BZP: Zakup paliwa do samochodów służbowych, pojazdów oraz urządzeń będących w użytkowaniu Gminy Kwidzyn
05.12.2024
2024/BZP 00635255/01
Gmina Kwidzyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup paliwa do samochodów służbowych, pojazdów oraz urządzeń będących w użytkowaniu Gminy Kwidzyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kwidzyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747767
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grudziądzka 30
1.5.2.) Miejscowość: Kwidzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-500
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gminakwidzyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gminakwidzyn.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup paliwa do samochodów służbowych, pojazdów oraz urządzeń będących w użytkowaniu Gminy Kwidzyn
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec96b0b1-0c70-4271-87ee-da1cb6787413
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00635255
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00057863/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup paliwa do samochodów służbowych, pojazdów oraz urządzeń będących w użytkowaniu Gminy Kwidzyn
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_kwidzyn3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem: platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_kwidzyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne znajdują się w SWZ i w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej: www.plaformazakupowa.pl w zakładce "Regulamin"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w SWZ - Rozdz. II OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określono w SWZ - Rozdz. II OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.20.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup paliwa do samochodów służbowych, pojazdów oraz urządzeń będących w użytkowaniu Gminy Kwidzyn przy pomocy kart paliwowych umożliwiających zakup w systemie bezgotówkowym.
1) Miejscem odbioru paliw (tankowania) będą stacje paliwowe Wykonawcy.
2) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował całodobowymi, obsługowymi (z pracownikami, bez konieczności posiadania wyznaczonego pracownika do obsługi klienta w zakresie tankowania paliwa) stacjami paliw czynnymi 24 h/ 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju.
3) Zamawiający będzie dokonywał zakupu paliw w stacjach paliwowych będących w dyspozycji Wykonawcy, na obszarze całego kraju, zależnie od miejsca wystąpienia potrzeb uzupełniania paliwa, ze szczególnym uwzględnieniem miasta Kwidzyna oraz stacji znajdujących się w odległości nie przekraczającej 5 km (odległość liczona drogą publiczną) od siedziby Urzędu Gminy Kwidzyn.
Wykaz stacji paliwowych będących w dyspozycji Wykonawcy, na których Zamawiający może realizować przedmiot umowy będzie stanowić załącznik do umowy.
4) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał stacje paliw spełniające wymogi przewidziane w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 lipca 2023 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, bazy i stacje gazu płynnego, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz.U. z 2023 r., poz. 1707).
5) Szacunkowe zapotrzebowanie na paliwo w okresie 12 miesięcy (paliwo tankowane bezpośrednio do pojazdów i do kanistra).
• Benzyna bezołowiowa Pb - ok. 5.000 litrów,
• Olej napędowy ON - ok. 22.000 litrów,
6) Podane ilości paliw są wielkościami orientacyjnymi, oszacowanymi na podstawie zużycia w latach poprzednich oraz przewidywanego zapotrzebowania i mają jedynie charakter informacyjny. Wykonawca oświadcza, że nie będzie względem Zamawiającego wnosił roszczeń z tytułu zamówienia mniejszej lub większej ilości paliwa.
7) Ceną zakupu paliwa będzie aktualna cena w dniu zakupu (tankowania) obowiązująca na stacji paliw Wykonawcy, pomniejszona o % opustu określonego w ofercie Wykonawcy.
8) Zakup paliwa odbywać się będzie bezpośrednio do zbiorników samochodów służbowych Zamawiającego i do kanistra z przeznaczeniem do urządzeń będących w posiadaniu Gminy Kwidzyn przez posiadacza karty wystawionej na Gminę Kwidzyn.
9) Transakcje będą realizowane za pomocą kart paliwowych. Wykonawca wystawi i dostarczy bezpłatnie do Urzędu Gminy Kwidzyn karty w ilości sztuk: 2 sztuk na każdy pojazd stanowiący własność Gminy Kwidzyn w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy.
10) Wykonawca wyda Zamawiającemu nieodpłatnie dodatkowe karty w przypadku zwiększenia liczby użytkowanych samochodów przez Zamawiającego lub zmiany na inny samochód/samochody. Wykonawca wystawi karty i dostarczy je na własny koszt do siedziby Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego pisemnego zawiadomienia o konieczności wystawienia nowej karty.
11) Zamawiający w chwili obecnej dysponuje 11 pojazdami służbowymi. Strony dopuszczają zmianę ilości oraz rodzaju pojazdów Zamawiającego uprawnionych do tankowania paliw.
12) Karty paliwowe będą umożliwiały bezgotówkowy zakup paliw, materiałów eksploatacyjnych (np. płyn AdBlue, płyn do spryskiwaczy, płyn do chłodnic). Karty będą zabezpieczone numerem PIN.
13) Wykonawca wraz z kartami dostarczy Zamawiającemu numery PIN, przyporządkowane do każdej karty i umożliwiające potwierdzenie dokonania zakupów.
14) Karty paliwowe będą ważne do końca trwania umowy i będą umożliwiać realizację zakupów paliwa na wszystkich stacjach Wykonawcy na terenie Polski.
15) Szczegółowe procedury regulujące postępowanie z kartami paliwowymi, Wykonawca dołączy do podpisanej umowy.
16) Zamawiający będzie regulował płatności w odniesieniu do faktycznie zakupionego paliwa, na podstawie faktur wystawianych przez Wykonawcę.
17) Podstawę do zapłaty wynagrodzenia stanowić będą faktura VAT oraz wykaz wykonanych transakcji zakupu paliwa przy użyciu kart paliwowych. Wykonawca będzie wystawiał i przesyłał drogą mailową faktury zbiorcze 1 raz w miesiącu za okres rozliczeniowy od 1 do ostatniego dnia miesiąca wraz z wykazem o dokonanych transakcjach zakupu zawierających następujące informacje: datę dokonania transakcji, ilość i wartość zakupionego paliwa, numer rejestracyjny samochodu i wskazanie stacji benzynowej, na której przeprowadzono transakcję.
18) Wykonawca będzie przesyłać Zamawiającemu pocztą elektroniczną na adres: urzad@gminakwidzyn.pl raport miesięczny z transakcji dokonanych przez Zamawiającego, w terminie do 10-go dnia każdego miesiąca.
19) Wykonawca gwarantuje odpowiednią jakość sprzedawanego paliwa.
20) Standard jakościowy przedmiotu zamówienia określają przepisy ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. z 2024 r., poz. 1209 t.j..) oraz akty wykonawcze w szczególności rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1209 t.j.) a także zgodność z normami:
a) PN-EN 228 – dotyczy benzyny bezołowiowej,
b) PN-EN 590 – dotyczy oleju napędowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09130000-9 - Ropa naftowa i destylaty
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132000-3 - Benzyna
09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust.1 p.z.p.Informacje ogólne:
1) Rzeczowy zakres zamówienia nazywanego umownie „podstawowym” został określony w ust. 1 pkt 5.
2) W zależności od zapotrzebowania zakupiona ilość paliwa może wzrosnąć lub ulec zmniejszeniu o 50% w stosunku do zamówienia podstawowego („Opcja”). Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym dokonywane będą na podstawie faktycznie zakupionych przez Zamawiającego ilości benzyny bezołowiowej oraz oleju napędowego. W przypadku zakupu paliwa w ilości mniejszej niż wyżej określone szacunkowe ilości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. Podstawą określenia wartości dostaw zleconych w ramach Opcji będą ceny obowiązujące na stacji paliw w dniu zakupu (tankowania) z uwzględnieniem opustu.
3) Zakupy objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy.
4) Realizacja zakresu zamówienia objętego opcją nie powoduje zmiany umowy.
5) Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia.
6) Zamawiający może zlecić w trakcie realizacji Umowy zakres dostaw mniejszy niż wskazany w SWZ, jednakże nie mniej niż 50% wartości przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian ilościowych poszczególnych dostaw zgodnie z powyższymi zasadami. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie wykonane dostawy w okresie obowiązywania umowy, a Wykonawca zrzeka się roszczenia o realizację umowy i zapłaty wynagrodzenia w części niewykonanej.
7) Przedmiotem Opcji będą dostawy analogiczne, jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w ofercie.
8) W ramach Opcji mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub jedna z dostaw wskazanych w SWZ (wycenione przez Wykonawcę w ofercie).
9) Zlecenie dostaw będących przedmiotem Opcji, ich odbiór, ustalenie wartości, w tym odpowiedzialność w postaci kar umownych, jak również realizacja uprawnień Zamawiającego wynikających z Umowy następować będzie na analogicznych zasadach, jak w przypadku dostaw będących przedmiotem podstawowego zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został opisany w Rozdziale XIX SWZ. Punkty będą przyznawane wg następujących zasad: 1% = 1 punkt.
Maksymalna łączna liczba punktów, jaką może osiągnąć oferta, wynosi 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami płynnymi zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 06.03.2018r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r. poz. 236 ze zm.) oraz art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.).5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują: aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami płynnymi zgodni z art. 37 ustawy z dnia 06.03.2018r. Prawo przedsiębiorców(Dz. U. z 2024 r. poz. 236 ze zm.) oraz art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.