BZP: Modernizacja dróg gminnych w Wągrowcu
17.02.2025
2025/BZP 00107645/01
Gmina Miejska Wągrowiec
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja dróg gminnych w Wągrowcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Wągrowiec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791282
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 15a
1.5.2.) Miejscowość: Wągrowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wagrowiec.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wagrowiec.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja dróg gminnych w Wągrowcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9ca65ece-c08c-401a-803e-7950d8c5eef2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00107645
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00029408/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja dróg gminnych w Wągrowcu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy zakupowej, działającej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu.
W zakresie pytań technicznych związanych z działaniem systemu prosi się o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta https://platformazakupowa.pl pod numer (22)1010202, cwk@platformazakupowa.pl
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy) odbywa się również za pośrednictwem Platformy zakupowej, działającej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu.
4. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
5. Zaleca się, aby przed rozpoczęciem składania oferty Wykonawca zalogował się do systemu, a jeżeli nie posiada konta, założył bezpłatne konto. W przeciwnym wypadku wykonawca będzie miał ograniczone funkcjonalności, np. brak widoku wiadomości prywatnych od Zamawiającego w systemie lub wycofania oferty bez kontaktu z Centrum Wsparcia Klienta.
6. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu do konkretnego wykonawcy.
7. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
8. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki poprzez Platformę, dostępną pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu.
9. Za datę przekazania oświadczeń, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich doręczenia
za pośrednictwem formularza zamieszczonego na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu, w zakładce dedykowanej postępowaniu.
10. Na stronie Platformy znajduje się Instrukcja dla Wykonawców zawierająca: informacje ogólne, informacje dot. sposobu i formy złożenia oferty oraz sposobu komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert), Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Z uwagi na ograniczenie liczby znaków cd. treści w rozdziale "Informacje dodatkowe"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZ.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z realizacją zamówienia pn. „Modernizacja dróg gminnych w Wągrowcu”, na które składa się:
- „Remont ulicy Sienkiewicza w Wągrowcu”.
- „Przebudowa ulicy Okrężnej w Wągrowcu”.
- „Przebudowa ulicy Zespołowej w Wągrowcu”.
2. Zakres prac:
1) „Remont ulicy Sienkiewicza w Wągrowcu”. Zamierzenie budowlane obejmuje remont drogi o łącznej długości 483 metra, w tym 331 metrów w ramach drogi publicznej 228591P oraz dwa łączniki do ulicy Kasprowicza (228593P oraz 228592P) o łącznej długości 152 metry. Prace polegać będą głównie na wykonaniu remontu jezdni bitumicznej, chodników (zgodnie z projektem część jezdni zostanie wykonana z eko kostki typu behaton grafitowej). Charakter ulicy pozostawiony bez zmian, lecz w sposób wyraźny wydzielono strefy dla ruchu kołowego i pieszego. Zostanie wykonane nowe oświetlenie ledowe, które zastąpi istniejące. Remontowi podlegać również będzie kanalizacja deszczowa. Wymienione na nowe będą studnie rewizyjne wraz z włazami (wymiana na zestawy naprawcze). Ponadto wymienione na nowe będą wpusty deszczowe wraz ze studzienkami ściekowymi i przykanalikami. Remontowi/wymianie poddane zostaną również studnie rewizyjne kanalizacji sanitarnej wraz z wymianą włazów na nowe zestawy naprawcze.
Remont ulicy Sienkiewicza w Wągrowcu obejmuje w szczególności:
a) Wykonanie robót przygotowawczych (odtworzenie punktów wysokościowych; rozbiórka elementów dróg; sieci;)
b) Remont jezdni bitumicznej;
c) Remont chodników wraz ze zjazdami o nawierzchni z kostki betonowej;
d) Remont kanalizacji deszczowej
e) Wymianę i regulację studni rewizyjnych (kanalizacji deszczowej, sanitarnej) wraz z wymianą włazów na zestawy naprawcze;
f) Wymianę / remont istniejącego oświetlenia ulicznego;
g) Ukształtowanie wysokościowe projektowanych nawierzchni utwardzonych, dostosowanie do istniejących bram, furtek i wjazdów na posesje;
h) Usunięcie wszystkich napotkanych podczas robót kolizji;
i) Opracowanie wraz z uwzględnieniem aktualnych przepisów, wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu (SOR) na podstawie SOR, która jest załączona do dokumentacji technicznej, nie została wprowadzona;
j) Opracowanie, wykonanie i wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu na czas prowadzenia robót;
k) Uzyskanie wszystkich uzgodnień a także protokołów odbioru końcowego od gestorów sieci, w związku z prowadzonymi na nich pracami remontowymi.
Uwaga: Szczegółowy zakres określa dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 10.1 do SWZ
2) „Przebudowa ulicy Okrężnej w Wągrowcu”. Zamierzenie budowlane obejmuje przebudowę drogi o długości 152,90 metrów, przebudowę chodników i zjazdów z kostki betonowej o łącznej powierzchni 798m2. Prace polegać będą głównie na wykonaniu przebudowy jezdni, chodników. Charakter ulicy pozostawiony bez zmian. Zostanie przebudowane oświetlenie uliczne. Remontowi podlegać również będzie kanalizacja deszczowa. Wymienione na nowe będą studnie rewizyjne wraz z włazami (wymiana na zestawy naprawcze). Ponadto wymienione na nowe będą wpusty deszczowe wraz ze studzienkami ściekowymi i przykanalikami. Remontowi/wymianie poddane zostaną również studnie rewizyjne kanalizacji sanitarnej wraz z wymianą włazów na nowe zestawy naprawcze. Wybudowany zostanie kanał technologiczny.
Przebudowa ulicy Okrężnej w Wągrowcu obejmuje w szczególności:
a) Wykonanie robót przygotowawczych (odtworzenie punktów wysokościowych; rozbiórka elementów dróg; sieci;);
b) Budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej – 841m2;
c) Budowę / przebudowę istniejących chodników (554m2) i zjazdów o nawierzchni (244m2) z kostki betonowej;
d) Budowę sieci kanalizacji deszczowej;
e) Wymianę istniejącej sieci wodociągowej;
f) Budowę kanału technologicznego;
g) Budowę / przebudowę sieci oświetlenia ulicznego;
h) Ukształtowanie wysokościowe projektowanych nawierzchni utwardzonych, dostosowanie do istniejących bram, furtek i wjazdów na posesje;
i) Usunięcie wszystkich napotkanych podczas robót kolizji;
j) Opracowanie wraz z uwzględnieniem aktualnych przepisów, wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu (SOR) na podstawie SOR, która jest załączona do dokumentacji technicznej, nie została wprowadzona;
k) Opracowanie, wykonanie i wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu na czas prowadzenia robót;
l) Uzyskanie wszystkich uzgodnień a także protokołów odbioru końcowego od gestorów sieci, w związku z prowadzonymi na nich pracami remontowymi.
Uwaga: Szczegółowy zakres określa dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 10.2 do SWZ
3) Przebudowa ulicy Zespołowej w Wągrowcu. Zamierzenie budowlane obejmuje przebudowę drogi o długości 147,20 metrów., przebudowę chodników i zjazdów z kostki betonowej (329m2), budowę miejsc postojowych
o nawierzchni z kostki betonowej (375m2). Prace polegać będą głównie na wykonaniu przebudowy jezdni, chodników. Charakter ulicy pozostawiony bez zmian, Zostanie przebudowane oświetlenie uliczne. Remontowi podlegać również będzie kanalizacja deszczowa. Wymienione na nowe będą studnie rewizyjne wraz z włazami (wymiana na zestawy naprawcze). Ponadto wymienione na nowe będą wpusty deszczowe wraz ze studzienkami ściekowymi i przykanalikami. Remontowi/wymianie poddane zostaną również studnie rewizyjne kanalizacji sanitarnej wraz z wymianą włazów na nowe zestawy naprawcze. Wybudowany zostanie kanał technologiczny.
Przebudowa ulicy Zespołowej w Wągrowcu obejmuje w szczególności:
a) Wykonanie robót przygotowawczych (odtworzenie punktów wysokościowych; rozbiórka elementów dróg; sieci;);
b) Budowę jezdni o nawierzchni z kostki betonowej - 589m2;
c) Budowę / przebudowę istniejących chodników (247m2) i zjazdów o nawierzchni (82m2) z kostki betonowej;
d) Przebudowę chodnika łączącego ulice Zespołową z ulicą Okrężną;
e) Budowę miejsc postojowych o nawierzchni z kostki betonowej (375m2);
f) Budowę sieci kanalizacji deszczowej;
g) Wymianę istniejącej sieci wodociągowej;
h) Budowę kanału technologicznego;
i) Budowę / przebudowę sieci oświetlenia ulicznego;
j) Ukształtowanie wysokościowe projektowanych nawierzchni utwardzonych, dostosowanie do istniejących bram, furtek i wjazdów na posesje;
k) Usunięcie wszystkich napotkanych podczas robót kolizji;
l) Opracowanie wraz z uwzględnieniem aktualnych przepisów, wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu (SOR) na podstawie SOR, która jest załączona do dokumentacji technicznej, nie została wprowadzona;
m) Opracowanie, wykonanie i wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu na czas prowadzenia robót;
n) Uzyskanie wszystkich uzgodnień a także protokołów odbioru końcowego od gestorów sieci, w związku z prowadzonymi na nich pracami remontowymi.
Uwaga: Szczegółowy zakres określa dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 10.3 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie podlegają jedynie oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Oferta może uzyskać w kryterium oceny ofert maksymalnie 100 pkt. Maksymalna liczba punktów w kryteriach równa jest określonej wadze kryterium w %.
3. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
1) Kryterium Cena (C) - waga 60 %
2) Kryterium Gwarancja (G) – waga 40 %
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą łączną liczbę punktów, uzyskaną po zsumowaniu wszystkich kryteriów oceny ofert, tj.
P=C+G
gdzie:
P - ogólna liczba punktów przyznana ofercie,
C - punkty przyznane w Kryterium Cena,
G - punkty przyznane w Kryterium Gwarancja.
5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający wymaga, aby wykonawca:
1) wykazał, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył minimum jedną robotę budowlaną w postaci budowy/przebudowy/rozbudowy/modernizacji drogi, o wartości robót nie mniejszej niż:
3 000 000,00 zł brutto,
2) skierował do realizacji zamówienia:
kierownika budowy, który:
a) posiada aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej lub równoważnej (do kierowania robotami) oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,
b) posiada powyższe uprawnienia minimum 3 lata - licząc od dnia uzyskania uprawnień,
kierownika robót branży elektrycznej, który:
a) posiada aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważnych (do kierowania robotami) oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,
b) posiada powyższe uprawnienia minimum 3 lata - licząc od dnia uzyskania uprawnień,
kierownika robót branży sanitarnej, który:
a) posiada aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważnych (do kierowania robotami) oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego
b) posiada powyższe uprawnienia minimum 3 lata - licząc od dnia uzyskania uprawnień,
Osoba wskazana w wykazie osób będzie pełniła funkcję kierownika budowy/robót w trakcie realizacji zadania będącego przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku gdy Wykonawca będzie zmuszony do zmiany kierownika budowy/robót musi zapewnić udział osoby, o wiedzy i doświadczeniu odpowiadającym warunkom określonym w niniejszym SWZ.
Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.).
Zamawiający dopuszcza możliwość posiadania przez jedną osobę więcej niż jednego z uprawnień, o których mowa powyżej.
Pojęcie „droga” zgodnie z ustawą z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 320 z późn. zm.).
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
2. Wykonawcy występujący wspólnie, łącznie muszą spełnić warunki udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający będzie żądał na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 1689 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ,
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający będzie żądał na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
- inne odpowiednie dokumenty – załącznik nr 6 do SWZ,
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami– załącznik nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100)2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 poz. 419).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr: 69 8959 0001 0000 5106 2000 0060.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego,
w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (LIDERA) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.
3. W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w zakresie,
w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (załącznik nr 8 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Szczegóły dotyczące płatności znajdują się w § 6 załącznika nr 9 do SWZ -Projektowane postanowienia umowy7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Możliwe są istotne zmiany umowy polegające na przedłużeniu terminu jej wykonania, jeżeli niemożność dotrzymania pierwotnego terminu stanowi konsekwencję:1) zmian do umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 i 4 oraz art. 455 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych lub robót zamiennych,
2) przyczyn zależnych od Zamawiającego, Organów Administracji, innych osób lub podmiotów,
za których działania nie odpowiada Wykonawca;
3) siły wyższej lub warunków atmosferycznych nie pozwalających na realizację robót, dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych;
4) zmian spowodowanych warunkami geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem urządzeń podziemnych, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych), archeologicznymi, wodnymi itp., odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej;
5) wystąpią okoliczności spowodowane nieprzywidzianymi warunkami archeologicznymi, geologicznymi, geotechnicznymi, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez wykonawcę opóźnienia, a w szczególności:
a) wystąpienia w trakcie prowadzenia robót klęsk żywiołowych,
b) wprowadzenia w trakcie prowadzenia robót stanu wyjątkowego, stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii lub innego stanu wyjątkowego (wprowadzającego nowe prawa i obowiązki na obywatelach) nieprzewidzianego w momencie odpisania niniejszej umowy stanu na terenie kraju lub minimum na terenie miasta Mieścisko,
c) natrafienia w trakcie prowadzenia robót na niewypały i niewybuchy,
d) konieczności wykonania wykopalisk archeologicznych,
e) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych,
f) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
6) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie robót budowlanych zgodnie z przyjętą technologią lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy i potwierdzonych wyciągiem (raportem) z zapisów danych pogodowych Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej - pomimo dołożenia
przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane;
7) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz;
8) realizacji w drodze odrębnej umowy robót powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania robót i uwzględnienia wzajemnych powiązań;
9) zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienia,
w szczególności:
a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej;
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków - Szczegółowo zawarte w projektowanych postanowieniach umowy - załącznik nr 9 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-05 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wagrowiec_eu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-05 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-03
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
cd. pkt 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:11. Zgodnie z § 11 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 104, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
12. Wykonawca może dołączyć maksymalnie 10 załączników (jest to suma plików dodanych w obu punktach: Oferta/Wniosek Wykonawcy oraz Tajemnica przedsiębiorstwa), o maksymalnym rozmiarze 150MB każdy, natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
13. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieotrzymania przez Wykonawcę informacji związanych
z prowadzonym postępowaniem, w przypadku wskazania przez Wykonawcę w ofercie np. błędnego adresu poczty elektronicznej.
14. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia: akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem
w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej na stronie https://platformazakupowa.pl.
15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania
z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę
w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek zawarty w art. 221 ustawy Pzp.
16. Informacje o sposobie komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w przypadku zaistnienia jednej z sytuacji określonych w art. 65 ust. 1, art. 66 i art. 69 Ustawy Pzp – Zamawiający nie przewiduje.
17. Ze strony Zamawiającego osoby uprawnione do kontaktu: Dorota Dratwia-Lemańska, tel. 67 2680317.
18. Zaleca się, aby komunikacja odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, nie za pośrednictwem kontaktu telefonicznego.
UWAGA: Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Zadanie inwestycyjne jest dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych