BZP: Remont dróg nieutwardzonych na terenie Miasta Szczecinek
26.02.2025
2025/BZP 00122058/01
MIASTO SZCZECINEK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dróg nieutwardzonych na terenie Miasta Szczecinek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO SZCZECINEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 13
1.5.2.) Miejscowość: Szczecinek
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-400
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.szczecinek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczecinek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dróg nieutwardzonych na terenie Miasta Szczecinek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-406cfb75-7d8b-42ce-9b71-e40d65a1fb07
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00122058
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033376/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Remont dróg nieutwardzonych na terenie miasta Szczecinek w 2025 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-406cfb75-7d8b-42ce-9b71-e40d65a1fb073.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i
zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej
na adres e-mail zamowienia@um.szczecinek.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu zobowiązany jest posiadać konto podmiotu Wykonawca na Platformie e-
Zamówienia. Informacje na temat zakładania konta oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia zawiera Regulamin
Platformy e-Zamówienia oraz zakładka Centrum Pomocy. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu
korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-
Zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy
mogą skorzystać ze wsparcia technicznego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie https://ezamowienia.gov.pl w zakładce Zgłoś problem. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści
dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Komunikacja w
postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem Formularzy do komunikacji
dostępnych w zakładce Formularze. Możliwość korzystania z Formularzy do komunikacji w pełnym zakresie wymaga posiadania
konta Wykonawcy oraz zalogowania się. Do korzystania z Formularzy do komunikacji służących do zadawania pytań
dotyczących treści SWZ wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za
pośrednictwem Formularzy do komunikacji wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego
formularza). Pełna informacja o wymaganiach technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zawarta została w
sekcji VIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny określono w sekcji XL SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny określono w sekcji XL SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i oddanie zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót
oraz zasadami bezpieczeństwa dla korzystających z drogi, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej
remontu dróg nieutwardzonych na terenie Miasta Szczecinek, następującego zakresu robót, który będzie mógł samoistnie
spełniać funkcję techniczną w następującym zakresie:
1.1 Wykonanie profilowania drogi o nawierzchni nieulepszonej polegające
na wykonaniu naprawy poprzez spulchnienie nawierzchni i przesunięciu podłużnym i poprzecznym gruntu przy pomocy
równiarki, nadanie odpowiednich spadków poprzecznych ( min. 3%) w celu właściwego odprowadzenia wód opadowych
poza koronę drogi, zagęszczenie nawierzchni walcem ogumionym przy zachowaniu odpowiedniej wilgotności
zagęszczanego materiału, w razie potrzeby wykonanie rowków odwadniających wzdłuż drogi. Rozplantowanie ręczne lub
mechaniczne poza koroną drogi darni i ewentualnego nadmiaru materiału.
Orientacyjna ilość profilowania dróg gruntowych wyniesie około 46 675,00 m2,
1.2. Wykonanie profilowania drogi o nawierzchni nieulepszonej z doziarnieniem śr. gr. 2 cm polegające na wykonaniu
naprawy poprzez spulchnienie istniejącej nawierzchni i przesunięciu podłużnym i poprzecznym gruntu przy pomocy
równiarki, dowiezienie materiału doziarniającego /kruszywo drogowe naturalne 0-31,5 mm – materiał Wykonawcy/, na
doziarnienie gruntu rodzimego, ręczne lub mechaniczne rozścielenie materiału doziarniającego z polaniem wodą, nadanie
odpowiednich spadków poprzecznych w celu właściwego odprowadzenia wód opadowych poza koronę drogi (min. 3%),
oraz zagęszczenie nawierzchni walcem ogumionym przy zachowaniu odpowiedniej wilgotności zagęszczanego materiału.
Rozplantowanie ręczne lub mechaniczne poza koroną drogi darni i ewentualnego nadmiaru materiału.
Orientacyjna ilość profilowania dróg gruntowych z doziarnieniem śr. gr. 2 cm wyniesie około 34 295,00 m2.
1.3. Wykonanie profilowania drogi o nawierzchni nieulepszonej z doziarnieniem śr. gr. 5 cm polegające na wykonaniu
naprawy poprzez spulchnienie istniejącej nawierzchni i przesunięciu podłużnym i poprzecznym gruntu przy pomocy
równiarki, dowiezienie materiału doziarniającego /kruszywo drogowe naturalne 0-31,5 mm – materiał Wykonawcy/, na
doziarnienie gruntu rodzimego, ręczne lub mechaniczne rozścielenie materiału doziarniającego z polaniem wodą, nadanie
odpowiednich spadków poprzecznych w celu właściwego odprowadzenia wód opadowych poza koronę drogi (min. 3%),
oraz zagęszczenie nawierzchni walcem ogumionym przy zachowaniu odpowiedniej wilgotności zagęszczanego materiału.
Rozplantowanie ręczne lub mechaniczne poza koroną drogi darni i ewentualnego nadmiaru materiału.
Orientacyjna ilość profilowania dróg gruntowych z doziarnieniem śr. gr. 5 cm wyniesie około 1700 m2.
1.4. Wykonanie dowozu i wbudowania gruzu betonowego Wykonawcy poprzez dowóz i wbudowanie gruzu betonowego lub
betonowo - ceglanego (materiał Wykonawcy), tj. remont nawierzchni nieutwardzonej polegający na oczyszczeniu istniejącej
nawierzchni, spulchnieniu krawędzi i dna wyboju, wypełnieniu uszkodzonych miejsc nawierzchni gruzem betonowym lub
betonowo – ceglanym, jego rozplantowaniem i mechanicznym zagęszczeniu. Orientacyjna ilość dowozu i wbudowania gruzu
betonowego lub betonowo-ceglanego wyniesie ok. 30 m3.
1.5. Wykonanie dowozu i wbudowania frezu asfaltobetonowego Wykonawcy poprzez dowóz i wbudowanie frezu
asfaltobetonowego (materiał Wykonawcy), tj. remont nawierzchni nieutwardzonej polegający na oczyszczeniu istniejącej
nawierzchni, spulchnieniu krawędzi i dna wyboju, wypełnieniu uszkodzonych miejsc nawierzchni frezem asfaltobetonowym,
jego rozplantowaniem i mechanicznym zagęszczeniu. Rozplantowanie ręczne lub mechaniczne poza koroną drogi darni i
ewentualnego nadmiaru materiału. Orientacyjna ilość dowozu i wbudowania frezu
asfaltobetonowego Wykonawcy wyniesie ok. 211 m3.
1.6. Wykonanie wywozu nadmiaru ziemi z profilowania drogi gruntowej, tj. załadunek ziemi na samochód samowyładowczy
oraz wywóz na odległość do 10 km.
Orientacyjna ilość wywozu ziemi wyniesie ok. 50 m3.
2. Szczegółowy zakres robót określają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące
załącznik nr 1 do SWZ.
3. Zamawiający zastrzega sobie, w ramach ogólnej ilości wszystkich robót, możliwość przesunięcia ilości robót pomiędzy
poszczególnymi rodzajami robót.
4. Zakres robót zleconych Wykonawcy wyniesie minimum 75% zakresu robót określonych w pkt. 1.
5. Zamówienie robót w ilości nie powodującej osiągnięcie wynagrodzenia za cały przedmiot zamówienia nie uprawnia
Wykonawcy do żądania zamówień uzupełniających, dodatkowych lub innych, a także roszczeń o wypłacenie w całości
wynagrodzenia za przedmiot zamówienia. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie jedynie za rzeczywiście
zlecone i wykonane roboty.
6. Zabezpieczenie i oznakowanie miejsc prowadzonych robót należy do obowiązków Wykonawcy.
7. Materiały (za wyjątkiem frezu asfaltowego Zamawiającego) i urządzenia niezbędne do realizacji prac zapewnia
Wykonawca.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas na przystąpienie do rozpoczęcia uzgodnionego z zamawiającym zakresu robót
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 2 robótbudowlanych polegających na wykonaniu i oddaniu remontu, budowy lub przebudowy dróg o nawierzchni gruntowej, o
wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto każda, potwierdzonych, że te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie wykonawcy
o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie wskazanym przez
zamawiającego dołączonym przez wykonawcę do oferty.
2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz
robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w
tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie
dokumenty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w kwocie 4 000,00 zł.2. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4, wykonawca przekazuje
zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Miasto Szczecinek - Urząd
Miasta Szczecinek, ul. Plac Wolności 13, 78-400 Szczecinek –– Bank Spółdzielczy w Jastrowiu, numer rachunku 06
89350009 1300 4758 2000 0170. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków
pieniężnych na
rachunku bankowym zamawiającego, przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert.
Zamawiający wymaga w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu wadium nieodwołalnego i
bezwarunkowego, z którego wynika, że roszczenie Miasta Szczecinek zostanie zaspokojone bez obowiązku spełnienia
jakichkolwiek warunków związanych z oceną zasadności roszczenia przez wykonawcę oraz warunków, które nie są w nim
wymienione.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzeniazostały określone w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego nr K.7234.2.1.2025 która
stanowi załącznik nr 9 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy