BZP: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu „Kształcenie dla zawodowej przyszłości”
04.03.2025
2025/BZP 00130956/01
Powiat Świecki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu „Kształcenie dla zawodowej przyszłości”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Świecki
1.3.) Oddział zamawiającego: Powiatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350978
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: gen. Józefa Hallera 9
1.5.2.) Miejscowość: Świecie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.7.) Numer telefonu: 525683247
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jakubik.a@oswiata.csw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pzeas-swiecie.rbip.mojregion.info/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu „Kształcenie dla zawodowej przyszłości”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aba91d38-df62-4656-8a9c-03d6e1271a6e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00130956
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00078672/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu „Kształcenie dla zawodowej przyszłości”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Kształcenie dla zawodowej przyszłości"
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje zawarto w Rozdziale XIII Specyfikacji
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzulę RODO zawarto w Rozdziale II Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZEA.251.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczennic i uczniów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych (ZSP)
w Świeciu, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Policealnych (ZSOiP) w Świeciu, Zespołu Szkół (ZS) w Nowem – uczestniczek i uczestników projektu
pn.: „Kształcenie dla zawodowej przyszłości”.
A. Część Pierwsza: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu stylizacji paznokci
w ramach projektu „Kształcenie dla zawodowej przyszłości” dla 25 uczennic i uczniów biorących udział w projekcie.
Szczegółowe wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach realizacji Części Pierwszej przedmiotu zamówienia:
1) przeprowadzenie kursu stylizacji paznokci dla uczennic i uczniów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych (ZSP) w Świeciu, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Policealnych (ZSOiP) w Świeciu, Zespołu Szkół (ZS) w Nowem z podziałem na następujące grupy:
a) Grupa I: 10 osób z Technikum ZSP w Świeciu;
b) Grupa II: 5 osób z Technikum nr 2 ZSOiP w Świeciu;
c) Grupa III: 5 osób z Technikum ZS w Nowem
d) Grupa IV: 5 osób z Branżowej Szkoły I Stopnia ZS w Nowem;
2) zajęcia muszą odbywać się w w/w grupach, nie dopuszcza się mieszania osób pomiędzy poszczególnymi grupami;
3) liczebność grup nie może być zwiększona o osoby z wolnego naboru, pod rygorem utraty prawa do zapłaty za zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć;
4) kurs musi obejmować min. 30 godzin z czego:
a) min. 3 godziny (1 godzina = 45 minut) zajęć teoretycznych,
b) min. 27 godzin (1 godzina = 60 minut) zajęć praktycznych;
5) program kursu powinien uwzględniać w szczególności następujące zagadnienia:
a) zasady higieny pracy z klientem,
b) zasady i preparaty do dezynfekcji,
c) omówienie rodzajów pilników i polerek oraz innych stosowanych narzędzi podczas wykonywania stylizacji paznokci (cążki, kopytka itp.),
d) anatomia paznokcia,
e) charakterystyka podstawowych chorób i urazów płytki paznokcia,
f) manicure frezarkowy: rodzaje frezów, sposoby pracy z frezarką, usuwanie skórek,
g) manicure hybrydowy: przygotowanie naturalnej płytki, zasady malowania, usuwanie lakieru,
h) metoda żelowa, frencz konstrukcyjny: zapoznanie z rodzajem żelów, prawidłowa budowa paznokcia (krzywa C, apex, punkt stresu, linia włosa), żel na naturalnej płytce, na tipsie, na szablonie, uzupełnianie,
i) najpopularniejsze kształty paznokcia: kwadrat salonowy, migdał salonowy, kształty awangardowe,
j) proste zdobienia przy użyciu paint żeli,
k) zdobienia z użyciem cyrkonii, folii transferowej,
l) zdobienia: ombre, babyboomer, frencz klasyczny, efekt chameleona, syrenki, holo, mirror;
6) zajęcia teoretyczne i praktyczne powinny odbywać się w sali Wykonawcy na terenie miasta Świecie/Nowe;
7) zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się w godzinach popołudniowych, poza zajęciami szkolnymi lub w dni wolne od nauki i nie więcej niż 8 godz. dziennie z zachowaniem przerw między zajęciami;
8) przeprowadzenie kursu przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje gwarantujące należyte i terminowe przeprowadzenie zajęć;
9) przeprowadzenie zajęć w salach na parterze budynku, dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami lub na piętrze pod warunkiem, że budynek będzie wyposażony w windę lub platformę schodową;
10) zajęcia teoretyczne i praktyczne powinny odbywać się na terenie miasta Świecia dla uczennic i uczniów z ZSP i ZSOiP w Świeciu;
11) zajęcia teoretyczne i praktyczne powinny odbywać się na terenie miasta Nowe dla uczennic i uczniów z ZS w Nowem;
12) zapewnienie każdemu uczestnikowi bezpłatnego dowozu z terenu szkoły do miejsca prowadzenia zajęć i z powrotem w przypadku realizowania zajęć teoretycznych i praktycznych poza miastem Świecie/Nowe;
13) zapewnienie każdemu uczestnikowi przed rozpoczęciem zajęć w ramach ceny ofertowej:
a) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych podczas trwania zajęć teoretycznych i praktycznych oraz w drodze do i z miejsca zajęć - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć z daną grupą,
b) materiałów szkoleniowych (np. skrypt lub CD), zeszyt co najmniej
60-kartkowy, długopis (na wszystkich materiałach szkoleniowych należy umieścić w widoczny sposób znak Funduszy Europejskich, znak barw Rzeczpospolitej Polskiej, znak Unii Europejskiej, herb lub logo województwa kujawsko-pomorskiego – wzór logotypów w wersji pełnokolorowej Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy), materiały należy przekazać uczestnikom na pierwszych zajęciach za potwierdzeniem odbioru,
c) pakietu startowego zawierającego minimum: bazę hybrydową – 1 szt., top hybrydowy – 1 szt., lakier kolorowy hybrydowy – 1 szt., żele niezbędne do wykonania stylizacji – 2 szt., primer – 15ml, cleaner – 100 ml, aceton 100 ml, szt., liquid do żelu – 100 ml, tipsy do żelu – 50 szt., gilotynę do tipsów – 1 szt., szablony do przedłużania paznokci – 20 szt., waciki bezpyłowe – 100 szt., patyczki do skórek – 10 szt., radełko – 1 szt., blok polerski – 1 szt., pilniki różnych gradacji – 5 szt., cążki – 1 szt., szczotkę/pędzel do odpylania – 1 szt., gąbkę/pędzel do ombre – 1 szt., pędzle do zdobień – 2 szt., pędzel do żelu
– 1 szt., akcesoria do wykonania zdobień (np. pyłki, cyrkonie itp.) – 3 szt., (baza, top i lakiery o gramaturze nie mniejszej niż 5 ml, żele o gramaturze nie mniejszej niż 15g), należy przekazać uczestnikom na pierwszych zajęciach
za potwierdzeniem odbioru;
14) przeprowadzenie egzaminu, składającego się z testu wiedzy i sprawdzianu umiejętności praktycznych, celem wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu i uzyskaniu kompetencji;
15) zapewnienie uczestniczkom i uczestnikom w czasie trwania kursu bezpiecznych i higienicznych warunków kursu;
16) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczestniczki i uczestników w czasie trwania kursu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-08-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wyboru Wykonawcy Zamawiający dokona w oparciu o następujące kryteria:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie wykładowcy szkolenia teoretycznego i praktycznego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny - integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczennic i uczniów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych (ZSP) w Świeciu, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Policealnych (ZSOiP) w Świeciu, Zespołu Szkół (ZS) w Nowem – uczestniczek i uczestników projektu
pn.: „Kształcenie dla zawodowej przyszłości”.
B. Część Druga: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu wizażu w ramach projektu „Kształcenie dla zawodowej przyszłości” dla 10 uczennic i uczniów biorących udział w projekcie.
Szczegółowe wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach realizacji Części Drugiej przedmiotu zamówienia:
1) przeprowadzenie kursu wizażu dla 10 uczennic i uczniów ZS w Nowem
z podziałem na dwie grupy:
Grupa I – 5 osób z Technikum w ZS w Nowem
Grupa II – 5 osób Branżowej Szkoły I Stopnia ZS w Nowem
2) zajęcia muszą odbywać się w w/w grupach, nie dopuszcza się mieszania osób pomiędzy poszczególnymi grupami;
3) liczebność grupy nie może być zwiększona o osoby z wolnego naboru, pod rygorem utraty prawa do zapłaty za zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć;
4) kurs musi obejmować realizację min. 32 godzin z czego:
a) min. 3 godziny (1 godzina = 45 minut) zajęć teoretycznych,
b) min. 29 godzin (1 godzina = 60 minut) zajęć praktycznych;
5) program kursu powinien uwzględniać w szczególności następujące zagadnienia:
a) narzędzia wykorzystywane w pracy wizażysty,
b) rodzaje kosmetyków i ich wykorzystanie,
c) podstawy analizy kolorystycznej: koło barw, świat kolorów, odcienie
i kontrasty, nasycenie, kolory a barwy,
d) omówienie kształtów twarzy i typów urody,
e) sposoby aplikacji i dozowania kosmetyków,
f) dopasowanie idealnej kreski do budowy oka,
g) konturowanie na mokro i sucho,
h) makijaż (dzienny, rozświetlający, wieczorowy, Smoky eyes, ślubny, korekcyjny, cery dojrzałej, Cut Crease);
6) zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się w godzinach popołudniowych, poza zajęciami szkolnymi lub w dni wolne od nauki i nie więcej niż 8 godz. dziennie z zachowaniem przerw między zajęciami;
7) zajęcia teoretyczne i praktyczne powinny odbywać się w sali Wykonawcy na terenie miasta Nowe;
8) przeprowadzenie zajęć w salach na parterze budynku, dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami lub na piętrze pod warunkiem, że budynek będzie wyposażony w windę lub platformę schodową;
9) w przypadku realizowania zajęć teoretycznych i praktycznych poza miastem Nowe, Wykonawca musi zapewnić każdemu uczestnikowi bezpłatny dowóz z terenu szkoły do miejsca prowadzenia zajęć i z powrotem;
10) przeprowadzenie kursu przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje gwarantujące należyte i terminowe przeprowadzenie zajęć;
11) zapewnienie każdemu uczestnikowi przed rozpoczęciem zajęć w ramach ceny ofertowej:
a) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych podczas trwania zajęć teoretycznych i praktycznych oraz w drodze do i z miejsca zajęć - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć z daną grupą,
b) materiałów szkoleniowych (np. skrypt lub CD), zeszyt co najmniej
60-kartkowy, długopis (na wszystkich materiałach szkoleniowych należy umieścić w widoczny sposób znak Funduszy Europejskich, znak barw Rzeczpospolitej Polskiej, znak Unii Europejskiej, herb lub logo województwa kujawsko-pomorskiego wzór logotypów w wersji pełnokolorowej Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy), materiały należy przekazać uczestnikom na pierwszych zajęciach za potwierdzeniem odbioru,
c) pakietu startowego zawierającego minimum: bazę pod podkład – 1 szt., podkład – 1 szt., korektor – 1 szt., puder – 1 szt., róż – 1 szt., rozświetlacz – 1 szt., cienie paletka min 8 kolorów – 1 szt., liner – 1 szt., kredkę do oczu
– 1 szt., tusz do rzęs – 1 szt., błyszczyk – 1 szt., kredkę do ust – 1 szt., pomadkę do brwi – 1 szt., kosmetyk do konturowania twarzy – 1 szt., mgiełkę do utrwalania makijażu – 1 szt., zestaw wacików – 1 szt., pędzel do makijażu – 1 szt., należy przekazać uczestnikom na pierwszych zajęciach za potwierdzeniem odbioru;
12) przeprowadzenie egzaminu, składającego się z testu wiedzy i sprawdzianu umiejętności praktycznych, celem wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu i uzyskaniu kompetencji;
13) zapewnienie uczestniczkom i uczestnikom w czasie trwania kursu bezpiecznych i higienicznych warunków kursu;
14) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczestniczki i uczestników w czasie trwania kursu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wyboru Wykonawcy Zamawiający dokona w oparciu o następujące kryteria:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie wykładowcy szkolenia teoretycznego i praktycznego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny - integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczennic i uczniów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych (ZSP) w Świeciu, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Policealnych (ZSOiP) w Świeciu, Zespołu Szkół (ZS) w Nowem – uczestniczek i uczestników projektu
pn.: „Kształcenie dla zawodowej przyszłości”.
C. Część Trzecia: Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów baristycznych
w ramach projektu „Kształcenie dla zawodowej przyszłości” dla 10 uczennic i uczniów biorących udział w projekcie.
Szczegółowe wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach realizacji Części Trzeciej przedmiotu zamówienia:
1) przeprowadzenie warsztatów baristycznych dla 10 uczennic i uczniów Technikum ZSP w Świeciu w jednej grupie szkoleniowej;
2) liczebność grupy nie może być zwiększona o osoby z wolnego naboru, pod rygorem utraty prawa do zapłaty za zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć;
3) program kursu powinien uwzględniać w szczególności następujące zagadnienia:
a) podstawowe informacje o historii kawy,
b) organizacja miejsca pracy,
c) customer service,
d) młynek - budowa, działanie, rodzaje i właściwa eksploatacja,
e) ekspres do kawy - budowa, działanie, rodzaje i właściwa eksploatacja,
f) mleko - rodzaje mleka, skład mleka, proces pienienia,
g) przygotowywanie kaw mlecznych,
h) latte art - freepour - serce, rozeta, tulipan, eatching - tworzenie wzorów za pomocą różnych dodatków, takich jak: latte art pen, sos czekoladowy, posypki, barwniki spożywcze etc.,
i) poprawna eksploatacja sprzętu,
j) metody przelewowe – alternatywne,
k) techniki sprzedaży;
4) kurs musi obejmować realizację min. 8 godzin z czego:
a) min. 1 godzina (1 godzina = 45 minut) zajęć teoretycznych,
b) min. 7 godzin (1 godzina = 60 minut) zajęć praktycznych;
5) zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się w godzinach popołudniowych, poza zajęciami szkolnymi lub w dni wolne od nauki i nie więcej niż 8 godz. dziennie z zachowaniem przerw między zajęciami;
6) przeprowadzenie zajęć przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje gwarantujące należyte i terminowe przeprowadzenie zajęć;
7) zajęcia teoretyczne i praktyczne powinny odbywać się w sali Wykonawcy na terenie miasta Świecia;
8) przeprowadzenie zajęć w salach na parterze budynku, dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami lub na piętrze pod warunkiem, że budynek będzie wyposażony w windę lub platformę schodową;
9) w przypadku realizowania zajęć teoretycznych i praktycznych poza miastem Świecie, Wykonawca musi zapewnić każdemu uczestnikowi bezpłatny dowóz
z terenu szkoły do miejsca prowadzenia zajęć i z powrotem;
10) zapewnienie każdemu uczestnikowi przed rozpoczęciem zajęć w ramach ceny ofertowej:
a) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych podczas trwania zajęć teoretycznych i praktycznych oraz w drodze do i z miejsca zajęć - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć,
b) materiałów szkoleniowych (np. skrypt lub CD), zeszyt co najmniej 60-kartkowy, długopis (na wszystkich materiałach szkoleniowych należy umieścić w widoczny sposób znak Funduszy Europejskich, znak barw Rzeczpospolitej Polskiej, znak Unii Europejskiej, herb lub logo województwa kujawsko-pomorskiego wzór logotypów w wersji pełnokolorowej Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy), materiały należy przekazać uczestnikom na pierwszych zajęciach za potwierdzeniem odbioru;
11) zapewnienie uczestnikom na czas realizacji warsztatów:
a) niezbędnego sprzętu, narzędzi, produktów w ilościach pozwalających na należyte przeprowadzenie zajęć,
b) 2 ekspresów do kawy, młynków do kawy, spieniaczy, pełnych stanowisk baristy wraz z zastawą kawową i łyżeczkami, produktów spożywczych do ćwiczeń - kawy, mleka, cukru, przypraw, czekolady itp.;
12) przeprowadzenie egzaminu, składającego się z testu wiedzy i sprawdzianu umiejętności praktycznych, celem wydania zaświadczenia o ukończeniu warsztatów i uzyskaniu kompetencji;
13) zapewnienie uczestniczkom i uczestnikom w czasie trwania warsztatów bezpiecznych i higienicznych warunków warsztatów;
14) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczestniczki i uczestników w czasie trwania warsztatów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wyboru Wykonawcy Zamawiający dokona w oparciu o następujące kryteria:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie wykładowcy szkolenia teoretycznego i praktycznego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny - integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:A. Część Pierwsza. B. Część Druga. C. Część Trzecia.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowych wymagań.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca, przedstawi wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r.
w sprawie Rejestru Instytucji Szkoleniowych (T.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 781)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowych wymagań.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu polegać na sytuacji ekonomicznej lub finansowej lub zdolnościach technicznych i zawodowych innych podmiotów. Wykonawca, który polega
na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu,
że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 6 do SWZ. Zobowiązanie podmiotu trzeciego o którym mowa winno być złożone w formie oryginału.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o oddzielenia zamówienia publicznego obejmują:
1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp;
- sporządzoną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (T. j. Dz. U.
z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę
w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4 do SWZ;
4) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych
w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 ustawy Pzp – Załącznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału
w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej obejmują:
A. Część Pierwsza, B. Część Druga, C. Część Trzecia:
Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r.
w sprawie Rejestru Instytucji Szkoleniowych (T.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 781)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz Ofertowy oddzielnie na każdą część – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ/ Załącznikiem nr 1a do SWZ/ Załącznikiem nr 1b do SWZ, wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:2) Oświadczenie Wykonawcy z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 3 do SWZ;
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez kilku Wykonawców, Oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
4) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzającego brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – Załącznik nr 8 do SWZ;
5) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
6) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy);
7) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy Załącznikiem nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
8) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia
– Załączniki 6 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ichw postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian w umowie w zakresie:1) przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia w następujących przypadkach:
a) zmiany we wniosku o dofinansowanie projektu, w szczególności zmiany harmonogramu realizacji zadań,
b) zdarzeń losowych leżących po stronie uczestnika, uzasadniających przedłużenie terminu zakończenia zajęć,
c) wystąpienia uzasadnionych zdarzeń losowych po stronie Wykonawcy,
d) zaistnienia obiektywnych niezależnych od stron przeszkód w realizacji umowy w dotychczasowym kształcie;
2) wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy;
3) zmiany liczby uczestników w przypadku skreślenia, rezygnacji lub przerwania zajęć przez uczestnika i nieuzupełnienia składu osobowego grupy, w takim przypadku dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zajęć w mniejszej grupie;
4) pomniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku przerwania, rezygnacji lub skreślenia z listy uczestników, z zastrzeżeniem, iż w przypadku rezygnacji lub skreślenia z listy z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy (np. wypadek, ciężka choroba) Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za faktycznie poniesione koszty zajęć z daną osobą. Takie sytuacje będą rozpatrywane przez Zamawiającego indywidualnie w uzgodnieniu
z Wykonawcą, mając na względzie ilość zrealizowanych godzin (skalkulowane na podstawie list obecności);
5) zmiany osoby do kontaktu ze strony Wykonawcy lub zmiany osoby do kontaktu ze strony Zamawiającego;
6) przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienia Zamawiającego, a nie jego obowiązek wprowadzenia takich zmian.
2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić również w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
3. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w postaci aneksów do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-12 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-12 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-10
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza:1) na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507)
Wykonawcę;
2) na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.07.2014,
str. 1 z późn. zm.).
Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji projektu: „Kształcenie dla zawodowej przyszłości” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego Działanie 8.28 Kształcenie zawodowe
OPPT Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.