BZP: Termomodernizacja budynku przychodni Szpitala Na Wyspie Sp. z o.o. w Żarach zlokalizowanej w Żarach przy ul. Skarbowej 2.
25.03.2025
2025/BZP 00160837/01
Szpital Na Wyspie Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku przychodni Szpitala Na Wyspie Sp. z o.o. w Żarach zlokalizowanej w Żarach przy ul. Skarbowej 2.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Na Wyspie Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 977947094
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pszenna 2
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 68 475 76 15
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@szpitalnawyspie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalnawyspie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku przychodni Szpitala Na Wyspie Sp. z o.o. w Żarach zlokalizowanej w Żarach przy ul. Skarbowej 2.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9ef98bb3-75f7-4707-b843-01aa6d000ce4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00160837
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00050849/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Termomodernizacja budynku przychodni Szpitala Na Wyspie Sp. z o.o. w Żarach zlokalizowanej w Żarach przy ul, Skarbowej 2.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Termomodernizacja budynku przychodni Szpitala Na Wyspie sp. z o.o. w Żarach przy ul. Skarbowej 2, współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027, nr FELB.02.01-IZ.00-0024/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9ef98bb3-75f7-4707-b843-01aa6d000ce43.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja elektroniczna z wykonawcami będzie się odbywać przy użyciu strony internetowej https://ezamowienia.gov.pl, a w przypadku awarii Platformy e-Zamówienia, za pomocą poczty elektronicznej zp@szpitalnawyspie.pl zgodnie z zasadami określonymi w SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Szpital Na Wyspie Sp. z o.o. z siedzibą w Żarach, ul. Pszenna 2, kod pocztowy 68-200, adres e-mail: info@szpitalnawyspie.pl , tel. 68 475 76 00.
2. Inspektor ochrony danych
W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Szpitalu Na Wyspie Sp. z o.o. z siedzibą w Żarach przy ul. Pszennej 2, pod adresem e-mail:: iod@szpitalnawyspie.pl, lub składając pisemne wnioski na adres administratora.
3. Cele i podstawy przetwarzania
Pani / Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celach archiwizacyjnych,
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO - w przypadku zawarcia umowy w celu jej realizacji i rozliczenia,
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń pomiędzy Wykonawcą a Administratorem, jeśli takie się pojawią.
4. Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenie dostępu do Państwa danych może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach, jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności lub interesem publicznym zgodnie z art. 18
ust 5 , art. 74 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych zwanej dalej Pzp.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SNW/ZP-371-10/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest „Termomodernizacja budynku przychodni Szpitala Na Wyspie sp. z o. o. w Żarach zlokalizowanej w Żarach przy ul. Skarbowej 2”.
4.2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia realizowany w formule „zaprojektuj i wybuduj”, i został podzielony na 2 (dwie) części realizacji, które obejmują:
1) Część 1 – opracowanie dokumentacji projektowej i dokumentacji formalno-prawnej, uzyskanie niezbędnych decyzji i uzgodnień wraz z dokumentem formalno-prawnym uprawniającym do realizacji prac budowlanych,
2) Część 2 – wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowo – kosztorysowej i uzyskanych dokumentów formalno – prawnych umożliwiających ich wykonanie oraz na zasadach opisanych w niniejszej umowie.
4.3. Termomodernizacja budynku obejmuje:
• docieplenie przegród budynku (stropodach, ściany zewnętrzne),
• wymiana stolarki okiennej i drzwiowej (zewnętrznej) na stolarkę o wysokich parametrach
energetycznych,
• montaż nawiewników okiennych,
• modernizacja systemu przygotowania ciepłej wody użytkowej (montaż pompy ciepła ze
zintegrowanym zbiornikiem),
• modernizacja systemu grzewczego (wymiana źródła ciepła na powietrzną pompę ciepła,
wymiana instalacji oraz grzejników),
• montaż termostatów sterowanych zdalnie oraz liczników energii elektrycznej i cieplnej z
możliwością zdalnego odczytu i archiwizacją danych,
• montaż instalacji fotowoltaicznej,
• wymiana oświetlenia na oświetlenie energooszczędne typu LED wraz z systemem
automatycznego włączania i wyłączania na korytarzach i w toaletach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione w niniejszej SWZ warunki oraz uzyska łącznie największą liczbę punktów wyliczoną zgodnie z wzorem: P = C + G + R, gdzie:
C - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Cena”
G - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Gwarancja jakości”
R - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Czas reakcji na przystąpienie do usunięcia uszkodzenia, wady, usterki lub awarii w zakresie robót budowlano – montażowych oraz w zakresie pracy zamontowanych urządzeń”.
2. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
3. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert w ocenianej części przedstawi taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.
4. Jeżeli złożone zostały oferty o takim samej ilości punktów i takiej samej cenie Zamawiający wezwie tych Wykonawców w wyznaczonym terminie do złożenia ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji na przystąpienie do usunięcia uszkodzenia,wady,usterki, awarii.
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku dotyczącego posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawcy.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał, co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie termomodernizacji obiektu z uwzględnieniem montażu powietrznej pompy ciepła i paneli fotowoltaicznych, o wartości minimum 1.000.000 złotych brutto (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ)
Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są do dołączenia do oferty wypełnionego załącznika nr 6 do SWZ, stanowiącego oświadczenie, z którego będzie jednoznacznie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4.2. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami:
• jedną osobą na stanowisku projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, która posiada doświadczenie zawodowe na stanowisku projektanta w specjalności architektonicznej w zakresie sporządzenia jednej dokumentacji projektowej branży architektonicznej, w ramach wielobranżowej dokumentacji projektowej, w tym termomodernizację obiektu z uwzględnieniem powietrznej pompy ciepła i paneli fotowoltaicznych.
• jedną osobą na stanowisku kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz posiadającą minimum 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy przy realizacji co najmniej 2 obiektów w tym termomodernizacji obiektu z uwzględnieniem powietrznej pompy ciepła i paneli fotowoltaicznych.
(wzór oświadczenia – załącznik nr 8 do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - oświadczenie o aktualności informacji zawartej w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust. 1 Ustawy Pzp, wg załącznika nr 7 do SWZ.
- oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej, wg załącznika nr 5 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz wykonanych robót wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określającym, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyń niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów-inne odpowiednie dokumenty, wg załącznika nr 9 do SWZ
- wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, wg załącznika nr 8 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony Formularz asortymentowo-cenowy, którego wzór stanowi załącznik 1 do SWZ.2.Podpisany opis przedmiotu zamówienia – wg załącznik nr 2 do SWZ.
3. Oświadczenie o podwykonawstwie - wg załącznika nr 10 do SWZ.
4. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowa
o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
5 Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 30 000 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2) ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika.
3. Upoważnienie do pełnienia funkcji pełnomocnika wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - należy załączyć je do oferty.
4. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza brak podstaw wykluczenia, w którym każdy z wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia.
5. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W przypadku Wykonawców, wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dotyczące oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio.