BZP: Remont zabezpieczeń przeciwpożarowych (SSP) dla budynku internatu OSiW w Grudziądzu ul. Parkowa 18
24.03.2025
2025/BZP 00159231/01
KUJAWSKO-POMORSKA WOJEWÓDZKA KOMENDA OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY W TORUNIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont zabezpieczeń przeciwpożarowych (SSP) dla budynku internatu OSiW w Grudziądzu ul. Parkowa 18
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KUJAWSKO-POMORSKA WOJEWÓDZKA KOMENDA OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY W TORUNIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001036589
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Poznańska 11 lokal 13
1.5.2.) Miejscowość: Toruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: komenda@kujawsko-pomorska.ohp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://kujawsko-pomorska-bip.ohp.pl/khp/zamowienia-publiczne
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont zabezpieczeń przeciwpożarowych (SSP) dla budynku internatu OSiW w Grudziądzu ul. Parkowa 18
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-baadbc28-343c-4cc3-86b5-1bbfea016d82
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00159231
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00146656/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont zabezpieczeń przeciwpożarowych (SSP) dla budynku internatu OSiW w Grudziądzu ul. Parkowa 18
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/create/proceeding/step1/1079774/0/0/0/13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej znajdującej się pod adresem Platformy Przetargowej znajdującej się pod adresem:
http://platformazakupowa.pl/pn/kujawsko-pomorska.ohp/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający informuje, że szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy Przetargowej oraz sposobu komunikowania się za pośrednictwem Platformy Przetargowej dotyczące w szczególności logowania, składania ofert, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, oraz pozostałych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu są zawarte w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” (dostępnej na stronie internetowej pod adresem: http://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje ) oraz „Regulaminie platformazakupowa.pl dla Użytkowników (Wykonawców))” (dostępnym na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin ).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarte zostały w dziale XXII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarte zostały w dziale XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KPWK.ADM.2710.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest remont zabezpieczeń przeciwpożarowych (SSP) dla budynku internatu OSiW w Grudziądzu przy ul. Parkowej 18.
2.Zakres prac remontowych obejmuje wykonanie wszystkich ujętych w projekcie wykonawczym prac montażowych w tym optycznych czujek dymu, montaż centrali SSP, panelu wyniesionego SSP, ręcznych ostrzegaczy pożaru, modułu sterującego, sygnalizatorów akustycznych, montaż gniazd pożarowych z izolatorem zwarć do samoczynnych ostrzegaczy pożarowych - czujek, montaż systemu oddymiania w tym centrali oddymiania, przycisków oddymiania, przycisków przewietrzających, siłowników okiennych, siłowników drzwi napowietrzających, przewodów, powiększenie powierzchni oddymiania, wymiana okien – bez powiększenia otworów w elewacji, wymianie podlegają okna (kolor okleiny okien tożsamy z istniejącym wewnętrznie i zewnętrznie), parametry przenikania ciepła – dla okien zgodnie z obowiązującymi przepisami, doprowadzenie przewodów do podłączenia do centrali SSWiN celem przekazywania alarmu do firmy pełniącej ochronę, demontaż obecnie zamontowanego systemu przeciwpożarowego (po podłączeniu nowego sytemu i przeprowadzonych próbach zadziałania nowego systemu).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45314310-7 - Układanie kabli
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w zakresie:a) posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
b) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Wykonawca spełni powyższy warunek, jeśli znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej finansowanie inwestycji.
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w tym kontraktowej i deliktowej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia (wykonaniem robót budowlanych) na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego nie niższą niż: 240.000 PLN.
2) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że: nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie 1 robotę budowlaną, a w szczególności, że roboty te zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone oraz, że wartość co najmniej jednej z wykonanych robót budowlanych wynosiła minimum 240.000 zł brutto.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych: Oświadczenia, że Wykonawca w danym przedziale czasowym wykonał prace remontowe na określoną kwotę – Załącznik nr 10 do SWZ. Wykonawca przedłoży również stosowne referencje lub protokoły odbioru, z których wynikać będzie, że prace zostały wykonane należycie. Referencje lub protokoły odbioru muszą dotyczyć prac tożsamych z zakresem zamówienia, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeżeli jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub podmiot, na potencjale którego polega Wykonawca spełnia warunek samodzielnie (zakaz łączenia potencjałów - wymagana liczba robót nie sumuje się). Ta sama zasada dotyczy podmiotów udostępniających zasoby.
3) Dysponowanie osobami
Wykonawca musi dysponować co najmniej 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi odpowiednie zdolności, wykształcenie lub uprawnienia zawodowe (aktualne świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do wykonywania czynności na stanowisku eksploatacji lub dozoru urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV, w tym co najmniej jedna z tych osób musi posiadać uprawnienia dozoru).
Wykonawca spełni warunek jeżeli:
na potwierdzenie wymaganego warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca dołączy wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Wykonawca wraz z niniejszym wykazem zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że osoby ujęte w wykazie, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.
3.1) Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 poz.277 tj.) obejmują następujące rodzaje czynności:
3.2) Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności związane bezpośrednio z realizacją zamówienia były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę (lub Podwykonawcę, jeżeli Wykonawca powierza wykonanie części zamówienia Podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 poz.277 tj.).
3.3) Wskazane wyżej czynności muszą być wykonywane, w całym okresie realizacji umowy, przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. W przypadku rozwiązania umowy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę, jeżeli Wykonawca zamierza zatrudnić na to miejsce inną osobę, zobowiązuje się do zatrudnienia jej na podstawie umowy o pracę;
3.4) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, nie krótszym niż trzy (3) dni robocze, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu niżej wymieniony dowód, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, osób uczestniczących w realizacji zamówienia zgodnie z SWZ:
a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;
b) Poświadczone za zgodność z oryginałem (odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę) kopie zanomizowanych aktualnych umów o pracę potwierdzających, że czynności związane z realizacją zamówienia są wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę, zgodnie z deklaracją Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony);
3.5) Dokumenty, o których mowa w ppkt 3.4 a), powinny zostać ograniczone w zakresie przetwarzania danych osobowych tylko do tego rodzaju danych i tylko do takiej treści, które są niezbędne ze względu na cel ich zbierania (zasada minimalizacji danych). W tym celu wymagana jest anonimizacja danych osób uczestniczących w realizacji zamówienia, które w kontekście weryfikacji spełniania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w art. 95 Pzp mają charakter nieistotny. Powyższe dokumenty powinny zostać w szczególności pozbawione adresów, czy numerów PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu i rodzaj pracy powinny być możliwe do zidentyfikowania. Dane osobowe, o których mowa powyżej winny zostać powierzone przez Wykonawcę do przetwarzania wg zasad, o których mowa w § 5 - Załącznik nr 6 wzór umowy.
3.6) Nieprzedłożenie w oświadczeniu, o którym mowa w ppkt 3.4. a) przez Wykonawcę (Podwykonawcę) dokumentów, o których mowa w ppk 3.4.b) w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z ppkt 3.4) będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników wykonujących czynności z ppkt 3.1) na podstawie umowy o pracę, co będzie skutkować naliczeniem kar umownych, o których mowa we wzorze umowy § 11 – Załącznik nr 6 wzór umowy.
3.7) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w treści umowy z Podwykonawcą/-ami, zapisów umożliwiających realizację obowiązków wynikających z niniejszego punktu.
3.8) W ramach czynności kontrolnych przestrzegania wymogu, o którym mowa w art. 95 Pzp, Zamawiający oprócz weryfikacji dokumentów, o których mowa w ppkt 3.4) i ppkt 3.5) jest uprawniony także do żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu lub do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń co do zatrudnienia osób w świetle powyższych zasad, jak również przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
3.9) Postanowienia dotyczące dokumentowania realizacji zamówienia przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. warunków realizacji zamówienia zostały opisane we wzorze umowy – Załącznik nr 6 do SWZ.
3.10) Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.