BZP: Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych (pieczywo) dla statku Nawigator XXI
27.11.2024
2024/BZP 00619516/01
Politechnika Morska w Szczecinie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych (pieczywo) dla statku Nawigator XXI
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Morska w Szczecinie
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145129
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Wały Chrobrego 1-2
1.4.2.) Miejscowość: Szczecin
1.4.3.) Kod pocztowy: 70-500
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@pm.szczecin.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pm.szczecin.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00619516
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-11-27
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00618836
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
2. Zmiana zawartej umowy może nastąpić w przypadku gdy:
1) ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność
zmianysposobuwykonania zamówienia przez Wykonawcę;
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00546396/01 z dnia 2023-12-12
2023-12-12 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
2) wystąpią przeszkody o charakterze obiektywnym (zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a
więc mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. „siły wyższej”) np. pogoda uniemożliwiająca wykonanie umowy, zdarzenia
nie leżące po żadnej ze stron umowy. Strony mają prawo do skorygowania uzgodnionych zobowiązań i przesunąć termin
realizacji maksymalnie o czas trwania siły wyższej. Strony zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania się
nawzajem o wystąpieniu ww. przeszkód;
3) zaistnieje brak dostępności zaoferowanego asortymentu spowodowanego wycofaniem towaru z rynku w trakcie realizacji
dostaw z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
W powyższej sytuacji na podstawie pisemnego oświadczenia Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza zmianę oferowanego
asortymentu z zastrzeżeniem, iż jakość i skład nowego asortymentu będą nie gorsze niż określone w opisie przedmiotu
zamówienia, a Wykonawca dostarczy dokumenty potwierdzające równoważność;
4) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub
techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania
umowy, zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia – zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w
szczególności terminu realizacji zamówienia.
3. Ponadto Zamawiający zaznacza, że gdy w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana podatku od towarów i usług dla
asortymentu będącego przedmiotem niniejszej umowy, wówczas umowa ulegnie zmianie w zakresie wysokości cen brutto
poszczególnych artykułów spożywczych, stosownie do wprowadzonych stawek podatkowych dla danego asortymentu. W
takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do przeliczenia cen brutto określonych w opisie przedmiotu
zamówienia/cenniku wg obowiązujących stawek.
4. Zamawiający przewiduje zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub
kosztów związanych z realizacją umowy w rozumieniu art. 439 PZP
(szczegółowe informacje zawarto w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 3 do SWZ).
5. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych
ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.
Po zmianie:
Zmiana zawartej umowy może nastąpić w przypadku gdy:
1) ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
2) wystąpią przeszkody o charakterze obiektywnym (zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a więc mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. „siły wyższej”) np. pogoda uniemożliwiająca wykonanie umowy, zdarzenia nie leżące po żadnej ze stron umowy. Strony mają prawo do skorygowania uzgodnionych zobowiązań i przesunąć termin realizacji maksymalnie o czas trwania siły wyższej. Strony zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania się nawzajem o wystąpieniu ww. przeszkód;
3) zaistnieje brak dostępności zaoferowanego asortymentu spowodowanego wycofaniem towaru z rynku w trakcie realizacji dostaw z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. W powyższej sytuacji na podstawie pisemnego oświadczenia Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza zmianę oferowanego asortymentu z zastrzeżeniem, iż jakość i skład nowego asortymentu będą nie gorsze niż określone w opisie przedmiotu zamówienia, a Wykonawca dostarczy dokumenty potwierdzające równoważność;
4) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia – zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia.
3. Ponadto Zamawiający zaznacza, że gdy w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana podatku od towarów i usług dla asortymentu będącego przedmiotem niniejszej umowy, wówczas umowa ulegnie zmianie w zakresie wysokości cen brutto poszczególnych artykułów spożywczych, stosownie do wprowadzonych stawek podatkowych dla danego asortymentu. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do przeliczenia cen brutto określonych w opisie przedmiotu zamówienia/cenniku wg obowiązujących stawek.
4. Zamawiający przewiduje zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy w rozumieniu art. 439 PZP
(szczegółowe informacje zawarto w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 3 do SWZ).
5. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.