BZP: Usługa dowozu i odwozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim i innych jednostek oświatowych na terenie miasta Piotrkowa Tryb.
26.11.2024
2024/BZP 00615770/01
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa dowozu i odwozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim i innych jednostek oświatowych na terenie miasta Piotrkowa Tryb.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000815452
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: aleja 3 Maja 28/34
1.5.2.) Miejscowość: Piotrków Trybunalski
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sosw@sosw.piotrkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sos-wpiotrkow.bip.wikom.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa dowozu i odwozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim i innych jednostek oświatowych na terenie miasta Piotrkowa Tryb.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-460b44d2-4906-462e-b92d-8196a596ace4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00615770
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00045071/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 usługa dowozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej z terenu miasta Piotrkowa Trybunalskiego do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim i innych szkół i przedszkoli
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami:
1) komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy eZamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
2) w szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sosw@sosw.piotrkow.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej:
1) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na
Platformie e-Zamówienia Możliwość korzystania w postępowaniu z
„Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie eZamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
• Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
• Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
• Korzystanie przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
• Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
• Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
• Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
• W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
2) W przypadku komunikowania się za pośrednictwem poczty elektronicznej:
• łączny rozmiar wiadomości wraz z wszystkimi załącznikami przesyłanej przy użyciu poczty elektronicznej nie może przekraczać 50 MB,
• wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną nie jest jednoznaczne z jej doręczeniem zamawiającemu,
• w przypadku skorzystania z poczty elektronicznej zaleca się, aby wykonawca żądał niezwłocznego potwierdzenia otrzymania przez niego wiadomości.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
4. Dokumenty elektroniczne (pliki) przekazywane do zamawiającego należy sporządzić w formatach danych: .doc, .docx, .rtf, .xls, .xlsx,.pdf, .jpg, .zip. – dopuszczone odpowiednimi przepisami prawa, przy czym zamawiający rekomenduje stosowanie plików w formacie .pdf. z uwagi na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych jest Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, 97-300 Piotrków Trybunalski, aleja 3 Maja 28/34, reprezentowany przez Dyrektora Pana Tomasza Jasiona.
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym jest Pan Marcin Tynda za pośrednictwem adresu e-mail: marcin.tynda@efigo.pl.
3. Informujemy, że przetwarzamy Państwa dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej przez Państwa zgody.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
a. wypełnienia obowiązków prawnych na nas ciążących,
b. realizacji umów zawartych z kontrahentami,
c. w pozostałych przypadkach Państwa dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
a. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
b. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z naszą jednostką przetwarzają dane osobowe dla których jesteśmy Administratorem Danych Osobowych.
6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:
a. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
b. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
c. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (zwane również prawem do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
• dane nie są już niezbędne do celów, dla których dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
• osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
• osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
• dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
• dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa,
d. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
• osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
• przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
• Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
• osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e. prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
• przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
• przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany,
f. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
• zaistnieją przyczyny związane z Państwa szczególną sytuacją
• przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: G.3601.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa dowozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim i innych jednostek oświatowych na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz odwozu ich do miejsca zamieszkania.
Szacowana liczba dni dowozu dzieci i młodzieży w okresie trwania umowy wynosi 207 dni, przy czym Zamawiający zastrzega, że liczba dni dowozu może ulec zmianie. Dowozy i odwozy realizowane są w dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych od poniedziałku do piątku. Dowozy i odwozy nie będą świadczone w okresie wakacyjnym w roku szkolnym za który nie przysługuje Wykonawcy wynagrodzenie.
Szacowana liczba dzieci i młodzieży w okresie objętym zamówieniem wynosi 45, przy czym Zamawiający zastrzega, że liczba dzieci i młodzieży może ulec zmianie. W przypadku zmiany liczby dzieci i młodzieży organizacja przewozu leży po stronie Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
a. „Cena ofertowa brutto” – A;
b. „Czas na podstawienie pojazdu zastępczego” – B;
Powyższym kryteriom zamawiający przypisał następujące znaczenie:
Kryterium A: „Cena ” w PLN:
a) waga kryterium - (60 pkt);
b) opis sposobu oceny ofert dla kryterium „Ceny”:
A = (Amin / Ab) x 60 pkt
gdzie:
A- liczba uzyskanych punktów dla kryterium „Cena” ocenianej oferty w danej części
Amin – cena łączna w ofercie z najniższą ceną w danej części
Ab - cena łączna w ofercie ocenianej w danej części
Kryterium cena, która zostanie wyrażony w PLN, podana przez Wykonawcę w Formularzu Oferty, będzie oceniana zgodnie z powyższym wzorem.
Kryterium B: „Czas na podstawienie pojazdu zastępczego” w minutach:
a) waga kryterium - (40 pkt);
b) opis sposobu oceny ofert dla kryterium „Czas na podstawienie pojazdu zastępczego”:
B = (Bn / Bb) x 40
gdzie:
B - liczba uzyskanych punktów dla kryterium „Czas na podstawienie pojazdu zastępczego” ocenianej oferty
Bn – Czas na podstawienie pojazdu zastępczego oferty z najkrótszym czasem
Bb – Czas na podstawienie pojazdu zastępczego oferty badanej
Wykonawca podaje czas podstawienia pojazdu zastępczego w minutach.
Czas podstawienia pojazdu zastępczego nie może być krótszy niż 30 minut oraz dłuższy niż 70 minut.
Kryterium czas podstawienia pojazdu zastępczego, który zostanie wyrażony w minutach, podany przez Wykonawcę w Formularzu Oferty, będzie oceniany zgodnie z powyższym wzorem.
W przypadku podania przez wykonawcę czasu podstawienia pojazdu zastępczego krótszego niż 30 minut i dłuższego niż 70 minut lub pozostawienie pola niewypełnionego skutkować będzie odrzuceniem oferty wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas na podstawienie pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych warunków;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada dokumenty potwierdzające uprawnienia do przewozu osób tj. licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 180 z późn. zm.) lub aktualnie obowiązującego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek udziału w postępowaniu musi spełnić każdy z Wykonawców, który rzeczywiście będzie pełnił usługi przewozu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia tj.: posiada opłaconą polisę na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia tj.: wykaże, że dysponuje co najmniej 3 sprawnymi pojazdami umożliwiającymi przewóz osób niepełnosprawnych z miejscami siedzącymi w tym jeden pojazd z co najmniej jednym miejscem na wózek inwalidzki - wykaz pojazdów wg załącznika nr 4 do SIWZ;
Każdy pojazd musi spełniać następujące wymagania:
‐ być dopuszczony do przewozu osób,
‐ posiadać ważne badania diagnostyczne, aktualne ubezpieczenie OC i NNW,
‐ być wyposażony w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu,
‐ spełniać odpowiednie warunki bhp i warunki higieniczne.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.
b) wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do czynności, jakie zostaną im powierzone, tj.: wykaże, że dysponuje:
• co najmniej 3 osobami spełniającymi warunki określone w art. 39a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Posiadającym uprawnienia do kierowania pojazdami samochodowymi przeznaczonymi do przewozu osób, posiadającymi minimum 3-letnie doświadczenie w zakresie kierowania pojazdami, posiadającymi przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy, kursu BHP jak również aktualnym zaświadczeniem o niekaralności oraz pisemny wyciąg z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
oraz
• co najmniej 3 osobami, które pełnić będą funkcję opiekunów w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych, posiadającymi przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych wobec dzieci niepełnosprawnych w czasie ich przewozu na trasie dom – placówka – dom i posiadającymi ukończony kurs pierwszej pomocy przedmedycznej, kurs BHP jak również aktualne zaświadczenie o niekaralności oraz pisemny wyciąg z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
- wykaz osób wg załącznika nr 3 do SIWZ;
Ze względu na specyfikę świadczonej usługi (konieczność opieki nad dziećmi bezpośrednio w trakcie przewozu) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia – niezależnie od kierowcy, opiekuna przewożonym dzieciom. Opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Zamawiający na podstawie ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich wymaga od Wykonawcy spełnienia ciążącego na nim obowiązku, o którym mowa w art. 21 przedmiotowej ustawy w stosunku do kierowców i opiekunów.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na trasie przewozu opiekuna, którego obowiązkiem będzie opieka nad dzieckiem podczas przewozu oraz doprowadzenie dziecka do placówki i odebranie dziecka z placówki.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy, w zakresie potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania, obejmują:
1) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego (zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ);
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy, w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu, obejmują:
1) licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 180 z późn. zm.) lub aktualnie obowiązującego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego,
2) opłaconą polisę na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej,
3) wykaz pojazdów wg załącznika nr 4 do SIWZ. Wykaz co najmniej 3 sprawnych pojazdów z miejscami siedzącymi umożliwiającymi przewóz osób niepełnosprawnych w tym jeden pojazd z co najmniej jednym miejscem na wózek inwalidzki;
4) wykaz osób wg załącznika nr 3 do SIWZ tj:
• co najmniej 3 osób spełniających warunki określone w art. 39a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami samochodowymi przeznaczonymi do przewozu osób oraz minimum 3-letnie doświadczenie w zakresie kierowania pojazdami, posiadających przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy, kursu BHP jak również aktualnym zaświadczeniem o niekaralności oraz pisemny wyciąg z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
oraz
• co najmniej 3 osób, które będą pełnić funkcję opiekunów w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych, posiadającymi przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych wobec dzieci niepełnosprawnych w czasie ich przewozu na trasie dom – placówka – dom i posiadającymi ukończony kurs pierwszej pomocy przedmedycznej, kurs BHP jak również aktualne zaświadczenie o niekaralności oraz pisemny wyciąg z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na ofertę składają się następujące dokumenty:1) wypełniony formularz oferty (każda pozycja wg wzoru) - załącznik nr 1 do SWZ;
2) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SWZ;
3) wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa:
a) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - załącznik nr 2a do SWZ - jeżeli dotyczy,
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 5 do SWZ) - jeżeli dotyczy;
4) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art.117 ust. 4, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi/dostawy wykonają poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia [konsorcjum, spółki cywilne] (załącznik nr 6 do SWZ) - jeśli dotyczy;
5) oferta ma być podpisana przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy;
6) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy, także wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy;
7) wydzielony plik jako tajemnica przedsiębiorstwa - jeśli dotyczy.
8) odpis z KRS, CEiDG lub inny dokument, z którego wynika umocowanie do reprezentacji. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej składa dokument lub informację z odpowiedniego rejestru lub inny równoważny dokument z którego wynika umocowanie do reprezentacji. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a wykonawca w formularzu oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.Zgodnie z art. 58 ust. 1 Pzp wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej):
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą,
2) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli zamawiający go żąda,
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego(Dz. U. z 2022 r. poz. 835),
4) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że:
a) warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (jeżeli dotyczy), będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane,
b) warunek dotyczący doświadczenia zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną, a w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie podmiot, na którego zasoby w tym zakresie powołuje się wykonawca,
c) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,
5) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp (załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy wykonawca. Oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
6) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia załączają do oferty oświadczenie z art. 117 ust 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (załącznik nr 6 do SWZ).
7) oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego, w sposób i na warunkach określonych w projekcie umowy tj. w załączniku nr 7 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy