BZP: Sprzedaż i sukcesywna dostawa przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego oleju opałowego w 2025 roku.
24.12.2024
2024/BZP 00672893/01
OŚRODEK READAPTACYJNO-REHABILITACYJNY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sprzedaż i sukcesywna dostawa przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego oleju opałowego w 2025 roku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK READAPTACYJNO-REHABILITACYJNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002004485
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Anielin 2
1.5.2.) Miejscowość: Karczew
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-480
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: 227791043
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: orr@orr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.orr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sprzedaż i sukcesywna dostawa przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego oleju opałowego w 2025 roku.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5a6226f4-16be-4731-bc6d-d7b17d19582d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00672893
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5a6226f4-16be-4731-bc6d-d7b17d19582d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: zamówienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę oraz oświadczenie, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP oraz oświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.
U. z 2022r., poz. 835), składa się pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej opatrzonej:
a) kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
b) podpisem zaufanym lub
c) podpisem osobistym.
2. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: pliki w formatach określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany
informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, w szczególności: .pdf, .doc,
.docx, .odt, .rtf.
3. Zamawiający zaleca składanie podpisów w formacie:
a) 1PAdES – w przypadku podpisywania dokumentów w formacie .pdf;
b) XAdES – w przypadku podpisywania dokumentów w formacie innym niż .pdf – typu: zewnętrznego – podpisywany dokument i
podpis znajdują się w osobnych plikach, które należy zawsze przekazywać łącznie lub wewnętrznego – podpisywany dokument i
podpis znajdują się w tym samym pliku.
Zamawiający zaleca składanie oświadczeń i dokumentów w formacie .pdf opatrzonych podpisem w formacie PAdES. W przypadku
składania oświadczeń i dokumentów w formacie innym niż .pdf, Zamawiający zaleca stosowanie podpisu w formacie XAdES typu
zewnętrznego – w takim przypadku należy złożyć oprócz podpisanego dokumentu także oddzielny plik
z podpisem. Szc
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 8/ZP/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 250000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż i sukcesywna dostawa przez Wykonawcę na rzecz
Zamawiającego oleju opałowego. Zamawiający na dzień 24 grudnia 2024 roku posiada środki
finansowe na zakup 40 911 litrów oleju opałowego. W przypadku wzrostu ceny oleju
opałowego Zamawiający dokona odpowiednio mniejszego zakupu. Zamawiający zastrzega
sobie również prawo do zakupu mniejszej ilości oleju opałowego w przypadku mniejszego
zużycia wynikającego ze zmiany warunków pogodowych.
2. Zamawiający ma prawo dokonania zakupu 30 000 litrów oleju opałowego w prawie opcji.
Zakup zostanie dokonany na takich samych warunkach i w takiej samej cenie jak zaoferowane
w zamówieniu podstawowym. Zamawiający zobowiązany jest do złożenia oświadczenia
o wykorzystaniu prawa opcji nie później niż do dnia 31 grudnia 2025 roku.
3. Do zadań Wykonawcy należeć będzie każdorazowo obsługa urządzeń służących do
przepompowania oleju opałowego do zbiorników Zamawiającego.
4. Zamawiający wymaga, aby pojazd dostarczający olej opałowy posiadał możliwość podpięcia
pod zawór zewnętrzny spustu paliwa o średnicy 74 mm oraz był wyposażony w pompę.
5. Dostarczany olej opałowy winien spełniać wymagania określone w obowiązującej normie
jakościowej PN-C-96024, tj.: wartość opałowa min. 42,6 [MJ/kg],- pozostałość po koksowaniu
w 10 % pozostałości destylacyjnej max 0,3% [m/m], pozostałość po spopieleniu max 0,01 %
[m/m], - zawartość siarki max 0,20 % [m/m], zawartość wody max 200 [Mg/kg], gęstość
w temperaturze 15° C max 0,860 [g/ml].
6. Kod CPV przedmiotu zamówienia:
09135100 – 5 olej opałowy,
60100000 – 9 usługi w zakresie transportu drogowego.
oznaczenie sprawy 8/ZP/2024 Strona 4/17
7. Zamówienie nie zostało podzielone na części. Zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy PZP
Zamawiający wskazuje, że powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest:
jednorodność zamówienia, brak wpływu wielkości zamówienia na możliwość jego realizacji
przez podmioty z sektora małych i średnich przedsiębiorców, brak wpływu niedokonania
podziału zamówienia na części na konkurencję oraz konieczność zapewnienia nieprzerwanych
i terminowych dostaw.
8. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w zakresie
zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób
wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, ponieważ wykonanie tych
czynności nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320, z późn. zm.).
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający ma prawo dokonania zakupu 30 000 litrów oleju opałowego w prawie opcji.Zakup zostanie dokonany na takich samych warunkach i w takiej samej cenie jak zaoferowane
w zamówieniu podstawowym. Zamawiający zobowiązany jest do złożenia oświadczenia
o wykorzystaniu prawa opcji nie później niż do dnia 31 grudnia 2025 roku.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnychprzepisów: w zakresie „uprawnień ́ do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej” Wykonawca musi
posiadać aktualną koncesję Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie
obrotu paliwami ciekłymi objętymi zamówieniem, stosownie do art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r.
– Prawo
Energetyczne.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualna
koncesja Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi
objętymi zamówieniem, stosownie do art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r.
– Prawo Energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020
r. poz. 833 ze zm.)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) ustanawiają pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie
zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant
pozostałych.
4. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać brak podstaw wykluczenia.
5. Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy PZP w odniesieniu do warunku dotyczącego kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
określonego w dziale IX ust. 1 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy PZP Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – w związku z wymaganiami określonymi
w ust. 5.
7. W przypadku wyboru, jako najkorzystniejszej, oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Zamawiający wymaga przedstawienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców przed zawarciem umowy w
sprawie zamówienia publicznego.
8. Umowa regulująca współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winna określać co
najmniej: strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z
wykonawców, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, czas obowiązywania umowy (obejmujący okres
realizacji przedmiotu zamówienia), wyłączenie możliwości wypowiedzenia umowy regulującej współpracę Wykonawców
przez którąkolwiek ze stron przed upływem okresu jej obowiązywania