BZP: Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych niesegregowanych oraz segregowanych z Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w lokalizacji Strzelin przez okres 12 miesięcy
09.01.2025
2025/BZP 00017220/01
Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych niesegregowanych oraz segregowanych z Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w lokalizacji Strzelin przez okres 12 miesięcy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000289012
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Borowska 213
1.4.2.) Miejscowość: Wrocław
1.4.3.) Kod pocztowy: 50-556
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: maryla.lewandowska@usk.wroc.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.usk.wroc.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00017220
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-01-09
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00680326
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
Po zmianie:
Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania powyższych postanowień, w całym okresie obowiązywania umowy wynosi do 10% ogólnej wartości brutto Umowy, o której mowa w § 8 ust. 1 Umowy.
4) W terminie 14 dni od złożenia wniosku, o którym mowa w pkt 1 wraz z dokumentacją, o której mowa w pkt 2, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dodatkowego uzasadnienia/uzupełnienia wniosku o kolejne dokumenty, potwierdzające zajście zmian oraz ich wpływ na koszty związane z realizacją Przedmiotu Umowy.
5) Zamawiający w terminie 30 dni od doręczenia mu wniosku, o którym mowa w pkt 1, a w przypadku dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt 4 w terminie 30 dni od doręczenia mu przez Wykonawcę ostatniego dokumentu, zajmie pisemne stanowisko w sprawie wniosku o zmianę wynagrodzenia.
8. Każda kolejna zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w ust. 7 może następować, po upływie każdych kolejnych 6 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia realizacji Umowy.
9. Zmiana Umowy w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy dotyczy ogólnej wartości brutto Umowy, o której mowa w § 8 ust. 1 Umowy oraz cen jednostkowych, niezrealizowanej części Umowy.
10. W przypadku zmiany Umowy w zakresie wynagrodzenia, Wykonawca zobowiązuje się do zmiany wysokości wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, jeżeli powierzył mu częściowe wykonanie Umowy, na zasadach określonych w art. 439 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
11. Zmiana Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
12. Na podstawie art. 454 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako zmiany nieistotne, nie wymagają zmiany Umowy, a jedynie poinformowania drugiej Strony, w formie pisemnej, poniższe okoliczności:
1) zmiana danych teleadresowych Stron,
2) zmiana danych rejestrowych Stron,
3) zmiana sposobu prowadzenia korespondencji pomiędzy Stronami,
4) zmiana osób wskazanych w § 6 Umowy,
chyba, że wynikają one z wstąpienia nowego wykonawcy w prawa i obowiązki dotychczasowego wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji,dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa przez nowego wykonawcę.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
Zmiana oraz rozwiązanie Umowy może nastąpić w każdym czasie na podstawie zgodnego oświadczenia Stron.
2. Zamawiający może rozwiązać Umowę w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
3. Zamawiający może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku:
1) braku dostarczenia kontenerów i pojemników w terminie, o którym mowa w § 2 ust. 1 Umowy, z przyczyn nieleżących po stronie Zamawiającego;
2) nieprzystąpienia przez Wykonawcę do realizacji Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia, z przyczyn nieleżących po stronie Zamawiającego;
3) co najmniej trzykrotnego opóźnienia w odbiorze odpadów w stosunku do terminów określonych w harmonogramie lub opóźnienia w dodatkowym terminie odbioru odpadów, o którym mowa w § 2 ust. 15 Umowy, z przyczyn nieleżących po stronie Zamawiającego;
4) co najmniej dwukrotnego nałożenia na Wykonawcę kar umownych, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 4, 5 lub 7 Umowy;
5) powierzenia przez Wykonawcę czynności związanych z realizacją Umowy podwykonawcom (dalszym podwykonawcom) lub zmiany podwykonawcy (dalszego podwykonawcy) albo powierzenia zastępczego wykonania Umowy, o którym mowa w § 2 ust. 9 Umowy, bez zgody lub wbrew sprzeciwowi Zamawiającego;
6) wyrządzenia Zamawiającemu lub osobie trzeciej szkody, o której mowa w § 6 Umowy;
7) wykonywania Umowy w inny jeszcze sposób niezgodny z zapisami Umowy lub normami i innymi warunkami określonymi prawem, po uprzednim wezwaniu Wykonawcy do niezwłocznego prawidłowego wykonywania Umowy; rozwiązanie Umowy na tej podstawie nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 3 dni roboczych od dnia wezwania, po ustaleniu przez Zamawiającego czy Wykonawca pomimo wezwania nadal realizuje przedmiot Umowy w sposób nienależyty.
3. W przypadku rozwiązania przez Zamawiającego Umowy na podstawie ust. 2, Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów (transport, różnica w cenie itp.), związanych z odbiorem odpadów będących przedmiotem Umowy przez inne podmioty zaangażowane przez Zamawiającego (umowne wykonanie zastępcze), niedużej jednakże niż do dnia zakończenia obowiązywania Umowy, o którym mowa w § 4 Umowy. Udokumentowana kwota odpowiadająca ww. kosztom zostanie potrącona z wynagrodzenia Wykonawcy lub Wykonawca zobowiązany jest to jej zapłaty w terminie 14 dni od dnia wezwania. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zamiarze skorzystania z zastępczego wykonania umowy lub jej części w terminie do 24 godzin przed planowanym zaangażowaniem innego podmiotu. Nie wyłącza to możliwości żądania przez Zamawiającego od Wykonawcy kar umownych zastrzeżonych w Umowie.
4. Zmiana oraz rozwiązanie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Po zmianie:
Zmiana postanowień Umowy może nastąpić za zgodą Stron w przypadkach przewidzianych w Umowie lub po spełnieniu przesłanek przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
2. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, taka zmiana Umowy oraz wprowadzenie do niej takich postanowień, które byłyby niekorzystne dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że zachodzi jedna z przesłanek, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Strony przewidują możliwość zmiany Umowy w zakresie terminu jej obowiązywania w przypadku wystąpienia gwałtownej dekoniunktury lub innych nieprzewidzianych okoliczności, niezależnych od żadnej ze Stron (gospodarczych, politycznych, społecznych, atmosferycznych itp.), które w bezpośredni sposób wpłyną na okoliczności realizacji Umowy. Zmiana Umowy na tej podstawie nie może spowodować wydłużenia terminu obowiązywania Umowy o więcej niż 12 miesięcy lub skrócenia o więcej niż 6 miesięcy, liczonych od pierwotnie ustalonej daty końcowej Umowy.
4. W przypadku, gdy Zamawiający nie zrealizuje przedmiotu Umowy w zakresie minimalnym, o którym mowa w § 3 ust. 13 Umowy, Strony przewidują możliwość wydłużenia terminu obowiązywania Umowy na okres pozwalający zrealizować minimalny zakres przedmiotu Umowy, jednakże na okres nie dłuższy niż 4 miesiące od pierwotnie ustalonej daty końcowej Umowy.
5. W przypadku, gdy w okresie obowiązywania Umowy nie zostanie zrealizowany przedmiot Umowy w całości lub nie zostaną wykorzystane środki Zamawiającego przeznaczone na realizację przedmiotu Umowy, Strony przewidują możliwość wydłużenia terminu obowiązywania Umowy na okres pozwalający na rozstrzygnięcie nowego przetargu dotyczącego tożsamego przedmiotu Umowy lub wyczerpania wartości brutto Umowy, o której mowa w § 8 ust. 1 Umowy, jednakże na okres nie dłuższy niż 4 miesiące od pierwotnie ustalonej daty końcowej Umowy.
6. Strony przewidują możliwość zmiany Umowy w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku przedłożenia przez Wykonawcę oferty zawierającej niższą cenę niż dotychczasowa.
7. Strony przewidują możliwość zmiany Umowy w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy według następujących zasad:
1) Wykonawca zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku wraz z dokumentacją wskazującą na wystąpienie zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu Umowy i uwzględnionych przy kalkulacji oferty.
2) Przedstawiana dokumentacja powinna wyraźnie wskazywać:
a) rodzaj materiałów lub kosztów, których wysokość uległa zmianie w stosunku do przyjętych przez Wykonawcę kalkulacji dotyczących kosztów związanych z realizacją zamówienia,
b) określenie sposobu oraz wysokości, w jakich zmiana cen materiałów lub kosztów wpływa na koszty związane z realizacją zamówienia, przy czym ten wpływ powinien mieć charakter bezpośredni i faktyczny dla przedmiotu Umowy,
c) poziom zmian cen materiałów lub kosztów z ppkt a), wraz z dostarczeniem dowodów potwierdzających ich faktyczną zmianę oraz poniesione przez Wykonawcę koszty, przy czym Zamawiający określa, że poziom ich zmiany przekraczający 20% w stosunku do założeń przyjętych w kalkulacji, uprawnia Wykonawcę do żądania zmiany wynagrodzenia,
d) poziom wzrostu wynagrodzenia umownego poprzez porównanie pierwotnej kalkulacji oferty oraz kalkulacji tejże oferty uwzględniającej poziom zmian cen materiałów lub kosztów z ppkt a);
e) datę zidentyfikowania wzrostu cen materiałów lub kosztów oraz początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia, przy czym Zamawiający określa, że nie może być ona wcześniejsza niż po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-01-10 11:00
Po zmianie:
2025-01-15 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-01-10 12:00
Po zmianie:
2025-01-15 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-02-08
Po zmianie:
2025-02-15
SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE
4) W terminie 14 dni od złożenia wniosku, o którym mowa w pkt 1 wraz z dokumentacją, o której mowa w pkt 2, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dodatkowego uzasadnienia/uzupełnienia wniosku o kolejne dokumenty, potwierdzające zajście zmian oraz ich wpływ na koszty związane z realizacją Przedmiotu Umowy.
5) Zamawiający w terminie 30 dni od doręczenia mu wniosku, o którym mowa w pkt 1, a w przypadku dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt 4 w terminie 30 dni od doręczenia mu przez Wykonawcę ostatniego dokumentu, zajmie pisemne stanowisko w sprawie wniosku o zmianę wynagrodzenia.
8. Każda kolejna zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w ust. 7 może następować, po upływie każdych kolejnych 6 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia realizacji Umowy.
9. Zmiana Umowy w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy dotyczy ogólnej wartości brutto Umowy, o której mowa w § 8 ust. 1 Umowy oraz cen jednostkowych, niezrealizowanej części Umowy.
10. W przypadku zmiany Umowy w zakresie wynagrodzenia, Wykonawca zobowiązuje się do zmiany wysokości wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, jeżeli powierzył mu częściowe wykonanie Umowy, na zasadach określonych w art. 439 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
11. Zmiana Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
12. Na podstawie art. 454 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako zmiany nieistotne, nie wymagają zmiany Umowy, a jedynie poinformowania drugiej Strony, w formie pisemnej, poniższe okoliczności:
1) zmiana danych teleadresowych Stron,
2) zmiana danych rejestrowych Stron,
3) zmiana sposobu prowadzenia korespondencji pomiędzy Stronami,
4) zmiana osób wskazanych w § 6 Umowy,
chyba, że wynikają one z wstąpienia nowego wykonawcy w prawa i obowiązki dotychczasowego wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji,dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa przez nowego wykonawcę