BZP: Świadczenie usługi dozoru siedziby MZGM w Bolesławcu przy ul. Dolne Młyny 23 w roku 2025
26.11.2024
2024/BZP 00615984/01
MIEJSKI ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W BOLESŁAWCU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi dozoru siedziby MZGM w Bolesławcu przy ul. Dolne Młyny 23 w roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W BOLESŁAWCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230022182
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dolne Młyny 23
1.5.2.) Miejscowość: Bolesławiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-700
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 75 644 0901
1.5.8.) Numer faksu: 75 644 0925
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzgm.boleslawiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzgm.boleslawiec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi dozoru siedziby MZGM w Bolesławcu przy ul. Dolne Młyny 23 w roku 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ca452aa6-cbfa-45c5-bc15-bf67b0c4fce8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00615984
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00035594/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usługi dozoru siedziby MZGM w Bolesławcu przy ul. Dolne Młyny 23 w roku 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ca452aa6-cbfa-45c5-bc15-bf67b0c4fce83.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-
Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w ust. 10 SWZ) odbywa się drogą
elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za
pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i
udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk
„dodaj załącznik”).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Załącznik nr 7 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Załącznik nr 7 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 7.DEK.ZP.2024.MK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dozoru w siedzibie MZGM w Bolesławcu przy ul. Dolne Młyny 23 w dniach wolnych od pracy zakładu całodobowo, w poniedziałki od godz. 15.30 do 7:00 dnia następnego, od wtorku do czwartku w godz. od 14.30 do 7:00 dnia następnego oraz w piątki od godz. 13:30 do poniedziałku do godz. 7:00.
W ramach wykonywanego zadania do obowiązków Wykonawcy należy:
- ochrona całego terenu i obiektu przed włamaniem, dewastacją i kradzieżą mienia oraz przebywaniem osób nieupoważnionych,
- wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń wraz z odnotowaniem tego faktu w książce pobierania kluczy,
- dokonywanie systematycznych obchodów wewnątrz budynków (co godzinę) i terenu wokół budynku (co najmniej 3 x w ciągu dyżuru) co winno być potwierdzone wpisem w książce pełnienia służby z podaniem czasu obchodu. Zwracanie uwagi na zamknięcie okien, drzwi, założenie plomb, wyłączenie sprzętu elektrycznego i prądu oraz zwracanie uwagi na osoby przebywające w obiekcie po godzinach pracy.
- szybkie i skuteczne reagowanie w przypadku jakichkolwiek awarii oraz zagrożeń, w tym zagrożeń pożarowych, włamań i kradzieży na terenie strzeżonego obiektu poprzez zawiadomienie właściwej dla danego terenu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Bolesławcu, Komendy Policji oraz Zamawiającego. Fakt pożaru, fakt włamania lub kradzieży itp., Wykonawca lub jego pracownik odnotuje w książce dyżurów. Wstępne dochodzenie winno być przeprowadzone w obecności Wykonawcy.
- codzienne otwieranie i zamykanie bramy wejściowej od strony ul. Zgorzeleckiej parku przy Muzeum Ceramiki w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym,
- obsługa bramy wjazdowej - zamykanie i otwieranie o ustalonych z Zamawiającym godzinach,
- zabezpieczenie przed przebywaniem na terenie chronionym, poza godzinami pracy Zamawiającego, nieupoważnionych osób i pojazdów,
- w sytuacjach losowego zagrożenia pożarem, zalaniem wodą lub innego zdarzenia, niezwłoczna interwencja, zmierzająca do zapobieżenia szkodzie lub jej ograniczenia, zapobieżenia przestępstwom i wykroczeniom przeciw mieniu Zamawiającego, przeciwdziałanie powstaniu szkód w obiekcie i mieniu Zamawiającego,
- szybkie i skuteczne reagowanie w przypadku jakichkolwiek awarii oraz zagrożeń w budynkach i lokalach komunalnych będących w Zarządzie MZGM w Bolesławcu, poprzez odbieranie zgłoszeń o awarii podejmując interwencję.
- zgłaszania awarii wykonawcy odpowiedzialnemu za obsługę zabezpieczania i usuwania awarii instalacji wodno-kanalizacyjnej, gazowej, elektrycznej, budowlanej w budynkach i lokalach komunalnych będących w Zarządzie MZGM w Bolesławcu.
- przestrzegania obowiązujących przepisów BHP i P.POŻ., celem zapewnienia bezpieczeństwa osób trzecich.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-12-31 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
17.1. Posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:Posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995). Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca posiada ważną koncesję w zakresie usług ochrony osób i mienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich oddzielnie musi spełniać warunki udziału w postępowaniu w zakresie Uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. każdy z nich musi posiadać ważną koncesję.
17.2. zdolności technicznej lub zawodowej:
Posiadanie wiedzy i doświadczenia niezbędnego do wykonywania przedmiotu zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę dozoru o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.
Czas realizacji jednej usługi wykonanej lub wykonywanej do terminu składania ofert nie może być krótszy niż 12 następujących po sobie miesięcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 18.3 Zamawiający będzie również wymagał złożenia podmiotowych środków dowodowych w zakresie złożenia oświadczenia (załącznik nr 6 do SWZ) o przynależności do grupy kapitałowej, w przypadku złożenia takiej informacji w pkt 13 Załącznika nr 1 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 18.1 Aktualne pozwolenie w zakresie usług ochrony osób i mienia, spełniające wymagania określone w punkcie 17.1 SWZ.
18.2 Wykaz usług, zgodny ze wzorem zamieszczonym w Załączniku nr 5 do SWZ, spełniających wymagania określone w ust. 17.2 SWZ, tj. wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
9.1.1. Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY, stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.9.1.2. Aktualne dokumenty potwierdzające status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z ww. dokumentów, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie.
9.1.3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego(jeżeli dotyczy).
W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum, spółka cywilna) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
9.1.4. Oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1- wypełniony Załącznik nr 2 do SWZ, stanowiący oświadczenia odpowiednio: wykonawcy; każdego ze wspólników konsorcjum (w przypadku składania oferty wspólnej); podmiotów, na zasoby, których powołuje się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punktach 17 SWZ oraz przesłanek wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 Pzp (punkt 11 SWZ) oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - dalej u.o.s.r., oraz art. 109 ust. 1 Pzp punkty 5, 6, 7, 8, 9 i 10 (punkt 16 SWZ).
9.1.5. Wykonawca, który w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 17.2 SWZ będzie polegał na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, to zgodnie z art. 118 ust. 3 Pzp musi złożyć wraz z ofertą zobowiązanie (Załącznik nr 3 do SWZ) podmiotów udostępniających zasoby do oddania mu do dyspozycji te zasoby na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
UWAGA! Zobowiązanie dotyczy tylko zasobów, o których mowa w pkt 17.2 SWZ, tj., warunków odnoście zdolności technicznej i zawodowej. Zobowiązanie NIE DOTYCZY zasobów, o których mowa w pkt. 17.1, tj. posiadania kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zgodnie z art. 118 ust. 4 Pzp: Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
9.1.6. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp określające, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp określające, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ.2. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego(jeżeli dotyczy).
W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum, spółka cywilna) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich oddzielnie musi spełniać warunki udziału w postępowaniu w zakresie Uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. każdy z nich musi posiadać ważną koncesję.