BZP: Dostawa umundurowania leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Sława Śląska w roku 2025.
13.12.2024
2024/BZP 00652729/01
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Sława Śląska
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa umundurowania leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Sława Śląska w roku 2025.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Sława Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970040178
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Niewidziajły 1a
1.5.2.) Miejscowość: Sława
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-410
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 356 62 29
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: slawaslaska@zielonagora.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-slawa-slaska/zamowienia-publiczne5
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa umundurowania leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Sława Śląska w roku 2025.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d409372a-f185-45ef-b004-2f08f52451fe
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00652729
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d409372a-f185-45ef-b004-2f08f52451fe3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Daria Cicha email daria.cicha@zielonagora.lasy.gov.pl lub slawaslaska@zielonagora.lasy.gov.pl.Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia,w tym wymiana informacji oraz okazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą,odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,za pośrednictwem Platformye-Zamówienia,która jest dostępna pod adresemhttp://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_slawa_slaska/zamowienia_publiczne.W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformye-Zamówienia,Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres email:slawaslaska@zielonagora.lasy.gov.pl Uwaga!Nie dotyczy składania ofert. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu„Wykonawca”na Platformie e-Zamówienia. Informacje na temat zakładania kont podmiotów,zasady i warunki korzystania z Platformye-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia internetowejhttp://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_slawa_slaska/zamowienia_publiczne oraz w zakładce„CentrumPomocy”.Szczegółowe minimalne wymagania techniczne korzystania z Platformye-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej("cyfrowe odwzorowanie")musi być zgodny z rozporządzeniem w sprawie środków komunikacji elektronicznej.Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji w zakładce„Formularze”.Za pośrednictwem„Formularzydokomunikacji”odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień,zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.W przypadku załączników,które są zgodnie z ustawąPZPlub rozporządzeniem w sprawie środków komunikacji elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym mogą być opatrzone,podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego.W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji,opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym,podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.Możliwość korzystania w postępowaniu z„Formularzydokomunikacji”w pełnym zakresie wymaga posiadania konta„Wykonawcy”oraz zalogowania się na Platformiee-Zamówienia.Do korzystania z„Formularzydokomunikacji”służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie konta uproszczonego na Platformiee-Zamówienia.Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem„Formularzydokomunikacji”wynosi150MB(wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformye-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze„Zgłośproblem”lubinfolinii Platformye-Zamówienia.Ofertę oraz oświadczenia,składane na podstawie art.125ust.1PZP,sporządza się,pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego na stronach:http://www.nccert.pl/kontakt.htm.https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany. https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-slawa-slaska/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśniczy Nadleśnictwa Sława Śląska Wiesław Daszkiewicz. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Monikę Kowalik, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl lub telefonicznie pod numerem 63 240 65 32.
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00577812 z dnia 2024-11-05
2024-11-05 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające
upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki
określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także
udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o
przepisy PZP, a także ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Niezależnie od postanowień pkt 20.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe
będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane
podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne i konsultingowe,
Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.
Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.6.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 201395,10 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa umundurowania zgodnego z: wzorcem określonym w § 1 Zarządzenia nr 95 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 1 sierpnia 2024r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika dla pracowników Lasów Państwowych (znak: EZ.241.14.2024).
Zarządzeniem nr 107 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 23 sierpnia 2024r. w sprawie dokumentacji techniczno-technologicznej wybranych elementów mundurów leśnika według rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (znak: EZ.241.4.2024),
Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz. U. z 2017 r. poz. 2466 ze zm.),
Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 12 grudnia 2023 r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz. U. z 2023 r. poz. 2779).
Wyżej wymienione akty prawne stanowią Załączniki nr (odpowiednio) 1, 2, 3 i 4 do SWZ.
Zamówienie objęte niniejszym postępowaniem będzie realizowane sukcesywnie w ciągu całego okresu objętego umową poprzez zapewnienie przez Wykonawcę wymaganych elementów umundurowania w stacjonarnym Punkcie Zaopatrzeniowym pozostającym w Jego dyspozycji. Przez Punkt Zaopatrzeniowy rozumie się pomieszczenie lub zespół pomieszczeń w budynku, gdzie:
Powierzchnia użytkowa przeznaczona do obsługi klientów jest nie mniejsza niż 100 m²,
Istnieje możliwość utrzymania stałej temperatury w zakresie 20 - 26°C,
Zapewnione są nie mniej niż dwie „przymierzalnie” pozwalające na zachowanie intymności klientom,
Zapewnione jest co najmniej jedno lustro naścienne o wysokości min. 150 cm i szerokości min. 40 cm,
Zapewnione są co najmniej trzy miejsca siedzące (poczekalnia, przymierzanie butów),
Istnieje możliwość skorzystania z WC,
Czas otwarcia wynosi co najmniej 8 godzin w dniach roboczych (dopuszcza się czasowe zamknięcie Punktu przez Wykonawcę na okres nieprzekraczający 30 dni roboczych w trakcie trwania umowy).
Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia składają się:
Zarządzenie nr 95 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 1 sierpnia 2024r. Załącznik nr 1 do SWZ;
Zarządzenie nr 107 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 23 sierpnia 2024r. Załącznik nr 2 do SWZ;
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2017 r. Załącznik nr 3 do SWZ;
Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 12 grudnia 2023 r. Załącznik nr 4 do SWZ.
Nazwy i kody dotyczące opisu przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV):
18110000-3 Odzież branżowa,
18300000-2 Odzież wierzchnia,
18440000-5 Kapelusze i nakrycia głowy,
18800000-7 Obuwie.
Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia jest Punkt Zaopatrzeniowy Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 18110000-3 - Odzież branżowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
18300000-2 - Części garderoby
18440000-5 - Kapelusze i nakrycia głowy
18800000-7 - Obuwie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający jest uprawniony do zlecenia Wykonawcy dodatkowego zakresu rzeczowego („Opcja”). obejmującego dostawy analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”) i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty, w okolicznościach opisanych w § 7 ust. 3 załącznika nr 1 do SWZ. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jeden z elementów wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia dostaw objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Dostawy będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 50 % wartości przedmiotu zamówienia określonej we wzorze umowy stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: Lp. Kryterium:
Waga:
Cena brutto (C)-70 %
Odległość Punktu Zaopatrzeniowego od siedziby Zamawiającego (O) -30 %
Maksymalna liczba punktów w kryteriach równa jest określonej wadze dla tych kryteriów w %.
Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty.
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 70 pkt,
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej.
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
W ramach kryterium „Odległość Punktu Zaopatrzeniowego od siedziby Zamawiającego” oceniana będzie odległość Punktu Zaopatrzeniowego, w rozumieniu pkt 3.2 SWZ, od siedziby Nadleśnictwa Sława Śląska, ul. Niewidziajły 1A, 67-410 Sława, wyrażona w pełnych kilometrach wg zaokrąglenia matematycznego. Odległość tę należy określić jako sumę kilometrów niezbędnych do przejechania drogami publicznymi utwardzonymi kategorii powiatowej lub wyższej lub utwardzonymi ulicami (utwardzonymi, tzn. mającymi twardą nawierzchnię ulepszoną z kostki kamiennej, betonowej, klinkieru, betonu, z płyt kamienno-betonowych lub bitumu).
Podanie przez Wykonawcę odległości większej niż 130 km skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku podania przez Wykonawcę odległości mniejszej niż 30 km, Zamawiający przyjmie współczynnik Oo równy 30.
W ramach kryterium „Odległość Punktu Zaopatrzeniowego od siedziby Zamawiającego” sposób przyznania punktów będzie dokonany przy zastosowaniu wzoru:
130 - Oo
O = ------------ x 30 pkt,
100
gdzie:
O– liczba punktów w ramach kryterium „Odległość Punktu Zaopatrzeniowego od siedziby Zamawiającego”, wyrażona z dokładnością do jednego miejsca po przecinku,
Oo – Odległość wskazana przez Wykonawcę w ofercie.
Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem:
O = C + O
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
Liczbę przyznanych punktów w każdym z kryteriów zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami zaokrąglania.
Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej
wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległości Punktu Zaopatrzeniowego od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy,którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej zawodowej:Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji ekonomicznej,zdolności technicznej lub zawodowej:Warunek ten,w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże,że w okresie ostatnich3lat liczonych wstecz od dnia,w którym upływa termin składania ofert(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie)wykonał co najmniej jedną dostawę odzieży i obuwia stanowiących umundurowanie np. wojska, policji, straży pożarnej lub branż np. leśnicy,kolejarze,pracownicy poczty,o łącznej wartości tych dostaw co najmniej160tys.zł brutto (słownie: sto sześćdziesiąttysięcy00/100)(przy czym przez jedną dostawę rozumieć należy dostawy wykonane na podstawie jednej umowy). Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku zdolności zawodowej.Warunek ten w zakresie potencjału technicznego Wykonawcy skierowanego do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże,że dysponuje co najmniej jednym Punktem Zaopatrzeniowym spełniającym warunki określone w ust.3.2SWZ.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą„spełnia”/„nie spełnia”,w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określonew7.1.ppkt4)SWZ winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych,z zastrzeżeniem,że w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego celem wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, warunek określony w7.1.ppkt4)pkt4.1SWZwinien spełniać samodzielnie co najmniej podmiot trzeci udostępniający zasoby. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,jeśli podmioty te wykonają dostawy, do realizacji,których te zdolności są wymagane.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 6.1. i 6.3. SWZ oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oswiadczenie o spełnianiu warunkow udziału w postępowaniu, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ oraz os wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ. Oświadczenia, o których mowa wyżej stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Oświadczenia te składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę,którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:wykaz dostaw wykonanych nie wczes niej niz w okresie ostatnich 3 lat*, a jezeli okres prowadzenia działalnos ci jest krotszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartos ci, daty i miejsca wykonania oraz podmioto w, na rzecz kto rych dostawy te zostały wykonane (wzor wykazu stanowi załącznik nr 9 do SWZ).Jezeli Wykonawca powołuje się na doswiadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspo lnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw, w kto rych wykonaniu wykonawca ten bezposrednio uczestniczył. * okres ten liczy się wstecz od dnia, w kto rym upływa termin składania ofert.dowody okres lające czy dostawy wskazane w wykazie zostały wykonane nalezycie, przy czym dowodami, o kto rych mowa, są referencje bądz inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz kto rego dostawy zostały wykonane, a jez eli wykonawca z przyczyn niezalez nych od niego nie jest w stanie uzyskac tych dokumento w - inne odpowiednie dokumenty;os wiadczenie o zdolności technicznej Wykonawcy do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacją o podstawie dysponowania Punktem Zaopatrzeniowym (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ).W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 6.1. i 6.3 Zamawiający, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:os wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku przynalez nos ci do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumento w z innym Wykonawcą, kto ry złoz ył odrębną ofertę, albo os wiadczenie o przynalez nos ci do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezalez nie od innego Wykonawcy nalezącego do tej samej grupy kapitałowej (wzor os wiadczenia o przynalez nos ci lub braku przynalez nos ci do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 10 do SWZ), os wiadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ).5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
oswiadczenie o spełnianiu warunko w udziału w postępowaniu, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ oraz os wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ. Oświadczenia, o których mowa wyżej stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Oświadczenia te składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę,którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:wykaz dostaw wykonanych nie wczes niej niz w okresie ostatnich 3 lat*, a jez eli okres prowadzenia działalnos ci jest kro tszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartos ci, daty i miejsca wykonania oraz podmioto w, na rzecz kto rych dostawy te zostały wykonane (wzo r wykazu stanowi załącznik nr 9 do SWZ).Jezeli Wykonawca powołuje się na dos wiadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspo lnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw, w kto rych wykonaniu wykonawca ten bezpos rednio uczestniczył. * okres ten liczy się wstecz od dnia, w kto rym upływa termin składania ofert.dowody okres lające czy dostawy wskazane w wykazie zostały wykonane nalez ycie, przy czym dowodami, o kto rych mowa, są referencje bądz inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz kto rego dostawy zostały wykonane, a jez eli wykonawca z przyczyn niezalez nych od niego nie jest w stanie uzyskac tych dokumento w - inne odpowiednie dokumenty;os wiadczenie o zdolności technicznej Wykonawcy do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacją o podstawie dysponowania Punktem Zaopatrzeniowym (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ).W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 6.1. i 6.3 Zamawiający, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:os wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku przynalez nos ci do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumento w z innym Wykonawcą, kto ry złoz ył odrębną ofertę, albo os wiadczenie o przynalez nos ci do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezalez nie od innego Wykonawcy nalez ącego do tej samej grupy kapitałowej (wzo r os wiadczenia o przynalez nos ci lub braku przynalez nos ci do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 10 do SWZ), os wiadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ).5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą:1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, z e wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o kto rym mowa wyżej, potwierdza, z e stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz okres la w szczególność ci: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; (2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; (3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zmówienia stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
2) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia swój potencjał) sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi załączniki nr 5a i 6a do SWZ.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) SWZ) lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej (warunki wskazane w pkt 7.1 pkt 3) SWZ) na zasadach określonych w art. 118 PZP w zw. z art. 266 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 8.3 lit. b) SWZ, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3 lit. b) SWZ wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 274 ust. 1 PZP.
Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP w zw. z art. 266 PZP, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowienia zawarte w pkt 8.5.-8.7 SWZ stosuje się odpowiednio.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej:1 300 zł (słownie: jeden tysiąc trzysta złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej:
1 300 zł (słownie: jeden tysiąc trzysta złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP O/Zielona Góra nr 55 1020 5402 0000 0402 0115 2883 z dopiskiem „Wadium – dostawa umundurowania”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP w zw, z art. 266 PZP.
Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.