BZP: „Sukcesywne zakupy paliwa dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Staroźreby sp. z o. o. ”
24.12.2024
2024/BZP 00672413/01
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ GMINY STAROŹREBY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Sukcesywne zakupy paliwa dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Staroźreby sp. z o. o. ”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ GMINY STAROŹREBY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 386292466
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Żwirki i Wigury 11
1.5.2.) Miejscowość: Staroźreby
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-440
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgk@starozreby.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bipzgk.starozreby.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Sukcesywne zakupy paliwa dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Staroźreby sp. z o. o. ”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73f1a8cc-0273-4f42-9e01-051bdb01989b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00672413
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00671254/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 „Sukcesywne zakupy paliwa dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Staroźreby sp. z o. o.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-73f1a8cc-0273-4f42-9e01-051bdb01989b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: składanie oświadczeń, zawiadomień oraz przekazywanie informacji) odbywa się
elektronicznie się przy użyciu :
a) Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl za pośrednictwem formularzy do
komunikacji lub
b) poczty elektronicznej dostępnej pod adresem: zgk@starozreby.pl (z wyłączeniem składania oferty, która może zostać złożona
tylko i wyłącznie za pośrednictwem platformy e-Zamówienia )
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów dostępny jest na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu22 458 77 99 w dni powszednie w godz. 8:00 – 16:00.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 3 Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE
L119 z dnia 4 maja 2016r. str. 1; zwanym dalej RODO). informuję, że :1. Administratorem Pani/Pana
danych osobowych jest Wójt Gminy Staroźreby, ul. Płocka 18, 09-440 Staroźreby. 2.Kontakt z
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych: iod@starozreby.pl 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6
ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie niniejszego zamówienia publicznego . Odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy Pzp5.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art.78 ust. 1
ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, 6.
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp.7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22RODO.8. Posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15
RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO
prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania
od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o
których
mowa w art. 18 ust. 2RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy RODO.9. Nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych
osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo
sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6
ust. 1 lit. c RODO
Jeżeli na etapie realizacji umowy nastąpi taka konieczność, zamawiający będzie wymagał podpisania umowy powierzenia
przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 28 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Znak sprawy: ZGK.PN.271.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne zakupy oleju napędowego w ilości ok. 65 000 litrów rocznie do autobusów, BUS-ów, samochodów ciężarowych (śmieciarek), równiarki i ciągników rolniczych w okresie od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Staroźreby sp. z o. o.
Sprzedaż paliwa odbywać się będzie bezgotówkowo na podstawie zbiorczych zestawień wydania paliwa, potwierdzonych przez kierującego lub inną osobę upoważnioną pisemnie do pobierania paliwa. Faktury za pobrane paliwo będą wystawiane przez Wykonawcę w okresach miesięcznych. Za pobrane paliwo będą wystawiane cztery oddzielne faktury z podziałem wg wykazów przekazanych przy podpisaniu umowy.
Paliwo musi spełniać aktualne na dzień ogłoszenia przetargu normy jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych.
W przypadku stwierdzenia paliwa nie spełniającego obowiązujących norm, Wykonawca zobowiązany jest do jego wymiany na właściwe. W przypadku powstałego udokumentowanego uszkodzenia pojazdu lub sprzętu w wyniku używania niewłaściwego paliwa Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy.
Wszelkie koszty i składniki związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (koszty związane z dostawą, transportem, ubezpieczeniem, opłatą celną) Wykonawca zobowiązany jest wliczyć w oferowaną cenę jednostkową.
2. Zakres rzeczowy zamówienia
a) olej napędowy w przewidywanej rocznej ilości około 65 000 litrów rocznie
Zamawiający będzie tankował paliwo według aktualnego zapotrzebowania w ilości około 200-300 litrów dziennie. Podane wyżej ilości są szacunkowe.
Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania w całości przedmiotu zamówienia w czasie obowiązywania umowy, jeżeli jego potrzeby rzeczywiste będą mniejsze od zamawianych. W przypadku, gdy ilość zakupionego paliwa w okresie obowiązywania umowy będzie mniejsza od ilości określonej w przedmiocie zamówienia, Zamawiający ma prawo odstąpić od dalszych zakupów paliwa bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych i odszkodowań na rzecz Wykonawcy.
Ze względu na rodzaj i przeznaczenie pojazdów oraz liczne tankowania wymagające utrzymania pełnej gotowości pojazdów, odległość miejsca tankowania pojazdów od siedziby Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Staroźreby sp. z o. o., ul. Żwirki i Wigury 11 nie może być większa niż 3 kilometry.
W szczególnych przypadkach, tj. odśnieżanie w sezonie zimowym, bądź klęski żywiołowe, Zamawiający zastrzega sobie możliwość całodobowego tankowania na warunkach ustalonych w przetargu poprzez zawiadomienie o tym fakcie Wykonawcy.
b) Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczania paliwa do usytuowanego przez Wykonawcę zbiornika paliwa na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Staroźreby sp. z o. o., ul. Żwirki i Wigury 11. Zbiornik paliwa zamontowany w siedzibie Zamawiającego przez okres obowiązywania umowy będzie własnością Wykonawcy, koszt wynajmu zbiornika powinien zostać przez Wykonawcę wkalkulowany w cenę paliwa. Dostawa paliwa odbywać się będzie w ilości 4.500-6.000 litrów w miesiącu. Jednorazowa dostawa paliwa w ilości maksymalnie 2500 litów odbywać się będzie na telefoniczne zamówienie w terminie 48 godzin od złożenia zamówienia. Rozliczenie dostarczonej ilości paliwa odbywać się będzie na podstawie systemu pomiarowego cysterny z wydrukiem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące :
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Minimalny poziom zdolności: zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej, jeżeli wykonawca wykaże, że:
- posiada aktualną koncesję na obrót paliwami płynnymi, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j.Dz.U. z 2024 r. poz. 622 ze. zm.),
- odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. b) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
c) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.