BZP: Przygotowanie i dostawa posiłków dla Centrum Usług Społecznych w Rawiczu na rok 2025
28.11.2024
2024/BZP 00620918/01
CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W RAWICZU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i dostawa posiłków dla Centrum Usług Społecznych w Rawiczu na rok 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W RAWICZU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 410206891
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. gen. Grota Roweckiego 4A
1.5.2.) Miejscowość: Rawicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cusrawicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cusrawicz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i dostawa posiłków dla Centrum Usług Społecznych w Rawiczu na rok 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c060ce83-d346-4698-bf3a-989c7fbc802f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00620918
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00010987/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przygotowanie i dostawa posiłków dla Centrum usług Spoółecznych w Rawiczu na rok 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10080043.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1008004
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Informacje o sposobie
porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami :
1) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1008004
2)We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawca posługują się Znak sprawy:
I.331.1.10.2024 lub nazwą postępowania: Przygotowanie i dostawa posiłków dla Centrum Usług Społecznych w Rawiczu na rok 2025. 3)Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych musi
być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego lub konkursie. 4)Zamawiający nie przewiduje komunikowania
się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ. Zamawiający awaryjnie
dopuszcza komunikowanie się z Wykonawcami za pośrednictwem poczty elektronicznej : zp@cusrawicz.pl - powyższe nie dotyczy
składania oferty, z tym, że podstawowym środkiem komunikowania się jest Platforma Zakupowa.
5) Osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami: a) w zakresie procedury przetargowej: Karolina Ignasiak: (65)
5454037, +48 571 605 764 poniedziałek – piątek, w godz. 8.00 – 14.00, b) w zakresie przedmiotu zamówienia: Katarzyna Nowak (65) 5454037, poniedziałek – piątek, w godz. 8.00 – 14.00, c) w zakresie pytań technicznych dotyczących funkcjonowania i obsługi technicznej Platformy Zakupowej Zamawiający wskazuje kontakt z Centrum Wsparcia Klienta Platformy
Zakupowej, które udziela wszelkich informacji związanych z procesem składania ofert, rejestracji oraz innych aspektów technicznych
Platformy, +48 22 101 02 2 poniedziałek – piątek, w godz. 7.00 – 17.00. email: cwk@platformazakupowa.pl.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że
wiadomość została wysłana do zamawiającego.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie, gdyż
system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
2. Wymagania formalne dotyczące składanych - przekazywanych dokumentów i oświadczeń: 1) Dokumenty składane przez Wykonawcę muszą być podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu lub przez osobę lub osoby na podstawie udzielonego i załączonego do oferty pełnomocnictwa/pełnomocnictw. Załączone do oferty dokumenty muszą potwierdzać
uprawnienia tych osób do reprezentacji Wykonawcy. 2) Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli dotyczy),
pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 307). 3) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w pkt 2), przekazywane w postępowaniu sporządza się w
postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Pozostałe istotne informacje w Rozdziale VII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna wynikająca z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, została określona w Rozdziale XIX SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I.331.1.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie następujących usług przygotowywania, wydawania i dostarczania posiłków, w ilościach i terminach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego:
1) Podanie i umożliwienie spożycia na terenie miasta Rawicza w lokalu znajdującym się w odległości nie większej niż 2 km od siedziby Centrum Usług Społecznych w Rawiczu (dalej „CUS w Rawiczu”), gorącego posiłku dla uprawnionych mieszkańców z terenu miasta i gminy Rawicz. Wydanie i umożliwienie spożycia posiłku od poniedziałku do soboty tj.: od poniedziałku do piątku w godzinach od 12:00 do 14:00 oraz w soboty w godzinach od 12:00 do 14:00, z użyciem zastawy stołowej Wykonawcy.
Na gorący posiłek składa się zupa lub drugie danie:
-zupa: dwa razy w tygodniu - z wkładką mięsną i pieczywem (bułka lub 2 kromki chleba).
- drugie danie: - dwa razy w tygodniu – obiad drugodaniowy mięsny (danie mięsne musi występować w co najmniej czterech rodzajach nie powtarzających się w przeciągu dwóch tygodni; do dań mięsnych nie zalicza się wątróbki, kaszanki, bigosu), - jeden raz w tygodniu – obiad drugodaniowy z jajkiem, rybą, wątróbką, kaszanką, bigosem, białym serem - w każdym tygodniu inne dania,
- raz w tygodniu - naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, spaghetti, fasolka po bretońsku itp. - w każdym tygodniu inne danie.
Do posiłków drugodaniowych mają być podawane przemiennie w danym tygodniu surówki i jarzyny gotowane. W tym samym tygodniu dany rodzaj surówki lub jarzyn gotowanych nie może się powtórzyć. Do posiłków drugodaniowych co najmniej dwa razy w tygodniu mają być podawane ziemniaki, w trzecim dniu może być podana kasza, ryż, kluski lub makaron (obowiązek ten nie dotyczy dni, w których podawane będą naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi itp.). Gramatura posiłku:- zupa - 450 ml,- ziemniaki (kasza, kluski, ryż lub makaron) - 250 g, - mięso, ryba, wątróbka, kaszanka - 100 g, - bigos – 200 g, - surówka (jarzyny gotowane) – 130g, - naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, spaghetti, twaróg, fasolka po bretońsku - od 300g do 350g.
2)Przygotowanie i dowóz obiadów dwudaniowych do Domu Dziennego Pobytu w Rawiczu przy ul. Ignacego Buszy 5 w Rawiczu, dla uczestników DDzP w Rawiczu. Dowóz posiłków w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 12:30 do 13:00, w pojemnikach termoizolacyjnych (termosach) zapewniających utrzymanie temperatury oraz odbiór termosów i odpadków pokonsumpcyjnych.
Na obiad dwudaniowy składa się pierwsze danie i drugie danie:
- pierwsze danie: - zupa (w każdym dniu tygodnia inna).
- drugie danie: - dwa razy w tygodniu – obiad drugodaniowy mięsny (danie mięsne musi występować w co najmniej czterech rodzajach nie powtarzających się w przeciągu dwóch tygodni; do dań mięsnych nie zalicza się wątróbki, kaszanki, bigosu), - dwa razy w tygodniu – obiad drugodaniowy z jajkiem, rybą , wątróbką, kaszanką, bigosem, białym serem - w każdym tygodniu inne dania, - raz w tygodniu - naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, spaghetti, fasolka po bretońsku itp. - w każdym tygodniu inne danie.
Do posiłków drugodaniowych mają być podawane przemiennie w danym tygodniu surówki i jarzyny gotowane. W tym samym tygodniu dany rodzaj surówki lub jarzyn gotowanych nie może się powtórzyć.
Do posiłków drugodaniowych co najmniej dwa razy w tygodniu mają być podawane ziemniaki, w trzecim dniu może być podana kasza, ryż, kluski lub makaron (obowiązek ten nie dotyczy dni, w których podawane będą naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi itp.).
Gramatura posiłku: - zupa - 450 ml, - ziemniaki (kasza, kluski, ryż lub makaron) - 250 g, - mięso, ryba, wątróbka, kaszanka, bigos - 100 g, - surówka (jarzyny gotowane) – 130g, - naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, spaghetti, twaróg, fasolka po bretońsku - od 300 g do 350 g.
3)Przygotowanie i dowóz posiłków do siedziby Zamawiającego tj.: ul. gen. Grota Roweckiego 4A w Rawiczu dla uczestników Placówki Wsparcia Dziennego dla dzieci. Posiłki dostarczane w pojemnikach jednorazowych. Dowóz posiłków w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 14:30 do 15:00. oraz odbiór zużytych pojemników jednorazowych oraz odpadków pokonsumpcyjnych.
Na posiłek składają się:- pieczywo pszenne lub żytnie (bułka, rogal - 1 szt /chleb krojony – 2 kromki),- masło do smarowania,- wędlina (szynka drobiowa, szynka wieprzowa, polędwica sopocka – 2 plastry), ser żółty (2 plastry),- serek śmietankowy, dżem,- jogurt owocowy, kisiel,- warzywa: ogórek zielony, pomidor, sałata (po 2 plastry każdego rodzaju), szczypior,- owoc (w tym sezonowe – 1 szt).
Do każdego posiłku należy podać:- w okresie wiosenno-letnim: napój w postaci soku lub wody mineralnej (300 ml),- w okresie jesiennym i zimowym: herbatę lub kawę zbożową (300 ml). Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków o najwyższym standardzie na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa oraz do przestrzegania przepisów prawnych w zakresie przechowywania i przygotowania artykułów spożywczych, tj. muszą one spełniać wymogi określone przepisami Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz. U. z 2023 r. poz. 1448) oraz aktów wykonawczych do w/w ustawy.
2.Termin wykonania zamówienia: posiłki przygotowywane i dowiezione (w tym usługa podania) będą w okresie od dnia 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
3.Obowiązki Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia:
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia osób, spełniających wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp( Rozdział I pkt 9 SWZ).
2)Zamawiający wymaga przesłania do 26 dnia każdego miesiąca Jadłospisu na kolejny miesiąc dla posiłków: gorący posiłek i obiad dwudaniowy (o których mowa w ust. 1 pkt 2-3 niniejszego Rozdziału). Jadłospis należy przesłać na adres mailowy: sekretariat@cusrawicz.pl. a) Zamawiający wymaga przesłania Jadłospisu na styczeń – przed pierwszą dostawą.
3) Przewidywana liczba posiłków do wykonania w okresie objętym zamówieniem:
- gorący posiłek: 8 520 posiłków, miesięcznie 706 posiłków, Zamawiający informacyjnie podaje, że w 2024r. (do 30 września), przygotowano 6 002 posiłków,
- obiad: 2 616 obiadów, miesięcznie 218 obiadów, Zamawiający informacyjnie podaje, że w 2024r. (do września), przygotowano 1.934 obiadów.
- posiłki dla dzieci w wieku 6-13 lat: 3 072 posiłków, miesięcznie 256 posiłków. Zamawiający informacyjnie podaje, że w 2024r. (do 30 września), przygotowano 2 348 posiłków dla dzieci w wieku 6-13 lat.
Podane wyżej liczby posiłków mają szacunkowy charakter. Z uwagi na specyfikę zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby posiłków w zależności od rzeczywistych potrzeb i możliwości finansowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Rozdziale XI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od miejsca przygotowania posiłków do miejsca podania i wydawania gorącego posiłku
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu:1) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca: dysponował lokalem (pomieszczeniem) dopuszczonym przez służby sanitarne (Powiatową Stację Sanitarno Epidemiologiczną dalej zwaną „SANEPiD”) do podawania i wydawania posiłków dla potrzeb zbiorowego żywienia. Zamawiający wymaga aby lokal / pomieszczenie było położone na terenie miasta Rawicza w odległości nie większej niż 2 km od siedziby Zamawiającego (odległość mierzona według trasy, jaką pokona człowiek, po najkrótszych drogach publicznych).
Wykonawca zobowiązany będzie przez cały okres realizacji zamówienia do:
Zatrudnienia osób, spełniających wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp ( Rozdział I pkt 9 SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024r. poz.
1616) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia – załącznik nr 3 do SWZ),
b)odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
c) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, zgodnie z zapisami art. 119 ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w lit. a, b.
d) informacja dla podmiotów zagranicznych wynikająca z zapisów Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r., poz. 2415 z późn. zm.)
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast: odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt. 3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument lub dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem,
- jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których wyżej mowa, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej oraz zdolności technicznej luz zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) zaświadczenie Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego potwierdzające, że obiekt w którym Wykonawca będzie przygotowywał posiłki posiada pozwolenie Inspektora Sanitarnego o dopuszczeniu obiektu do przygotowywania posiłków dla potrzeb zbiorowego żywienia z uwzględnieniem przygotowania potraw do cateringowej obsługi gastronomicznej firm, zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2023r. Poz. 1448 t.j.). Wykonawca przedłoży ww. zaświadczenie wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem upływu składania ofert.
b) oświadczenie, że lokal w którym podawane i wydawane będą gorące posiłki, znajduje się na terenie miasta Rawicza w odległości nie większej niż 2 km od siedziby Zamawiającego, z podaniem adresu lokalu – załącznik Nr 4 do SWZ.
2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 z późn. zm.), o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
4. W przypadku złożenia przez Wykonawcę (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) dokumentów, w których jakiekolwiek kwoty podane zostały w walutach obcych, Zamawiający przeliczy te kwoty na złote polskie według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5. W zakresie nieuregulowanym Pzp lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz.2415 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452).
6. Jeśli dotyczy - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
7. Jeśli dotyczy - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo oraz każdy z Wykonawców z osobna zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w takiej samej formie jak składana oferta tj.: w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawców. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
1) Wykonawcy działający w ramach spółki cywilnej zamiast pełnomocnictwa, o którym mowa w ust. 1, mogą załączyć do oferty odpis aktualnej umowy spółki, jeżeli będzie z niej wynikać zakres umocowania wspólników.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie o podziale obowiązków w trakcie realizacji zamówienia, z którego wynika który zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 Pzp).
4. W odniesieniu do warunków określonych w Rozdziale IV SWZ, wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną. (tj.: nie musi spełniać osobno każdy z Wykonawców). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców , którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Zamawiający może żądać przed zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy i warunki ich wprowadzenia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy