BZP: Modernizacja infrastruktury służącej uregulowaniu gospodarki ściekowej na terenie DPN
23.01.2025
2025/BZP 00057856/01
Drawieński Park Narodowy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury służącej uregulowaniu gospodarki ściekowej na terenie DPN
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Drawieński Park Narodowy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 321169489
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Leśników 2
1.5.2.) Miejscowość: Drawno
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-220
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dpn@dpn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: dpn.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja infrastruktury służącej uregulowaniu gospodarki ściekowej na terenie DPN
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-644cf5cf-f00e-499c-ac0e-ba3f776c794e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00057856
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00009014/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja infrastruktury służącej uregulowaniu gospodarki ściekowej w DPN
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-644cf5cf-f00e-499c-ac0e-ba3f776c794e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl,
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e – Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e – Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e – Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 32 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e – Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e- mail: dpn@dpn.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu). Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny znajduje się w rozdziale 24 SWZ oraz w załączniku 11 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-M-272/25ib
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 1 Budowa zbiornika bezodpływowego o pojemności 10 m3 przy Ichtiologicznej Stacji Terenowej w miejscowości Pustelnia
Zamówienie obejmuje wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynku z rur PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø 0,16 m o łącznej długości L=43,80 m, budowę zbiornika bezodpływowego o pojemności V=10 m3 oraz likwidację części istniejącej kanalizacji sanitarnej i biologicznej oczyszczalni ścieków.
Materiały do wykonania zbiornika na ścieki i sieci kanalizacji sanitarnej:
• zbiornik na ścieki (zbiornik bezodpływowy) o pojemności użytkowej 10 000 dm3 :
- monolityczny zbiornik bezodpływowy wykonany z żelbetonu
- wymiary zbiornika 300cm x 240cm x 174cm (dł. X szer. X wys.)
- żelbetowa monolityczna pokrywa zbiornika
- betonowy kominek rewizyjny
- właz żeliwny DN 500mm, klasy B125
• Elementy zbiornika bezodpływowego, wykonane zgodnie z normą PN-B-10729, powinny posiadać następujące parametry:
- beton min. B25 uzyskany na bazie kruszyw żwirowych i kamiennych
- grubość ścian min. 10 cm na całej powierzchni
- zbrojenie prętami żebrowanymi
- podwójne zabezpieczenie hydroizolacyjne
- 100% szczelności
• Wyposażenie dodatkowe zbiornika bezodpływowego:
- alarmy poziomu maksymalnego ułatwiające monitorowanie stanu napełnienia zbiornika (np. moduł GSM, skrzynka alarmowa z sygnalizacją świetlną i dźwiękową)
- króciec ssawny umożliwiający opróżnianie zbiornika bez konieczności wjazdu wozu asenizacyjnego na teren działki
• Instalacja kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynków:
- rura PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø0,16m, połączenia kielichowe z uszczelką gumową o powierzchni zewnętrznej gładkiej o jednorodnej strukturze ścianki rur i kształtek o sztywności obwodowej nominalnej min. 8 kN/m2
- studzienka niewłazowa o średnicy DN 400mm składająca się z kinety zbiorczej, rury wznoszącej litej Ø400mm, rury trzonowej Ø400mm, uszczelek, pierścienia odciążającego, adaptera teleskopowego i włazu żeliwnego klasy B125 i w przypadku Pustelni C250
• piasek na podsypkę i zasypkę rur, studzienek, pompowni wg PN-87/B-01100
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
1) Przedmiarze dla Pakietu nr 1 – załącznik nr 7a do SWZ.
2) Specyfikacji Technicznej i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 8 do SWZ.
3) Projekcie budowlanym, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 9a do SWZ.
Roboty należy wykonać zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami i normami.
Wszystkie materiały muszą posiadać atesty i aprobaty dopuszczające je do stosowania w budownictwie.
Wykonawca udziela 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu atesty, certyfikaty na wbudowane materiały.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo do kryterium Cena oraz punktowo do kryterium Termin wykonania
19.6. W ramach kryterium „Termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana dla każdego Pakietu w następujący sposób:
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 55 dni – 0 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 50 dni – 20 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 45 dni – 40 pkt.
Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wypełni zobowiązania dotyczącego terminu wykonania zamówienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca przyjął termin wynoszący 55 dni i przyzna mu w tym kryterium 0 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 2 Budowa zbiornika bezodpływowego o pojemności 10 m3 przy leśniczówce Moczele
Zamówienie obejmuje wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynku z rur PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø 0,16 m o łącznej długości L=41,65 m, budowę zbiornika bezodpływowego o pojemności V=10 m3 oraz likwidację części istniejącej kanalizacji sanitarnej i biologicznej oczyszczalni ścieków.
Materiały do wykonania zbiornika na ścieki i sieci kanalizacji sanitarnej:
• zbiornik na ścieki (zbiornik bezodpływowy) o pojemności użytkowej 10 000 dm3 :
- monolityczny zbiornik bezodpływowy wykonany z żelbetonu
- wymiary zbiornika 300cm x 240cm x 174cm (dł. X szer. X wys.)
- żelbetowa monolityczna pokrywa zbiornika
- betonowy kominek rewizyjny
- właz żeliwny DN 500mm, klasy B125
• Elementy zbiornika bezodpływowego, wykonane zgodnie z normą PN-B-10729, powinny posiadać następujące parametry:
- beton min. B25 uzyskany na bazie kruszyw żwirowych i kamiennych
- grubość ścian min. 10 cm na całej powierzchni
- zbrojenie prętami żebrowanymi
- podwójne zabezpieczenie hydroizolacyjne
- 100% szczelności
• Wyposażenie dodatkowe zbiornika bezodpływowego:
- alarmy poziomu maksymalnego ułatwiające monitorowanie stanu napełnienia zbiornika (np. moduł GSM, skrzynka alarmowa z sygnalizacją świetlną i dźwiękową)
- króciec ssawny umożliwiający opróżnianie zbiornika bez konieczności wjazdu wozu asenizacyjnego na teren działki
• Instalacja kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynków:
- rura PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø0,16m, połączenia kielichowe z uszczelką gumową o powierzchni zewnętrznej gładkiej o jednorodnej strukturze ścianki rur i kształtek o sztywności obwodowej nominalnej min. 8 kN/m2
- studzienka niewłazowa o średnicy DN 400mm składająca się z kinety zbiorczej, rury wznoszącej litej Ø400mm, rury trzonowej Ø400mm, uszczelek, pierścienia odciążającego, adaptera teleskopowego i włazu żeliwnego klasy B125 i w przypadku Pustelni C250
• piasek na podsypkę i zasypkę rur, studzienek, pompowni wg PN-87/B-01100
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
1) Przedmiarze dla Pakietu nr 2 – załącznik nr 7b do SWZ.
2) Specyfikacji Technicznej i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącym integralną
część SWZ - załącznik nr 8 do SWZ.
3) Projekcie budowlanym, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 9b do SWZ.
Roboty należy wykonać zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami i normami.
Wszystkie materiały muszą posiadać atesty i aprobaty dopuszczające je do stosowania w budownictwie.
Wykonawca udziela 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu atesty, certyfikaty na wbudowane materiały.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo do kryterium Cena oraz punktowo do kryterium Termin wykonania
19.6. W ramach kryterium „Termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana dla każdego Pakietu w następujący sposób:
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 55 dni – 0 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 50 dni – 20 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 45 dni – 40 pkt.
Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wypełni zobowiązania dotyczącego terminu wykonania zamówienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca przyjął termin wynoszący 55 dni i przyzna mu w tym kryterium 0 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 3 Budowa zbiornika bezodpływowego o pojemności 10 m3 przy leśniczówce Mostniki.
Zamówienie obejmuje zabudowanie na istniejącej instalacji sanitarnej zbiornika bezodpływowego o pojemności V=10 m3 oraz likwidację części istniejącej kanalizacji sanitarnej i biologicznej oczyszczalni ścieków.
Materiały do wykonania zbiornika na ścieki i sieci kanalizacji sanitarnej:
• zbiornik na ścieki (zbiornik bezodpływowy) o pojemności użytkowej 10 000 dm3 :
- monolityczny zbiornik bezodpływowy wykonany z żelbetonu
- wymiary zbiornika 300cm x 240cm x 174cm (dł. X szer. X wys.)
- żelbetowa monolityczna pokrywa zbiornika
- betonowy kominek rewizyjny
- właz żeliwny DN 500mm, klasy B125
• Elementy zbiornika bezodpływowego, wykonane zgodnie z normą PN-B-10729, powinny posiadać następujące parametry:
- beton min. B25 uzyskany na bazie kruszyw żwirowych i kamiennych
- grubość ścian min. 10 cm na całej powierzchni
- zbrojenie prętami żebrowanymi
- podwójne zabezpieczenie hydroizolacyjne
- 100% szczelności
• Wyposażenie dodatkowe zbiornika bezodpływowego:
- alarmy poziomu maksymalnego ułatwiające monitorowanie stanu napełnienia zbiornika (np. moduł GSM, skrzynka alarmowa z sygnalizacją świetlną i dźwiękową)
- króciec ssawny umożliwiający opróżnianie zbiornika bez konieczności wjazdu wozu asenizacyjnego na teren działki
• Instalacja kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynków:
- rura PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø0,16m, połączenia kielichowe z uszczelką gumową o powierzchni zewnętrznej gładkiej o jednorodnej strukturze ścianki rur i kształtek o sztywności obwodowej nominalnej min. 8 kN/m2
- studzienka niewłazowa o średnicy DN 400mm składająca się z kinety zbiorczej, rury wznoszącej litej Ø400mm, rury trzonowej Ø400mm, uszczelek, pierścienia odciążającego, adaptera teleskopowego i włazu żeliwnego klasy B125 i w przypadku Pustelni C250
• piasek na podsypkę i zasypkę rur, studzienek, pompowni wg PN-87/B-01100
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
1) Przedmiarze dla Pakietu nr 3 – załącznik nr 7c do SWZ.
2) Specyfikacji Technicznej i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 8 do SWZ.
3) Projekcie budowlanym, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 9c do SWZ.
Roboty należy wykonać zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami i normami.
Wszystkie materiały muszą posiadać atesty i aprobaty dopuszczające je do stosowania w budownictwie.
Wykonawca udziela 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu atesty, certyfikaty na wbudowane materiały.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo do kryterium Cena oraz punktowo do kryterium Termin wykonania
19.6. W ramach kryterium „Termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana dla każdego Pakietu w następujący sposób:
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 55 dni – 0 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 50 dni – 20 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 45 dni – 40 pkt.
Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wypełni zobowiązania dotyczącego terminu wykonania zamówienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca przyjął termin wynoszący 55 dni i przyzna mu w tym kryterium 0 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 4 Budowa zbiornika bezodpływowego o pojemności 10 m3 przy leśniczówce DPN w miejscowości Ostrowite.
Zamówienie obejmuje wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynku z rur PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø 0,16 m o łącznej długości L=26,80 m, budowę zbiornika bezodpływowego o pojemności V=10 m3 oraz likwidację części istniejącej kanalizacji sanitarnej i biologicznej oczyszczalni ścieków.
Materiały do wykonania zbiornika na ścieki i sieci kanalizacji sanitarnej:
• zbiornik na ścieki (zbiornik bezodpływowy) o pojemności użytkowej 10 000 dm3 :
- monolityczny zbiornik bezodpływowy wykonany z żelbetonu
- wymiary zbiornika 300cm x 240cm x 174cm (dł. X szer. X wys.)
- żelbetowa monolityczna pokrywa zbiornika
- betonowy kominek rewizyjny
- właz żeliwny DN 500mm, klasy B125
• Elementy zbiornika bezodpływowego, wykonane zgodnie z normą PN-B-10729, powinny posiadać następujące parametry:
- beton min. B25 uzyskany na bazie kruszyw żwirowych i kamiennych
- grubość ścian min. 10 cm na całej powierzchni
- zbrojenie prętami żebrowanymi
- podwójne zabezpieczenie hydroizolacyjne
- 100% szczelności
• Wyposażenie dodatkowe zbiornika bezodpływowego:
- alarmy poziomu maksymalnego ułatwiające monitorowanie stanu napełnienia zbiornika (np. moduł GSM, skrzynka alarmowa z sygnalizacją świetlną i dźwiękową)
- króciec ssawny umożliwiający opróżnianie zbiornika bez konieczności wjazdu wozu asenizacyjnego na teren działki
• Instalacja kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynków:
- rura PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø0,16m, połączenia kielichowe z uszczelką gumową o powierzchni zewnętrznej gładkiej o jednorodnej strukturze ścianki rur i kształtek o sztywności obwodowej nominalnej min. 8 kN/m2
- studzienka niewłazowa o średnicy DN 400mm składająca się z kinety zbiorczej, rury wznoszącej litej Ø400mm, rury trzonowej Ø400mm, uszczelek, pierścienia odciążającego, adaptera teleskopowego i włazu żeliwnego klasy B125 i w przypadku Pustelni C250
• piasek na podsypkę i zasypkę rur, studzienek, pompowni wg PN-87/B-01100
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
1) Przedmiarze dla Pakietu nr 4 – załącznik nr 7d do SWZ.
2) Specyfikacji Technicznej i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 8 do SWZ.
3) Projekcie budowlanym, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 9d do SWZ.
Roboty należy wykonać zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami i normami.
Wszystkie materiały muszą posiadać atesty i aprobaty dopuszczające je do stosowania w budownictwie.
Wykonawca udziela 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu atesty, certyfikaty na wbudowane materiały.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo do kryterium Cena oraz punktowo do kryterium Termin wykonania
19.6. W ramach kryterium „Termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana dla każdego Pakietu w następujący sposób:
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 55 dni – 0 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 50 dni – 20 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 45 dni – 40 pkt.
Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wypełni zobowiązania dotyczącego terminu wykonania zamówienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca przyjął termin wynoszący 55 dni i przyzna mu w tym kryterium 0 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 5 Budowa zbiornika bezodpływowego o pojemności 10 m3 przy Stacji Terenowej DPN w miejscowości Ostrowite.
Zamówienie obejmuje wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynku z rur PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø 0,16 m o łącznej długości L=12,80 m, budowę zbiornika bezodpływowego o pojemności V=10 m3 oraz likwidację części istniejącej kanalizacji sanitarnej i biologicznej oczyszczalni ścieków.
Materiały do wykonania zbiornika na ścieki i sieci kanalizacji sanitarnej:
• zbiornik na ścieki (zbiornik bezodpływowy) o pojemności użytkowej 10 000 dm3 :
- monolityczny zbiornik bezodpływowy wykonany z żelbetonu
- wymiary zbiornika 300cm x 240cm x 174cm (dł. X szer. X wys.)
- żelbetowa monolityczna pokrywa zbiornika
- betonowy kominek rewizyjny
- właz żeliwny DN 500mm, klasy B125
• Elementy zbiornika bezodpływowego, wykonane zgodnie z normą PN-B-10729, powinny posiadać następujące parametry:
- beton min. B25 uzyskany na bazie kruszyw żwirowych i kamiennych
- grubość ścian min. 10 cm na całej powierzchni
- zbrojenie prętami żebrowanymi
- podwójne zabezpieczenie hydroizolacyjne
- 100% szczelności
• Wyposażenie dodatkowe zbiornika bezodpływowego:
- alarmy poziomu maksymalnego ułatwiające monitorowanie stanu napełnienia zbiornika (np. moduł GSM, skrzynka alarmowa z sygnalizacją świetlną i dźwiękową)
- króciec ssawny umożliwiający opróżnianie zbiornika bez konieczności wjazdu wozu asenizacyjnego na teren działki
• Instalacja kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynków:
- rura PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø0,16m, połączenia kielichowe z uszczelką gumową o powierzchni zewnętrznej gładkiej o jednorodnej strukturze ścianki rur i kształtek o sztywności obwodowej nominalnej min. 8 kN/m2
- studzienka niewłazowa o średnicy DN 400mm składająca się z kinety zbiorczej, rury wznoszącej litej Ø400mm, rury trzonowej Ø400mm, uszczelek, pierścienia odciążającego, adaptera teleskopowego i włazu żeliwnego klasy B125 i w przypadku Pustelni C250
• piasek na podsypkę i zasypkę rur, studzienek, pompowni wg PN-87/B-01100
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
1) Przedmiarze dla Pakietu nr 5 – załącznik nr 7e do SWZ.
2) Specyfikacji Technicznej i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 8 do SWZ.
3) Projekcie budowlanym, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 9e do SWZ.
Roboty należy wykonać zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami i normami.
Wszystkie materiały muszą posiadać atesty i aprobaty dopuszczające je do stosowania w budownictwie.
Wykonawca udziela 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu atesty, certyfikaty na wbudowane materiały.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo do kryterium Cena oraz punktowo do kryterium Termin wykonania
19.6. W ramach kryterium „Termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana dla każdego Pakietu w następujący sposób:
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 55 dni – 0 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 50 dni – 20 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 45 dni – 40 pkt.
Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wypełni zobowiązania dotyczącego terminu wykonania zamówienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca przyjął termin wynoszący 55 dni i przyzna mu w tym kryterium 0 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 6 Budowa zbiornika bezodpływowego o pojemności 10 m3 przy budynku mieszkalnym DPN w miejscowości Ostrowite.
Zamówienie obejmuje wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynku z rur PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø 0,16 m o łącznej długości L=2,40 m, budowę zbiornika bezodpływowego o pojemności V=10 m3 oraz likwidację części istniejącej kanalizacji sanitarnej i biologicznej oczyszczalni ścieków.
Materiały do wykonania zbiornika na ścieki i sieci kanalizacji sanitarnej:
• zbiornik na ścieki (zbiornik bezodpływowy) o pojemności użytkowej 10 000 dm3 :
- monolityczny zbiornik bezodpływowy wykonany z żelbetonu
- wymiary zbiornika 300cm x 240cm x 174cm (dł. X szer. X wys.)
- żelbetowa monolityczna pokrywa zbiornika
- betonowy kominek rewizyjny
- właz żeliwny DN 500mm, klasy B125
• Elementy zbiornika bezodpływowego, wykonane zgodnie z normą PN-B-10729, powinny posiadać następujące parametry:
- beton min. B25 uzyskany na bazie kruszyw żwirowych i kamiennych
- grubość ścian min. 10 cm na całej powierzchni
- zbrojenie prętami żebrowanymi
- podwójne zabezpieczenie hydroizolacyjne
- 100% szczelności
• Wyposażenie dodatkowe zbiornika bezodpływowego:
- alarmy poziomu maksymalnego ułatwiające monitorowanie stanu napełnienia zbiornika (np. moduł GSM, skrzynka alarmowa z sygnalizacją świetlną i dźwiękową)
- króciec ssawny umożliwiający opróżnianie zbiornika bez konieczności wjazdu wozu asenizacyjnego na teren działki
• Instalacja kanalizacji sanitarnej ułożonej na zewnątrz budynków:
- rura PVC kl. S SDR 34 SN8 litych o średnicy Ø0,16m, połączenia kielichowe z uszczelką gumową o powierzchni zewnętrznej gładkiej o jednorodnej strukturze ścianki rur i kształtek o sztywności obwodowej nominalnej min. 8 kN/m2
- studzienka niewłazowa o średnicy DN 400mm składająca się z kinety zbiorczej, rury wznoszącej litej Ø400mm, rury trzonowej Ø400mm, uszczelek, pierścienia odciążającego, adaptera teleskopowego i włazu żeliwnego klasy B125 i w przypadku Pustelni C250
• piasek na podsypkę i zasypkę rur, studzienek, pompowni wg PN-87/B-01100
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
1) Przedmiarze dla Pakietu nr 6 – załącznik nr 7f do SWZ.
2) Specyfikacji Technicznej i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 8 do SWZ.
3) Projekcie budowlanym, stanowiącym integralną część SWZ - załącznik nr 9f do SWZ.
Roboty należy wykonać zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami i normami.
Wszystkie materiały muszą posiadać atesty i aprobaty dopuszczające je do stosowania w budownictwie.
Wykonawca udziela 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu atesty, certyfikaty na wbudowane materiały.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo do kryterium Cena oraz punktowo do kryterium Termin wykonania
19.6. W ramach kryterium „Termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana dla każdego Pakietu w następujący sposób:
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 55 dni – 0 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 50 dni – 20 pkt;
- realizacja przedmiotu zamówienia w terminie do 45 dni – 40 pkt.
Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wypełni zobowiązania dotyczącego terminu wykonania zamówienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca przyjął termin wynoszący 55 dni i przyzna mu w tym kryterium 0 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu (na zasadach określonych w rozdziale VIII SWZ) oraz spełniają niżej określone warunki udziału w postępowaniu (dla Pakietów 1-6):13.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) dla Pakietu nr 1
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
- wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykaże wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej wykonaniu zbiornika bezodpływowego o wartości minimum 40 000,00 PLN brutto.
- wykaże, że dysponuje wykwalifikowanymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, tj.: jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub uprawnienia budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania,
b) dla Pakietu nr 2
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
- wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykaże wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej wykonaniu zbiornika bezodpływowego o wartości minimum 40 000,00 PLN brutto.
- wykaże, że dysponuje wykwalifikowanymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, tj.: jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub uprawnienia budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania,
c) dla Pakietu nr 3
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
- wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykaże wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej wykonaniu zbiornika bezodpływowego o wartości minimum 40 000,00 PLN brutto.
- wykaże, że dysponuje wykwalifikowanymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, tj.: jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub uprawnienia budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania,
d) dla Pakietu nr 4
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
- wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykaże wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej wykonaniu zbiornika bezodpływowego o wartości minimum 40 000,00 PLN brutto.
- wykaże, że dysponuje wykwalifikowanymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, tj.: jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub uprawnienia budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania,
e) dla Pakietu nr 5
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
- wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykaże wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej wykonaniu zbiornika bezodpływowego o wartości minimum 40 000,00 PLN brutto.
- wykaże, że dysponuje wykwalifikowanymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, tj.: jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub uprawnienia budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania,
f) dla Pakietu nr 6
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
- wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykaże wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej wykonaniu zbiornika bezodpływowego o wartości minimum 40 000,00 PLN brutto.
- wykaże, że dysponuje wykwalifikowanymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, tj.: jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub uprawnienia budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania,
Pozostałe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu:
Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie
i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych
z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na kilka Pakietów nie może, celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wskazać tego samego doświadczenia, tego samego potencjału technicznego, tych samych osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w więcej niż jednym Pakiecie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ;
oświadczenie o aktualności informacji w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w: a) art. 108 ust. 1 ustawy, b) art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, c) art. 7 ust. 1 z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wpierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – zgodnie z załącznikiem nr 12 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – załącznik nr 4 do SWZ;
wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 5 do SWZ,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takim przypadku:
a) wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;
b) wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem;
c) w przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
d) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
e) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dostarczyć umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Oświadczenie składają odrębnie: wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana umowy jest dopuszczalna wyłącznie w okolicznościach opisanych art. 455 p.z.p.2.Istotne zmiany treści umowy mogą wynikać z następujących okoliczności: 1)zmiany terminu polegającej na przedłużeniu realizacji przed. umowy w przypadku:a)wystąpienia siły wyższej, o której mowa w § 13 uniemożliwiającej wykonanie umowy;b)zawieszenia lub wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót budowlanych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; c)ograniczenia zakresu robót dotyczące realizowanej inwestycji, na potrzeby której opracowywany jest Projekt wykonawczy, wynikającego z braku środków finansowych Zamawiającego lub z innych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; d)uzasadnionej potrzeby wykonywania prac projektowych, robót budowlanych lub montażu instalacji bądź urządzeń budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym, których realizacja okaże się zasadna z punktu widzenia celu umowy. Zmiany wskazane w ust. 2 pkt 1) w zakresie terminu zakończenia umowy będą dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, w jakim ukończenie przedmiotu Umowy jest lub przewiduje się, że będzie, opóźnione na skutek zaistnienia okoliczności określonych w ust. 2 pkt. 1). 2)zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku: a)wprowadzania zmian do umowy na podstawie ust. 2 pkt. 1); b) z powodu zaniechania lub uzasadnionej rezygnacji z tytułu okoliczności za które odpowiedzialności nie ponosi Zamawiający, z wykonania danego zakresu robót budowlanych objętego przedmiotem zamówienia, wówczas wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zmniejszone odpowiednio do rzeczywiście wykonanego zakresu robót budowlanych;c) nastąpi zmiana stawki podatku VAT. 3)zmiana materiałów budowlanych, urządzeń lub technologii wykonania, w przypadku: a) pojawienia się na rynku materiałów nowszej generacji pozwalających na zmniejszenie kosztów wykonania przedmiotu umowy, b) pojawienia się nowszej technologii wykonania, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji lub kosztów wykonania przedmiotu umowy, c) zasadności zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej, w sytuacji gdyby zastos. przewidzianych wcześniej rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,d) zasadności zastosowania materiałów, technologii lub urządzeń pozwalających o lepszych parametrach użyt., wynikającej w szczególności z możliwości usprawnienia procesu budowy lub zwiększenia bezpieczeństwa na budowie lub bezpieczeństwa użytkowania lub zmiany przepisów prawa, a także w przypadku;e) zasadności zastosowania materiałów, technologii wyk. lub urządzeń, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji lub kosztów wykonania przedmiotu umowy; - na inne materiały, urządzenia lub technologie posiadające co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, pod warunkiem nie zwiększania wynagrodzenia, 3.Zmiany wskazane w ust. 2 pkt 1) w zakresie terminu zakoń. robót będą dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, w jakim ukończenie przedmiotu Umowy jest lub przewiduje się, że będzie, opóźnione na skutek zaistnienia okoliczności określonych w ust. 2. 4.Zmiana w zakresie wynagr., związana ze zmianą stawki VAT, może zostać dok. odpowiednio do wzrostu lub obniżenia tej stawki. 5.Zmiany w zakresie rob. bud. wprowadzone na podstawie ust.2 pkt. 2), rozliczane będą na podstawie przedłożonej przez Wykonawcę kalkulacji cen jednostkowych tych robót. Kal. cen, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, powinna uwzględniać ceny nie wyższe od średnich cen materiałów, sprzętu i transportu publikowanych w wydawnictwie „SEKOCENBUD” dla woj. zachod. z ostatniego kwartału poprzedzającego powyższe rozliczenie oraz wartości nie wyższe od nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), a w przypadku robót dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, nie wyższe niż określone innymi ogólnie stosowanymi katalogami.Zmiany do umowy znajdują się w zał. 10a,10b,10c,10d,10e,10f do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-11 08:30
8.2.) Miejsce składania ofert: 16.1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy E-zamówienia. Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji interaktywnej na stronie Platformy E-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-11 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia wynosi maksymalnie:Dla Pakietów nr 1 - 6 - 55 dni od daty zawarcia umowy;
15.17 Do oferty wykonawca załącza również:
pełnomocnictwo - gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Wymagana forma: Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
- wykaz rozwiązań równoważnych - wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych z jego opisem lub normami.
Wymagana forma: Wykaz musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa - w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Wymagana forma: Dokument musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 6 do SWZ)
Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe, (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą być podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym bądź kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez osobę/ osoby upoważnioną/ upoważnione.
Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
Zamawiający zgodnie z art. 95 Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na pracach ogólnobudowlanych, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1465).