BZP: Kompleksowa dostawa gazu ziemnego w roku 2025
27.11.2024
2024/BZP 00618755/01
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W STRZEBIELINKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego w roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W STRZEBIELINKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001077565
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: B/N
1.5.2.) Miejscowość: Strzebielinek
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-250
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 58 676 76 90, 58 676 75 70
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: strzebielinek@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzebielinek.naszdps.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego w roku 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3e08d5e4-daa9-4b78-b3fb-99fd73f70cbe
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00618755
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00208639/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10261903.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji
elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną, za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1026190
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt. 6 SWZ Ofertę,
oświadczenia, o których mowa w pkt. 9.1, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 7.4,
przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych,
w szczególności w formatach: .txt; .rtf; .pdf; .xps; .odt; .ods; .odp; .doc; .xls; .ppt; .docx; .xlsx; .pptx; .csv.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuję, że dane osobowe pozyskane w związku z przeprowadzeniem
niniejszego postępowania przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "Rozporządzenie RODO" w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego
1. Administratorem danych osobowych jest Zamawiający. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa
Prawo zamówień publicznych i wydane na jej podstawie akty wykonawcze, a także ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i
archiwach. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w sprawach związanych z
przetwarzaniem danych osobowych pisemnie na adres Domu Pomocy Społecznej w Strzebielinku lub poprzez pocztę elektroniczną
na adres: strzebielinek.dps@wp.pl,
2. Dane osobowe będą przetwarzane, z uwzględnieniem przepisów prawa, w celu:
a) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
b) zawarcia i realizacji umowy z wyłonionym w niniejszym postępowaniu wykonawcą,
c) dokonania rozliczenia i płatności związanych z realizacją umowy,
d) przeprowadzenie ewentualnych postępowań kontrolnych i / lub audytu przez komórki Zamawiającego i inne uprawnione podmioty,
e) udostępnienie dokumentacji postępowania i zawartej umowy jako informacji publicznej,
f) archiwizacji postępowania.
3. Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym.
4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a następnie przez okres co najmniej 5 lat zgodnie z
przepisami dotyczącymi archiwizacji. Dotyczy to wszystkich uczestników postępowania.
5. Osobie, której dane dotyczą przysługuje na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia RODO: a) prawo dostępu do
danych (art. 15), b) prawo sprostowania danych (art. 16), c) prawo do usunięcia danych (art. 17), d) prawo do ograniczenia
przetwarzania danych (art. 18). e) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
6. Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje: a) prawo do usunięcia danych osobowych, "prawo do bycia zapomnianym" w związku
z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia RODO, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20
Rozporządzenia RODO, c) prawo sprzeciwu, o którym mowa w art. 21 Rozporządzenia RODO,
7. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może
wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
8. Wystąpienie z żądaniem o którym mowa w pkt. 6 lub 7, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia
niniejszego postępowania. Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających
na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania lub umowy.
9. Wykonawca pozyskując dane osobowe na potrzeby sporządzenia oferty zobowiązany jest wypełnić obowiązki wynikające m. in. z
art 13 i 14 Rozporządzenia RODO. Wykonawca składając ofertę składa oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AT.331.4.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E obejmująca
sprzedaż i dystrybucję gazu do punktu poboru znajdującego się w obiekcie Domu Pomocy Społecznej w Strzebielinku
2. Szacunkowe zapotrzebowanie gazu na okres od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. wynosić będzie: 1 184 774 kWh (w
taryfach W-4).
3. Charakterystyka gazowa obiektu zamawiającego :
a) numer identyfikacyjny Punktu wyjścia nadany przez OSD dla PPG zlokalizowanego w Domu Pomocy Społecznej w
Strzebielinku to: PPG PL 00000084250GGEN1200000000000404.
b) grupa przyłączeniowa - podmioty deklarujące pobór paliwa gazowego w ilości powyżej 10 m3/h w przeliczeniu na gaz
ziemny wysokometanowy E o cieple spalania 39,5 MJ/m3,
c) grupa taryfowa – W-4 dla odbiorców deklarujących pobór paliwa gazowego z sieci dystrybucyjnej w odniesieniu do gazu
ziemnego wysokometanowego E w zakresie mocy umownej powyżej 65 m3/h do 1000 m3/h włącznie,
d) cel wykorzystania paliwa gazowego: ogrzewanie obiektu i podgrzewanie wody.
e) rodzaj i ilość urządzeń gazowych - 1 szt. kocioł wodny WCV 350 o mocy 350 kW, 1 szt. kocioł wodny FAKO TURBO 300
o mocy 300kW, 1 szt. kocioł wodny FAKO TURBO 150 o mocy 150 kW,
f) przewidywane roczne szacunkowe zużycie paliwa gazowego – ok. 1.184.774 kWh,
g) moc zamawiana - 76 m3/h = 844 kWh/h,
h) wymagane minimalne ciśnienie paliwa gazowego w punkcie dostawy i odbioru: nie mniejsze niż 1,6 kPa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów i ich wag: Cena oferty -100%=100
pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do prowadzenia określonejdziałalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
1. warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie
działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi,
2. warunek zostanie spełniony gdy Wykonawca oświadczy, że ma zawarta umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego
na świadczenie usług paliwa gazowego (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub
aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliwem gazowym na obszarze, na
którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu ziemnego (w przypadku wykonawców będących właścicielem sieci
dystrybucyjnej).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do
oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem Nr 2 i 3 do SWZ;
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:
a) oświadczenia Wykonawcy, że w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 poz. 275) z innym Wykonawcą, który
złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności
do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub
wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –
Załącznik nr 6 do SWZ,
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwem gazowym,
d) zawartej umowy lub oświadczenia o zawartej umowie z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji
paliwa gazowego (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub aktualną koncesję na prowadzenie
działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliwa gazowego na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu ziemnego (w
przypadku wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12.10 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: oświadczenie, o którym mowa w pkt.
12 pkt 12.5.b) SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
12.11 Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może
żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty wprzypadku:
a) urzędowej zmiany stawki podatku VAT. W takim przypadku zmianie podlegać będzie kwota podatku VAT,
b) urzędowej zmiany stawki podatku akcyzowego obowiązującego Wykonawcę i związanego bezpośrednio z przedmiotem
umowy. W takim przypadku zmianie podlegać będzie cena jednostkowa netto za przedmiot umowy w wysokości wynikającej
ze zmiany stawki podatku akcyzowego.,
c) zmiany cen jednostkowych i stawek opłat za sprzedaż paliwa gazowego oraz opłat dystrybucyjnych w wyniku
zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nowej taryfy dla paliwa gazowego, tj. w szczególności nowych
cen i stawek stosowanych do rozliczeń z Odbiorcami lub zmiany cen jednostkowych w wyniku wprowadzenia nowego
cennika stosowanego do prowadzenia rozliczeń w zakresie obrotu paliwami gazowymi, dla którego nie ma obowiązku
stosowania Taryfy zatwierdzonej przez Prezesa URE.
d) zmiany organów uprawnionych do reprezentacji zarówno Zamawiającego, jak i Wykonawcy, danych adresowych stron
umowy lub innych danych, które w umowie mają charakter czysto informacyjny,
e) wystąpienia zmian lub okoliczności, których nie dało się przewidzieć w dacie zawarcia umowy, a których wprowadzenie
jest konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r.
Prawo energetyczne lub wydanymi na tej podstawie przepisami wykonawczymi.
2. Zamawiający, dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadku wystąpienia jednej z
okoliczności określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych albo co najmniej jednej z okoliczności
wymienionych poniżej:
a) zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień
umowy,
b) w przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy. Przez działanie siły
wyższej należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo i
istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony umowy nie mogły
przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą
starannością. Wykonawca jest zobowiązany w terminie 3 dni poinformować Zamawiającego o fakcie zaistnienia siły wyższej
oraz wskazać zakres i wpływ jakie zdarzenie miało na przebieg realizacji przedmiotu umowy, pod rygorem utraty prawa
powoływania się na klauzulę siły wyższej,
c) gdy potrzeba wprowadzenia zmian do umowy wynika z okoliczności natury technicznej i prawnej,
3. Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane na podstawie obustronnie uzgodnionych aneksów do umowy, w formie
pisemnej pod rygorem nieważności.