BZP: Wykonanie usługi polegającej na wycince, frezowaniu pni i pielęgnacji drzew znajdujących się na terenie kompleksów wojskowych (zamówienie z podziałem na 3 części)
10.01.2025
2025/BZP 00023179/01
34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie usługi polegającej na wycince, frezowaniu pni i pielęgnacji drzew znajdujących się na terenie kompleksów wojskowych (zamówienie z podziałem na 3 części)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180690373
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 11B
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-111
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 261156386
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia34wog@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.34wog.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usługi polegającej na wycince, frezowaniu pni i pielęgnacji drzew znajdujących się na terenie kompleksów wojskowych (zamówienie z podziałem na 3 części)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a261a3ce-ec92-435c-8a0c-dc05d5f43095
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00023179
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10447153.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie
ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1044715
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r.w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie
oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna
się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
3. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
4. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W związku z wprowadzeniem do krajowego porządku prawnego postanowień
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, a także ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie
danych osobowych informuje się, iż na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: https://34wog.wp.mil.pl/pl/pages/klauzuleinformacyjne-
2019-07-31-q/ zawarto stosowną klauzulę informacyjną dla osób fizycznych przystępujących i biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni zapoznać się treścią przedmiotowej klauzuli jak również respektować
zawarte w niej postanowienia i zasady.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/20/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na: wycince, frezowaniu pni i pielęgnacji drzew na terenie wybranych kompleksów wojskowych w Garnizonie Rzeszów, Garnizonie Jarosław oraz w Garnizonie Przemyśl.
2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
1) Część nr 1 – wykonanie usługi polegającej na wycince i pielęgnacji drzew oraz frezowaniu pni na terenie wybranych kompleksów wojskowych w Garnizonie Rzeszów, tj.:
a) 36-061 Wysoka Głogowska;
b) 39-200 Dębica, ul. Kościuszki 36A.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa:
1) Opis Przedmiotu Zamówienia (zwany dalej: „OPZ”) – załącznik nr 5 do SWZ;
2) Formularze kalkulacji ceny ofertowej – załącznik nr 1A (dotyczy części nr 1).
4. Integralną częścią OPZ stanowią również projektowane postanowienia umowy, stanowiące: załącznik nr 4A – dotyczy części nr 1;
5. Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace przy: wycince drzew oraz pracach pielęgnacyjnych przy drzewach (dot. części nr 1 i części nr 2);
6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawiony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez niego lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazanie w ust. 5 Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
7. Szczegółowe czynności kontrolne, o których mowa w ust. 6 opisane są w §11 projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 4A do SWZ).
8. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania prac na terenach kompleksów wojskowych, w obrębie których realizowany będzie przedmiot umowy, zgodnie z przepisami bhp i ppoż. oraz ponosi pełną odpowiedzialność w tym zakresie.
9. Prace pielęgnacyjne należy przeprowadzić w całej koronie drzew.
10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za jakość wykonanych usług.
11. Zamawiający ma prawo wykonać nadzór i kontrolę zarówno w trakcie realizacji prac stanowiących przedmiot zamówienia, jak i po ich zakończeniu.
12. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy w godzinach pracy Zamawiającego tj.: od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.00-15.30, natomiast w piątki w godzinach 7.00-13.00.
13. Wykonawca zobowiązuje się przez czas trwania Umowy nie zwiększać cen na usługi będące przedmiotem zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na: wycince, frezowaniu pni i pielęgnacji drzew na terenie wybranych kompleksów wojskowych w Garnizonie Rzeszów, Garnizonie Jarosław oraz w Garnizonie Przemyśl.
2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
1) Część nr 2 – wykonanie usługi polegającej na wycince i pielęgnacji drzew oraz frezowaniu pni na terenie wybranych kompleksów wojskowych w Garnizonie Jarosław, tj.:
a) 37-500 Jarosław, ul. 3-go Maja 80;
b) 37-500 Jarosław, ul. 3-go Maja 67
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa:
1) Opis Przedmiotu Zamówienia (zwany dalej: „OPZ”) – załącznik nr 5 do SWZ;
2) Formularze kalkulacji ceny ofertowej – załącznik nr 1B (dotyczy części nr 2).
4. Integralną częścią OPZ stanowią również projektowane postanowienia umowy, stanowiące: załącznik nr 4B – dotyczy części nr 2;
5. Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace przy: wycince drzew oraz pracach pielęgnacyjnych przy drzewach (dot. części nr 1 i części nr 2);
6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawiony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez niego lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazanie w ust. 5 Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
7. Szczegółowe czynności kontrolne, o których mowa w ust. 6 opisane są w §11 projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 4B do SWZ).
8. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania prac na terenach kompleksów wojskowych, w obrębie których realizowany będzie przedmiot umowy, zgodnie z przepisami bhp i ppoż. oraz ponosi pełną odpowiedzialność w tym zakresie.
9. Prace pielęgnacyjne należy przeprowadzić w całej koronie drzew.
10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za jakość wykonanych usług.
11. Zamawiający ma prawo wykonać nadzór i kontrolę zarówno w trakcie realizacji prac stanowiących przedmiot zamówienia, jak i po ich zakończeniu.
12. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy w godzinach pracy Zamawiającego tj.: od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.00-15.30, natomiast w piątki w godzinach 7.00-13.00.
13. Wykonawca zobowiązuje się przez czas trwania Umowy nie zwiększać cen na usługi będące przedmiotem zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na: wycince, frezowaniu pni i pielęgnacji drzew na terenie wybranych kompleksów wojskowych w Garnizonie Rzeszów, Garnizonie Jarosław oraz w Garnizonie Przemyśl.
2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
1) Część nr 3 – wykonanie usługi polegającej na wycince drzew oraz frezowaniu pni na terenie wybranych kompleksów wojskowych w Garnizonie Przemyśl, tj.:
a) 37-700 Przemyśl, ul. Słowackiego 85G;
b) 38-500 Sanok, ul. Przemyska 1.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa:
1) Opis Przedmiotu Zamówienia (zwany dalej: „OPZ”) – załącznik nr 5 do SWZ;
2) Formularze kalkulacji ceny ofertowej – załącznik nr 1C (dotyczy części nr 3).
4. Integralną częścią OPZ stanowią również projektowane postanowienia umowy, stanowiące: załącznik nr 4C – dotyczy części nr 3;
5. Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace przy: wycince drzew (dot. części nr 3).
6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawiony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez niego lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazanie w ust. 5 Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
7. Szczegółowe czynności kontrolne, o których mowa w ust. 6 opisane są w §11 projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 4C do SWZ).
8. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania prac na terenach kompleksów wojskowych, w obrębie których realizowany będzie przedmiot umowy, zgodnie z przepisami bhp i ppoż. oraz ponosi pełną odpowiedzialność w tym zakresie.
9. Prace pielęgnacyjne należy przeprowadzić w całej koronie drzew.
10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za jakość wykonanych usług.
11. Zamawiający ma prawo wykonać nadzór i kontrolę zarówno w trakcie realizacji prac stanowiących przedmiot zamówienia, jak i po ich zakończeniu.
12. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy w godzinach pracy Zamawiającego tj.: od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.00-15.30, natomiast w piątki w godzinach 7.00-13.00.
13. Wykonawca zobowiązuje się przez czas trwania Umowy nie zwiększać cen na usługi będące przedmiotem zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający stawia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie potencjału osobowego.1) Warunek w zakresie posiadanego potencjału osobowego zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykażą, że dysponują lub będą dysponować i skierują do realizacji przedmiotowego zamówienia:
a) co najmniej 2 (słownie: dwiema) osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadające:
- certyfikat European Tree Worker (dla co najmniej 1 jednej osoby)
- ukończony kurs pilarza drwala lub operatora pilarki;
- aktualne orzeczenie lekarskie lekarza medycyny pracy, zezwalające do pracy na wysokościach pow. 3 m.
- co najmniej 9-miesięczne doświadczenie w zakresie prac dotyczących pielęgnacji drzew.
UWAGA I:
Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku gdy co najmniej 1 (słownie: jedna) osoba skierowana do realizacji zamówienia będzie posiadać certyfikat European Tree Worker lub równoważny* przy równoczesnym spełnianiu pozostałych wyżej wymienionych wymogów. Certyfikat European Treeworker wymagany jest z uwagi na fakt, iż część drzewostanu przeznaczonego do pielęgnacji stanowi starodrzew, którego przycinka wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia
UWAGA II:
*Zamawiający informuje, iż za równoważny certyfikat European Tree Worker (ETW) uzna certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia z zakresu:
- anatomii i fizjologii drzew,
- zasad wykonywania cięć przyrodniczych i technicznych drzew,
- z zakresu ratowania korony drzewa,
- wizualnej diagnostyki i rozpoznawania drzew,
- kurs powinien składać się z części teoretycznej i praktycznej zakończonej egzaminem
UWAGA III:
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
UWAGA IV:
Zamawiający na zasadzie art. 118 ust. 1 ustawy Pzp dopuszcza powoływania się na zasoby podmiotów udostępniających zasoby w zakresie uprawnień zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli podmioty te skierują do realizacji przedmiotu zamówienia osoby do realizacji, których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, terminie nie krótszym niż 5 dni, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1) odpisu lub informacji z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
2) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, e) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7 i 8 ustawy, f) art. 7 ust 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz.835).
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
UWAGA:
W przypadku Oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), wymóg złożenia wszystkich dokumentów, o których mowa w ust. 2 dotyczy każdego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
1) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 2 pkt 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Przepis ust. 3 stosuje się.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, terminie nie krótszym niż 5 dni następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, tj.:
1) Wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
2) Dokumenty potwierdzające kwalifikacje/uprawnienia/wykształcenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia (zgodnie z informacjami zawartymi w wykazie osób):
a) wykaz robót przy pielęgnacji drzew potwierdzające co najmniej 9 miesięczną praktykę zawodową,
b) dokument potwierdzający ukończony kurs pilarza drwala lub operatora pilarki,
c) oświadczenie Wykonawcy w zakresie aktualnego orzeczenia lekarskiego lekarza medycyny pracy, zezwalającego do pracy na wysokościach pow 3 m,
d) certyfikat European Tree Worker lub równoważny* potwierdzającym odbycie szkolenia / kurs dla osób które działają lub chcą działać na obiektach użyteczności publicznej w celu utrzymania drzew w dobrym stanie zdrowotnym. Szkolenie / kurs winno obejmować w szczególności wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii roślin, zasad wykonywania cięć przyrodniczych i technicznych drzew, udzielania pierwszej pomocy na drzewach, z zakresu ratowania korony drzewa, wizualnej diagnostyki i rozpoznawania drzew. Kurs powinien składać się z części teoretycznej i praktycznej zakończonej egzaminem. Zamawiający stawia warunek certyfikacji dla co najmniej 1 osoby wykonującej prace techniczne
UWAGA:
W przypadku Oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), wystarczającym jest aby dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1-2) złożone zostały złożone zostały przez jednego z partnerów konsorcjum/jednego wspólnika spółki cywilnej, który spełnia warunki udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań przedmiotu zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (Konsorcjum / wspólnicy spółki cywilnej) w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp:
1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia;
2) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp – fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów – wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem;
3) pełnomocnictwo powinno jednoznacznie wskazywać dane pełnomocnika i czynności jakie w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia przez Wykonawców, należy złożyć oświadczenie, o którym mowa w Rozdz. XI ust. 1 przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie stanowiące z którego jednoznacznie będzie wynikało jakie usługi będą wykonywać poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie stanowi załącznik nr 6A – 6C do SWZ (w zależności od części, o którą będzie się ubiegał Wykonawca).
5. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6. Przed zawarciem umowy, jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może wezwać do przedstawienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.