryczną w poszczególnych PPE opisane zostały w Załączniku nr 1 do SWZ
Wskazana szacowana ilość energii, to ilość jaką zamawiający zamierza nabyć i nie obejmuje energii wyprodukowanej we własnym zakresie i „skonsumowanej” przez odbiorców.
4. W 14 budynkach zamontowana jest Mikroinstalacja – panele fotowoltaiczne. Szczegółowe informacje dotyczące instalacji OZE znajdują się w Załączniku nr 1 do SWZ.
5. Energia elektryczna wyprodukowana w mikroinstalacjach i wprowadzona do sieci OSD rozliczana będzie w systemie:
6. Net metering
Wykonawca będzie dokonywał rozliczenia ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w celu jej zużycia na potrzeby własne przez Prosumenta wytwarzającego energię elektryczną w mikroinstalacji o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej:
1) większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,7
2) nie większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,8.
7. Net billing
1) Wartość energii elektrycznej wyznaczana będzie zgodnie z postanowieniami art. 4b Ustawy o OZE.
2) Wykonawca w celu prowadzenia rozliczeń według systemu net billing prowadzić będzie konto dla Prosumenta energii odnawialnej, na którym ewidencjonowana będzie ilość energii elektrycznej i wartości energii elektrycznej oraz wynikająca z nich wartość środków należna Prosumentowi za energię elektryczną wprowadzoną do sieci - Depozyt Prosumencki. Kwota środków stanowiąca Depozyt Prosumencki może być rozliczana na koncie prosumenckim przez 12 miesięcy od dnia przypisania jej jako Depozyt Prosumencki na koncie Prosumenta. Wysokość ewentualnej nadpłaty (niewykorzystanej w okresie 12 miesięcy), zwracanej przez Wykonawcę, nie może przekroczyć 20% (dwudziestu procent) wartości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci w miesiącu kalendarzowym, którego dotyczy zwrot nadpłaty.
8. Zamawiający zobowiązany jest poinformować wykonawcę o zmianach wpływających na sposób prowadzenia rozliczeń, w szczególności o utracie statusu Prosumenta, zmianach łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej mikroinstalacji, rodzaju źródła energii w mikroinstalacji, trwałego odłączenia mikroinstalacji od sieci OSD, w terminie do 14 dni od dnia zmiany.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09310000-5 - Elektryczność
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Podstawą obliczenia ceny ofertowej jest Formularz oferty wraz z Formularzem cenowym (Załącznik nr 2 i 2a do SWZ).
2. Wykonawca może złożyć Ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść i układ muszą być zgodne z formularzem załączonym do SWZ (Załącznik nr 2 i 2a do SWZ).
3. Cena podana w Formularzu oferty stanowi cenę brutto, tj. cenę netto powiększoną o stawkę podatku od towarów i usług (VAT).
4. Cenę oferty netto należy obliczyć wg wzoru:
Cnetto = Zee + Dc*
gdzie:
Zee - Suma opłat za energię elektryczną stanowiąca sumę iloczynów uśrednionych cen jednostkowych zawierających opłaty handlowe i całkowitego prognozowanego zużycia energii elektrycznej [zł]
*Dc – całkowite koszty dystrybucji netto w okresie trwania umowy [zł]
Wyliczona w ten sposób cena Oferty posłuży wyłącznie do porównania i do wybrania najkorzystniejszej oferty. Faktyczne wynagrodzenie za wykonane świadczenia obliczane będzie na podstawie rzeczywistego zakresu wykonanych dostaw.
*Z uwagi na fakt, że koszty za usługi dystrybucji wynikają z zatwierdzanej przez Prezesa URE Taryfy dla usług dystrybucji Operatora Systemu Dystrybucji (OSD) i nie podlegają negocjacjom, zamawiający w Formularzu cenowym - w części dotyczącej dystrybucji - wprowadził kwoty wynikające z obowiązującej Taryfy OSD.
Wykonawca w Formularzu cenowym wypełnia wyłącznie pola dotyczące sprzedaży energii elektrycznej oraz pozycje:
„Koszt zakupu energii elektrycznej netto (Zee)”
„Cena oferty netto (Cnetto = Zee +Dc)”
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej jeżeli posiada:1) uprawnienia w zakresie obrotu energią elektryczną, tj. posiada ważną Koncesję w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
oraz
2) uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, tj. posiada ważną Koncesję w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub, jeżeli wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, posiada ważną Umowę dystrybucji dla usługi kompleksowej zawartej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na obszarze, na którym znajdują się punkty poboru opisane w Załączniku nr 1 do SWZ, w tym w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 455 ust. 1 Ustawy Pzp, w oparciu o następujące okoliczności:1) zmiana jednostkowej stawki i lub ceny za 1 kWh energii elektrycznej w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT i/lub
b) zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym
wprowadzonych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa
2) zmiana stawek i opłat za usługi dystrybucji w związku z zatwierdzeniem przez Prezesa URE nowej Taryfy OSD lub w związku ze zmianą parametrów dystrybucji (moc umowna i / lub grupa taryfowa)
3) zmiana parametrów dystrybucji przez Odbiorców (grupa taryfowa i/ lub moc umowna)
oraz, o ile Wykonawca wykaże, że zmiany opisane w pkt 4-5 mają wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, w przypadku:
4) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
5) zmiany zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
6) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
wyłącznie o kwotę wynikającą ze zmiany tych stawek, przy czym:
- Zmiany, o których mowa w pkt 1 i 2 obowiązywać będą od dnia wejścia w życie stosownych przepisów i nie wymagają zmian Umowy (aneksu).
- Zmiany, o których mowa w pkt 3-6 obowiązywać będą od dnia zawarcia przez Strony stosownego Aneksu. Warunkiem przystąpienia przez Zamawiającego do aneksu jest udokumentowanie przez Wykonawcę wpływu przedmiotowych zmian na koszty wykonania przedmiotu Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dokumenty wskazujące na wzrost wynagrodzeń (w wyniku przedmiotowych zmian) osób biorących bezpośredni udział w realizacji zamówienia oraz wykazać wpływ wzrostu kosztów wynagrodzeń na wzrost kosztów realizacji Umowy.
7) zmiana ilości punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 1 do Umowy, przy czym zmiana ilości punktów poboru energii elektrycznej wynikać może np. z likwidacji punktu poboru z eksploatacji w okresie trwania Umowy, podłączenia punktu poboru, włączenia do eksploatacji lub zmiany stanu prawnego punktu poboru (w tym przejęcia), zmiany w zakresie odbiorcy, z zastrzeżeniem że zmiana wynagrodzenia wynikająca z zaistnienia okoliczności opisanych w niniejszym punkcie nie będzie wyższa niż równowartość 10% łącznego wynagrodzenia brutto Wykonawcy określonego w §7.
8) zmiana łącznego wynagrodzenia brutto Wykonawcy określonego w §7 o ile zajdą okoliczności (łącznie lub rozdzielnie) opisane w ust.1 niniejszego paragrafu i/lub ust.3,
9) zmiana obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści Umowy do aktualnego stanu prawnego.
2. Dopuszczalna jest zmiana Umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, gdy nowy Wykonawca ma zastąpić dotychczasowego Wykonawcę w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki Wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów Ustawy Pzp.
Szczegółowy opis zmian znajduje się w Załączniku nr 6 do SWZ_Umowa kompleksowa