BZP: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych wraz ze zwalczaniem śliskości na terenie Gminy Andrespol w zależności od warunków atmosferycznych – sprzętem własnym
27.11.2024
2024/BZP 00617975/01
Zakład Gospodarki Komunalnej w Andrespolu z/s w Wiśniowej Górze
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych wraz ze zwalczaniem śliskości na terenie Gminy Andrespol w zależności od warunków atmosferycznych – sprzętem własnym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Komunalnej w Andrespolu z/s w Wiśniowej Górze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 470679401
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piekarnicza 6/10
1.5.2.) Miejscowość: Wiśniowa Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-020
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zgk.andrespol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgk.andrespol.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych wraz ze zwalczaniem śliskości na terenie Gminy Andrespol w zależności od warunków atmosferycznych – sprzętem własnym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78a18c6b-3d96-42ed-bf33-3b3d74184b7d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00617975
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-78a18c6b-3d96-42ed-bf33-3b3d74184b7d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-78a18c6b-3d96-42ed-bf33-3b3d74184b7d
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamowienia: ocds-148610-78a18c6b-3d96-42ed-bf33-3b3d74184b7d
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamowienia oraz nadane odpowiednie uprawniania do komunikacji w postępowaniu oraz do przygotowania, złożenia, wycofania oferty. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamowienia określa Regulamin Platformy e-Zamowienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacja zamieszczone w zakładce „Centrum pomocy”.
Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamowienia ani logowania.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk ”dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamowienia oraz posiadania przez użytkownika uprawnienia do komunikacji. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamowienia.
Wszystkie wysyłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamowienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamowienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamowienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego drogą elektroniczną przez formularz udostępniony na stronie internetowej htts://ezamowienia.gov.pl w kafelku „Moje zgłoszenia w Centrum pomocy” – „Nowe zgłoszenie” lub w kafelku „FAQ” – „Nie znalazłem rozwiązania, chcę zgłosić problem” lub pod numerem telefonu (32) 77 88 999.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamowienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@zgk.andrespol.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w dokumentach zamówienia, w szczególności w dziale XXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.27.11/2008/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie Gminie Andrespol o szacunkowej długości około 15,500 km.
2. Wykaz dróg określono w Załączniku nr 7 do niniejszej specyfikacji.
3. Zimowe utrzymanie dróg – są to prace mające na celu zmniejszenie lub wyeliminowanie zakłóceń dla ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi, jak: opady śniegu oraz śliskość zimowa.
4. Obowiązki Wykonawcy związane z przedmiotem zamówienia:
1) usuwanie śniegu z jezdni i dróg,
2) zwalczanie śliskości zimowej i pośniegowej (szczególnie na wzniesieniach, skrzyżowaniach i łukach),
3) przygotowanie pojazdów i sprzętu Wykonawcy,
4) zakup i przygotowanie mieszanki piasku z solą w stosunku wagowym 70-30% do posypywania dróg oraz załadunek w/w materiałów na piaskarki Wykonawcy,
5) prowadzenie ,,Dziennego raportu zimowego utrzymania dróg" składanie go w siedzibie Zamawiającego – według Załącznika nr 11 do SWZ.
5. W trakcie świadczenia usług zimowego utrzymania dróg Wykonawca musi być wyposażony w:
a) środki łączności bezprzewodowej (telefony komórkowe),
b) wykaz z numerami telefonów do osób koordynujących pracami.
6. Zimowe utrzymanie dróg będzie zlecane wg. potrzeb.
7. Orientacyjne ilości prac oraz ilości materiałów potrzebnych do realizacji umowy ujęte są w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
8. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednią ilość sprzętu, obsługi oraz materiałów w celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia.
9. Odśnieżanie, zwalczanie i likwidacja śliskości zimowej realizowane będzie poprzez użycie sprzętu mechanicznego. Możliwość sypania i odśnieżania dróg lub oddzielnie jeśli zachodzi konieczność tylko sypania albo tylko odśnieżania, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego.
10. Sprzętem wymaganym przez Zamawiającego jest nośnik samochodowy z piaskarko-solarką i pługiem średnim.
11. Wykonawca przystąpi do odśnieżania lub likwidacji śliskości niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich trakcie w przypadku wystąpienia ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych.
12. Wykonawca zobowiązuje się do 24-godzinnej dyspozycyjności w stosunku do Zamawiającego w zakresie przyjęcia zgłoszenia usług objętych umową.
13. Wykonawca zobowiązuje się ustanowić osobę pełniącą dyżur telefoniczny przez 24h/dobę i odpowiedzialną za kontakty z Zamawiającym.
14. Wykonawca podejmie akcję na drogach niezwłocznie, jednak nie później niż 60 minut od momentu otrzymania wezwania telefonicznego lub SMS od Dyrektora Z.G. K. lub upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego.
15. W przypadku zaistnienia sytuacji wyjątkowych, tj. intensywnych opadów śniegu w godzinach nocnych Wykonawca po zgłoszeniu tego faktu Zamawiającemu i uzyskaniu jego akceptacji może samodzielnie rozpocząć świadczenie usługi.
16. Obowiązkiem Wykonawcy jest usuwanie śniegu z dróg przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może utrudniać ruchu pojazdów, szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach, zjazdach, przystankach autobusowych i miejscach przeznaczonych dla ruchu pieszego.
17. Wykonawca w czasie wykonywania zamówienia powinien przestrzegać ogólnych warunków ochrony własności publicznej i prywatnej.
18. Podczas prowadzenia usług - bezwzględnie muszą być przestrzegane przepisy BHP, oraz inne wynikające z zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego.
19. Ilość szacunkowa kilometrów dróg podlegających konieczności odśnieżania lub likwidacja śliskości będzie uzależniona od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego wynikających z warunków pogodowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia zakresu usług objętych przedmiotem zamówienia w przypadku sprzyjających warunków atmosferycznych.
20. Do odśnieżania dróg lub likwidacji śliskości należy używać odpowiedniego sprzętu, gwarantującego solidne usunięcie śniegu i oblodzenia z jezdni. Sprzęt powinien być wyposażony i oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania stałej gotowości technicznej sprzętu i świadczenia usług przez wszystkie jednostki sprzętowe.
21. W przypadku awarii Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego.
22. Wykonawca zobowiązany jest dysponować sprzętem posiadającym aktualne ubezpieczeniem OC.
23. Zamawiający nie przewiduje płatności za czas dyżurów, oczekiwań, remontów, utrzymania sprzętu i operatorów w gotowości do odśnieżania.
24. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia karty wykonanych usług, która będzie podstawą do wystawienia faktury. W karcie należy wpisać trasę przejazdu, godzinę rozpoczęcia i zakończenia prac, ilość przejechanych kilometrów, ilość zużytej mieszanki oraz rodzaj sprzętu pracującego przy zimowym utrzymaniu dróg.
25. Zamawiający wymaga by każdorazowa akcja odśnieżenia lub posypywania poprzedzona została wysłaniem SMS o treści START przed rozpoczęciem i SMS o treści KONIEC po zakończeniu usługi na wskazany przez niego numer telefonu.
26. Wykonawca nie wlicza czasu, który potrzebny jest mu na dojazd do miejsca wykonania usługi odśnieżania. W karcie czasu sprzętu uwzględnia tylko rzeczywisty czas trwania samej usługi odśnieżania lub posypywania mieszanką piasku z solą.
27. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo do podjechania na wagę samochodową znajdującą się na Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Kraszewie przy ul. Ekologicznej 5 celem zważenia załadowanej mieszanki piasku i soli używanej do zimowego utrzymania dróg. Ważenie jest bezpłatne i nie będzie obciążało Wykonawcę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa tego warunku.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek dotyczący zdolności technicznej:
należy wykazać, że wykonawca przy realizacji zamówienia będzie dysponował minimum 1 pługiem średnim oraz piaskarko-solarką zamontowanych na samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.1. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda poniższych podmiotowych środków dowodowych:
6.1.1. Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z Działem XIV ust. 1 SWZ.
5. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Dziale IX i XI SWZ oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Dziale XIV ust. 1 Wykonawcy składają oświadczenia i dokumenty określone w Dziale XVII SWZ w sposób i trybie tam określonym.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
7. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek o którym mowa w Dziale XIV ust. 1 pkt. 4 SWZ zostanie spełniony jeżeli spełni go co najmniej jeden z Wykonawców samodzielnie lub wszyscy wykonawcy wspólnie.