BZP: Bokinia, dwór w zespole dworsko-parkowym, II połowa XIX w., zabieg trucia drewnojadów oraz impregancja
25.03.2025
2025/BZP 00161241/01
GMINA UCHANIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Bokinia, dwór w zespole dworsko-parkowym, II połowa XIX w., zabieg trucia drewnojadów oraz impregancja
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA UCHANIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368842
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Partyzantów 1
1.5.2.) Miejscowość: Uchanie
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-510
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 846577266
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@uchanie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://uguchanie.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bokinia, dwór w zespole dworsko-parkowym, II połowa XIX w., zabieg trucia drewnojadów oraz impregancja
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2cfea16c-7671-41a2-b8e5-395c3027b24f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00161241
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00110710/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zabieg trucia drewnojadów oraz inpregnacja
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2cfea16c-7671-41a2-b8e5-395c3027b24f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2cfea16c-7671-41a2-b8e5-395c3027b24f
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim, przy użyciu Platformy e-Zamówienia oraz poczty elektronicznej.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu »Wykonawca« na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa »Regulamin Platformy e-Zamówienia« dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce »Centrum Pomocy«.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4. Możliwość korzystania w postępowaniu z »Formularzy do komunikacji« w pełnym zakresie wymaga posiadania konta »Wykonawcy« na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie eZamówienia. Do korzystania z »Formularzy do komunikacji« służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia (dotyczy w szczególności SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce »Komunikacja«.
5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na Platformy eZamówienia w zakładce »Komunikacja« oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres Zamawiającego: zp@uchanie.pl.
6. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na Platformy eZamówienia w zakładce »Komunikacja« oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres Zamawiającego: zp@uchanie.pl.
7. Postępowanie o udzielenie zamówienia otrzymało nr: ocds-148610-2cfea16c-7671-41a2-b8e5-395c3027b24f i jest dostępne jest na liście wszystkich postępowań.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).
9. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przez upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem art. 284 ust. 5 ustawy Pzp.
10. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zostanie udostępniona na stronie internetowej prowadzonego postępowania oraz na platformie e-Zamówienia bez wskazania źródła zapytania.
11. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia zapisów treści SWZ.
12. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
13. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2cfea16c-7671-41a2-b8e5-395c3027b24f
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych w rozumieniu art. 4 ust. 7 RODO jest Gmina Uchanie którą reprezentuje Leszek Czerwonka – Wójt Gminy Uchanie z siedzibą ul. Partyzantów 1, 22-510 Uchanie, e-mail: sekretariat@uchanie.pl, telefon (centrala): 84 657 72 66 ;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Pana Daniela Koguciuka, z którym można skontaktować się mailowo pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl – w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Zamawiającym,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, kto rym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605) zwanej dalej „ustawą Pzp”, ciąg dalszy Rozdział XX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zabieg zatrucia drewnojadów - spuszczel pospolity (Hylotrupes bajulus) oraz impregnacja budynku dworu położonego w Bokini, wpisanego do rejestru zabytków województwa lubelskiego decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zamościu z dnia 8 listopada 1980 r. znak:KL.IV-534-1/80 pod nr A/1005. Prace konserwatorskie mają na celu zabezpieczenie zachowanych belek zrębu, belek stropowych i desek pułapu, zachowanie ich we właściwej kondycji na kolejne lata. Obejmują swym zakresem: oczyszczenie belek zrębu, belek stropu i desek pułapu z elementów wtórnych i zabrudzeń, Identyfikacja najbardziej porażonych partii drewna, aplikacja preparatu Xyrein bezpośrednio na powierzchnię drewna metodą ręczną, poprzez nakładanie preparatu pędzlem, lub natryskowo. Wykonanie iniekcji ciśnieniowej wgłębnej, tj. nastrzykiwanie belek preparatem owadobójczym Xyrein. Oczyszczenie i zabezpieczenie obiektu przed i po fumigacji i impregnacji, realizację fumigacji i impregnacji wraz z pracami towarzyszącymi: wykonaniem zabezpieczenia obiektu przed wejściem niepowołanych osób podczas realizacji prac, niezbędnego wygrodzenia i oznakowania terenu, uszczelnienie obiektu przez zbudowanie szczelnego namiotu z folii na zatrute partie ścian w celu spowolnienia parowania preparatu i dłuższe jego działanie oraz lepszą penetrację w wydrążonych przez szkodniki drewna korytarzach zabezpieczenie instalacji elektrycznej, i p.poż, zabezpieczenie otoczenia obiektu podczas fumigacji zgodnie z opisem szczegółowym zawartym w programie prac konserwatorskich. Naprawa belek zrębu w miejscach najbardziej uszkodzonych (ściana południowa) metodą taszlowania, tj. poprzez wymianę uszkodzonych partii drewna, oraz zastosowanie miejscowych napraw poprzez impregnację osłabionych partii drewna 5% roztworem żywicy Paraloid B-72 w toluenie. Białkowanie ścian wodą wapienną. Zabezpieczenie desek szalówki w partiach szczytów preparatem ochronnym do drewna. Wykonanie napraw np. zamocowanie parapetu okna na ścianie południowej. Wykonanie dokumentacji powykonawczej prowadzonych prac. Wszystkie prace konserwatorskie i restauratorskie należy wykonywać w poszanowaniu dla materii oryginalnej oraz z zastosowaniem odwracalnych metod i sprawdzonych środków konserwatorskich. Wszelkie zmiany programu prac konserwatorskich wynikające z sytuacji zaistniałej na obiekcie i spowodowane specyfiką obiektu, należy przedstawić do zaopiniowania służbom konserwatorskim.
2. Obiekt znajduje się w miejscowości Bokinia [Bokinia 20, 22-510 Uchanie], nr działki ewidencyjnej 64/15.
3. Szczegółowy zakres prac konserwatorskich określają:
3.1. Program prac konserwatorskich opracowany przez konserwatora dzieł sztuki Małgorzatę Podgórską-Makal uprawnienia konserwatorskie 20/K/97.
3.2. Decyzja Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak:Z-III.5142.277.1.2024.KP1 z dnia 7 listopada 2024r.
3.3. Kosztorys inwestorski.
4. Zamawiający wymaga zastosowania możliwie najlepszych materiałów i technologii konserwatorskich. Materiały powinny posiadać wymagane przepisami prawa świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie ogólnym.
5. Remont konserwatorski powinien być wykonany zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami budowlanymi, zasadami sztuki budowlanej oraz warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych.
6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań związanych z przedmiotem zamówienia.
7. Prace związane z remontem konserwatorskim winny być wykonane wyłącznie przez osoby posiadające wymagane uprawnienia, zgodne z prawem polskim.
8. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie prac i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
92522000-6 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych
90922000-6 - Usługi zwalczania szkodników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
Lp. Kryterium Opis dokonania oceny złożonych ofert, które nie podlegają odrzuceniu Waga kryterium Maksymalna liczba punktów
1. Łączna cena oferty brutto
[C] Stosunek najniższej ceny oferty za przedmiot zamówienia
do ceny oferty za przedmiot zamówienia ocenianej oferty 60 % 60 pkt
2. Termin realizacji [D]
Za skrócenie terminu, o którym mowa w § 8 ust. 1 Projektowanych Postanowień Umowy [dalej: PPU] 40 %
40 pkt
2. Kryterium „Łączna cena oferty brutto” w danej części zamówienia będzie rozpatrywane na podstawie ceny ofertowej brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia wpisanej przez Wykonawcę w Formularzu Oferta. W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku. Liczba punktów w kryterium „Łączna cena oferty brutto” (C) zostanie obliczona według następującego wzoru:
C min
C = -------------------------------------------------------------------- x 60 pkt
Co
gdzie:
C min – cena (cena ofertowa brutto) oferty najtańszej
C o – cena (cena ofertowa brutto) oferty ocenianej
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
3. W zakresie kryterium nr 2 „Termin realizacji”, o którym mowa w § 8 ust. 1 PPU Zamawiający przyzna punkty za zaoferowanie przez Wykonawcę skrócenia terminu realizacji zamówienia:
1) za zadeklarowanie terminu realizacji zamówienia do 30 września 2025 r. – 0 punktów;
2) za zadeklarowanie terminu realizacji zamówienia do 15 września 2025 r. – 20 punktów;
3) za zadeklarowanie terminu realizacji zamówienia do 31 sierpnia 2025 r. – 40 punktów;
Oferowany przez Wykonawcę termin realizacji zamówienia nie może być późniejszy, niż 30 września 2025 r. W przypadku zaoferowania terminu realizacji zamówienia dłuższego niż 30 września 2025 r. oferta zostanie uznana za niezgodną z SWZ i odrzucona.
Najwcześniejszy [najkrótszy] termin realizacji zamówienia za jaki Zamawiający będzie przyznawał punkty w tym kryterium to 31 sierpnia 2025 r. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę krótszego terminu niż 31 sierpnia 2025 r. Zamawiający przyzna takiej ofercie liczbę punktów jak za termin realizacji do 31 sierpnia 2025 r.
W przypadku niepodania w ofercie informacji na temat terminu realizacji zamówienia Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował maksymalny dopuszczalny termin realizacji zamówienia, tj. do 30 września 2025 r. i obliczy punktację w tym kryterium.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów (P) wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:
P = C + D
gdzie:
P – łączna liczba punktów oferty ocenianej
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Łączna cena oferty brutto”
D – liczba punktów uzyskanych w kryterium „termin realizacji”
5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione w SWZ warunki oraz otrzyma największą liczbę punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem określonym w pkt. 4.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają zdolności techniczne lub zawodowe, tj.: (ROZDZIAŁ V SWZ)w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, należycie wykonali (zakończyli i rozliczyli) co najmniej dwa zamówienia (umowy), których przedmiotem było wykonanie prac konserwatorsko-budowlanych przy obiekcie zabytkowym, objętym prawną ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków, o łącznej wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto.
UWAGA:
1) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki, o których mowa w pkt 2.1 powyżej, zostaną spełnione wyłącznie, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców lub podwykonawców, lub podmiotów udostępniających zasoby spełni warunek samodzielnie.
2) Zamawiający, na każdym etapie postępowania, może uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami (np. w ramach konsorcjum), Zamawiający wymaga, aby Wykonawca bezpośrednio uczestniczył w wykonywaniu przedmiotowego zamówienia.
4) W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach umowy (zamówienia) większy przedmiotowy zakres niż zakres wynikający z postawionego w ust. 2 pkt 2.1. warunku, dla potrzeb niniejszego postępowania powinien wyodrębnić i podać wartość zakresu zamówienia zgodnego z ww. warunkiem.
Wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział Kierownika prac konserwatorskich i restauratorskich posiadającego:
a) uprawnienia z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1292 z późń. zm.) oraz - odbył po ukończeniu tych studiów co najmniej 9 miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków – z zastrzeżeniem, że praktyka w części odbytej przed dniem wejścia w życie przywołanych przepisów podlega zaliczeniu według dotychczasowych przepisów;
b) doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami konserwatorskimi, w tym minimum przy 2 obiektach wpisanych do rejestru zabytków, o wartości prac co najmniej 300.000,00 PLN brutto każda.
1) za uprawnienia równoważne zamawiający uzna uprawnienia budowlane zdobyte na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów – zgodne z przepisami ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.) i ustawy z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
Zamawiający, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, wykluczy z postępowania wykonawcę warunki opisane w Rozdziale V pkt 3.
4. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 3 rozdziału V SWZ, następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy wskazanej w ust. 3 rozdziału V SWZ, Zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertę takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5. Jako sankcję przewidziano również karę pieniężną nakładaną na osoby lub podmioty podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy wskazanej w ust. 3 rozdziału V SWZ, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie. Przy czym, przez ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie rozumie się odpowiednio złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, złożenie oferty, przystąpienie do negocjacji lub złożenie pracy konkursowej. Kara pieniężna nakładana będzie przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w Postępowaniu i zawarcia umowy.
7. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę:
7.1. żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w ust. 1 pkt 1.1. niniejszego rozdziału SWZ.
7.2. warunkiem określonym w ust. 2 pkt 2.1. niniejszego rozdziału SWZ musi wykazać się co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7.3. warunki określone w ust. 2 pkt 2.2. niniejszego rozdziału SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełniać łącznie.
8. W przypadku, gdy Wykonawcą jest spółka cywilna, postanowienia ust. 6-7 niniejszego rozdziału SWZ należy stosować odpowiednio do wspólników spółki cywilnej.
9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych, lub sytuacji finansowej, lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
10. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania określa załącznik nr 7 do SWZ.
11. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby musi potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
11.1. Zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
11.2. Sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
11.3. Czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
12. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1.1. SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
13. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, lub ich sytuacja finansowa, lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia.
14. Jeżeli zdolności podmiotu, o którym mowa w ust. 10, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
14.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo
14.2. wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
15. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
16. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
17. Wykonawca może powierzyć wykonanie poszczególnych części zamówienia Podwykonawcy, tj. podmiotowi, z którym zawarł umowę o podwykonawstwo, zdefiniowaną w art. 7 pkt 27 ustawy Pzp. W przypadku powierzenia realizacji zamówienia Podwykonawcy Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania i zaniechania takiego podmiotu jak za własne.
18. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków określonych w ust. 1 oraz ust. 2 niniejszego rozdziału na podstawie oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawca lub Wykonawcy będą zobowiązani złożyć wraz z ofertą i na wezwanie Zamawiającego. Wymagane oświadczenia i dokumenty wymienione są w rozdz. VI SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Rozdział VI .SWZ WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Rozdział VI .SWZ WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
NIE5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty wypełniony i sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. Jeżeli wykropkowane miejsce we wzorze oferty nie dotyczy Wykonawcy należy wpisać “NIE DOTYCZY”,aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postepowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Załącznikach nr 2 i 3 do SWZ,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inne dokumenty – jeśli dotyczy (propozycję treści zobowiązania zawiera załącznik nr 7 do SWZ),
Wzór wykazu usług (załącznik nr 5 do SWZ),
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (załącznik nr 6 do SWZ),
Wzór oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeżeli dotyczy (propozycję treści oświadczenia zawiera załącznik nr 4 do SWZ).
pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony; w przypadku gdyby pełnomocnictwa udzielała osoba inna niż uprawniona z mocy prawa lub umowy spółki do reprezentowania podmiotu, należy dołączyć do oferty również pełnomocnictwo do dokonania tej czynności).
pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w Postępowaniu albo reprezentowania Wykonawców w Postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 58 ustawy Pzp).
uzasadnienie, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233) – jeśli dotyczy
Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy Pzp wskazanie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233). Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Rozdział V. Podstawy wykluczenia i warunki udziału w postępowaniu pkt 6 i 76.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, na zasadach określonych we wzorze umowy.Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.