BZP: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w trakcie realizacji zadania pn.: „Rozbudowa Inteligentnego Systemu Transportowego w Bielsku-Białej – ETAP III”
03.12.2024
2024/BZP 00629599/01
Miasto Bielsko-Biała - Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w trakcie realizacji zadania pn.: „Rozbudowa Inteligentnego Systemu Transportowego w Bielsku-Białej – ETAP III”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto Bielsko-Biała - Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 070493318
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Michała Grażyńskiego 10
1.4.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.4.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.4.7.) Numer telefonu: 33 4726010
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzd.bielsko.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzd.bielsko.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00629599
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-12-03
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00609472
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.14. Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Przed zmianą:
NIE
Po zmianie:
TAK
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.15. Nazwa projektu lub programu Przed zmianą:
Po zmianie:
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
1. Stosownie do treści pkt. 8.1.), Zamawiający wskazuje, iż oferty należy składać zgodnie z zasadami określonymi w SWZ nie później niż do 06.12.2024 r., do godziny 10:00:00.
2. Zamówienie będzie wykonywane w trakcie realizacji KONTRAKTU oraz do czasu jego końcowego rozliczenia, przy następujących założeniach:
Rozpoczęcie: Zamawiający zakłada, iż rozpoczęcie wykonywania przedmiotowego zamówienia nastąpi w styczniu 2025 r.
W przypadku przedłużenia się procedury przetargowej, w szczególności wskutek skorzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej, przy jednoczesnym wcześniejszym zawarciu KONTRAKTU, rozpoczęcie wykonywania zamówienia nastąpi od dnia zawarcia umowy.
Zakończenie: Zamawiający zakłada, iż zakończenie wykonywania usługi i końcowe rozliczenie KONTRAKTU nastąpi w terminie do 31.10.2026 r.
Po zmianie:
1. Stosownie do treści pkt. 8.1.), Zamawiający wskazuje, iż oferty należy składać zgodnie z zasadami określonymi w SWZ nie później niż do 11.12.2024 r., do godziny 10:00:00.
2. Zamówienie będzie wykonywane w trakcie realizacji KONTRAKTU oraz do czasu jego końcowego rozliczenia, przy następujących założeniach:
Rozpoczęcie: Zamawiający zakłada, iż rozpoczęcie wykonywania przedmiotowego zamówienia nastąpi w styczniu 2025 r.
W przypadku przedłużenia się procedury przetargowej, w szczególności wskutek skorzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej, przy jednoczesnym wcześniejszym zawarciu KONTRAKTU, rozpoczęcie wykonywania zamówienia nastąpi od dnia zawarcia umowy.
Zakończenie: Zamawiający zakłada, iż zakończenie wykonywania usługi i końcowe rozliczenie KONTRAKTU nastąpi w terminie do 31.10.2026 r.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
A) Wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie przeprowadził nadzór nad co najmniej jednym zamówieniem (inwestycją) o wartości min. 10 000 000,00 zł brutto (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100), zrealizowanym w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, polegającym na budowie Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) i obejmującym swym zakresem w szczególności:
a) wdrożenie systemu sterowania ruchem wraz z priorytetem dla pojazdów transportu zbiorowego;
b) instalację systemu monitoringu wizyjnego (CCTV);
c) budowę sieci światłowodowej,
d) wykonanie tablic dynamicznej informacji pasażerskiej.
UWAGI:
• za datę przeprowadzenia (zakończenia) nadzoru Zamawiający uzna zakończenie wykonania usługi nadzoru po wykonaniu zamówienia (inwestycji), przejęciu ich przez inwestora (wystawiony zostanie protokół zakończenia i odbioru robót lub świadectwo przejęcia robót). Pełnienie funkcji nadzoru w okresie zgłaszania wad i/lub w okresie gwarancyjnym nie przedłuża świadczenia usługi nadzoru w rozumieniu ww. warunku.
• W przypadku, gdy wartość wykazanej usługi została podana
w walucie innej, niż złoty polski Wykonawca przeliczy ją na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia
o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.
• Pojęcie „budowa” należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
Informację o posiadanej wiedzy i doświadczeniu Wykonawca przekaże na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 8.3. Instrukcji dla Wykonawców (Rozdział I SWZ) na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do Rozdziału II SWZ.
B) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Wykonawca musi wykazać, iż w trakcie realizacji zamówienia będzie dysponował osobami legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami zawodowymi określonymi poniżej:
1. Kierownik Zespołu Nadzoru Inżyniera Kontraktu - Inżynier Rezydent, który posiada doświadczenie w zarządzaniu (kierowaniu) co najmniej jednym zamówieniem polegającym na budowie Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) o wartości min. 10 000 000,00 zł brutto (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100), zrealizowanym w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, obejmującym swym zakresem w szczególności:
a) wdrożenie systemu sterowania ruchem wraz z priorytetem dla pojazdów transportu zbiorowego;
b) instalację systemu monitoringu wizyjnego (CCTV);
c) budowę sieci światłowodowej;
d) wykonanie tablic dynamicznej informacji pasażerskiej.
2. Inspektor nadzoru ds. telekomunikacji, który spełnia następujące wymagania:
a) posiadanie uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) posiadanie doświadczenia w pełnieniu nadzoru nad dostawami i realizacją usług dotyczących telekomunikacji i sieci telekomunikacyjnych w trakcie realizacji co najmniej jednego zamówienia (inwestycji) polegającego na budowie systemu ITS, obejmującego w szczególności:
- budowę sieci transmisyjnej na potrzeby ITS,
- wykonanie systemu zarządzania ruchem drogowym z centrum sterowania,
- wykonanie systemu monitoringu wizyjnego CCTV,
- wykonanie systemu informacji parkingowej.
3. Ekspert ds. oprogramowania, który spełnia następujące wymagania:
a) posiadanie wykształcenia wyższego technicznego;
b) posiadanie doświadczenia w pełnieniu nadzoru nad wdrożeniem oprogramowania przy realizacji co najmniej jednego zamówienia polegającego na budowie systemu ITS, obejmującego w szczególności:
- aplikację sterowania ruchem drogowym,
- aplikację WEB systemu informacji o ruchu.
4. Specjalista ds. monitoringu wizyjnego, który posiada doświadczenie w pełnieniu nadzoru nad wykonaniem co najmniej jednego systemu monitoringu wizyjnego (CCTV) opartego o technologię IP, wykorzystującego co najmniej 10 kamer obrotowych lub stacjonarnych, z centrum oglądowym i komputerową archiwizacją materiałów.
UWAGI:
• Zamawiający dopuszcza łączenie maksymalnie dwóch ww. funkcji.
• W przypadku, gdy wartość wykazanej usługi została podana
w walucie innej, niż złoty polski Wykonawca przeliczy ją na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia
o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.
• Pojęcie „budowa” należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane.
• Przez „wdrożenie oprogramowania” należy rozumieć w szczególności jego instalację, konfigurację oraz przeprowadzenie szkolenia.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
A) Wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie przeprowadził nadzór nad co najmniej jednym zamówieniem (inwestycją) o wartości min. 10 000 000,00 zł brutto (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100), zrealizowanym w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, polegającym na budowie Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) i obejmującym swym zakresem w szczególności:
a) wdrożenie systemu sterowania ruchem wraz z priorytetem dla pojazdów transportu zbiorowego;
b) instalację systemu monitoringu wizyjnego (CCTV);
c) budowę sieci światłowodowej,
d) wykonanie tablic dynamicznej informacji pasażerskiej.
UWAGI:
• za datę przeprowadzenia (zakończenia) nadzoru Zamawiający uzna zakończenie wykonania usługi nadzoru po wykonaniu zamówienia (inwestycji), przejęciu ich przez inwestora (wystawiony zostanie protokół zakończenia i odbioru robót lub świadectwo przejęcia robót). Pełnienie funkcji nadzoru w okresie zgłaszania wad i/lub w okresie gwarancyjnym nie przedłuża świadczenia usługi nadzoru w rozumieniu ww. warunku.
• W przypadku, gdy wartość wykazanej usługi została podana
w walucie innej, niż złoty polski Wykonawca przeliczy ją na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia
o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.
• Pojęcie „budowa” należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
• pojęcie „Inteligentny System Transportowy (ITS)” należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Informację o posiadanej wiedzy i doświadczeniu Wykonawca przekaże na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 8.3. Instrukcji dla Wykonawców (Rozdział I SWZ) na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do Rozdziału II SWZ.
B) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Wykonawca musi wykazać, iż w trakcie realizacji zamówienia będzie dysponował osobami legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami zawodowymi określonymi poniżej:
1. Kierownik Zespołu Nadzoru Inżyniera Kontraktu - Inżynier Rezydent, który posiada doświadczenie w zarządzaniu (kierowaniu) co najmniej jednym zamówieniem polegającym na budowie Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) o wartości min. 10 000 000,00 zł brutto (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100), zrealizowanym w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, obejmującym swym zakresem w szczególności:
a) wdrożenie systemu sterowania ruchem wraz z priorytetem dla pojazdów transportu zbiorowego;
b) instalację systemu monitoringu wizyjnego (CCTV);
c) budowę sieci światłowodowej;
d) wykonanie tablic dynamicznej informacji pasażerskiej.
2. Inspektor nadzoru ds. telekomunikacji, który spełnia następujące wymagania:
a) posiadanie uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) posiadanie doświadczenia w pełnieniu nadzoru nad dostawami i realizacją usług dotyczących telekomunikacji i sieci telekomunikacyjnych w trakcie realizacji co najmniej jednego zamówienia (inwestycji) polegającego na budowie systemu ITS, obejmującego w szczególności:
- budowę sieci transmisyjnej na potrzeby ITS,
- wykonanie systemu zarządzania ruchem drogowym z centrum sterowania,
- wykonanie systemu monitoringu wizyjnego CCTV,
- wykonanie systemu informacji parkingowej.
3. Ekspert ds. oprogramowania, który spełnia następujące wymagania:
a) posiadanie wykształcenia wyższego technicznego;
b) posiadanie doświadczenia w pełnieniu nadzoru nad wdrożeniem oprogramowania przy realizacji co najmniej jednego zamówienia polegającego na budowie systemu ITS, obejmującego w szczególności:
- aplikację sterowania ruchem drogowym,
- aplikację WEB systemu informacji o ruchu.
4. Specjalista ds. monitoringu wizyjnego, który posiada doświadczenie w pełnieniu nadzoru nad wykonaniem co najmniej jednego systemu monitoringu wizyjnego (CCTV) opartego o technologię IP, wykorzystującego co najmniej 10 kamer obrotowych lub stacjonarnych, z centrum oglądowym i komputerową archiwizacją materiałów.
UWAGI:
• Zamawiający dopuszcza łączenie maksymalnie dwóch ww. funkcji.
• W przypadku, gdy wartość wykazanej usługi została podana
w walucie innej, niż złoty polski Wykonawca przeliczy ją na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia
o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.
• Pojęcie „budowa” należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane.
• Przez „wdrożenie oprogramowania” należy rozumieć w szczególności jego instalację, konfigurację oraz przeprowadzenie szkolenia.
• pojęcie „Inteligentny System Transportowy (ITS)” należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-12-06 10:00
Po zmianie:
2024-12-11 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-12-06 11:00
Po zmianie:
2024-12-11 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-01-04
Po zmianie:
2025-01-09