BZP: BUDOWA BLOKU OPERACYJNEGO I PRZEBUDOWA FRAGMENTU BUDYNKU GŁÓWNEGO SZPITALA POWIATOWEGO W OŚWIĘCIMIU WRAZ ZE ZMIANĄ SPOSOBU UŻYTKOWANIA ORAZ NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ
27.01.2025
2025/BZP 00065707/01
ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W OŚWIĘCIMIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA BLOKU OPERACYJNEGO I PRZEBUDOWA FRAGMENTU BUDYNKU GŁÓWNEGO SZPITALA POWIATOWEGO W OŚWIĘCIMIU WRAZ ZE ZMIANĄ SPOSOBU UŻYTKOWANIA ORAZ NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W OŚWIĘCIMIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304409
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: WYSOKIE BRZEGI 4
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpitaloswiecim.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpitaloswiecim.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA BLOKU OPERACYJNEGO I PRZEBUDOWA FRAGMENTU BUDYNKU GŁÓWNEGO SZPITALA POWIATOWEGO W OŚWIĘCIMIU WRAZ ZE ZMIANĄ SPOSOBU UŻYTKOWANIA ORAZ NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-16b2abd5-965c-4805-acc0-dbac1e001820
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00065707
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047916/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 BUDOWA BLOKU OPERACYJNEGO I PRZEBUDOWA FRAGMENTU BUDYNKU GŁÓWNEGO SZPITALA POWIATOWEGO W OŚWIĘCIMIU WRAZ ZE ZMIANĄ SPOSOBU UŻYTKOWANIA ORAZ NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ W SYSTEMIE
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Krajowy Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności – komponentu D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia”, inwestycji D1.1.1 Rozwój i modernizacja infrastruktury centrów opieki wysokospecjalistycznej i innych podmiotów leczniczych.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpitaloswiecim.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpitaloswiecim.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu platformy, opisane zostały w Instrukcji dla wykonawcy pod adresem: https://szpitaloswiecim.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet w zakładce: Regulacje i procedury procesu zakupowego/Deklaracja dostępności.
3. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z portalu Marketplanet OnePlace, określone w Instrukcji dla wykonawcy oraz zobowiązuje się korzystając z portalu Marketplanet OnePlace przestrzegać postanowień tej instrukcji.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia
i wycofania oferty oraz komunikacji wynosi: 2.000 MB.
5. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy Zakupowej Marketplanet OnePlace.
Szczególne wymagania określone w Dziale XV SWZ obowiązują w przypadku składania ofert.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), zwanym dalej: rozporządzenie ws. środków komunikacji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szanując Państwa prywatność oraz dbając o to, aby Państwo wiedzieli kto i w jaki sposób przetwarza Państwa dane osobowe, poniżej przedstawiam informacje, które pomogą Państwu to ustalić. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, informuję, iż:
1. Administratorem jest ZOZ w Oświęcimiu, ul. Wysokie Brzegi 4, 32-600 Oświęcim
2. Dane kontaktowe Inspektor Ochrony Danych:
W ZOZ w Oświęcimiu, ul. Wysokie Brzegi 4, 32-600 Oświęcim został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, dane kontaktowe: tel. 33 8448 487, adres email: iod@szpitaloswiecim.pl;
3. Cele przetwarzania danych osobowych:
Dane osobowe są zbierane w celu niezbędnym dla udostępniania dokumentacji dotyczącej prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikujące postępowanie, np. nazwa, numer/ prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 Pzp;
4. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
Przetwarzanie danych osobowych dotyczących wyroków skazujących i naruszeń prawa (podstawa prawna z art. 10 RODO)
Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz wydane na jej podstawie akty wykonawcze.
Dalsze zapisy znajdują się w Rozdziale XXII. RODO SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZOZ.DZP.271.11.TP.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj dokumentacji projektowej oraz budowa bloku operacyjnego i przebudowa fragmentu budynku głównego szpitala powiatowego w Oświęcimiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania oraz dostawa niezbędnej infrastruktury technicznej zgodnie z zakresem wskazanym w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (dalej „PFU”), projektem architektoniczno-budowlanym na który zastała wydana decyzja o pozwoleniu na budowę nr 1/24 z dnia stycznia 2024 Sygnatura: WAB.6740.1.319.2023.APJ stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ oraz wykazem sprzętu stanowiącym załącznik nr 12 do SWZ.
2. Na podstawie PFU wraz z załącznikami dla zaprojektowania i wykonania wyżej przywołanego zadania inwestycyjnego zgodnie z pozostałymi wymaganiami opisanymi przez Zamawiającego, zadaniem Wykonawcy będzie:
1) analiza i weryfikacja założeń przyjętych w PFU oraz projekcie architektoniczno-budowlanym,
2) wykonanie projektów technicznych zgodnie z Decyzją o pozwoleniu na budowę nr 1/24 z dnia stycznia 2024 Sygnatura: WAB.6740.1.319.2023.APJ oraz Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zatwierdzenie tych projektów u Zamawiającego,
3) sprawowanie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji zamówienia,
4) wykonanie na własny koszt niezbędnych badań, opinii i ekspertyz oraz uzyskanie na ich podstawie odpowiednich decyzji, uzgodnień, pozwoleń, decyzji oraz ewentualnych odstępstw od obowiązujących przepisów w oparciu o obowiązujące przepisy i normy – jeśli będzie wymagane,
5) wykonanie projektu technologii medycznej związanego z projektowanym Blokiem Operacyjnym,
6) wykonanie charakterystyki energetycznej obiektu,
7) pozyskanie aktualnej mapy zasadniczej dla potrzeb wykonania planu zagospodarowania terenu– jeżeli będzie to konieczne,
8) uzyskania warunków technicznych od gestorów mediów w wypadku zwiększenia zapotrzebowania oraz w razie potrzeby wykonanie projektów przebudowy lub budowy nowych sieci i przyłączy niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektu objętego projektem– jeżeli będzie to konieczne,
9) wykonanie kosztorysów szczegółowych wielobranżowych (w podziale na elementy robót) w ramach wykonania dokumentacji projektowej,
10) wykonanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
11) wykonanie kompleksowych robót budowlanych oraz uzyskanie wymaganych efektów (parametrów użytkowych, technicznych, technologicznych, jakościowych, wizualnych, estetycznych i funkcjonalnych), wynikających z dokumentacji projektowej,
12) wykonanie elementów zagospodarowania terenu wynikających z dokumentacji projektowej,
13) uruchomienie całego obiektu i wszystkich jego elementów oraz wbudowanych urządzeń wraz z wyposażeniem kompletnym obiektu wymaganym do jego prawidłowego użytkowania bez konieczności dodatkowego doposażania ze strony Zamawiającego oraz wg wymagań wynikających z obowiązujących przepisów oraz dokumentacji wraz z wyposażeniem w instrukcje ogólne i stanowiskowe w szczególności w zakresie: instrukcji ogólnych użytkownika obiektu,
14) zastosowane w trakcie prac materiały musza być zgodne z wymaganiami polskich przepisów budowlanych. Wszelkie urządzenia i określone materiały muszą posiadać odpowiednie atesty dopuszczające ich stosowanie na terenie Polski. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest w przypadku doboru urządzeń i materiałów uzyskać akceptacje Zamawiającego,
15) dostawa sprzętu na stałe związanego z przestrzenią Bloku Operacyjnego zgodnie z załącznikiem nr 12 do SWZ.
3. Wycena prac w ramach postępowania ma uwzględniać koszty wykonania dokumentacji oraz robót budowlanych.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
- dokumentacja PFU oraz projekt budowlany wraz z Decyzją o pozwoleniu na budowę stanowiące załącznik nr 3 do SWZ oraz zestawienie sprzętu Załącznik nr 12 do SWZ
- Projektowane postanowienia umowy.
5. Zamawiający informuje iż przedmiot umowy będzie realizowany na czynnym obiekcie ZOZ Oświęcim ul. Wysokie Brzegi 4.
6. Prace, o których mowa punkcie III SWZ należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej i obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami wspólnymi Unii Europejskiej i normami polskimi, w szczególności zawartymi w Prawie budowlanym.
7. Odpady inne niż niebezpieczne, powstałe w trakcie realizacji inwestycji, należy gromadzić w sposób selektywny i bezpieczny dla środowiska, wykorzystać gospodarczo lub odprowadzić na składowisko komunalne. Odpady niebezpieczne, powstałe w trakcie realizacji inwestycji, należy gromadzić w sposób bezpieczny dla środowiska oraz przekazać specjalistycznej firmie zajmującej się utylizacją tego typu odpadów.
8. Wykonawca winien udzielić pełnej gwarancji i rękojmi:
8.1. na wykonane roboty budowlane (w tym zastosowane materiały) na okres nie krótszy niż 36 miesięcy licząc od daty uzyskania pozwolenia na użytkowanie przedmiotu umowy.
8.2. na dostarczone urządzenia na okres 24 miesięcy, chyba że producent oferuje dłuższy okres gwarancji, wówczas zastosowanie ma okres gwarancji wskazany przez producenta licząc od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
33100000-1 - Urządzenia medyczne
33170000-2 - Aparatura do anestezji i resuscytacji
33162000-3 - Urządzenia i przyrządy używane na salach operacyjnych
33167000-8 - Lampy chirurgiczne
31524110-9 - Lampy używane na salach operacyjnych
30237280-5 - Akcesoria zasilające
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie Kierownika Budowy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy pzp, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SWZ, dotyczące:1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku;
1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku;
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
1) Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże w okresie ostatnich 3 lat obrotowych przed upływem terminu składania ofert – a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, posiadanie w każdym roku działalności:
a) wskaźnika płynności bieżącej na poziomie nie mniejszym niż 1,2 – obliczonego według wzoru: aktywa obrotowe/zobowiązania krótkoterminowe;
b) wskaźnika płynności szybkiej nie mniejszego niż 1,0 - obliczanego według wzoru: aktywa obrotowe - zapasy/zobowiązania krótkoterminowe;
2) Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż: 8.000.000,00 PLN (słownie: osiem milionów złotych 00/100).
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, że wykonał:
a) co najmniej jedną robotę budowlaną w systemie zaprojektuj i wybuduj polegającą na zaprojektowaniu i budowie, przebudowie, remoncie, rozbudowie, nadbudowie, odbudowie na czynnym obiekcie wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" a zamówienie spełnia łącznie następujące wymagania:
- wartość brutto zamówienia wynosiła co najmniej 12.000.000,00 zł (dwanaście milionów zł) - zakres budowlany obejmował wykonanie min. 2 sal operacyjnych, a w zakresie zamówienia znajdowało się wykonanie: robót budowlanych konstrukcyjnych i wykończeniowych, instalacji elektrycznych, w tym niskoprądowych instalacji teletechnicznych, instalacji sanitarnych, w tym instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacji gazów medycznych certyfikowanych jako wyrób medyczny wraz z dostawą i montażem zasilających jednostek medycznych.
lub
b) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, remoncie, rozbudowie, nadbudowie, odbudowie na czynnym obiekcie wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" a zamówienie spełnia łącznie następujące wymagania:
- wartość brutto zamówienia wynosiła co najmniej 12.000.000,00 zł. (dwanaście milionów zł) - zakres budowlany obejmował wykonanie min. 2 sal operacyjnych, a w zakresie zamówienia znajdowało się wykonanie: robót budowlanych konstrukcyjnych i wykończeniowych, instalacji elektrycznych, w tym niskoprądowych instalacji teletechnicznych, instalacji sanitarnych, w tym instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacji gazów medycznych certyfikowanych jako wyrób medyczny wraz z dostawą i montażem zasilających jednostek medycznych;
oraz wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej w zakresie robót architektoniczno–budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, polegającą na zaprojektowaniu obiektu w zakresie budowy, przebudowy, remontu, rozbudowie, nadbudowie, odbudowie podmiotu leczniczego o wartości zaprojekowanych robót mnie mniejszej niż 12.000.000,00 zł. (dwanaście milionów zł) brutto, a zakres obejmował zaprojektowanie min. 2 sal operacyjnych, a w zakresie zamówienia znajdowało się zaprojektowanie: robót budowlanych konstrukcyjnych i wykończeniowych, instalacji elektrycznych, w tym niskoprądowych instalacji teletechnicznych, instalacji sanitarnych, w tym instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacji gazów medycznych certyfikowanych jako wyrób medyczny wraz z dostawą i montażem zasilających jednostek medycznych.
Pod pojęciem „dokumentacji projektowej” rozumie się zakres prac projektowych wskazany w § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego;;
1.5. oraz wykaże dysponowanie zespołem projektowym i wykonawczym, który będzie brał udział w realizacji zamówienia tj.:
1) zespołem projektowym tj.
- min. 1 osobą posiadającą od co najmniej 5 lat przed upływem terminu składania ofert uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. 2024 r. poz. 725ze zm.), w zakresie projektowania - bez ograniczeń w branży architektonicznej, łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego - wskazana osoba musi wykazać, że w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert była członkiem zespołu opracowującego projekt budowalny, lub zespołu projektującego budowę lub rozbudowę obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" wyposażonego w min. 2 sale operacyjne;
- min. 1 osobą posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
- min. 1 osobą posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia ww. funkcji przez jedną lub dwie osoby. Wymaga zespołu czteroosobowego.
2) zespołem wykonawczym tj.
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w specjalności konstrukcyjno–budowlanej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów, których zakres uprawnia do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych w zakresie wskazanym powyżej. Osoba musi być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego oraz Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert wskazana osoba pełniła funkcję Kierownika Budowy na min. jednej inwestycji polegającej na budowie lub rozbudowie obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej” o powierzchni całkowitej 500 metrów kwadratowych;
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów, których zakres uprawnia do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych w zakresie wskazanym powyżej. Osoba musi być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego;
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów, których zakres uprawnia do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych w zakresie wskazanym powyżej. Osoba musi być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego;
Zamawiający nie dopuszcza możliwość łączenia ww. funkcji przez jedną lub dwie osoby. Wymaga zespołu trzyosobowego.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) każdy z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przepisów wskazanych w SWZ, natomiast warunki udziału w postepowaniu określone w punkcie VII SWZ może spełniać jeden z wykonawców samodzielnie, lub wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie.
2. W sytuacji spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.
Dalsze zapisy znajdują się w Rozdziale VIII. Informacje o warunkach udziału w postępowaniu SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, sporządzonym na formularzu stanowiącym załącznik nr 4a do SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 3 Pzp,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego - dotyczy art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
- art. 108 ust. 1 pkt 6 Pzp,
3) oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór- załącznik nr 8 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem; jeśli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w niniejszym punkcie, Wykonawca może złożyć inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzą spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej;
2) sprawozdania finansowego albo jego części, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez firmę audytorską zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio ze sprawozdaniem z badania sprawozdania finansowego, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających w szczególności przychody oraz aktywa i zobowiązania – za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres; jeśli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w niniejszym punkcie, Wykonawca może złożyć inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzą spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowe;
3) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 6 do SWZ);
4) wykazu usług wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; dotyczy wyłącznie spełnienia warunku udziału odrębnie w zakresie prac projektowych i wykonania roboty budowlanej (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 6a) do SWZ;
10. W związku z bezpośrednim powiązaniem warunku udziału dotyczącego zdolności technicznej i zawodowej (dotyczy warunku udziału, o którym mowa w pkt 1.5 pkt 2 tiret pierwszy Działu VIII SWZ) oraz kryterium nr 3 na podstawie art. 274 ust. 2 Pzp Zamawiający wzywa do złożenia wraz z ofertą wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wymaganych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta (załącznik nr 1 do SWZ) Wykonawca składa, sporządzone w języku polskim wraz z:1) zobowiązanie do udostępnienia zasobów – jeśli dotyczy;
2) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie stanowiące załącznik nr 13 do SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór określa Załącznik nr 4 do SWZ (dla wykonawcy) lub Załącznik nr 5 do SWZ (dla podmiotu udostępniającego swoje zasoby). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy w Wykonawców. Oświadczenie składa również podmiot udostępniający Wykonawcy swoje zasoby;
4) dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania zgodnie z pkt 11-13. Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz
z tłumaczeniem na język polski.
5) Wykaz osób (wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 160.000,00 zł. (słownie: sto sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert oraz obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 12.03.2025 r.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego prowadzony w BGŻ BNP PARIBAS nr: 90 1600 1462 1870 5791 6000 0004 z wpisem na dowodzie wpłaty: „Budowa Bloku Operacyjnego i przebudowa fragmentu Budynku Głównego Szpitala Powiatowego w Oświęcimiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w systemie zaprojektuj i wybuduj” ZOZ.DZP.271.11.TP.2025.
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 pkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Gwarancję (poręczenie) należy przekazać w postaci elektronicznej, w oryginale. Wykonawca powinien przekazać dokument wadium poprzez dołączenie do oferty. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust.6 Pzp. Inne zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy Pzp.
8. Udzielona gwarancja:
1) musi być gwarancją samoistną, nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie, bez konieczności przedkładania jakichkolwiek dodatkowych dokumentów,
2) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Ustawie PZP,
3) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty Zamawiającemu całej kwoty wadium,
4) treść gwarancji nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta od odpowiedzialności wskutek zwrotu dokumentu gwarancji,
5) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy PZP), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum).
9. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt.3 pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 pzp.
10. Przy wnoszeniu wadium w innych formach niż pieniądz Wykonawca również winien powołać się na numer i nazwę postępowania, którego wadium dotyczy.
11. Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na zasadach przewidzianych w przepisach
art. 98 ust. 1-5 Pzp.
12. W ofercie należy podać numer konta (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu), na którem Zamawiający dokona zwrotu wadium.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium, w przypadkach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
5. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, to Zamawiający będzie zażądać przed podpisaniem Umowy przedłożenia kopii umowy regulującej ich współpracę w zakresie obejmującym wykonanie zamówienia. Z treści powyższej umowy powinno w szczególności wynikać: zasady współdziałania, zakres współuczestnictwa i podział obowiązków Wykonawców w wykonaniu przedmiotu zamówienia (art. 59 Pzp).6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 191. Na podstawie przepisu art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia opisanych poniżej zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, na warunkach określonych w SWZ w następujących przypadkach:
1) możliwości zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy z powodu:
a) wystąpienia siły wyższej w rozumieniu § 17 uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami o liczbę dni faktycznego wstrzymania prac z tego powodu,
b) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz wynikłych w trakcie realizacji robót budowlanych, których nie można było przewidzieć przed przystąpieniem do prac o ilość dni niezbędnych do wykonania dodatkowych badań i ekspertyz,
c) wystąpienia potrzeby realizacji robót zamiennych,
d) wystąpienia opóźnienia w uzyskiwaniu decyzji i uzgodnień wydawanych przez inne organy w stosunku do terminów przewidzianych ustawowo lub w stosunku do innych przepisów;
2) ze względu na zaistnienie zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy,
2. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej Umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony Protokołu konieczności określającego przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w ustępie powyżej.
3. Strony postanawiają, że w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług – wynagrodzenie przewidziane Umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług (ulegnie korekcie o wysokość zmiany VAT), przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do wynagrodzenia lub jego części, o którym mowa w § 7 ust. 1, objętego fakturami wystawionymi po dniu wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe stawki podatku od towarów i usług.
4. Strony, zgodnie z przepisem art. 439 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Strony przewidują możliwość zmiany Wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy, zgodnie z poniższymi zasadami:
1) wyliczenie wysokości zmiany Wynagrodzenia Wykonawcy odbywać się będzie w oparciu o miesięczny wskaźnik zmian cen produkcji budowlano-montażowej liczony w stosunku do miesiąca poprzedniego publikowany przez Prezesa GUS na podstawie ustawy z dnia 2 kwietnia 2009 r. o zmianie ustawy o poręczeniach i gwarancjach udzielanych przez Skarb Państwa oraz niektóre osoby prawne, ustawy o Banku Gospodarstwa Krajowego oraz niektórych innych ustaw. dla Budynków administracyjno-biurowych PKOB 1220 = zwany dalej wskaźnikiem GUS;
2) kwoty Wynagrodzenia Wykonawcy waloryzowane będą (po spełnieniu warunków wskazanych w pkt 4 i kolejnych) wg stanu na koniec każdego Okresu rozliczeniowego - począwszy od drugiego pełnego Okresu rozliczeniowego;
3) Wynagrodzenie Wykonawcy za pierwszy Okres rozliczeniowy nie podlega waloryzacji;
4) waloryzacja następuje jedynie wówczas, gdy średnia wskaźnika GUS za Okres rozliczeniowy wyniesie powyżej 101% (wzrost Wynagrodzenia Wykonawcy) lub poniżej 99% (obniżenie Wynagrodzenia Wykonawcy), tj. o ile wartość B we wzorze wskazanym w pkt 6) wyniesie odpowiednio powyżej 101% albo poniżej 99%;
5) waloryzacja odbywa się na uzasadniony wniosek strony Umowy, który może zostać złożony jedynie w przypadku, gdy zmiana cen materiałów i kosztów na rynku ma wpływ na koszt realizacji zamówienia, co strona wnioskująca zobowiązana jest wykazać odpowiednimi dowodami;
6) strona Umowy po spełnieniu przesłanek wskazanych w pkt 2-5 może po opublikowaniu wskaźnika GUS obejmującego ostatni miesiąc Okresu rozliczeniowego złożyć wniosek o zmianę wynagrodzenia za dany Okres rozliczeniowy w stosunku do określonej w Harmonogramie w wysokości wynikającej z wyliczenia:
A x (B – 101%/99%) = C
GDZIE:
A – wartość prac wykonanych w danym Okresie rozliczeniowym potwierdzonych w dokumentacji .... dalsze zapisy znajdują się w PPU stanowiące załącznik nr 9 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy