BZP: Bieżące utrzymanie, nadzór i konserwacja sygnalizacji świetlnej, oznakowania aktywnego na skrzyżowaniach ulic krajowych, powiatowych i gminnych w granicach Nowego Sącza od 1.01.2025r. do 31.12.2025r.
28.11.2024
2024/BZP 00622421/01
Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Bieżące utrzymanie, nadzór i konserwacja sygnalizacji świetlnej, oznakowania aktywnego na skrzyżowaniach ulic krajowych, powiatowych i gminnych w granicach Nowego Sącza od 1.01.2025r. do 31.12.2025r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 490580733
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wyspiańskiego 22
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Sącz
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzd.nowysacz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzd.nowysacz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bieżące utrzymanie, nadzór i konserwacja sygnalizacji świetlnej, oznakowania aktywnego na skrzyżowaniach ulic krajowych, powiatowych i gminnych w granicach Nowego Sącza od 1.01.2025r. do 31.12.2025r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e1ef7964-c457-408d-88ac-cf3269dcf46c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00622421
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.mzd.nowysacz.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.mzd.nowysacz.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują
1) drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@mzd.nowysacz.pl
2) za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej obywatel.gov.pl na adres Miejski Zarząd Dróg 33 – 300 Nowy Sącz (/MZD/SkrytkaESP).
3) poprzez platformę zakupowa pod adresem: www.platformazakupowa.pl
4. Ofertę wraz z załącznikami, których Zamawiający wymaga do dołączenia do oferty, Wykonawcy składają za pośrednictwem Platformy pod adresem: www.platformazakupowa.pl
5. Domniemywa się, że pismo wysłane przez Zamawiającego na numer faksu albo adres poczty e-mail podane przez wykonawcę (w ofercie) zostało mu doręczone w momencie jego przekazania przez Zamawiającego – dowód transmisji danych, w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z jego treścią, chyba, że wykonawca wezwany przez Zamawiającego do potwierdzenia otrzymania oświadczenia, wniosku, zawiadomienia lub informacji w sposób określony powyżej oświadczy, iż w/w wiadomości nie otrzyma.
6. Osobami upoważnionymi do porozumiewania się ze strony Zamawiającego są:
1) Konrad Poręba
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.2.38.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie, nadzór i konserwację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic krajowych, powiatowych i gminnych w granicach administracyjnych miasta Nowego Sącza, które obejmuje:
- 29 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną w tym 27 skrzyżowań na ulicach powiatowych i krajowych i 2 skrzyżowania na ulicach gminnych z podziałem na asortyment:
1. maszty:
na ulicach powiatowych i krajowych: 275 sztuk
na ulicach gminnych: 23 sztuk
2. wysięgniki:
na ulicach powiatowych i krajowych: 55 sztuk
na ulicach gminnych: 4 sztuki
3. sterowniki:
na ulicach powiatowych i krajowych: 24 sztuki
na ulicach gminnych: 2 sztuki
4. latarnie 3x300:
na ulicach powiatowych i krajowych: 248 sztuk
na ulicach gminnych: 13 sztuk
5. latarnia 3x100:
na ulicach gminnych: 1 sztuka
6. latarnie 2x200:
na ulicach powiatowych i krajowych: 249 sztuk
na ulicach gminnych: 18 sztuk
7. latarnie 1x200:
na ulicach powiatowych i krajowych: 69 sztuki
na ulicach gminnych: 7 sztuki
8. bramy:
na ulicach powiatowych i krajowych: 3 sztuki
9. przyciski dla pieszych i rowerzystów:
na ulicach powiatowych i krajowych: 195 sztuk
na ulicach gminnych: 18 sztuk
10. sygnały dźwiękowe dla pieszych:
na ulicach powiatowych i krajowych: 182 sztuk
na ul gminnych: 18 sztuk
11. aktywne podświetlane znaki D-6 nad jezdnią: 8 sztuk
12. systemów aktywnej informacji wizualnej na przejściu dla pieszych: 43 sztuki
13. sygnalizacje świetlne wzbudzane na przejściu dla pieszych: 3 sztuki
14. tablice pogodowe: 3 sztuki
15. system sygnalizacji aktywnej- znak „kroczący ludzik”: 4 szt.
16. aktywne znaki wraz z radarami: 90 sztuk
17. doświetlenie przejść dla pieszych: 81 sztuk
18. przepompownia: 1 sztuk
19. sekundnik dla pieszych i rowerzystów – 16 sztuk
20. tablica zmiennej treści z możliwością ustawienie treści przez Zarządcę
– 1 szt.
Skrzyżowania ulice krajowe i powiatowe:
1. Rondo k/Zajazdu
2. Królowej Jadwigi - Nawojowska
3. Kilińskiego - Husarska
4. Traugutta - Nawojowska
5. Nawojowska-29 Listopada
6. Grodzka-Nawojowska
7. Al. Wolności-Grodzka
8. Lwowska-Prażmowskiego
9. Lwowska – Matejki – Kościuszki
10. Lwowska-Rynek
11. Tarnowska-Paderewskiego
12. Tarnowska-Rybacka
13. Nawojowska-Bora Komorowskiego
14. Nawojowska-Kolejowa
15. Nawojowska – Kręta - Dąbrowskiej
16. Węgierka-Biegonicka
17. Węgierska (CH Sandecja)
18. Węgierka-Piramowicza
19. Zygmuntowska-Kunegundy
20. Zygmuntowska-Waryńskiego
21. Zygmuntowska-Sienkiewicza
22. Zygmuntowska - Al. Batorego
23. Prażmowskiego-Nadbrzeżna
24. Prażmowskiego-Długoszowskiego
25. Witosa-Barska - Pieczkowskiego
26. Tarnowska – Myśliwska
27. Zielona – Grunwaldzka - Piramowicza
Skrzyżowania ulic gminnych:
1. Sucharskiego-Batalionów Chłopskich
2. Jagiellońska – Mickiewicza
Aktywne podświetlane znaki D-6 nad jezdnią:
1. ul. Tarnowska (przy ul. Myśliwskiej) - 3 kpl.
2. ul. Mała Poręba k/szkoły
3. ul. Nawojowska k/szkoły muzycznej
4. ul. Kunegundy – 3 kpl.
System aktywnej informacji wizualnej na przejściu dla pieszych:
1. Al. Wolności k/dworca PKS – 2kpl.
2. Al. Batorego k/dworca PKP – 2kpl.
3. Jagiellońska k/skrzyżowania z ul. Konarskiego (szkoła)
4. Węgierska k/skrzyżowania z ul. Towarową (szkoła)
5. ul.1 Brygady – 2kpl.
6. ul. Hallera – 4kpl.
7. ul. Lwowska – 4kpl.
8. ul. Królowej Jadwigi – 2 kpl.
9. ul. Kamienna – 3kpl.
10. ul. Al. Piłsudskiego – 8kpl.
11. ul. Nawojowska – 4 kpl.
12. ul. Lwowska - 2 kpl.
13. ul. Botaniczna – Falkowska – 4 kpl.
14. ul. Magazynowa – 4 kpl.
Sygnalizacja świetlna wzbudzana na przejściu dla pieszych:
1. ul. Królowej Jadwigi – 1kpl.
2. ul.1 Brygady – 1kpl.
3. 29 Listopada – 1kpl.
System sygnalizacji aktywnej- znak „kroczący ludzik”:
1. Al. Batorego koło przychodni Batorego – 2 kpl.
2. ul. Nawojowska koło Kościoła. – 1 kpl.
3. ul. Limanowskiego – 1 kpl.
Radar z wyświetlaczem prędkości:
1. ulica Lwowska – 3 kpl.
2. ulica Tarnowska (przy Szkole Podstawowej nr 6) - 2 kpl.
3. ulica Kunegundy – 1 kpl.
4. ulica 29 Listopada – 1 kpl.
5. ulica Ogrodowa – 2 kpl.
6. ulica Nawojowska – 3 kpl.
7. ulica Paderewskiego – 1 kpl.
8. ulica Długoszowskiego – 2 kpl.
9. ulica Mała Poręba – 2 kpl.
10. ulica Hallera – 2 kpl.
11. ulica Długoszowskiego (przy Sądeckim Parku Etnograficznym) – 2 kpl.
12. ulica Lwowska (przy skrzyżowaniu z ul. Obłazy) – 2 kpl.
13. ulica Nawojowskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Krętą) – 2 kpl.
14. ulica Nawojowskiej (przy granicy miasta) – 2 kpl.
15. ulica Nawojowskiej (przy Domu Pomocy Społecznej) – 2 kpl.
16. ulica Barskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Librantowską) – 2 kpl.
17. ulica Barskiej (przy granicy miasta) – 2 kpl.
18. ulica Tarnowskiej (przy galerii handlowej Szubryt) – 2 kpl.
19. ulica Węgierskiej (przy Szkole Podstawowej nr 14) – 2 kpl.
20. ulica Węgierskiej (przy Urzędzie Pracy) – 2 kpl.
21. ulica Węgierskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Orkana) – 2 kpl.
22. ulica Jagiellońskiej (przy Szkole Podstawowej nr 2) – 1 kpl.
23. ulica Długosza (przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika) – 1 kpl.
24. ulica Zygmuntowskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Podhalańską) – 2 kpl.
25. ulica Limanowskiego (przy Zespole Szkół Elektryczno-Mechanicznych) – 2 kpl.
26. ulica Kolejowej (przy dworcu PKP) – 2 kpl.
27. ulica Mała Poręba (przy skrzyżowaniu z ul. Sołecką) – 2 kpl.
28. ulica Zdrojowej (nowo wyznaczone przejście przy basenie nad rz. Łubinką) – 2 kpl.
29. ulica Kamiennej (przy stacji kolejowej Nowy Sącz Jamnica) – 2 kpl.
30. ulica Al. Piłsudskiego (przy skrzyżowaniu z ul. Wiśniowieckiego) – 2 kpl.
31. ulica Al. Piłsudskiego (przy skrzyżowaniu z ul. Gorzkowską) – 2 kpl.
32. ulica Al. Piłsudskiego (przy skrzyżowaniu z ul. Browarną) – 1 kpl.
33. ulica Lwowska (przy Szkole Językowej Euro-Edukacja) – 1 kpl.
34. ulica Lwowska (przy Miasteczku Galicyjskim) – 1 kpl.
35. ulica Lwowska (przy skrzyżowaniu z ul. Jasną) – 2 kpl.
36. ulica Lwowska (przy skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego) – 2 kpl.
37. ulica Królowej Jadwigi (przy skrzyżowaniu z ul. Emilii Plater) – 2 kpl.
38. ulica Królowej Jadwigi (przy skrzyżowaniu z ul. Poniatowskiego) – 2 kpl.
39. ulica Nadbrzeżna (przy Katolickim Niepublicznym Przedszkolu) – 2 kpl.
40. ulica Pieczkowskiego (przy boisku sportowym) – 2 kpl.
41. ulica Grunwaldzka (przy Niepublicznym Przedszkolu „Kraina Marzeń”)
– 2 kpl.
42. ulica Grunwaldzka (przy skrzyżowaniu z ul. Smolika) – 2 kpl.
43. ulica Al. Wolności (przy skrzyżowaniu z ul. Grodzką) – 2 kpl.
44. ulica Al. Batorego (przy skrzyżowaniu z ul. Limanowskiego
i Zygmuntowską) – 2 kpl.
45. ulica I Brygady (przy Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej)
– 2 kpl.
46. ulica Starowiejska (przy placu zabaw) – 2 kpl.
47. ulica Lwowska (przy skrzyżowaniu z ul. Modrzejewską) – 1 kpl.
48. ulica Magazynowa – 3 kpl.
Doświetlenie przejść dla pieszych:
1. skrzyżowanie Al. Sucharskiego – ul. Bat. Chłopskich – 12 kpl.
2. skrzyżowanie ul. Nawojowskiej – ul. Bora Komorowskiego – 6 kpl.
3. skrzyżowanie ul. Tarnowskiej – ul. Paderewskiego – ul. Rybackiej – 8 kpl.
4. skrzyżowanie ul. Nawojowska – ul. Kolejowa – ul. Łukasińskiego – 8 kpl.
5. skrzyżowanie ul. Nawojowska – ul. Grodzka – ul. Długosza – ul. Rejtana-
9 kpl.
6. skrzyżowanie ul. Nawojowska – ul. Królowej Jadwigi – ul. Limanowskiego
14 kpl.
7. skrzyżowanie ul. Nawojowska – ul. Traugutta – ul. 29 Listopada – 10k pl.
8. Skrzyżowanie ul. Nawojowska – ul. Kręta – ul. M. Dąbrowskiej – 6 kpl.
9. Skrzyżowanie ul. Zielona – ul. Grunwaldzka – ul. Piramowicza – 8 kpl.
Sekundniki dla pieszych i rowerzystów:
1. Skrzyżowanie Al. Piłsudskiego – ul. Prażmowskiego – ul. Kilińskiego – ul. Królowej Jadwigi – 16 szt.
Wykaz sygnalizacji świetlnej stanowi załącznik do niniejszego postępowania. Zamówienie należy wykonać zgodnie z OPZ i SWZ.
UWAGA! W mieście Nowy Sącz od 2013 r. funkcjonuje „System preferencji dla autobusów komunikacji miejskiej” na 14 skrzyżowaniach (z możliwością dalszej rozbudowy i włączenia innych skrzyżowań), wdrożony przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Nowy Sącz, ściśle powiązany z urządzeniami sterowania ruchem drogowym będącymi w zarządzie MZD Nowy Sącz.
Zakres konserwacji wykonywanej przez Wykonawcę obejmuje:
1) Codzienną kontrolę poprawności pracy sygnalizacji z wymianą uszkodzonych żarówek, daszków i soczewek wkładów LED, zabezpieczeń elektrycznych, regulacją pory załączania i wyłączania świateł;
2. Raz w miesiącu okresową konserwację sterowników sygnalizacji;
3. Malowanie masztów sygnalizacyjnych według potrzeb;
4. Zgłaszanie Zamawiającemu uszkodzeń wypadkowych urządzeń sygnalizacyjnych, awarii kabli sterowniczych i zasilających, poważnych usterek sterowników – z określeniem kosztów i terminów wykonania stosownych napraw;
5. Obsługa TZT.
W przypadku prac polegających na wymianie uszkodzonej sygnalizacji świetlnej bądź ich elementów Wykonawca zobowiązany przesłać jest Zamawiającemu dokumentację fotograficzną stanu sprzed i po naprawie. Wykonawca zobowiązany jest przechowywać ww. dokumentację fotograficzną do 3 miesięcy od dnia dokonania naprawy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50232000-0 - Usługi w zakresie konserwacji publicznych instalacji oświetleniowych i sygnalizatorów
50232200-2 - Usługi w zakresie konserwacji sygnalizacji ulicznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, polegającego na powtórzeniu podobnych usług dot. konserwacji sygnalizacji świetlnej w mieście Nowy Sącz. Całkowita wartość tego zamówienia wynosi nie więcej niż 50 000,00 zł.
Zamówienie, o którym mowa w art.214 ust.1 pkt 7 ustawy PZP zostanie udzielone wykonawcy zamówienia podstawowego pod warunkiem, że:
1) Na dzień udzielenia zamówienia, o którym mowa w ust. 2, wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, wskazane dla zamówienia podstawowego;
2) Nie podlega wykluczeniu z postępowania w trybie art.108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1-5 i 7-10 ustawy PZP.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W celu wyboru najkorzystniejsze oferty, zamawiający będzie się kierował kryteriami oceny ofert:
1) cena – 60%
2) czas usunięcia awarii od zgłoszenia – 20%
3) ilość wykonanych malowań konstrukcji wsporczych, w tym ich elementów, w ciągu roku – 10%
4) wykonanie zabezpieczenia antygraffiti konstrukcji wsporczych (2 m. od poziomu chodnika) i szaf sterowniczych – 10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas usunięcia awarii od zgłoszenia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość wykonanych malowań konstrukcji wsporczych, w tym ich elementów, w ciągu roku
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykonanie zabezpieczenia antygraffiti konstrukcji wsporczych (2 m. od poziomu chodnika) i szaf sterowniczych
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) Nie podlegają wykluczeniu.
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu, w zakresie:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań;
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – należy wykazać, że, wykonawca:
posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia;
c) zdolności technicznej lub zawodowej – należy wykazać, że wykonawca:
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie co najmniej jedna usługę swoim rodzajem i wartością odpowiadające przedmiotowi zamówienia, polegające na konserwacji urządzeń BRD o wartości co najmniej 30 000,00 zł. brutto. Pod pojęciem „urządzenia BRD” Zamawiający ma na myśli zestaw urządzeń służących do sterowania ruchem drogowym, urządzenia podnoszących bezpieczeństwo jak aktywne oznakowanie czy też doświetlenie przejść dla pieszych na drogach publicznych.
Zamawiający nie dopuszcza sumowania usług wykonanych na podstawie więcej niż jednej umowy.
przy realizacji zamówienia będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
• koordynator bieżącego utrzymania i konserwacji sygnalizacji, - osoba posiadająca niezbędną wiedzę i znajomość obsługi i konserwacji sterowników ruchu drogowego, zainstalowanych na skrzyżowaniach objętych zamówieniem;
• osoba posiadająca znajomość obsługi i konserwacji sterowników ruchu drogowego, zainstalowanych na skrzyżowaniach objętych zamówieniem;
• kierownik robót – osoba posiadająca wymagane przez prawo uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Zamawiający dopuszcza kwalifikacje równoważne do w/w, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021r., poz. 11 z późn. zm.).
Powyższe warunki dot. dysponowania osobami, mogą być wykazane poprzez wskazanie przez Wykonawcę osoby/osób posiadających więcej niż 1 wymaganą przez Zamawiającego kwalifikacje.
przy realizacji zamówienia będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu tj.:
• minimum 1 podnośnikiem samochodowym z koszem izolowanym dopuszczonym do pracy pod napięciem, zgodnie z wymaganiami określonymi w instrukcji PPN (Prace Pod Napięciem),
• minimum 1 samochodem dostawczo – serwisowym;
• minimum 1 ubijakiem mechanicznym (do zagęszczania gruntu);
• minimum 1 przecinarką do nawierzchni asfaltowych , betonowych;
• minimum 1 pilarką spalinową,
• minimum 1 urządzeniem do wykrywania uszkodzeń kabli energetycznych oświetlenia ulicznego w ziemi,
• zapewni ciągłą dyspozycyjność oraz łączność – w formie łączności telefonicznej (dyżurny telefon komórkowy lub stacjonarny dostępny całą dobę) lub komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2019r. poz.123,730).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, zamawiający od Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej żąda dostarczenia w wyznaczonym terminie zgodnie z art. 274 ust.1 ustawy PZP:
1) w zakresie posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności:
a) oświadczenia o posiadaniu niezbędnych kompetencji lub uprawnień do realizacji zamówienia – ocena spełniania warunku w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, która jest nie niższa niż 100 000,00 zł.
3) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
b) wykaz osób, którymi wykonawca będzie dysponował przy realizacji zamówienia, zgodnie z wymogami pkt V ust. 1 ppkt 2c na wzorze stanowiącym załącznik nr 5 wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający od Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej żąda dostarczenia w wyznaczonym terminie zgodnie z art. 274 ust.1 ustawy PZP:
c) wykaz sprzętu którymi wykonawca będzie dysponował przy realizacji zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 11.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do przedmiotowego postępowania wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych).2. Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości ((t. j. Dz. U z 2019r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy zamawiającego nr 40 1050 1445 1000 0023 5306 5192 z podaniem w tytule wpłaty „Bieżące utrzymanie, nadzór i konserwacja sygnalizacji świetlnej, oznakowania aktywnego w 2025 r. na skrzyżowaniach ulic krajowych, powiatowych i gminnych w granicach administracyjnych miasta Nowego Sącza w terminie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. - wadium”.
Za termin wniesienia wadium uznaje się termin uznania wpłaty na rachunku Zamawiającego.
5. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Wadium będzie realizowane na zasadach wskazanych w ustawie PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza również możliwość wprowadzenia zmian umowy w przypadkach, o których mowa w art. 454 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP gdy dotyczą one:1) zmiany danych identyfikacyjnych strony umowy;
2) likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy;
3) terminu realizacji przedmiotu umowy;
4) wysokości ostatecznego wynagrodzenia;