BZP: Termomodernizacja trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Białymstoku przy ul. ks. J. Popiełuszki 71, 73 i 75 na osiedlu Zielone Wzgórza Komunalnego TBS Sp. z o.o.
13.03.2025
2025/BZP 00144297/01
Komunalne TBS Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Białymstoku przy ul. ks. J. Popiełuszki 71, 73 i 75 na osiedlu Zielone Wzgórza Komunalnego TBS Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Komunalne TBS Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050490258
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Komisji Edukacji Narodowej 36 lok. 5
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-687
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 856628370
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: piechowska@tbs.bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: tbs.bialystok.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Białymstoku przy ul. ks. J. Popiełuszki 71, 73 i 75 na osiedlu Zielone Wzgórza Komunalnego TBS Sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-21717a5e-e659-4a59-b9d8-2a3aeea1fb27
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00144297
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://tbsbialystok.ezamawiajacy.pl/pn/tbsbialystok/demand/200366/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tbsbialystok.ezamawiajacy.pl/pn/tbsbialystok/demand/200366/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu platformy zakupowej Market Planet dostępnej pod adresem: https://tbsbialystok.ezamawiajacy.pl (dalej jako „Platforma zakupowa”). Zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikowania się z Wykonawcami niż przy użyciu Platformy zakupowej.
2. Wykonawca, zamierzający wziąć udział w postępowaniu, musi posiadać konto na Platformie zakupowej.
3. Szczegółowe wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych oraz wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej służących do odbioru dokumentów elektronicznych zostały określone w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 r. poz. 2452).
4. Wymagania techniczne i organizacyjne użycia Platformy zakupowej oraz wymagania techniczne dla sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, zostały opisane w Załączniku nr 11 do SWZ - Zasady korzystania z Platformy zakupowej oraz w Instrukcji dla Wykonawców, dostępnej w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” na Platformie zakupowej.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów lub oświadczeń elektronicznych, podmiotowych środków dowodowych lub cyfrowego odwzorowania podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji sporządzonych pierwotnie w postaci papierowej, przyjmuje się datę ich wczytania do systemu Platformy zakupowej.
6. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego, za pośrednictwem Platformy zakupowej, w zakładce „ZADAJ PYTANIE”, dostępnej na stronie prowadzonego postępowania, z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert (udostępniając je na stronie internetowej prowadzonego postępowania), pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynie w terminie, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3/3/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Termomodernizacja trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Białymstoku przy ul. ks. J. Popiełuszki 71, 73 i 75 na osiedlu Zielone Wzgórza Komunalnego TBS Sp. z o.o.
1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja trzech budynków mieszkalnych a w szczególności:
a. docieplenie ścian zewnętrznych,
b. docieplenie stropów ostatniej kondygnacji,
c. remont balkonów,
d. remont wejść do klatek,
e. wymiana drzwi do klatek.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w Dokumentacji technicznej (w tym w Dokumentacji projektowej, Przedmiarach robót), stanowiącej Załącznik nr 12 do SWZ oraz Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ, z uwzględnieniem postanowień SWZ.
3. Wykonanie przedmiotu zamówienia:
a. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną Dokumentacją projektową, wytycznymi określonymi w SWZ, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP i ppoż., przepisami i wytycznymi odnoszącymi się do zapobiegania epidemii COVID – 19 oraz zgodnie z zaleceniami inspektora nadzoru;
b. Wykonawca dokona odbudowy dróg dojazdowych (w razie ich uszkodzenia) do miejsc wykonywania robót objętych zamówieniem do stanu sprzed wejścia na budowę z zachowaniem technologii drogi odtwarzanej i innych uszkodzonych urządzeń terenowych;
c. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy upewnić się, czy na terenie inwestycji nie występują urządzenia podziemne (kable, rurociągi itp.), mogące ulec uszkodzeniu w czasie robót;
d. Wszystkie dostarczone i zamontowane urządzenia muszą być nowe. Nie dopuszcza się urządzeń prototypowych. Dostarczane urządzenia muszą być pracujące, posiadać wymagane certyfikaty lub deklaracje zgodności CE;
e. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie;
f. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości);
g. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm oraz o innych parametrach niż określone w Dokumentacji projektowej;
h. Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania, przed utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez inspektora nadzoru;
i. Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów;
j. Podczas prac należy ograniczyć do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej, a drzewa i krzewy na czas realizacji inwestycji zabezpieczyć w części podziemnej i nadziemnej zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Prace należy wykonać w sposób nie narażający drzew i krzewów na uszkodzenia;
k. Po zakończeniu robót powierzchnie biologicznie czynne należy przywrócić do stanu poprzedniego (odtworzyć).
4. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy:
a) po stronie Wykonawcy leży wykonanie i poniesienie kosztów:
- zasilania energetycznego na placu budowy oraz wszelkich innych kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia,
- zorganizowania zaplecza sanitarno-higienicznego na placu budowy,
- podłączenie do istniejącej instalacji wodno-kanalizacyjnej,
- urządzenie i utrzymywanie zaplecza budowy w trakcie wykonywania robót oraz jego likwidacja po zakończeniu robót;
b) ubezpieczenie Wykonawcy: Zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 14.1 Projektu umowy (Załącznik nr 8 do SWZ), Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia przez okres nie krótszy niż od daty zawarcia umowy na wykonanie zamówienia do daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45442100-8 - Roboty malarskie
45410000-4 - Tynkowanie
45000000-7 - Roboty budowlane
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 Pzp dotyczących:1) sytuacji ekonomicznej i finansowej - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych);
b) posiada polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną co najmniej 4 000 000,00 zł (cztery miliony złotych). Zamawiający wymaga, aby polisa odpowiedzialności cywilnej, w pełnej wysokości wymaganej minimalnej sumy gwarancyjnej, była zawarta z jednym Ubezpieczycielem.
2) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) wykonał w sposób należyty, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na termomodernizacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub budynku zamieszkania zbiorowego albo budynku użyteczności publicznej (zdefiniowanych w art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i § 3 ust. 5 i 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) o wartości minimum 400 000,00 zł (czterysta tysięcy złotych 00/100) brutto każda.
Uwaga: Za wykonanie roboty budowlanej Zamawiający uzna doprowadzenie do wystawienia przez inwestora protokołu odbioru końcowego lub innego równoważnego dokumentu.
b) dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia: Kierownikiem budowy, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.), posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami bez ograniczeń, i co najmniej 2 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy, polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres posiadania uprawnień jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych o wartości minimum 400.000,00 zł, (czterysta tysięcy złotych 00/100) brutto każda, polegających na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub budynku zamieszkania zbiorowego albo budynku użyteczności publicznej (zdefiniowanych w art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i § 3 ust. 5 i 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 4 000 000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych).
b) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed jej złożeniem, na kwotę 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych).
c) wykazu minimum 2 robót budowlanych o wartości minimum 400 000,00 zł (czterysta tysięcy złotych 00/100) brutto każda, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami takimi są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane , a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór Wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
d) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek udziału w postępowaniu - w zakresie zdolności ekonomicznej lub finansowej - zostanie uznany za spełniony, jeżeli warunek określony w ust. 2 pkt 1 lit. a) i b) Rozdziału VII SWZ spełnią łącznie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie tj. wykażą, że łącznie posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na wymaganym przez Zamawiającego poziomie oraz każdy z Wykonawców posiada polisę odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na łączną sumę gwarancyjną wymaganą przez Zamawiającego, a łączna suma gwarancyjna tych polis ,odpowiada co najmniej wysokości sumy gwarancyjnej, wskazanej w ust. 2 pkt 1 lit. b) Rozdziału VII SWZ.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a) i b) Rozdziału VII SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór takiego oświadczenia stanowi Załącznik nr 4a do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza zmianę Umowy, jeżeli zmiana jest nieistotna w rozumieniu art. 454 ustawy Pzp, a także na podstawie art. 455 ustawy Pzp, w szczególności w następujących okolicznościach:1.1. Zmiany dotyczą realizacji robót budowlanych przez dotychczasowego Wykonawcę, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie;
1.2. Zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie.
1.3. Zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 455 ustawy;
1.4. Łączna wartość zmian jest mniejsza niż progi unijne i jest niższa niż 15% wartości zamówienia określonej w Umowie, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru Umowy.
1.5. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności.